YORUMLAR
Toplam 35 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
haskoç 3 Eylül 2009 Perşembe 23:38

yorumları okuyorumda ne demek istediğinizi anlayamıyorum.bir: azerbaycanı kardeş kabul etmesekte dağlık karabağ bizim için hayatidir.azerbaycan biz karabağı istemiyoruz bile dese biz istiyoruz demek durumundayız.laçin koridoru bizim için hayati öneme sahiptir.eğer 90'dan bu yana açık olsaydı,türk cumhuriyetleriyle kurduğumuz ilişkiler daha ileri seviyede olur şimdi dünyada söz sahibi olurduk.belkide türk birliğini çoktan kurmuştuk.bir de bu yönden konuyu değerlendirin.

Yorumu oyla      18      10  
Kapkaç çeteleri 3 Eylül 2009 Perşembe 23:15

Cevabı olmayanlar ancak salyalar saçarak kendisine yaklaşılmayacağını bildiğinden kaçanlardır?Bir milletin,namusu,onuru sifon zincirine kaldıysa destekçileride böyle zibidiler olurlar.İhanetin adı bellidir,hangi eylemler sonucunda ne gibi gizli saklı karanlık işlerle yapıldığı tanımlanmıştır.Samimi dürüst,mert olan başkasından aldığı emirle değil kendi saikleriyle hareket eden ülkesinin lehine olan antlaşmayı niye altı ay saklama ihtiyacı duyar.Neden başka sorunları ile harmanlayııp kap kaç yapar

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 3 Eylül 2009 Perşembe 21:59

BU ZAVALLILARIN BİRİLERİNE SALDIRIP İFTİRALAR ATMAKTAN İNSANLARI HAİN YADA İŞBİRLİKÇİ İLAN ETMEKTEN BAŞKA BİR YETİLERİ YOKKİ!NE YAPSINLAR ONLARDA KAPASİTELERİ KADAR YORUM YAPIYORLAR.HACIMURATTAN FERRARİ GİBİ PERFORMANS BEKLEYEMEZSİN ADAMLARDA KAPASİTE BUKADAR:))

Yorumu oyla      18      10  
sıradan vatandaş 3 Eylül 2009 Perşembe 18:40

Ajan provakatörler hemen yandaşlarını yunanistanda bile olsa sahiplenmişler.Biraderim kaç yıl kaldın yunanistanda?berberakis gazeteden arkadaşınmı?steyonun yunan gazetecilerden tek farkı türkçe biliyor olup bu ülkeden aldığı paranın karşılığında orada tüm ajansların verdiği,herkesin yaptığı yorumları aktarması.

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 3 Eylül 2009 Perşembe 18:11

"Yorumcu" nicki ile yazan zat, akşam aldığın ders yeterli olmadı herhalde. Sen bırak bizi okumayı,sen git Fransız Ermenilerinin damadı olan "Göbeğini kaşıyanın" mucidi ile,senin stello diye tukakaladıkların torunu olan "Bidon Yılmazı" oku.Sarkisin torunu olur kendileri.Sevgili yönetim bağışlayın lütfen. kaçtır sabır taşı olduk.Gözlemci yine görevine başlamış.Bütün derdi TURKTİME sitesini sabote etmek.

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 3 Eylül 2009 Perşembe 17:44

YORUMCU DENEN AKLIEVVEL AKLI SIRA BİZE ÇAKACAK AMA BİLMİYORKİ BERBERAKİS YUNANLILAR TARAFINDAN HİÇ SEVİLMEYEN TÜRKİYE ADINA ÇALIŞAN BİR GAZETECİ AMA VATANDAŞ İÇİN YUNANLI OLMASI YETER:))İŞTE BÖYLE KÜÇÜK BEYİNLERLE MUHATAP OLUYORUZ...

Yorumu oyla      18      10  
Hoca (Altin Yumurtlayan AK Hükümet) 3 Eylül 2009 Perşembe 16:36

Baykal sonuna kadar hakli.O yüzden oylarimiz Pamukoglu liderliginde ki HEPAR´a.

Yorumu oyla      18      10  
Yorumcu 3 Eylül 2009 Perşembe 16:08

Hasan Tahsin ve Totem denen kimlerse onları okudukça ATİNADAN STELYO BERBERAKİS bildiriyor duygusuna kapılıyorum.

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 3 Eylül 2009 Perşembe 15:55

Önceki yorumumda yazdığım gibi bu bölgedeki durum bence abd rusya türkiye arasında hatta avrupanında katılımıyla belirlenmiştir.ve herkesin çıkarına olan yolda karar kılınmıştır.herkesin enerjiye ihtiyacı var ve bu işbirliği herkes için türk ermeni yada pkk sorunundan çok daha önemli.yani bu açılım bence tüm tarafın mutabakatı ile yapılacak ne ermenilerin nede azerilerin pek söz hakkı yok.söylenen herşey iç kamuoyuna yönelik.yazdığın tespitlerede katılıyorum özay kardeşim tabi hasanınkilerede:))

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 15:42

kamuoyunun Türkiye muhabbeti samimidir.Cezayir örneğinde verdiğim gibi diktatörler,siyasetçiler gelir geçer ama bazı anlar kamuoyunda iz bırakır.Bizim hedefimiz azeri kamuoyu olmalı.Rusyanın eli güçlüdür ama ben yine de inanıyorum ki Türkiyenin Güney Akım projesine sürpriz desteğinin altında Dağlık Karabağ sorununun çözüm şartı vardır.Aynı şeyleri istiyoruz ama gidilen yolda dikkat edilmesi gerekenler konusunda önemsiz görüş farklılıklarımız var.Amacım seninle polemik değil tartışmaya katkıydı..

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin-3 3 Eylül 2009 Perşembe 15:39

..Karabağın statüsü Özerk.Ama azerbaycana bağlı bir toprak parçası.ne diyecek Azerbaycan."Karabağ ermenilere mi kalsın" diyecek.demiyecek tabi ki.Azerbaycanla aramızda problem olmazdan kastım budur.Karabağ Azerbaycanın %2 si kadar bir bölge,Oysa Ermeniler Rus desteği ile azerbaycanın %18 ni işgal etmiş durumdalar.Buna rağmen ALİYEF EFENDİ çıkıp Moskovaya sığınıyor. Bağımsız devlet değilmi?? Çıksın TÜRKİYEYE İLHAK ETTİM DESİN.bakalım karabağ problemi kalıyormu ?

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 15:38

ilişkileri acayip enteresan.Ama mevcut durum değişene kadar politika yapacağın saha bu.Burada uygun çözüm bulmak zorundasın.Olması gereken başka birşey.Aliyev yönetiminin azeri halkı tarafından sorgulanması gerektiğini yazdım.Azerbaycandaki Rus ve hatta iran etkisinin Türkiyeden fazla olduğu da bir gerçek.Aliyev'in özellikle sünni camiilerini peşpeşe kapatması dikkat çekici.Kısacası Azerbaycan başında şu anda Türkiye dostu bir yönetim yok,daha çok rus maşası denebilir.Ama kamuoyu farklı.Azeri

Yorumu oyla      18      10  
sertürk 3 Eylül 2009 Perşembe 15:36

Phillips’in raporu halen alt komitenin resmi internet sitesinde duruyor. Phillips, konuşmasında şu görüşlere yer veriyor: “ABD-Türkiye ilişkileri açısından Türk-Ermeni ilişkileri çok önemlidir. ABD açısından Türkiye, hayati derecede önemlidir, ancak ABD’nin, Ermenistan’la da çok önemli ilişkileri vardır. 22 Nisan’da, ilişkileri normalize etmek amacıyla, duyurulan çerçeve anlaşması ve yol haritası, potansiyel olarak tarihi bir atılımdır. ABD’nin arabuluculuğu ile sonuçlandırılmış bir doküman, Türk ve Ermeni resmi makamları tarafından 2 Nisan’da paraf edildi. Karşılıklı tanımayla ilgili protokol var, bir tane de normalizasyonla ilgili olanı var. Alt komiteler oluşturulması konusunu da kapsıyor ve zaman çizelgesi içeriyor.”

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 15:34

TOTEM arkadaşım olması gerekende haklısın.Reel politika başka birşey.Herhalde Azerbaycan Rus ve Türkiye ilişkilerine bakarken Ebulfeyz Elçibey'in (kendisinin Türk dünyasının birliğinin aşığı olduğunu ve Türkiye dostu olduğunu hatırlayarak) rus destekli darbeyle indirilip mazisi belli Aliyev hanedanının işbaşına gelişini başlangıç kabul etmeliyiz.Kimbilir belki Karabağın işgali ile Rusya tarafından amaçlanan belki de kendi kukla yönetimini getirmektir.Aliyev ailesinin rusya,kgb ve ergenekon

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin-2 3 Eylül 2009 Perşembe 15:33

Evet Hazara,çıkış yolumuz Laçin koridoru. Ermenistan ile aramızda devam eden anlaşma sürecinde zaten Laçin koridoru boşaltılıyor.Bildiğim kadarı ile karabağ hariç diğer azerbeycan topraklarının işgal altında olan tüm bölgeler boşaltılacak.KARABAĞ olayı farklı.Karabağ bir Azeri toprağı ama,SİTALİN döneminde demografik yapısı tamamen değiştirilmiş. Türkiyeden giden Ermenilerin iskan edildiği bölgedir Karabağ. Tüm nufusu 250 bin civarındadır,buradaki Azeri nufus ise 15-20 bin civarındadır....

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin-1 3 Eylül 2009 Perşembe 15:25

..Azerbaycan bize çok büyük madikler attı ve atmayada devam ediyor hala.Buna rağmen diyorum ki Azerbaycan ile aramızda problem "NET".Olsa bile çözümü çok kısa sürer.Bizim ulaşmamız gereken bölge Türkmen,Özbek ve Kazak bölgesidir.hele hele Türkmenistan hertürlü kültürel ve sosyolojik yönden ANADOLUNUN Orta asyaya olan doğal uzantısıdır.Gidin Türkmenistana, üç gün sonra kendi yurdunuzda yaşadığınız kanısına varırsınız üstelikte doğduğunuzdan bu yana.Azerbaycanı işgal edenin Rusya olduğunu öğrensin

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 3 Eylül 2009 Perşembe 15:20

Özay bey,Çokta farklı düşündüğümüzü sanmıyorum.Söylemeye çalıştığım şudur.Ruslar karabağı ve Laçin koridorunu vs işgal edip Ermenilere tahsis ettiler. Şuan İşgal altındaki toprakları Ermeni askerleri değil Rus askerleri bekliyorlar.Azeriler bunu biliyorlar.Hal böyle iken neden Azerbeycan ilk fırsatta Rusyanın Kucağına oturuyor.Azerbaycan kendi topraklarından çıkardığı petrol ve doğalgazın % Kaçını harraç olarak Rusyaya veriyor ? Bu bölgenin tek enayisi Türkiyemi? O işi geçecekler...

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 3 Eylül 2009 Perşembe 15:11

Türkiye bölgede önemli güçtür ve emin olun anlaşmaları ermenilerden ve azerilerden önce abd rusya ve ab ile yapmıştır.kimsenin göremediği gerçek; gerek boru hatları gerekse bu hatların korunması için tüm taraflar hem ermeni azeri türk üçgenindeki sorunun çözülmesini istiyor hemde boru hatlarının geçtiği bölgede tehdit oluşturabilecek pkk yada başka tehlikeleri bölgede istemiyorlar.ülkeler ahpap çavuş ilkelerine değil çıkarları doğrultusunda politika üretirler.bu çözümleri istemeyenlerde malum..

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 3 Eylül 2009 Perşembe 15:05

ÖZAY KARDEŞİM;TÜRKİYE BÜYÜK DEVLETTİR YANİ AĞABEYDİR AMA AZERİLER ŞIMARIK KARDEŞ POZLARINDA!biz azerilerin dış politikasına yön vermeliyiz azeriler bizimkine değil!azeriler okadar cevvallerse ermenilere destek olup karabağı işgal eden ruslara tepki koysunlar ama tüm kaprisleri bize nasılsa türkiyede rus aşığı destekçileride var.biz azerilerle ters düşmekten korkacağımıza azeriler bizle ters düşmemeye çalışmalıdır.bu asıl teslimiyetçi politika değilmi?azerilerin tavırları doğrumu?

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 14:52

inandığımı yazdım.Benim görüşüm Ermenistan kazanılırken Azerbaycan kaybedilmesin.Kaybedilmezse problem yok.Eğer kaybedilirse kaş yapayım derken göz çıkarmış olursun.Azerbaycan ile Türkmenistan problemine gelince bu sorunun Hazar'ın statüsünden yani menfaat çatışmasından kaynaklandığını bilmediğini düşünmüyorum.O aşılmayacak bir sorun değil ama zor.Neticede Hazar'daki büyük petrol ve gaz rezervleri kavga konusu.İkisinin de kendi menfaatini düşünmesi gayet normal..

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 14:46

Azerbaycanla bizim aramaızda problem olmaz bir ön kabul.Strateji geliştirirken her ihtimal değerlendirilmelidir.Ya problem olursa?Ergenekonun Azerbaycan ayağı konusundaki görüşlerini aynen paylaşıyorum.hatta bir kaçı daha yeni Haberal'ın tahliye edilmesi için Başbakan ve C.başkanına mektup yazdı,sanki yargıya onlar talimat verecek gibi.Ama Azerbaycan olmadan ne Trans Kafkasya olur ne Orta Asya.hadi çiz bir yol da ikna olayım.Ben bu iş olmasın demiyorum.Protokolü desteklediğimi,başarılı olacağına

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 3 Eylül 2009 Perşembe 14:29

Sn Özay Atay.benim gördüğüm şudur.TÜRKİYE İLE ERMENİSTANIN arasının düzelmesini istemeyenler,Türk dostu değillerdir,tama aksine TÜRK DÜŞMANIDIRLAR.Azerbaycan ile bizim aramızda problem falan olmaz. Oluyormuş gibi gösterenler,bizim buradaki ERGENEKONCULARIN Azerbaycan AYAĞINI teşkil edenlerdir.Azerbaycanı darıltmayacağım diye TARANS KAFKASYAYI ve Orta Asyayı feda edemeyiz.Azerbaycan ile Türkmenistan arasındaki sorun sizi çok güldürür ama,iki ülke küs.NEDEN?Bizim için Türkmenistan çok çok önemli.

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 14:16

Ben de onu söylüyorum Hasan Tahsin.haritayı açtığında o yol üzerinde ermenistandan sonra Azerbaycan geliyor.Sen ermenilerle arayı düzeltirken Azerbaycanla bozarsan o set ermenistan değil Azerbaycan olur.Üstelik azerilerin büyük petrol ve gaz rezervleri varken ermenistan açlıktan nefesi kokan bir ülke.Üstelik şimdi bu irtibatı iyi kötü,güvenliği problemli de olsa Gürcistan üzerinden kurarken Azerbaycanla köprü atılırsa Ermenistan Azerbaycan sınırından öteye gidemezsin.Herşeyi düşünmek lazım..

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 3 Eylül 2009 Perşembe 14:03

Özay ve Totem arkadaşlar. Kafkasya Azerbaycan ve Ermenistandan ibaret değil. Özay beyin "karabağı işgal edene Ruslardır" tespiti çok doğru. Kafkasyada yaşayan tek TÜRK soyu AZERİLER değildir.Ermenistan sadece Türkiyenin Azerbeycan ile arasına örülmüş bir duvar değil. Diğer tüm Kafkasyadaki Türk Devletleri olan, Başkurtistan,Dağıstan,Karaçay-Balkar Tataristan...gibi onlarca Türk devleti ile araya sınır örmüş oluyor.En önemlisi Özbek,Türkmen ve Kazakistanın bulunduğu Orta Asya ile set oluyor.

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 13:57

olduğu anlaşılıyor.Acaba diyorum Türkiye Güney akımı destekleme kararı alırken Karabağ sorununun çözümü şartını koydu mu?Bence karabağ sorunu bu Protokol yürürlüğe girmeden aşama kaydedecek ve bu proje başarılı olacak.Bence Protolün en önemli yanı terörle ilgili madde.Yani Ermenistan kapılarının PKK'ya temelli kapanması.Bunun ne kadar önemli olduğunu önümüzdeki süreç gösterecek.O madde oraya boşuna konmadı.Baykal ve bahçeliye gelince onlar bunu yapmaya mecbur,çünkü yaşam alanları bu.Ufukları yok

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 13:53

Karabağ'ın gerçek işgalcisi Rusya olduğu halde Azerilerin Ruslarla yaptığı aşırı işbirliğidir.Bize kapı açacak diye küsen adam gidip işgalcinin kucağına oturuyor.Eğer Rusya'nın askeri desteği ve Ermenistanla savunma anlaşması olmasa Azeriler Karabağ'ı bir günde alır.Onların korktuğu Ermenistan değil Rusyadır.Hal böyleyken Türkiyeye kızıp Rusların kucağına oturmaktaki çelişkiyi de asıl sorgulaması gereken azeri kardeşlerimizdir.Son olarak ABD ve Rusyanın Karabağ sorununun çözümü konusunda mutabık

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 13:49

kendi kardeşleri tarafından satıldığı hissine kapılırsa bunu yıllarca tamir edemezsin.Cezayir'in gönlünü kırdık yıllar geçti tam olarak tamir edemedik.İşin bu yönü de çok önemlidir."Bir millet iki devlet" lafı o kadar da boş değildir.Ben yapılan protokolü destekliyorum.Bunun nedeni şu ana kadar Azerbaycanla tam bilgilendirme ve işbirliği ile gidildiği,onların gönüllerinin kırılmadığı anlaşılıyor.Bunun böyle devam etmesi şarttır.Evet,Azerbaycana eleştirilerinin bir bölümünde haklısın.O da

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 13:45

petrol olmaz.Apışır kalırsın.Ayrıca 2 milyonluk fakir ermeni ekonomisyle işbirliği uğruna 10 milyonluk zengin azeri pazarını da kaybedersin.Bu nedenle ortak strateji şarttır.Bu işin maddi boyutu.2-Bir de işin manevi boyutu ve uluslararası kuruluşlarda işbirliği boyutu var.Unutulmamalı ki hemen bütün uluslararası alanlarda Kıbrıs dahil Azerbaycan elinden gelen katkıyı vermektedir.Az bulabilirsin ama Ermenilerden bunu da bulamayacağın kesindir.Tabii bir de işin psikolojik boyutu var.Azeri halkı

Yorumu oyla      18      10  
Özay Atay(PAKSÜT,AKMAN İSTİFA) 3 Eylül 2009 Perşembe 13:40

TOTEM herşeye tamam da Azerbaycan ile ilgili söylemlerine katılmıyorum arkadaşım.Ermenistan ile yapılacak anlaşmaların sınırını bence Azerbaycan belirler.Bunun iki nedeni var 1-Biz neden sınır açılsın,ilişkiler gelişsin istiyoruz?Hazar petrollerinin ve gazının bu ülke üzerinden taşınması için.Oysa bu petrol ve gaz kaynaklarının büyük çoğunluğu Azerbaycan'a ait olduğu gibi diğerlerinin de geçiş ülkesi o.Yani sen ermenilerle arayı düzeltirken azerbaycanla bozarsan ortada taşıyacak bir gaz yada

Yorumu oyla      18      10  
KARTALLIKAZIM 3 Eylül 2009 Perşembe 13:24

AZ KALDI AZ İŞTE KAPI İŞTE SAPI DİYECEK BU MİLLET BU KADAR AÇILMA KOLENDER YAPAR DOKANIR ADAMA.

Yorumu oyla      18      10  
Savaş 3 Eylül 2009 Perşembe 12:39

Baykal, espriyi seviyor.Sanki; ona soruyorlar da...

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 3 Eylül 2009 Perşembe 12:37

BAYKAL ZATEN NEZAMAN BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİNE EVET DEDİKİ??Tek yaptığı herşeye karşı çıkmak.birtek çözüm önerisi duyanınız oldumu baykalın ağzından??kapı açılsın açılmasın tartışılır bence biz azerilerin değil kendi menfaatimizi gözetmerliyiz.ermeniler karabağı rus desteği ile işgal etmedimi?evet,yoksa 2.5 milyonluk ermeniler 10 milyonluk azerileri nasıl yensin.şimdi azeriler işgalcileri sayılan ruslarla kanka değilmi?ee biz kimin menfaatini savunuyoruz.biraz kafanızı çalıştırın.yazdıklarım yalanmı?

Yorumu oyla      18      10  
vatan 3 Eylül 2009 Perşembe 12:29

her ne kadar kendisini tam olarak tasvip etmesem de, ermeni sınırının açılması kesinlikle karabağ'dan geri çekilmelerine bağlı olmalıdır. son ermeni askeri çekilince sınır açılmalıdır. zaten bu yüzden kapamadıkmı? tükürdüğümüzü mü yalayacağız?

Yorumu oyla      18      10  
ayhan şamlı 3 Eylül 2009 Perşembe 10:38

sayın baykal size binlerce defa teşekkürler.Allah sizi başımızdan eksik etmesin.ülkenin çimentosu oldunuz.işte basiret bu.işte erdemli siyaset bu.Türkiye'nin sahipsiz olmadığını her defasında gösteriyorsunuz.saygılarımla.

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 3 Eylül 2009 Perşembe 10:28

Hiç merak etmeyin Sn Baykal, Avrupa Ermeni Federasyonuda bu süreci kabul etmiyor ve isyan ediyor. Onlarda Ermeni iktidarını "vatanlarına,davalarına ihanetle suçluyor".. Keza Ermeni "DEVRİMCİ FEDERASYONUDA" isyan ediyor, avrupada eylem üzerine eylem yapıyor. BEN ŞİMDİ SORUYORUM, Türkiyede Ermeni diasporasının politikalarını takip edenler kimlerdir ?

Yorumu oyla      18      10