Turk Time
DOLAR
47,7302 %0
EURO
55,1337 %-0.01
ALTIN
6716,0700 %0.17
BIST-100
13704,52 %-0.78
PETROL
87,8000 %0.98
BONO
41,6300 %0.07
ISTANBUL
BUGÜN
23/30°
ISTANBUL
YARIN
24/30°

Aşırı işlenmiş gıdalar erken ölüm riskini artırıyor

Uzmanlar, bisküvi, dondurma ve gazlı içecek gibi aşırı işlenmiş gıdaların yoğun tüketiminin, erken ölüm riskini artırabileceğini ortaya koydu.

  • Son Güncelleme:
Aşırı işlenmiş gıdalar erken ölüm riskini artırıyor

Bilim insanları, bisküvi, dondurma, kahvaltılık gevrekler ve gazlı içecekler gibi aşırı işlenmiş gıdaların yoğun tüketiminin erken ölüm riskiyle bağlantılı olabileceğini ortaya koydu.

"American Journal of Preventive Medicine" dergisinde yayımlanan araştırmada, Avustralya, Brezilya, Kanada, Şili, Kolombiya, Meksika, İngiltere ve ABD'de 30-69 yaş arasındaki bireylerin beslenme alışkanlıkları ile ölüm verileri incelendi.

Çalışmada, yüksek şeker, doymuş yağ, tuz ve yapay tatlandırıcı içeren aşırı işlenmiş gıdaların, özellikle ABD ve İngiltere gibi tüketimin yüksek olduğu ülkelerde, erken ölümlerin yaklaşık yüzde 14'ü ile ilişkili olabileceği tespit edildi.

Öte yandan, bu tür gıdaların daha az tüketildiği Kolombiya ve Brezilya gibi ülkelerde, erken ölümlerin yaklaşık yüzde 4'ü aşırı işlenmiş gıdalarla ilişkilendirildi.

Bilim insanları, sadece ABD'de 2018 yılında meydana gelen yaklaşık 124 bin erken ölümün, aşırı işlenmiş gıda tüketimiyle bağlantılı olabileceğini; İngiltere'de ise bu sayının 18 bin civarında olduğunu ileri sürdü.

YORUMLAR 

YORUM YAP 

Bu bölüm boş bırakılamaz
Bu bölüm boş bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz