YORUMLAR
Toplam 60 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Tuğkan 16 Aralık 2008 Salı 22:28

- Dünyaca ünlü Amerikalı tarihçi Bernard Lewis'in 1993'te Fransız Le Monde gazetesine verdiği demeçte, "1915'te Osmanlı'nın yaptığı Ermeni tehciri bir soykırım değil, savaşın bir yan ürünüdür. Yaptığım tüm araştırmalardan çıkan sonuç budur" dediğinden habersizler mi?. - Justin McCarty, Stanford Shaw, Norman Stone, Andrew Mango, Guenter Lewy gibi dünyanın en saygın tarihçilerinin İngiliz, Rus, Alman ve Türk arşivlerinde yaptıkları uzun araştırmalar sonunda "Ortada asla bir soykırım yoktur. Böyle bir dayatmayı Türklere yapmak acımasızlıktır" dediklerini bilmiyorlar mı?..

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 16 Aralık 2008 Salı 22:11

"Kripto Kimlikli" yurttaşın biri SALLAMIŞ yine."Birbuçuk Milyon muşşş? Hangi arşivlerde bu kayıtlara raslandınız.??? Bu ülkenin nimetinden beslenip,havasını soluyan sözde yurttaş(??) Kaynak gösterde bizde öğrenelim. Erivan Arşivlerindemi birbuçuk Milyon kayıtına rastladın? Zındıklık yapmanın alemi yok. Suç Sende değil, 1071 Bizansı dize getirip,Romen-Diyojeni DİZ ÇÖKTÜREN Sultan Alpaslanda, Bırakmadı sizi 1071 de BİZANSIN İnsafına. Anladın sen onu ???

Yorumu oyla      18      10  
ERGÜN AYKANAT 16 Aralık 2008 Salı 21:18

BİR ÖZÜRDÜR GİDİYOR.KİM NİYE ÖZÜR DİLİYOR BELLİ DEĞİL.SUÇ İŞLEYEN KİM?YAGIÇ KİM? HAKİM NE KARARA VARMIŞ BELLİ DEĞİL.BİR MİLLETİ YARGILAMAK O KADAR KOLAYMI?. BU MİLLET DÜNYAYA BARIŞI VE HUZURU YERLEŞTİRMİŞ,HİÇBİR SIKINTI YAŞATMADAN İNSANLIĞIN 600 SENE BARIŞ İÇİNDE YAŞAMASINI SAĞLAMIŞTIR.BİR GÜN PARÇALNADIĞINDA KENDİSİNE ÖZGÜ BİR İSTİKLAL MÜCADELESİ VERMİŞTİR.BU MÜCADELEDE BİZE YANLIŞ YAPAN ONLARCA MİLLETİN,BİZE BİR ÖZÜR BORCU VARKEN BİZİM ÖZRÜMÜZ NİYE?[NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE]NE MUTLU DİLEMEYENE.

Yorumu oyla      18      10  
Selami 13 Aralık 2008 Cumartesi 11:16

"Güneş balçıkla sıvanmaz" demiş büyüklerimiz alman faşolarının taşeronluğunda, üretken ve yüksek kültüre sahip, bir anadolu halkı olan ermeniler soykırıma uğramışlardır. Bunu inkar etmek yok saymak devekuşunun başını toprağa gömmesi diğer kalan tarafını açıkta bırakmaya benzer, gelin akıllı olalım, özür dilemek inkar politikasından ve ona alet olmaktan iyidir. Bakın yunanistanda bir öğrenci öldü diye tüm ülke karıştı, anadoluda ise 1.500.000 kişi planlı olarak öldürüldü..... Araştırın görün....

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 4 Aralık 2008 Perşembe 23:04

Burada kendilerine "aydın"(!) sıfatını takan bu zavallıların, KÖKENİNE BAKALIM...! Bunların DEDELERİ kimmiş? Büyük dedeleri kimmiş?

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 22:10

Biz RTE nin hangi sözlerini kaile alacağız. ALLAH'a kasem ettiği sözleri mi? Yoksa döndüm değiştim dediğine mi? Tek bayrak tek millet laflarına mı? Yoksa 26 etnisiteye mi? Bir gün Kürt sorunu ertesi gün G.Doğu sorunu öbürsü gün hepimizin sorunu. Yollayım tarih ve yerleriyle. BOP Eşbaşkanı dediği 21 yerdeki sözüne mi yok o aslında Medeniyetler ittifakına mı? YOKSA İDOLÜNÜN M.KEMAL VE CUMHURİYETE KÜFÜRLERİNE Mİ? Hazırladığı Kürt raporuna mı? AB üyeliğine mi teslimiyetciliğine mi? AMA BU BAŞBAKAN.

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin-3 4 Aralık 2008 Perşembe 21:14

..Apçağa, içinde çok az Müslüman'ın yaşadığı bir Ermeni köyüydü. Şeriyye Sicillerin'de Apçağa ile ilgili on mahkeme kaydından sadece bir tanesi Müslümanlara aitti. Mahkeme kayıtlarının onda dokuzu Ermenilere aitti. Kısaca köyün önemli bir kısmı Ermeni'ydi; ancak az da olsa Müslüman nüfusun yaşadığı kaynaklardan anlaşılmaktadır. Aynı zamanda Apçağa köyü muhtarlarının ve köy ihtiyar heyetinin tamamı Ermenilerden meydana geliyordu. Nitekim Apçağa'dan mahkemeye başvuran bir Ermeni'nin davasına ....

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 21:13

bu perinçekin hangi yıllarda söylediklerini kale alacağız?bu adam bukalemun gibi sürekli renk değiştiriyor kafam karıştı vallahi,80 li yıllarda marksistti,90 lı yıllarca pkklı,2000 li yıllarda atatürkçü,hangisi gerçek perinçek?gör bak bu adam 210 yılının en dindar insanı olur.cia değiş tonton değiş diyor,perinçek değişiyor.her dönemde senin gibi peşine takılan üçbeş şaşkın oluyor ama asla yüzde biri geçmiyorlar, heryerde bağırtıyor militancıklarını.dün kadıköyde viyaklatıyordu çimdi türktime da.

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin-2 4 Aralık 2008 Perşembe 21:12

...zanaatkâr ve esnaftı. Ermeniler, daha çok Eğin kasabasında yerleşmişlerdi. Özellikle kasaba içerisindeki mahallelerde pek çok Ermeni'nin ikâmet ettiği, bugüne kadar gelen belgelerden anlaşılmaktadır. Kasabada Dörtyol Ağzı Mahallesi ile Süfela Mahallesi, Ermenilerin yoğun bulunduğu mahalleler arasındaydı. Eğin'e bağlı köylerde de Ermenilerin yoğun bir surette yaşadıkları çok rahatlıkla anlaşılabilmektedir. Özellikle Gemer-gab (Kemer-gab), Apçağa ve İliç bu köylerin en iyi örnekleridir.......

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin-1 4 Aralık 2008 Perşembe 21:11

..ifadeleri,görülen davada kayda geçirilir.Daha sonra bu kayıtlar mahkeme tarafından saklanır.Mahkeme kayıtlarında davacının da,davalının da davaya geçmeden önce adres tespitleri yapılır.Daha sonra her iki tarafın isimleri,baba ve dede isimleri,varsa aile-sülale ünvanları kayıt altına alınırdı.Bu bilgiler bütün mahkeme kayıtlarında mevcuttu.Bu kayıtlara bakıldığında Ondokuzuncu yüzyılın sonu ile yirminci yüzyılın başlangıcında bölgede ciddi bir Ermeni nüfus vardı.Bunların önemli bir kısmı .....

Yorumu oyla      18      10  
Hasan Tahsin 4 Aralık 2008 Perşembe 21:09

Burada hem Mehmet Sadık Efendi,hem de Apçağa üzerinde durmakta fayda var.Bölgeyi anlamak,demografik yapısı hakkında bilgi almak için bakılacak en iyi yer Şeriyye Sicilleri yani Mahkeme Kayıtları'dır. Osmanlı mahkeme kayıtları olan Şeriyye Sicilleri,bize bir bölgenin sosyal, iktisadi,dini vb.hakkında ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını sunmaktadır. Daha doğru bir ifadeyle oradaki halk arasında meydana gelen anlaşmazlıklar hakkında mahkeme üyelerinin,şahitlerin ve iddia sahiplerinin ........

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 20:47

Beylerin mantığına bakın PERİNÇEK'i o yıllardaki sözleri ile mahkum edecek adamın Devletle alkası yok bir diğerini kötü örnek olarak göstermeyeceğiz Onlar HÜKÜMET BAŞBAKAN olacak BOP Eşbaşkanı olacak, Zanaları hapisten çıkartıp dağa dönüş yasasını devreye sokacak SİZLER TÜM BENLİĞİNİZLE SAVUNCAKSINIZ BİZ SUSACAĞIZ. Yok yaaa.

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 20:45

SELAMİ ahlaksızlık birlikte yaşadığın insanların üzerine saldırmak namuslarına göz dikmek, sana yy dokunmayan komşularını başkalarına satarak onların topraklarına el koymaya çalışmaktır. Türkler olarak Osmanlı İmparatorluğu bu sayede ne kadar toprak kaybetti bir bakın bakalım. NEYLE YÜZLEŞME. Elli kere yüzleşmeye davet ettik TÜRKİYE CUMHURİYETİ olareak buyrun tüm tarihçiler tartışsın. YOK BU SİYASİ DAVAYMIŞ KABUL EDECEKMİŞİZ. Halaçoğlu hepsine meydan okuyup, mezar kazmaya kadar evet dedi sonuç?

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 20:41

TOTEM sen hatırlatmasan ben hiç düşünemem böyle şeyleri. Elli kere yazdım artı birinci olsun. Perinçeğin Marksist ideoloji kovalayıp, kendini komunist Sovyetlere yakın gördüğünü, Halklara özgürlük sözleri söylediğini biz de biliyoruz. Diğeriz ki ideolojisi çökünce antiabd ve emperyalist karşıtı olarak Ulus-Devletin ne işe yaradığını görüp yönünü çevirdi. NE YAPSAYDI. ALTANGİLLER GİBİ İNTİKAM ALMAK İÇİN NEO-LİBERAL olup kesesini doldururken ülkesine EMPERYALİZM AYAKLARININ ALTINA SÜRÜP bölmeye mi çalışsaydı.Her gün bir ayrımcılıkla hatta din bezirganı olup Cemaat liderlerinin ayağına gidince mi muteber sayacaktın? Ben ondan sonrasına bakar, bugün yaptıklarını takip eder ona göre değerlendirim. RTE cevabını verememişsin.

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 20:26

tuğkan efendi apo sence neden perinçeke parti başkanlığı teklif etmiş hiç düşündünmü? iyi niyetli arkadaşım.sence baykal tayyibe chp başkanlığı teklif edermi? yada bahçeli,ufuk urasa gel partinin başına geç dermi? sen kendin çok safsın anladıkta herkesi kendin gibi safmı sanıyorsun??perinçek hayranı kardeşim.ve neden bir yanlışı savunacağım diye başka bir yanlışı emsal gösteriyorsun bir yanlışı bir başka yanlış temizemi çıkarır??

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 20:21

salami senin uygar dünyadan kim yaptığı katliamlar için özür diledi?? hemde işgsal ederek!!abd japonyadan özür diledimi? fransa cezayirden? israil filistinden? ingiltere& abd ortaklığı ırakılardan özür diledimi uygar selami??sen git bu martavalları başkasına anlat..

Yorumu oyla      18      10  
Selami 4 Aralık 2008 Perşembe 19:23

Çok yerinde ve uygarca davranış, yürekten katılıyorum imza kampanyasına, değerli yorumcular ve okuyanlar şunu iyi bilmemiz gerekir ki: uygar dünyada var ve söz sahibi olabilmenin yolu geçmişten gelen bütün ahlaksızlıkları tarihsel yutturmacaları önümüze döküp gerçekleri kabul ve özür dilemekten geçer... Üstelik Enver, Talat ve Cemal paşaefendilerin zora girdiklerinde korkakça vatanlarından kaçtıklarınıda ve üstelik soykırım nedeniyle gıyaplarında idama mahkum edildiklerinide unutmayalım....

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 19:15

Peinçeğin APO ya O sözleri yıllarda Tayyibin Atatürk'e dedişklerine ne olacak, Cumhuriyet hakkındaki sözlerine, şeriat devleti kasem'ine? Onun hakkı var değil mi? Değişebilir. Esas o asla değişmez çünkü Allah'a yemin etmiş. Allah'ı mı kandırdı bizi mi kandırıyor? İyi niyetli bir şahsiyet olsan Perinçek'in bu konuyla ilgili açıklamalarını okursun. APO'nun Partinin başına geç demesine bize büyüklük yapmasına rağmen onun kendi çizgisine çekmeye çalıştığını bilirsin Ama nerdeeeee?MADEM BU KADAR APO BAĞIMLISI DTP ile niye bir tek gün ittifak yapmadı? KENDİNİZ DAHİ İNANMIYORSUNUZ. Sahi Perinçek Hainse aynı yıllardaki sözleri ve BOP eşbaşkanı olarak, Ben Türk’üm diyemeyen RTE ve şürakası ne?

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 18:47

perinçekin suçu ermeni ada başka bir kimliğe sahip olması değil,bu ülkeye ihanet etmesi,bakıyorum yazımda perinçekin pkk ve apo ile ilgili söylediklerine hiç değinmeyip sadece kimliğine değimişsin.çok sevdiğim ve saygı duyduğum,yaşadığı topraklara sahip çıkıp sahiplenen birçok ermeni var.birçok kürt kökenli arkadaşımda var,ama pkk lı ve pkk sempatizanı hiç dostum yok olamazda.sizler ya gerçek amacınızı mertçe söyleyin,eğer vatanınızı seviyorsanız vatana ihanet edenlerin peşinden gitmeyin.

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 18:38

TOTEM sizin; demiştilerinize, yapmıştılarınıza, inanırsak oooooo. Nerde demiş, kaynak ve sağlaması. Hadi bakalım. Bu lafları demiş ama Ülkü ocakları Kızıl Elma projesinde işbirliğine gitmişler. Yine ağılda arkadaşlarınla sohbete giriştiğini sandın. Hooop titre kendine gel.

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 18:35

TOTEM Perinçek'in Ermeni olduğunu kim söylüyor? kendileri mi? Objektiflikden bahsederken ahkam keserken ne kadar zavallı, hatta iğrenç durumlara düştüğünün farkındamısın? Dergi adı CHORNİCLE işte sözüm ona eski tarihi eserleri ve köklü ailelerin soylarını araştırıyor vazifeye bakın.! Bu dergi SAMANYOLU GRUBUNUN DOLAYLI BAĞLANTISI. Şimdi bir başlık atıyor. Hileye dikkat. PERİNÇEK, ERMENİ mi? Mi küçük diğeri yafta. Altı sözüm ona araştırma hep muallak ifade. İşte çoğunluğu, olası, bilmem osmanlı İllerinde çıkan karmaşada kullanılan kağıtlar. Bilirlermiş, ihtimalin büyüklüğü. BIRAKIN PAVRAYI. Bir adam Ermeni ama soykırım çalışmalarında dünyaya direniyor, tarihe DELİLLER SUNUYORLAR. Onlar gerçekten ERMENİ olsa bile siz onların onda biri kadar değeri olamayacak DÜŞMAN İŞBİRLİKÇİLERİSİNİZ.

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 17:53

ben bu ülkede sürekli bir kavram karmaşası yaşandığını dile getiriyorum.şimdide bu kavram karmaşası AYDIN kavramında yaşanıyor.aydın olmanın kriteri ne bilen varmı aranızda?bence bu kavram çok subjektif bir yaklaşımla anılıyor.bizde elit kesime ve prof.ünvanı almış ve hertür yazar çizer takımına AYDIN nitelemsi yapılıyor.aydın olmanın,aydın olarak anılmanın bazı olmazsa olmazları vardır.objektiflik gerektirir,tüm olaylara demokrasi ve insan hakları açısından yaklaşmalı ve eşit tepki vermeli.

Yorumu oyla      18      10  
Ergun 4 Aralık 2008 Perşembe 17:19

Ayyıldız Team / 1923Turk.Org ve diğer milli hacker takımlarının her zaman olduğu gibi gereğini yapacaklarına inanıyorum. Yalancının mumu artık yatsıyı dahi göremesin.

Yorumu oyla      18      10  
SABRİYE 4 Aralık 2008 Perşembe 17:15

ŞUNA BAK YA,HÜSEYİN BEY GÜLAYA YORUM YAZIYOR,BANA TAKIYOR ARKADAŞ,TRÜBÜNLERE OYNUYORMUŞUUUM....TRÜBÜNE OYNADIĞIMI HANGİ KELİMEMDEN ANLADIN ACABA?ÖBÜRLERİ YETMEDİ,ANAM BACIM,ONCA YORUMCU VAR. BU BEYDE BANA TAKMIŞ YA..HEY YARABBİL ALEMİN YA.

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 16:24

helal be şu perinçekler nede vatanseverlermiş!ermeniler ama türklerin haklarını türklerden daha iyi gözetiyorlar,hatta türklerden daha türkçü ve atatürkçüler!tuğkan sen hala perinçekleri aklama operasyonundan vazgeçmedinmi?peki küçük perinçeğinde bir sözü geldi benim aklıma,pkklılr kürt halkının haklarını savunan şerefli gerillalardır.haa birde apo kürt halkının lideridir ve emperyalizme karşı savaşan bir kahramandır demişti,demek büyük perinçek vatansever,küçüğü ise vatan hainiymiş,öylemi yani?

Yorumu oyla      18      10  
H_SOYLU 4 Aralık 2008 Perşembe 16:21

GÜLAY HANIMBOŞTENEKEÖYUYOR SESIDE COK CIKIYORSIZI COKTAN BERI YORUMLARINIZI INANIN DIKKATLE OKUYORUM BEBNIM VURGULAM ISTEDIGIMKONUYU ANLADINIZMI BILEMEM HAAA BIRDE SABRIYE HANIMDENEN BIRI VAR ONUN SAFINI ANLAMADIM BENCE TURBUNE OYYARGISIZ INFAZDAN BAHSEDIYORSUNUZ BAKIN BUNU DOGANMEDYASI HEP YAPIYOR CUMHURIYET GIBI BELEDIYE PARASIYLA BESLENEN BIR KURUMCAMUR AT IZI KALSIN BIZIM MEDYANIN ISI BEN GERCEK GAZTECILIKTE KORKUSUZCA VAKIT VE TARAFI TAKTIR EDIYORUM

Yorumu oyla      18      10  
hayri 4 Aralık 2008 Perşembe 16:17

Totem daha 10 yil önce eski bir Belcika kolonisi olan Ruanda´da BM güclerinin gözu önünde hutu´larin 100 gün icersinde yaklasik 1 milyon tutsi´yi katlettigini unutmussun.

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 16:12

Ermenistan'nın ilk Başbakanı Kaçaznuni'nin 1923'te parti konferansında sunduğu tebliğ metni olarak MEHMET PERİNÇEK tarafından Rus arşivlerinde bulunmuş ve Kaynak Yayınları tarafından kitap olarak yayınlanmıştır. Barışı sabote ettik Türklere karşı ayaklandık. Barışı sabote etmek için savaştık bile. Artık hepimiz Türkler"in düşmanı olan İtilaf devletlerinin kampındaydık. Türkiye'den "denizden denize Ermenistan" talep etmekteydik. İtilaf devletlerinin ordularını Türkiye'ye göndermeleri ve hâkimiyetimizi temin etmeleri için Avrupa ve Amerika'ya resmî çağrılar yaptık. Nihayet şu da var ki, var olduğumuz sürece aralıksız olarak Türkler'le savaştık. Öldük ve öldürdük. Artık, Türklere ne gibi bir güven telkin edebiliriz ki?

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 16:05

hayri kardeşim,gs.lide olsan avrupada fenerin attığı gole sevindin diye fenerli olmazsın korkma:))oyüzden içini ferah tut ve isteyerek destekle...

Yorumu oyla      18      10  
hayri 4 Aralık 2008 Perşembe 15:56

Istemiyerekte olsa TOTEM´e bu konuda katiliyorum.

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 15:53

dünyada bir soykırım lafıdır gidiyor.ama nedense bu iddialar hep belli ulusların üzerinde yoğunlaşıyor ama ben şunu merak ediyorum bir gece uyuyan iki şehrin üzerine dünya tarihine ilk ve tek bir örnek olarak geçen bir şekilde atom bombası atarak,kadın çocuk yaşlı masum demeden öldürmenin adı ne sizce?bence sadece soykırım denilemeyecek kadar ağır bir kıyım bu.ama nedense bu hiç konuşulmuyor,buda bin yıl önce olmadı?sadece 60 yıl önce.ama insanhakları savunucuları bunu hiç dillendirmiyor nedense

Yorumu oyla      18      10  
karşıkoyan 4 Aralık 2008 Perşembe 15:48

sizi gidi ermeni uşakları sizi.sağlammısınız.

Yorumu oyla      18      10  
Gülay 4 Aralık 2008 Perşembe 15:24

xb21,Davada yargılanlar sadece çete artığı değil.O söylediğin faili meçhulleri filan yapanlar belli.Büyük çoğunluğuda yargılanmıyor bile.Yargılanmayacakta maalesef.Ergenekon davası sanıklarının bir kısmı iktidara muhalif olan gazeteci,yazar ,çizer.H_SOYLU,ilginç şekilde bir yorumcuya benziyor yorumların.Büyük harf filanla karatma yapılmış ama...Neyse boş teneke tıngır tıngırda ötüyor.

Yorumu oyla      18      10  
Gülay 4 Aralık 2008 Perşembe 15:19

Yargısız infaza ne meraklıyız.Bizde hukuk,mahkemeler ,savunma hakkı filan boşuna.Top yekün tüm yargılananları suçlu ilan etmiş bile birileri.Aydın sıfatını birine sorup verecek halleri yok.Arkadaşlar adil olun.Dava bitsin konuşursunuz.Davada yargılananların bir kısmı beraat ettiğinde adaletsiz davrandık,suçladık diye vicdan azabı duymayın sonra.İddianameyi okursanız ne demek istediğimi anlayabilirsiniz.

Yorumu oyla      18      10  
Halim SELİM-2 4 Aralık 2008 Perşembe 15:17

Bu tehcir olayı ile bir yanlış olaya meydan verilmemiştir. Bu olay tenkit değil, bilakis takdir edilmesi gereken bir olaydır. Bu aydın diye geçinen “diaspora aşıkları” soykırım iddialarının tarafsız tarihçi bilim adamlarınca gerçeklerin açığa çıkarılmasını istemeleri yerine Türk Milletine sinsice saldırılması çok üzücü bir olaydır. Eğer özür dilenmesi gerekiyorsa; o da isyancı Katil Ermeni çeteleri değil, Türk Halkı olmalıdır. Eli silah tutamayan yaşlı, kadın, kız ve çocukların ırz ve namusları kirletilerek, eğlenceye dönüştürülen katliamlarla isyancı Ermeni komitacılarca soykırıma tabi tutulması nedeniyle bu Milletten ve Onun ataları olan Osmanlı’dan özür dilenmelidir. Bu aydın diye geçinenler; çok yakın bir tarihte Azerbaycan toprağı olan Karabağ’daki Ermenistan’ın Azeri halkına yönelik katliamlarını, soykırımını acaba ömürlerince bir kez dile getirip kınamışlar mıdır? Tarih Bilim dalındaki Bilim Adamlarımızı, Aydınlarımızı ve Devleti idare eden Devlet yöneticilerimizi göreve davet ediyoruz. Büyük Türk Milleti ve Türk Gençliği bu hayâsızca iftiralara ve içten ve dıştan ülkemize yönelik tehditlere karşı tedbirli ve uyanık olmak zorundadır. ÇÜNKÜ; KUTSAL VATAN TÜRKİYE’MİZDEN BAŞKA BİR VATAN YOKTUR, BİZE.

Yorumu oyla      18      10  
Halim SELİM-1 4 Aralık 2008 Perşembe 15:17

TÜRK HALKI ÖZÜR DİLEMEK DEĞİL, BİLAKİS ÖZÜR DİLEMELERİNİ BEKLİYOR. Bunlara Türk Aydını değil, yalancı Ermeni Diaspora ve Mandacı zihniyetin sorumsuz Aydını demek en doğrusudur. Türk Halkına düşman olanların bir senaryosudur bu. Bu ülkenin nimetlerinden yaralanıp bu ülke insanına ve Atalarına iftira atmak ne kadar iğrenç ve insanlık dışı bir şeydir. Müslüman Türk Milletinin bırakın soykırım yapmayı bilakis Türk Milletine saldıran, Anadolu topraklarımızı işgal eden istilacı ülkelerin bir takım vaatlerle aldatıp, kışkırttığı isyancı Ermeni komitacıların katliamlarına bizzat Türk Milleti uğramıştır. Bu iğrenç, insanlık dışı ve hunharca katliamların mantığı; Osmanlı Devleti yıkılırsa herkesin bir yerleri sahiplenerek Müslüman Halkı o topraklardan zorla kaçırarak kendi dillerinde “Müslümanlardan temizlemek” adına yapılmıştır. Tarihini bilmeyen aydına aydın denmezzzzz. Ya gafil, ya hain denir. Bilhassa Doğu Anadolu Bölgesinde isyancı Ermeni komitacıların katlettikleri Müslüman Türk mezarlarının fışkırmasından hiçbir ders almayan ve görmezlikten gelenlere aydın denmez, sadece hain denir. Osmanlı Devletinin katliamlara uğrayan Müslümanların öfkesi dikkate alınarak yanlış bir olaya meydan verilmemesi amacıyla masum Ermeni kardeşlerimiz daha emin görülen bölgelere zorunlu iskâna (TEHCİR) tabi tutulmuşlardır.

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 15:15

Ermenistan'nın ilk Başbakanı Kaçaznuni'nin 1923'te parti konferansında sunduğu tebliğ metni olarak MEHMET PERİNÇEK tarafından Rus arşivlerinde bulunmuş ve Kaynak Yayınları tarafından kitap olarak yayınlanmıştır. ERMENİSTAN BAŞBAKANI KAÇAZNUNİ'NİN İTİRAFLARI... Türklere karşı ayaklandık. Barışı sabote etmek için savaştık bile. Artık hepimiz Türkler"in düşmanı olan İtilaf devletlerinin kampındaydık. Türkiye'den "denizden denize Ermenistan" talep etmekteydik. İtilaf devletlerinin ordularını Türkiye'ye göndermeleri ve hâkimiyetimizi temin etmeleri için Avrupa ve Amerika'ya resmî çağrılar yaptık. Nihayet şu da var ki, var olduğumuz sürece aralıksız olarak Türkler'le savaştık. Öldük ve öldürdük. Artık, Türklere ne gibi bir güven telkin edebiliriz ki?

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 15:13

1915 yaz ve sonbahar döneminde Türkiye Ermenileri zorunlu bir tehcire tâbi tutuldu. Türkler ne yaptıklarını biliyorlardı ve bugün pişmanlık duymalarını gerektirecek bir husus bulunmamaktadır. Bu yöntem en kesin ve uygun olanıydı. Kızgınlık ve korku içinde bulunan biz Ermeniler, 'suçlu' arıyorduk ve bu suçluyu Rus Hükümeti ve onun kalleşçe politikaları olarak belirledik. Siyasal açıdan olgunlaşmamış ve dengesiz insanlara özgü bir şaşkınlık içinde, bir uçtan diğerine savrulmaktaydık. Rus Hükümeti'ne karşı dünkü inancımız ne denli körü körüne ve temelsizse, bugünkü suçlamalarımız da o denli körü körüne ve temelsizdi. Siyasal bir parti (Taşnaksutyun) olarak biz, meselemizin Rusları ilgilendirmediğini ve onların gerektiğinde cesetlerimizi çiğneyerek geçip gidebileceklerini unutmuştuk.

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 15:12

1914-1918 yıllarında emperyalistlere karşı savaşlarında bozguna uğrayan Türkler, direnerek iki yıl içerisinde tekrar kendilerine geldiler. Yeni genç ve milliyetperver duygularla hareket eden bir nesil ortaya çıkarak, Anadolu'da kendi ordusunu yeniden organize etmeye başlamıştı. Türkiye'de millî bilinç ve kendisini savunma içgüdüsü uyanmıştı. Onlar küçük Asya'da istiklâllerini hiç olmazsa bir şekilde temin edebilmek için Sevr Antlaşması'na askerî güçle karşı koymak zorundaydılar. Bizim bu dönemde barışı reddetmemiz ve silahlanmamız büyük bir hataydı. Çok geçmeden sınırlarımıza askerî operasyonlar başladığında, Türkler bizimle bir araya gelmeyi ve görüşmelere başlamayı teklif ettiler. Biz ise onların bu teklifini geri çevirdik. Bu büyük bir hataydı. Bu, görüşmelerin kesinlikle başarıyla sonuçlanacağı anlamına gelmezdi ama bu görüşmelerde barışçı bir sonuca ulaşma ihtimâli vardı.

Yorumu oyla      18      10  
Tuğkan 4 Aralık 2008 Perşembe 15:12

Herkes bizi kandırdı "Kaderden şikayet etmek ve felaketlerimizin sebeplerini kendi dışımızda aramak acıklı bir durumdur. Bu bizim (hastalıklı) millî psikolojimizin karakteristik bir özelliğidir ve Taşnaksutyun Partisi de bundan kaçamamıştır. Sanki uzak görüşlü olmamız bir kahramanlıktı, çünkü isteyen herkes, Fransızlar, İngilizler, Amerikalılar, Gürcüler, Bolşevikler tek kelimeyle bütün dünya bizi kolayca aldattı, atlattı ve ihanet etti. Oysa bizler safça bu savaşın Ermeniler için yapıldığına inandırılmıştık." Barışı sabote ettik

Yorumu oyla      18      10  
H_SOYLU 4 Aralık 2008 Perşembe 15:00

NE AYDINI YA ONLARARA BU AYDIN SIFATINI KIM VERIYOR ONLARKALEMLERINI SATMIS TARASSUT K...LERI KAC KISILAR ONLAR MUMKADAR BIR ISIKBILE SACAMAZLAR SIZ YORUMCU ARKADASLARBU AYDINGECINNENLERI MUHATTAPALIPKARSI SAVUNMAYAPIYORSUNUZONLARLKONUSSUN BOS TENEKE COKSES CIKARIR SABRIYE BIR DE DAVADAN BAHSEDIYORSUN ONEMSEME BUNLARI HULYA HANIMKATILIYORUMDEVLETARSIVLERI ACAMADI AMA BU ULKEDE VATANI ICIN CILECEKEN VAHAIDETTININ SULESLEI BU ULKEDEN SURULDU KIMMI YAPTI AYDINLAR BUNLAR AYDIN DEYILKARANLIK KÖRLER

Yorumu oyla      18      10  
xb21 4 Aralık 2008 Perşembe 15:00

evet evet, kendi menfatleri icin insalari kacirip,iskence yapip , öldüren insanlar,artik bir kisim aydin olmus.. lanet olsun böyle aydinlari..

Yorumu oyla      18      10  
Gülay 4 Aralık 2008 Perşembe 14:54

xb21,bu ülkede herkes bazı konularda kendi yaptıklarıyla özgür değildir.Sevrin bir şekilde sürekli dayatıldığı bu ülkede yazdığın hoş bir slogan olabilir o kadar.Sözde Ermeni soykırımı konusunda diğer devletler haksızca Türkleri suçluyor.Bu iş Fransa ile Almanya"nın sorunu çözmesine benzemez.Tarihi gerçekler anlatıldığı gibi olsa bizde ceremesi neyse çekeriz.Bende bu işin bazı aklı evveller tarafından yapıldığı gibi sözde soykırımı savunanların susturulmasını tasvip etmiyorum.Suçlu tavrı bu.

Yorumu oyla      18      10  
Gülay 4 Aralık 2008 Perşembe 14:48

Sade vatandaş,Bir kısım Türk aydını şu an Ergenekon davasında tutuklu.Seslerini çıkartamazlar.

Yorumu oyla      18      10  
Sade Vatandaş 4 Aralık 2008 Perşembe 14:07

Bu Millet besleyip büyüttüğü bazı kargaların hışmına uğruyor galiba. Gerçeği araştırmayanlar kapulandığı odakların çıkarlarına hizmet ediyor. Milyonlarca kadın, yaşlı ve çocuk masum insanını kaybeden ve asıl katliama uğrayan Müslümanlar, Türkler; özür beklerden katillerden özür dilemek ha. Ha sıkıntı be…! Bu sözde aydınlar gerçekleri zahmet edip bir araştırsınlar. Dedikodu mahiyetindeki diaspora iftira ve yalanlara kanmasınlar. Ey gerçek Türk aydınları birileri meydanı boş buldular, sizler nerelerdesiniz? Türk halkı olarak merak ediyoruz.

Yorumu oyla      18      10  
xb21 4 Aralık 2008 Perşembe 14:05

bu ülkede herkes kendi yaptiklari ile özgürdür... özür dilemek isteyen dilesin, bu insanlari nerdeyse vatan haini ilan eeceksiniz.. bence bunlari yargilanacigniza,, yillardir bu sorunun cözülmesi, hic bir sey yapmayan hükümetlere,ne bileyim politikacilari elestiren,,,.nazi alamanyasinin fransaya ne yaptigini mutlaka herkes biliyordur... savasin bitimden sonra, iki ülkenin tarihcileri, oturup anlastilar, evet o tarih cocuklara ögreltilmedi... simdi ne kadar dorslar degilmi.. biz ne yaptik..

Yorumu oyla      18      10  
Kızgın Adam 4 Aralık 2008 Perşembe 13:52

Ben bir Türk'üm.Bebeklerimiz kadınlarımız erkeklerimiz gençlerimiz ve yaşlılarımız Ermeniler tarafından katledildiği , tecavüze uğradığı için Türk kentleri kasabaları Ermeni komitacıları tarafından yakılıp yıkıldığı yağmalandığı için Sadece Türk oldukları için öldürülen sessiz milyonlar için özür diliyorum.Sizin sesiniz olamadık , anılarınıza saygı gösteremedik. Şurası muhakkak ki içerde bazı kanıbozuk işbirlikçiler olmasaydı ne Ermeni ne de diğer azınlıklar böyle bir işi başaramazdı.

Yorumu oyla      18      10  
Gülay 4 Aralık 2008 Perşembe 13:12

gibi davranmak yerine bu sorunu her yönüyle ele alıp tartışmalıyız bence.Batılılara ve Ruslara bu işteki büyük sorumluklarıda teslim edilerek.Kürtlerde amet altan gibi romantik(!) yazılar yazmasınlar.Onlarda bu işin içinde.

Yorumu oyla      18      10  
Gülay 4 Aralık 2008 Perşembe 13:10

istemiyor manzeretine sığınmasınlar hiç.Yakın tarihimizdeki beceriksiz ve tembel tavırlarını açıklayamazlar bu millete.Bu aydınlarımız(!)ne yapmak istiyor?Vallahi kiminle hangi akçeli işleri yürütüyorlar bilemeyiz tabii.Bence bu iş tartışılmalı.Türk aydını olarak ortaya çıkıp bu işi yapmaları bize dünya nezdinde ciddi yara verir.Bu tavrı yasakla engellemek hem mümkün değil hemde bizi daha zor durumda bırakacak bir tavır olur.Bugüne kadar bu yalnış yapıldı.Korkmamız gereken bir tarihimiz varmış..

Yorumu oyla      18      10  
Gülay 4 Aralık 2008 Perşembe 13:01

Kısacası bu 1,5 milyon rakamını nereden çıkarttıkları meçhul.Sayımmı vermişler birilerine bilmiyorum.Osmanlı"nın derdi başını aşmışken canı Ermenileri bi düzlemek istememişti heralde.Yani hiç bir şey bilmesek bile ,normal mantıkla,o koşullarda Osmanlı neden Ermenilerin soyunu kurutmak(!) istemiş olabilir,neden bölge olarak ayırmış,topyekün halletmemiş diye düşünürüz.Tarihi gerçekleri anlatmak konusunda T.C Devleti maalesef çok becerisiz davrandı bugüne kadar.Deve kuşu gibi davrandı.Dünya anlamak

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Aralık 2008 Perşembe 12:58

kabul ermenilerden özür dileyelim!!amerikalılar,kızılderelilerden,japonlardan,ıraklılardan ve tüm dünya halkından,fransızlar cezayirlilerden,israil filistinlilerden,ingiltere çin,,hindistan ve ıraklılardan,rusya afganistan ve çeçenlerden özür dilesin ermenilerde yüzyıllarca onları koruyup kollarken bu topraklarda barış için de yaşarken bizi düşmanla bir olup arkadan vurduğu için özür dilesin.ozaman bizde ermenilerden özür dileyelim buna hiçbir itirazım olmaz.

Yorumu oyla      18      10  
Gülay1) 4 Aralık 2008 Perşembe 12:54

Ahmet Altan"ın bir kaç ay önce yazdığı bir yazı vardı.Ermenilerden özür dileyelim konulu.Öyle bir hissiyatla yazmıştı ki gerçeği bilmesek hüngür hüngür ağla, bırak özür dilemeyi Ermenilere Türkiye"nin anahtarını teslim et.Hatta o acıya yüreğinde dayanmasın sık başına bir tane,git.Hrant Dink Ermenistan"a bir ziyaretde,"1.5 milyon Ermeninin öldüğünü nereden çıkartıyorsunuz,Ermenilerin 700 kadarı kimlik değiştirerek yaşadı" demiş.Ermeniler bu söylemden hiç hoşlanmamış tabii.

Yorumu oyla      18      10  
sabriye 4 Aralık 2008 Perşembe 12:39

sevgili editör,hayırdır gene bir yorumumu yemişin:)şimdi bunuda yazarım,1.yi yayınlayıp,bu yazımıda üstüne koyarsan,seninle külahları değişiriz:)

Yorumu oyla      18      10  
Gülay 4 Aralık 2008 Perşembe 12:34

Vatan gazetesinde yorumcunun biri çok kısa çok net bir yorum yapmıştı.Ben bayıldım.Ondan alıntı yapıyorum"özür dilemenizde yetmez bide al...... yatın..."Ahmet Altan"da özellikle böyle bir potansiyel fazlasıyla mevcut.

Yorumu oyla      18      10  
sabriye 2 4 Aralık 2008 Perşembe 11:45

unutmuş değiliz.halazırdada dağdaki ermeni pkk lıların askere masuma katliamları sürmüyormu?KÖRMÜSÜNÜZ BE SÖZDE AYDINLAR?ŞİMDİ BEN DİYORUMKİ,BU İMZALAMA İNTERNET ÜZERİNDEN YAPILMAYA BAŞLANDIĞI ANDA,YAPANLAR HAKKINDADA BEN VE ÇEVREM OLARAK,ŞEREFİM ÜZERİNE YEMİN EDİYORUMKİ YARGIYA BAŞ VURACAĞIM.BU KADAR Ş.....K VE PERVANSIZLIK OLMAZ.VATANINI MİLLETİNİ SEVENDE YARGIYA BAŞ VURSUN.50 MİLYON MAHKEME BEDELİ KİMSEYİ ÜRKÜTMESİN.yok yok bu aydınlar bence ERMENİ KİMLİKLİ..kesinlikle

Yorumu oyla      18      10  
bekiraşvili 4 Aralık 2008 Perşembe 11:13

Haberin başlığında geçtiği gibi türk aydını demek çok yanlış kendi tarihini bilmeyen insan neyin aydınıdır bunlar olsa olsa tatlı su aydını olur bunlar olsa olsa provakator olur çakalllar gibi bir kürt diye çekiştiriyor biri ermeni diye çekiştiriyor içerden dışardan vuruluyoruz bunların hepsi kemikçi

Yorumu oyla      18      10  
4 Aralık 2008 Perşembe 10:31

ben.özür dilemiyorum.o zaman şavaş sırasında bizi arkamızdan vurmak isteyen ermeniler ordu gözetiminde göçe zorlandı!kışın zorlu şartlarında pek çok ermni ve türk askeri öldü.bu göç sırasında ermeniler geçtikleri köylerde terör estirmeye devam etti..benim ailemde ermeniler yüzünden ölen insanlar var.onlarla iligi pek çok anı dinledim büyüklerimden.

Yorumu oyla      18      10  
motun 4 Aralık 2008 Perşembe 10:30

böyle (sözde)aydınlarımız vatandaşlarımız varken... bizim düşmana hiç ihtiyacımız yok... ah tayyip erdoğan ahh... bunlar hep senin eserin... tekbaşına bu memleketi bu hale getirdin... yurtdışında herkesden korktun... sadece bir tek unsurdan korkmadın... o da kendi vatandaşın... bizi ezdin... yabancıyı yücelttin... yabancıyı övmek atamıza sövmek marifet oldu artık türkiye de... ben bu saçma sapan oluşuma tüm gücümle itiraz ediyor ve haykırıyorum:ermeni soykırımı apaçık bir emperyalist yalandır...

Yorumu oyla      18      10  
fatoş.g 4 Aralık 2008 Perşembe 10:23

ermenilerden özür dilemeye hazırlanan sözde türk aydınlarının bana ve ailemede bir özür borcu olacak.benimde ailemde 2 şehit var.biz hesabımızı kime soracağız.ermenilerin katlettiği 1000lerce türk şehitin özrünü kimler yapacak yazıklar olsun siz sözde aydınlara.erzurum ve kars'ta yaşanan olayları önce araştırın köylerdeki toplu mezarları görün özrünüzü sonra dileyin.köylerde hayvanların barınaklarında topluca şehit edilen müslümanların kemiklerini sızlatıyorsunuz.yazıklar olsun size

Yorumu oyla      18      10  
ali aydın 4 Aralık 2008 Perşembe 10:12

muhtaç olduğumuz güç damarlarımızdaki asil kanda mevcutdur...vatan hainleri sözde aydınlar ab ve amerikan yalakaları bilmiyorsanız tarihçilere bırakın yada öğrenin...1915 de asıl katliamı ermeniler yaptılar türk ve kürt vatandaşlarımıza ..onlartdan kim özür dileyecek?? ne mutlu türküm diyene.....

Yorumu oyla      18      10