YORUMLAR
Toplam 31 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 12 Eylül 2010 Pazar 11:33

su an için bişey diememm AMA daha sora kotu bişşi olmass ins hyrlı olsun

Yorumu oyla      18      10  
Misafir 7 Eylül 2010 Salı 21:10

Bu anayasa değişikliği kabul edilirse geleceğimiz hakkında ciddi tereddütlerim var.Neden iki madde hariç diğerleri mecliste kabul edileceği açıklanmasına rağmen hükümetçe kabul edilmedi.Çünkü o maddelerin halk tarafından reddedileceği biliniyordu.Şimdi hükümet bize diyorki,siz benim istediğime evet derseniz ben de size ufak tefek haklar veririm.Aslında bu tutumları bile bir baskı unsurudur.Ne şamın şekeri ne arabın yüzü deyip tamamen incelemeden referanduma hayır diyorum.

Yorumu oyla      18      12  
herhangi biri 7 Haziran 2010 Pazartesi 23:59

Boşuna kafanızı yormayın oligarşik düzen böyle gelmiş böyle gider.Yargı ordu ve derin devletten başka kimsede anayasa yapamaz:D hahaha.Bundan önceki partiler niye anayasa değiştirme gereği duymamış.

Yorumu oyla      18      12  
murtaza aksoydan 25 Nisan 2010 Pazar 14:59

meslek yuksek okulları nekadar askerlık yapacak bu ulkede hale adeletsızlık bıtmeyecekmı neden lıse mezunu gıbı 15 ay askerlık yapıyoruzbuna bır anlam veremedım bunu ılgılılerden bır an once cozmesını rıca edıyoruz.

Yorumu oyla      19      11  
akın sezgin 18 Nisan 2010 Pazar 23:44

yeni anayasa vatana millete hayırlı olmsını diliyrum ama sanki kırallığa doğru gidi gidiyoruz gibi geliyor bana yinede güzel madeler de var anayasa mahkemesi ile ilgili oln madeyi kapatmayla ve h.s.y.k ile ilgili madeleri biraz daha özen gösterilebilinir diye düşünüyorum

Yorumu oyla      20      11  
13 Nisan 2010 Salı 20:08

arkadaslar hepsı ıyı guzel partılerde kapatılmasın ama anayasal duzenı bozanlar partı ıcerısınde ıse partıyı kapatmayın ama velakın o kısılerın vekıllıklerının bıtırılmesı ve ceza almalarını kolaylastırsınlar burada ıkısıde zorlastırılıyor bana gore gerı kalan maddeler de bır sorun yok

Yorumu oyla      18      10  
2 Nisan 2010 Cuma 01:12

yahu nasıl bilmiyorlar adamlar çok güzel bi kanun taslağı hazırlamışlar!!!! nasıl derseniz anayasa mahkemesini ele geçirmek. bugün dhaber türkte duyduğum kaçaklara yurt dışına çıkabilme rahatlığı(avrupaya değil malezyaya kaçmak için çare)yani kısacası yargılanacakar rahatça kaçacklar başta zahit akman gibi fener den yargılanacak olanlar

Yorumu oyla      18      10  
DaDaSS 1 Nisan 2010 Perşembe 17:37

akp ne yapmaya calısıyo... bence onlarda bu sorunun cvbını arıyolar ama kendılerıde bılmıyo... dost dusman ıcraatta gorsun dıye kendı kendılerıne ugrasıyolar.. ama yınede saygı duymak zorundayız daha dune kadar ıse gırmek ıcın onlara oyverenler yada kapıalrında yatıp kalkanlar sımdı amaclarıan ualsamadıalr onalr sadece kendılerı yıyor dıye cırkef atmasınalr.. tmm adamlar abarttı bal tutan parmagını yalar bunlar kollarını yalıyolar ama olsun.. sonucta bunları bız sectık... saygı duymak zorundayız

Yorumu oyla      18      10  
Abuzer Abbas 23 Mart 2010 Salı 00:35

Malum müridlerin üzerinde fazla konuşmadığı bazı konular var... Mesela dokunulmazlıklar ve siyasi partiler kanunu gibi... Sırf 1980'den sonra yapıldığı için darbe Anayasası denen ve şimdiki taslağın halk oyuna sunulması halinde hiçbir zaman alamayacağı % 82 gibi bir kabul oyuyla onaylanan mevcut Anayasa'ya müridlerin ve ağababalarının yönettiği bazı eleştiriler vardı... Bu eleştirilerin hiçbirisi dokunulmazlıklar ve siyasi partiler kanunu ile ilgili değildi... Acıttı mı canım yazdıklarım?

Yorumu oyla      18      10  
Gerçek Vatandaş-2 22 Mart 2010 Pazartesi 22:10

“Egemenlik Kayıtsız Şartsız Milletindir, Millet bu egemenliğini, Anayasanın koyduğu esaslara göre yetkili organları (yani Yasama, Yürütme ve Yargı) vasıtasıyla Kullanır”. Yani Millet egemenliği = Yasama (TBMM)+ Yürütme (Hükümet ve Cumhurbaşkanı)+ Yargı (başta Yüksek Yargı olmak üzere tüm mahkemeler) demektir. Bu üç kuvvetin hiç biri diğerine üstün değildir. Bir kısım cühela yandaşların kulağına küpe olsun..

Yorumu oyla      18      10  
Gerçek Vatandaş 22 Mart 2010 Pazartesi 22:09

YHSK na TBMM nce de üye seçilebilmesine karşı çıkılması konusuna bazı Akp yandaşları, “egemenlik kayıtsız şartsız milletin yani TBMM nindir, meclisin iradesinin üstünde güç yoktur” falan diye sallayıp karşı çıkabilirler. Oysa kuvvetler ayrılığı prensibinin geçerli olduğu demokrasilerde asla “millet egemenliği= sadece Meclis” demek değildir! Bu kural Anayasamızın 6 ncı maddesinde şöyle tanımlanır;

Yorumu oyla      18      10  
Bildiğini Bilen-3 22 Mart 2010 Pazartesi 20:00

Demokrasinin önemli kriterlerinden “kuvvetler ayrılığı prensibi” ne ters düşeceğidir… Bu hususlar dışında kalan; Anayasa Mahkemesine ve YHSK gibi Yüksek Yargı Organlarına üye seçme yetkileri, Parti kapatma nedenleri ile usulleri, askerlerin askeri olmayan ve görevleri ile ilgisiz suçlarından dolayı sivil mahkemelerde yargılanmaları, Yüksek Askeri Şura ve YHSK nun bazı kararlarına yargısal itiraz olanağı, gibi değişiklik taleplerine ise katılıyorum… Anayasanın 12 Eylül Müdahalesi sorumlularının yasaları ihlallerinin affına dair geçici 15 nci maddesinin “anlamlı ancak sembolik olarak” kaldırılması şeklindeki teklifin gereğinde de bence mahzur yok…

Yorumu oyla      18      10  
Bildiğini Bilen-2 22 Mart 2010 Pazartesi 20:00

3) Adalet Bakanı ve Müsteşarı YHSK nda kesinlikle yer almamalı, adli müfettişler YHSK na bağlanmalı ve Hâkimler ile Savcılar hakkında soruşturma izni verme yetkisi de YHSK na ait olmalıdır… 4) Yüksek Yargı üyelerini (içerinde iktidar temsilcilerinin de yer alacağı) TBMM si seçememelidir… Bu muhalefetimin gerekçesi ise; Paketteki aksine önerilerin, Yüksek yargının işlevine sekte vuracağı, siyasallaşma olgusunu kuvvetlendireceği, denetim ile gözetimde siyasal görüş ve düşüncelerin daha da etkin hale geleceği, yürütme ile yasama organının Yüksek Yargının üzerine çıkarak ve onları etki altına alabilmeyi muhtemel kılarak,

Yorumu oyla      18      10  
Bildiğini Bilen-1 22 Mart 2010 Pazartesi 19:59

Tasarıda “kadınların eşitliği” ile ilgili önerinin yanlış değerlendirilebileceği konusunda bir yorum ve uyarıda bulunmuştum, bu değişikten vazgeçilmesi doğru olmuş… Bunun dışında Anayasa değişikliği paketine dört nokta da katılmıyorum ve bu şekilde asla TBMM nden geçmeyeceği gibi, referandum da da halkın çoğunluğunun evet demeyeceğine inanıyorum… 1)Anayasa Mahkemesine Yüksek Yargıçlar ile en az 15 yıl bilfiil avukatlık yapmış “hukukçular” dışında üye seçilememelidir. 2) YHSK na da sadece 1 nci sınıf Yargıç ve Savcılar arasından üye seçilebilmelidir…

Yorumu oyla      18      10  
yigitoglu Müzeler Hazirlansin 22 Mart 2010 Pazartesi 17:14

Ülkemizin gercek demokrasiye susayan insanlari Referandum yapilmadan önce bile nerdeyse sokaklara dökülüp yeni Demokratik Anayasayi kutlayacak,kücük bir mutlu azinlik üzülmesin diyi simdilik bunu askiya almis bulunuyor.Millet eglenirken mutlu azinlik müzelere gitsin daimi olarak.

Yorumu oyla      18      10  
koçak ! tan 22 Mart 2010 Pazartesi 16:57

akp nin anayasa önerisinde "reform" denilecek hpiç bir konu ypok.örneğin :dokunulmazlıkların kaldırılması,seçim barajının düşürülmesi,lider egemenliğine son vermek için partiler k. da değişiklik gibi.tek amaç yargıyı iktidara bağımlı hale getirecek düzenleme.kmi iktidardan düştüklerinde yüce divan ve diğer davalarda kendilirini sağlama almak.

Yorumu oyla      18      10  
KOÇAK ! TAN 22 Mart 2010 Pazartesi 16:49

laikliğe aykırı eylemlerin odağı olduğu aym tarafından tescillenmiş,sabıkalı bir partiye anayasa emanet edilebilirmi ?olmayacağını onlar da biliyor,ancak gerçek gündem olan yoksulluk,yolsuzluk,ekonomik kiriz gibi sorunları gizlemek,tatışılmasını önlemek için sun!i gündemler yaratılıyor.maalesef muhüalefet partileri de bu tuzağa düşüyor.bu arada deniz fenerini de söndürmeye,unutturmaya çalışıyorlar.

Yorumu oyla      18      10  
Cıss! Akp= bizden olmayan ordu yargı tu kaka, bizden yanası harika! 22 Mart 2010 Pazartesi 16:14

Dokunulmazlıklar zaten cepte, Cumhuriyetin Temel İlkelerini (en başta laiklik prensibini) sallamasan da partinin kapatılmamasını garantiliyorsun, TSK ile Yargıyı da kıskacına aldın mı tamam. İşte Akp nin Anayasa değişikliklerindeki temel hedefi. Tabii yerse!..

Yorumu oyla      18      10  
Cıss! Akp= Yalan Dolan Takiye Talan Avanta ve Zulüm 22 Mart 2010 Pazartesi 16:04

1982 Anayasası hiç değilse bi Kurucu Meclisçe hazırlanıp Tüm Üniversite ve sivil toplum örgütlerine de gönderilerek 3 ay süreyle görüşleri alındıktan sonra tamamlanmış, bütünüyle halk oyuna sunulup % 91 evet oyu aldıktan sonra kabul edilmişti. Yine de “Cunta Anayasası” diye anılıyor ve bol bol eleştiriliyordu. Şimdiki Anayasa tasarısını ise kendini kurucu meclis ilan eden Ak Parti kendi kendine hazırladı, porsiyon porsiyon sofraya getirip, Önce TBMM ne sonrada halka yedirmeye çalışıyor. Bu Anayasa da, resmen “Akp Cuntası Anayasası” olacak!

Yorumu oyla      18      10  
Gerçek Vatandaş-2 22 Mart 2010 Pazartesi 15:44

Şimdi Akp yandaşları içerisinde bulundukları bu açmaza da mazeret üretip “ee zaman dar kardeşim” diyecekler. O halde 8 yıldır aklınız neredeydi? Anayasa tasarısını Özbudun hoca ve ekibine hazırlattığınızdan bu yana 3 yıl geçmedi mi? Hükümet kafayı takmış YHSK ile Anayasa Mahkemesine, bütün derdi bu. İlle de kendi arzularına uygun bi Akp hukukunu egemen kılma hevesinde. Sanki gelen seçimde iktidar yine kendi olacak. Senin bu siyasi ve ideolojik maksatlı kendine Müslüman manevranı, ne muhalefet partileri ne de halkın % 70 i yemez beyim!

Yorumu oyla      18      10  
Gerçek Vatandaş 22 Mart 2010 Pazartesi 15:43

Şu Akp Hükümetinin işi gücü kaş yapacağım derken göz çıkarmak. İşi zora sokmasalar ve olmayacak duaya âmin demeseler olmaz. Şu koşullarda Anayasa da herkesin he diyeceği belli başlı 3-5 değişiklik yerine, tutup da 25 maddede değişiklik yapmaya kalkarsan ne TBMM nden ne de referandumda halktan onay alamazsın. Böyle yapacağına Anayasayı tümden yenileyecek elindeki hazır tasarıyı gündeme getirmen çok daha akıllıca olmaz mıydı? Hiç değilse herkesin arzuladığı adam gibi çağdaş bi sivil Anayasa yapılmasına öncülük edip tarihe de geçerdin.

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 22 Mart 2010 Pazartesi 15:38

Stalinist JAKOBENLER,Halkın iradesinden yana yapılmak istenen hamlelerin önünü kesmek için,adeta çırpınırcasına mücadele veriyorlar.bence beyhude uğraşlar,nafile gayretler içerisindeler.Türk Halkının Evrensel normlara haiz Anayasa ve Anayasal kurumlara kavuşacağı günler çok yakındır.Bu hedefe ama AKP ile ama MHP ile mutlaka ulaşılacaktır.Seçkinlerin ve yerleşik oligardların siyasi temsilcisi olan siyasi organizasyonlar,halkın iradesi karşısında diz çökecektir.

Yorumu oyla      18      10  
Recep Dursun 22 Mart 2010 Pazartesi 15:19

12 Eylül darbesini yapanların ABD ve CIA destekli olması Danışma Kurulunca oluşturulan Anayasa metinin özellikle 3 maddesinin Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş felsefesi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. AKP kuvvetler ayrılığı ilkesini direk çiğneme girişimlerini görmememize engel teşkil etmiyor. Hukuku kendilerine bağlı ulema haline getirmeye çalışarak devletin yapısını değiştirerek kendi suçlarından kurtulabileceklerini zannetmeleri hayallelerini çöplüğe atmamızı engellemiyor.Laiklik karşıtı odak olup H.Kılıç sayesinde hile ile kapatılmalarının önüne geçildiği gerçeği hiç değişmiyor.

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 22 Mart 2010 Pazartesi 14:39

Bu değişiklikler, Türk Halkının ÖZGÜRLEŞMESİ yolunda atılan ilk adımlar olması hasebiyle önemli ancak asla yeterli değildir.1876 dan günümüze,134 Yıllık seçkinci yerleşiklerin, Türk halkı üzerinde estirdiği Tahakküm mutlaka ortadan kaldırılıp, birbirinin versiyonu olan Anayasalar artık tarihin karanlıklarına terkedilmelidir.2010 Yılının Uygar Dünya şartlarına uygun normlara haiz, Halkın egemenliğini zedeleyen etki alanlarının tümünü ortadan kaldıracak adımlar behemahal atılmalıdır.

Yorumu oyla      18      10  
atmaca 22 Mart 2010 Pazartesi 14:30

12 eylül kendi anayasasını haızrladı. akp kendi anayasasını hangisi daha demokrat oluyor

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 22 Mart 2010 Pazartesi 14:18

AKP ÇOK ÇALIŞIYOR PEKİ MUHALEFET NE YAPIYOR?30 yıldır bu ülkenin cuntacıların hazırladığı anayasa ile yönetiliyor olması sizleri hiç rahatsız etmiyormu?hani 12 eylül darbesi abd ve cıa nın yaptığı darbeydi?ozaman neden abd kuklası cunta yönetiminin hazırladığı anayasayı savunuyorsunuz?anayasa metni tüm siyasi partilere götürülüyor ve kamuoyuna açıklanıyor daha kimle uzlaşmaları gerekiyor?size bakarsak silivride kodeste olanlara götürmeleri gerek değilmi?sizler ucuz ağızla konuşan militanlarsınız

Yorumu oyla      18      10  
hulya 22 Mart 2010 Pazartesi 14:13

Hukukçu olmadığım için Hazırlanan Anayasada yazanlar iyimidir kötümüdür girmiyorum.İlgilendiğim şey öncekine uymaya özen göstermeyenlerin yenisini sunmasını ETİK bulmuyorum.

Yorumu oyla      18      10  
hulya 22 Mart 2010 Pazartesi 13:51

Bozdur bozdur harca "Oy"ları maliyeti BEDAVA: Anayasaya bağlı kalacağına yemin ediyorsun, sonra bağlı kalmayıp suç işliyorsun, sonra ceza gelmesin diye anayasayı değiştiriveriyorsun.Oy ları atanlarda farklı uygar bir DEVLET görmediği için, DEVLET'in işi böyle bir şey zannediyor nereden bilsin, zaten kaderci bir milletiz.

Yorumu oyla      18      10  
Cumhuriyet Mitingleri Kabusu Olanlar Eğleniyoruz Pozunda Kıvıranlar 22 Mart 2010 Pazartesi 13:41

Amerikaya kullan bizi diye yalvaran bölücü BOP eşbaşkanları, ermeni karşısındaki zavallılarının hazırladığı Anayasa taslağını direk logara atıp bir varil su dökün fareler eğlensin. Parti kapatmaya meclis karar verecekmiş, venedik kararlarıymış ama HSYK da Bakan ve Müsteşarı durmaya devam edecekmiş. Olur olur. Kargalar Tenor olursa bu da olur..

Yorumu oyla      18      10  
ATİLLA 22 Mart 2010 Pazartesi 13:37

Ne diyelim Sayın Erdoğana Sayın Gül e Sayın Obomaya Sayın Öcalana Sayın Barzaniye Sayın Baydemire Sayın Ağlıyan adam (adı aklıma gelmedi Manisalı eski meclis başkanı)Sayın Ahmet Kaya ya Sayın .... HAYIRLI UĞURLU ve AB(D) li olsun .

Yorumu oyla      18      10  
hulya 22 Mart 2010 Pazartesi 13:16

Ne çok çalışıyor AK PARTİ.Anayasa paketini bile hemen hazırlayıverdi.Valla pek becerikli, on parmağında on marifet.Kimseye bir şey sorumasına gerek yok O her şeyi biliyor.Durmadan çalışıyor, bir bakıyorsun Romanları çağırmış bir bakıyorsun sanatçıları çağırmış, bir iş bir iş sormayın.Ne yapmak istediğini televizyondan anlatsada oy kullanmaktan başka hiç bir sıfatı olmayan insanlarda bir şeyler öğrense fena mı olur.Niye zor olan yolu seçiyor anlamıyorum.Karizmasıylamı etkilemeye çalışıyor acaba?

Yorumu oyla      18      10