YORUMLAR
Toplam 22 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Baki Karakol 5 Ağustos 2008 Salı 

Totem efendi; ben Ata'nın bıraktığı yerdeğim, olmakla da mutluyum: Sen nerdesin? Çok mu ileridesin yoksa çok mu geridesin? Bileceğini sanmıyorum; söyleyeyim de öğren: Karanlık girdabının tam ortasındasın. Ah be kuzum, yavrum, çocuğum, evladım, asıl ben sana ne diyeyim? Öylesine sapıtmış, öylesine dengesizleşmişsin ki, kendini Ata'yı aşacak görüyorsun! Vah zavallım vah! Sen ve senin gibiler kim, Ata'nın bıraktığı yerde dahi olmak kim? Ata'nın bıraktığı yerde olabilseydin, böyle bir lafı etmezdin.

Yorumu oyla      18      10  
vatandaş 5 Ağustos 2008 Salı 

akıl hocaları yine sahnede.bir de Soros'a sorsalar!!

Yorumu oyla      18      10  
totem 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

ah be kuzum ben sana ne diyeyim BAKİ bende cahile felsefe öğretmeye çalışıyorum,adam daha ideoloji ne,rejim ne bilmiyor ben daha okuma yazma öğretmeden felsefe öğretmeye çalışıyorum garibe...hadi var sayalım senin dediğin doğru olsun,seninki bugünün dünyasında şeriatı savunmaya benziyor,atam sana laik demokratik bir cumhuriyet miras bıraktı al bunu ilerlet al bu ülkeyi muasır medeniyetlerle yarıştır dedi ama sen hala atanın bıraktığı yerdesin.sana ne diyeyim ki,adam olana lafın tamamı söylenmez.

Yorumu oyla      18      10  
Baki Karakol (2) 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Totem efendi, sen hiç, emekle sermayeyi dengelemeyi başaran, yaşama geçiren bir devlet ve siyaset adamı dünyada gördün mü ya da okuyup bilgi sahibi oldun mu? Olamazsın çünkü dar dünya görüşün önünde sarp kayalar gibi engel. Senin ve senin tanıyamadığın, bundan sonra tanıyamayacağınız Kemal Atatürk, halkına, uşak olmayı öğretmeyen, özgürlük ve egemenlik şerbetini tattıran, adam olmayı aşılayan, emekle sermayeyi eş değerde tutan, başka uluslara da örnek olmuş bir dünya lideridir. Gene anlamadın...

Yorumu oyla      18      10  
Baki Karakol (1) 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Totem efendi; ister alaylı kabul et, ister ciddi; sen hem cahil, hem de hastasın; Atatürk'ü ve Atatürkçülüğü anlayacak donanımda hiç değilsin. Anlatsam da anlamazsın. Anlamanın olası olamayacağı, "Atatürk'ün bir idelojisi yoktu" zırvalamandan belli. Atatürk'ü, nasıl "idelojisi olmayan" biçiminde tanımlarsın? Ama haklısın, cahil ve hastasın; bildiğin de ancak bu kadar olur. Kulağına bir şey fısıldayayım mı? Dünyaya egemen olan emperyalistlerin tek korktukları ideloji, Atatürk'ün idelojisidir...

Yorumu oyla      18      10  
Misafir Okuyucu 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Bu adam nasıl profesör olmuş ya ? Bu yorumlarını okuduktan sonra bu zatın öğrencilerine acıdım inanki. Fasafiso şeyler üzerinde uzlaşma olurmuş ta, anayasa metinleri üzerinde olmazmış. Siz ne dediğinizin farkındamısınız sayın ve muhterem profesör ? Asıl ve en çok anayasa metinleri üzerinde uzlaşma olmalıdır. Eğer sebebini bilmiyor ve öğrenmek istiyorsanız hemen söyleyeyim. Çünkü Anayasa metinleri bir 'Toplumsal Sözleşmedir' bunda uzlaşma olmayacak ta nede olacak ? yazık yazık hemde çok yazık.

Yorumu oyla      18      10  
Durmak Yok Germeye Devam 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Bu tür sözleri eden Eser KARAKAŞ ise şaşırmamak gerekir. Kendisinin bu yorumu AKP'lilerin deyimiyle tam bir 'Dam Üstünde Saksağan'olmuştur.

Yorumu oyla      18      10  
totem 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

ben çok cahilim birazda hastayım ya bana anlatıver biraz atatürkçü olmak ne demek? atatürkün bildiğim gibi bir ideolojisi yoktu,cumhuriyeti ve demokratik bir rejimi getirdi ülkeye.bizler bu cumhuriyet rejimini geliştirip demoktasiyi yeşerteceğimize,daha doğrusu sizler diyeyim...atatürkçülük diye atamızın asla önermediği ve hatta bilmediği bir garip rejimi atatürkçülük diye yutturmaya çalışıyorsunuz.atatürkün tek rejimi laik ve demokratik cumhuryettir. biraz demokrat olsanız atatürkçü de olursunz

Yorumu oyla      18      10  
Baki Karakol 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Totem efendi, ne zaman adam olursun, biliyor musun? Sağluk kontrolünden geçip şifata erdiğin zaman; sağlıklı düşünüp taşındığın, yazıp çizdiğin, konuşup anlattığın zaman; Atatürkçü dünya görüşü kominizim gibi başka görüşlerle karıştırmadığın zaman; durduk yerde başkalarına sataşmadığı zaman; kısaca adam olmayı başardığın zaman... "baki bırak bu eski kominist söylemlerini,artık sıkıcı oluyor" demeyi neden gerek duydun? Ben ki, bir Atatürkçüğüm. Atatürkçü düşünceden neden sıkılıyorsun?

Yorumu oyla      18      10  
totem 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

M.EMİN tamam haklısında bu ülkede şimdiyekadar amerikanın güdümü dışında hareket edeni gördünmü?bir rahmetli ecevit kıbrıs ta rest çekti yıllarca imanımızı gevrettiler.malesef bu çöplüğün horozu amerika ve her gelen hükümet amerikaya yandaşlıkla suçlanmış ama suçlayanlar iktidara gelince aynısını yapmışlar. hepimiz kızıyoruz ama bunun partilerle bir ilişkisi yok. ve eğer dünyada söz sahibi olmak istiyorsak çok çalışmalı ve güçlü olmalıyız bunuda birbirimizi suçlayarak yapamayız.

Yorumu oyla      18      10  
M.Emin 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Bu Sayın Bay Hükümete demek istiyor ki; ABD ve AB talimatlarını yerine getirmezsen işin biter. Ona göre; iktidar ses çıkarmadan uşaklık yapmaya, iyi mandacılık örneği vermeye çalışmalı. Yoksa! Yoksa bitersin, diyor. Yahu! ABD ve AB talimatlarını hiç süzgeçten geçirmeden yasalaştıranlar, emre amade olanlar da bitecek. Halk seçimde sesini yükseltecek. Bunu iktidar bilmiyor mu? Biliyor. Ama olsun, iktidarı tehdit ile federasyona giden ihanet yolunu açmaya, 2.cumhuriyetçilik adı altında bu Cumhuriyeti bitirmeye çalışıyorlar. Çünkü emir aldıkları odaklar böyle bir kamuoyu oluşturmalarını emrediyor. Allah’a şükür ki, bazı hataları olsa da iktidar bunun farkında. Türk halkının ne istediğini çok iyi biliyor. Bu bay ve onun gibi dışardan beslenen Türk Milletine sözde dost, özde gerçek birer gizli Türkiye aleyhtarı olanlar bu devletin kuyusunu kazımaya çalışıyorlar. Ey Millet! İhanetleri tescilli Tanzimat ve İttihat-Terakki zihniyetinin bittiğini mi sanıyorsun? Büyük Türkiye’nin bekası için bu mandacı zevata çok dikkat edilmelidir. Gerekli tedbirler şimdiden alınmalıdır. Önce Milli ve Manevi değerler kuvvetlendirilmelidir. Milli ve Manevi değerleri önemsemeyenler Vatanlarına sahip çıkmazlar, çıkamazlar. Vatanın bekası için, bayrak için, mukaddesat için seve, seve ölmeyi göze almak gerekir. Yoksa yarın çooook geç olabilir. Allah(C.C.) bu Mukaddes Vatanı ve Büyük Türk Milletini Korusun.

Yorumu oyla      18      10  
TOTEM 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

nezaman adam oluruz; kendimizin sahip olmadığı erdemleri başkalarından beklemediğimiz zaman.anlayana...

Yorumu oyla      18      10  
totem 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

bana totem efendi diyen bana nezaket dersi veriyor,çok ilginç. okadar tutarsız birisin ki bende neye cevap vereceğimi şaşırdım bir yazında bana tutarlı ol düşüncelerin karmaşık diyorsun,bir başkasında sabit fikirli:) çok komik yaa artık karar verki sana ona göre cevap vereyim. yoksa cevap vermeye değer biri olmadığına karar vereceğim...BAKİ EFENDİ

Yorumu oyla      18      10  
süleyman karaca 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Kimse kendi üzerine alınmasa da, alışılagelmiş toplumsal siyasi dönüşüm söylemi, artık 20. yüzyıl formel yapısından 21. yüzyılın değişimci interaktif siyaset anlayışına evrilmiştir. Geleneksel sağ, sol, demokrat, sosyal demokrat, sosyalist, faşist tüm anlayışlar; en radikalinden en marjinaline tüm yapılanmalar bu evrilmenin sürüklenişinde kendine yeni yeni zemin ve pozisyonlar bulmak zorundalar. İnteraktif bilişim çağında, dededen toruna siyasi miras/saplantılardan arınarak ya kendilerini güncellemek ya da marjinal bir kulüp olarak değişime direnen dinazorlar misali varlık mücadelesi vermek durumundadırlar. Deyim yerindeyse “deniz bitti, kara göründü..” herkes hayatta kalma, varlığını sürdürebilme adına kendi ayaklarının üzerinde durma mücadelesi vermek zorunda. İttihat Terakki anlayışının diktiği çarmıha çivilenmiş olanların sağdan da soldan da bu paslı çivilerden kurtulması gerekir. Yüzyıl öncesinin kemikleşmiş ulusalcı anlayışı, günümüz küreselleşme anlayışı karşısında iflas etmiş, dibe vurmuştur. Artık sermayenin dini imanı, sınırları ve rengi, rotasından sapmayan kervan yürüyüşü dönemi bitti. Onun yerine, mobilize olmuş bilişim çağı verileri ile hakimiyet alanları kurulmakta olduğunun farkına varmak lazım. Konuyu milli sınırlar içinde kalarak, bu dip dalgasının beklentilerine cevap vermeden, sosyal sorumlulukların göz ardı edildiği sosyal demokrat söylemde aramanın da zamanı bitti. Halkın istemi, farklı farklı programlar da sunsalar, siyasi aktörlerden evrensel ölçekte sosyal demokrat bir yönetim beklentisidir. Ancak bu istem, sosyal demokrasi özürlü bir anlayışla, halka sosyal demokrasiyi benimsetmenin mümkün olmadığını yönetimin çekirdek kadrosu tarafından bile hiçbir zaman kabullenilmeyen/hazmedilmeyen tepeden inmeci değil; gerçekten kıpırdayan dip dalganın yüzeye yansıması ile oluşan açık bir anlayışın kabullenilmesi ile mümkün olacaktır. Emperyalizme karşı oluşturulan Erken Cumhuriyet dönemi savaş konseptini, toplumun bugünkü sosyal demokrasi istemine karşı, siyasi savaş konsepti olarak algılama, halkın siyaset algısını bu konsepte göre dizayn etme dönemi ebediyen kapanmıştır. Bu anlayış, yaşanmakta olan evrensel olgular karşısında spastik özürlü bir anlayıştır. Ne ABD ve AB’nin empoze ettiği çıkara dayalı anlayış, ne üçüncü dünyanın milli sınırlar içine hapsolunmuşluğu artık tedavülden kalkmalıdır. Erken Cumhuriyet dönemi ve söylemi tarihi misyonunu tamamlamış, yeni bir Cumhuriyet anlayışının oluşumuna hazır sosyal gerçekliğin, siyaset arenasındaki yerini alması zamanı gelmiştir. Atatürk dönemine “aşkın gözyaşları” dökmekle, ya da “bırakınız yapsınlar, bırakınız gitsinler” serkeşliğine hoşgörü adına göz yummakla da bu değişim/evrim bağdaşmayacaktır. Bireysel plandan tüm toplumsal katmanlara, değişimi özlemek değil; gerçekleştirmek gerekir diye düşünüyorum. Tarihsel yörüngeden sapmadan, yapılması gereken budur. Geleneksel ezberlerden kurtulmanın zamanı geldi de geçiyor bile...

Yorumu oyla      18      10  
siganfu-tim 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

"Horozu çok olan köyde sabah geç olur."muş.Bizim köyün horozu da pek çok.ABD-AB-İsrail-İngiltere-Rusya-İran-Çin.Hatta şo bizim kıytırık Yunanistan ile Kıprıs Rum Cumhuriyeti bile bize EKÜMENİK dersi öğretir.Biz CEVVAL TALEBEYİZ!"İlim talep ederiz."Hadi ağam,paşam,dayım,amcam AB bizi bir demokrat yapıver.Biz uzanıp sırt üstü yatarken sen bize ÇAĞLAR atlat.Ülkemiz ÇOK ULUSLU SERMAYE CENNETİ olsun.HER ŞEYİMİZ hatta dinimiz ve tarihimiz senin olsun.Adı mı olur?Kurbanın olsun!GÜNEŞ HEP DOĞUDAN DOĞAR

Yorumu oyla      18      10  
Baki Karakol 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Totem efendi, o kadar sabik fikirli, o kadar hastasın ki; uyarmama karşın tanımadın bana hala adımla hitab ediyorsun ve bağlı olduğun kurum tarafından her yıl raporlanmana karşın hastalıktan kurtulamamışsın. Sen ciddi bir sağlık kurumuna git muayene ol. Sağlığın için söylüyorum. Ayrıca; elamanlarını her yıl sağlık denetiminden geçiren bir kurumda çalışıyorsan, çok da kişilikli ve saygılı olmalısın, yılışmanın hiç gereği yok. Subjektif saçmalıkları objrktif düşünceler diye de yutturma. Adam ol...

Yorumu oyla      18      10  
totem 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

baki ben fikir karmaşası içinde değilim sadece objektif bakıyorum olaylara senin gibi sabit fikirli değilim ve başkalarının üflediği borazan değilim.kendi fikirlerimi yazıyorum.ayrıca ruh sağlığım bağlı olduğum kurumca her yıl raporlanıyor ama seninki tedavi ile bile ıslah olmaz bence. olaylara tek yönlü bakmak ve izlemek aynı tek yönlü beslenme gibidir,insanı hastalıklı yapar.

Yorumu oyla      18      10  
Baki Karakol 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Totem efendi, diyer yorum yazılarını okuyorum; tam bir düşünce karmaşası içindesin; ayıklanmanı öneririrm. Tanımadığın birine adıyla hitap etme; biraz saygılı ol; başkalarına da özellikle de bayanlara da saldırırken üslubunu bozuyorsun. Kişiliğinden mi kaynaklanıyor? Olabilir; tedavi gör. Toplum karşısına çıkıyorsan, kendine dikkat et. Biri bir laf kondurur, altından kalkamazsın. Sululuk yapmadan, yerilerde bulun, düşünce ortaya koy. Eser, savaşla, uzlaşmamayı karıştırıyor. Bu kadarını anla...

Yorumu oyla      18      10  
ali aydin 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

baki beye katiliyorum.. insan fikir fakiri olunca hemen karsindakini komunistlikle yada dincilikle veyahutda dinsizlikle suclarlar..ne diyelim allah(c.c) akil fikir versin....

Yorumu oyla      18      10  
totem 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

baki bırak bu eski kominist söylemlerini,artık sıkıcı oluyor. ama yinede eser karakaşın fikirlerine katılmadığımıda beyan edeyim...tüm radikallere hayır. toplumsal barış ve uzlaşma bu halkın tek kurtuluşu...sadece farklı düşünüyoruz yoksa taraflardan biri vatan haini değil.bu ülke hepimizin.

Yorumu oyla      18      10  
Baki Karakol 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

Bunlar, sahiplerinin düşüncelerini seslendirirler. Eser Karakaş'dan başka ne neklenir ki? Prof. ama uzmanlık alanı vatan hainliği, AB ve ABD yalakalığı/sözcülüğü... Tarih bunları çoktan yargılamış, mahkum etmiştir. Eser Karaş'da kuş beyni kadar bey olsaydı, AKP'nin "reforum" yapacağına inanmazdı. AKP gibi emperyalist güdümlü partiler reform yapmazlar; onlar, kendilerini var edip yaşatan emperyalistlerin çıkarlarına hizmet ederler. Eser, AKP'nin siyaseten bitmesini niye istemiyor? Yalakları aynı.

Yorumu oyla      18      10  
VATANDAŞ 4 Ağustos 2008 Pazartesi 

BU PROF.AKP.NİN SONUNU HAZIRLAMAYA ÇALIŞIYOR.YA KAFAYI YEMİŞ.YA DA AJAN GÖREVİ YAPIYOR.ÖĞRENCİLERİNE NASIL DERS VERİYOR,ANLAMIŞ DEĞİLİM.TOPLUM UZLAŞI İSTİYOR.BU ADAM AKP.NİN İPİNİ ELİNE ALMIŞ,BAŞKASINA VERMEM DİYE ORTADA DOLAŞIYOR.

Yorumu oyla      18      10