Turk Time
DOLAR
49,1567 ▲ %0.06
EURO
55,1194 ▼ %-0.36
ALTIN
6525,3120 ▼ %-0.27
BIST-100
12443,92 ▲ %1.42
PETROL
99,9700 ▼ %-1.88
BONO
39,7400 ▼ %-0.23
ISTANBUL
BUGÜN
14/20°
ISTANBUL
YARIN
14/20°

Emekli zam oranı belli oldu

Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), eylülde aylık bazda yüzde 1,84, yıllık bazda yüzde 27,38 olarak kayıtlara geçti. Bugün açıklanan eylül ayı enflasyonu ile birlikte maaşlara üç aylık zam oranı yüzde 5,57 oldu.

  • Son Güncelleme:
Emekli zam oranı belli oldu

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından eylül ayı enflasyonu açıklandı.  

Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), eylülde aylık bazda yüzde 1,84, yıllık bazda yüzde 27,38 olarak kayıtlara geçti.

Böylelikle temmuz, ağustos ve eylülü kapsayan üç aylık enflasyon oranları netleşti.

YÜZDE 5,57 ORANINDA ZAM KESİNLEŞTİ

Bugün açıklanan eylül ayı enflasyonu ile birlikte maaşlara üç aylık zam oranı yüzde 5,57 oldu.

Türkiye'de toplam 8 milyon memur ve 16 milyona yakın emekli bulunuyor. Çalışan emekli sayısı da 2 milyonu aşmış durumda. Belirlenecek zam oranları, bu kesimlerin tümünü etkileyecek.

EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞININ ÜÇ AYLIK ZAMMI: 24 BİN 863,84 TL

Böylelikle en düşük SSK ve Bağ-Kur emeklisi maaşı, 23 bin 552 TL'den en az 1.311,84 TL zamla birlikte 24 bin 863,84 TL'ye yükselecek.

MAAŞLAR NASIL BELİRLENİYOR?

SSK ve Bağ-Kur emeklileri 6 aylık enflasyon oranı kadar artış alırken memurlar ve memur emeklileri için toplu sözleşme oranları kullanılıyor. Memur ve memur emeklileri için toplu sözleşmeden gelen rakam ve 6 aylık enflasyon farkı ekleniyor. 

MEMUR ZAMMI İÇİN ENFLASYON FARKININ YÜZDE 7'Yİ AŞMASI BEKLENİYOR

Memur ve memur emeklileri, 2026’nın ikinci yarısı için yüzde 7 toplu sözleşme artışı aldı. Enflasyon farkının oluşabilmesi için temmuz-aralık dönemindeki kümülatif enflasyonun bu yüzde 7’lik oranı aşması gerekiyor. 

KESİN RAKAMLAR OCAK AYINDA

Zammın tamamı ise aralık ayı enflasyonunun açıklandığı 4 Ocak 2027 tarihinde belli olacak.

Kamu çalışanlarıyla SSK ve Bağ-Kur emeklisi, 2027 Ocak zamlı maaşları için gözlerini yıl sonuna çevirdi.

TEMMUZ 2026 MEMUR MAAŞLARI

En düşük memur emekli maaşı 31 bin 527 TL

Aile yardımı ödeneği dahil en düşük memur maaşı: 70 bin 224 TL

Şube Müdürü (Üniversite Mezunu) 1/4 : 107 bin 110 TL

Memur (Üniversite Mezunu) 9/1: 73 bin 70 TL

Uzman Öğretmen 1/4: 92 bin 166 TL

Öğretmen 1/4: 83 bin 254 TL

Başkomiser 3/1: 101 bin 242 TL

Polis Memuru 8/1: 92 bin 618 TL

Uzman Doktor 1/4: 170 bin 730 TL

Hemşire (Üniversite Mezunu) 5/1: 84 bin 845 TL

Mühendis 1/4: 109 bin 185 TL

Teknisyen (Lise Mezunu) 11/1: 75 bin 877 TL

Profesör 1/4: 153 bin 208 TL

Araştırma Görevlisi 7/1: 102 bin 779 TL

Vaiz 1/4: 86 bin 983 TL

Avukat 1/4: 102 bin 135 TL

YORUMLAR 

YORUM YAP 

Bu bölüm boş bırakılamaz
Bu bölüm boş bırakılamaz
Yorum Yapma Şartlarını Kabul Etmediniz