YORUMLAR
Toplam 20 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 20:44

bir yanlışın çok ve yaygın yapılması onu meşru kılmaz. bir işin doğrusu varken ısrarla eğrisi yapılıyor karşı çıkan da hizipçi ,siyasi hırs sahibi vırt zırt diye tu kaka diliyorsa buyurun devam edin. izmir metrosu da yanlıştır ankara metrosu da bursa metrosu da istanbul metrosu da. bir kere topografik yapı , zemin durumu , tarihi doku , coğrafi yapı metroyu fizible olmaktan çıkartır. fayda maliyet analizi yapmazsanız belediyeleriniz borç içinde yüzer, kamu kaynakları heba olur bugunkü gibi!

Yorumu oyla      60      51  
TOTEM 9 Ekim 2013 Çarşamba 16:31

Önem verilmesini vurgulamak için Metroya gereksiz derseniz bu saçmalığınız haklı bir tespit olan denizlerin kullanılması gerekliliğinide gölgede bırakır.Olmuyor işte olmuyor siyaseti hizipi,hırsı ve önyargıyı katmadan sıradan bir değerlendirme bile yapamıyoruz.Türk mimar ve mühendistiği hangi dönem gelişti hangi dönem ivme kazandı bilen var mı? Akm için ne diyeceksiniz? Nasıl bir mimari sizce? Camiileri bırakın diğer alanlarda neler yapıldı? Cumhuriyet mimarisi diye bir olgu gelişebildi mi?

Yorumu oyla      62      60  
TOTEM 9 Ekim 2013 Çarşamba 16:28

Ah şu akp belediyeleri yokmu herşeyleri yanlış oysa daha önceden ne camiiler ne yollar ne tüneller yapılırdı! Önceden tüm ulaşım denizden sağlanırdı Akp hepsini kaldırdı :) İnsan ne olursa olsun ne kadar eğitim alırsa alsın kafasının arkasındaki önyargı kadardır.Metroya bunca para harcamak halkın parasını boşa harcamanmış! Tabi Taksimden bahçeşehire kadar bir nehir yapmak gerek:) eleştiriken ki bazı kesimleri haklı olsada kantarın topuzunu kaçırma hastalığı müzminleşti!Deniz taşımacılığına-

Yorumu oyla      63      59  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 04:02

oluyor denerek mimar mühendis ve şehir plancılarının söylediği her sözü kulak arkası eden , reddeden AKP belediyeciliğine tüp geçiş hayırlı olsun.ama şahsen ben asla kullanmayacağım , can güvenliği açısından. bu kadar malumatfüruşluk yeter. Cami mimarisiyle ilgili İTÜ'nün değerli akademisyenleri Semra Ögel'in Filiz Özer'in ve diğer üniversitelerin mimarlık tarihi kürsülerinin bilgilerini alabilirsiniz.Çok kıymetli araştırmalar yayınlanmıştır ülkede. Mesele okumak değil yeğen , partili olmak :)*

Yorumu oyla      62      51  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:55

değil. Haliyle ilk depremde tüp kırılacaktır.Zaten ortada proj yokken ihale dildiği için 2 yıla ykaın zaman dpremd tür kırılınca kara tarafındaki ağzı su basmasın , kapanan kapı dtayı geliştirelimle geçmiştir.Dprm olur tüp kırılır , tren içeride kalırsa tüp içinden tahliye nasıl olur sorusunun cevabı da yok. Delme tünel yekpare olacaktı ve Türk firmaları bugünkü maliyetin 40da 1ne bu işi yerli imkanlarla yapabilecekti ve süre olarak 1 sene kafi gelecek idi.TBMMOB her şeye itiraz edip mani **

Yorumu oyla      60      50  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:52

İstanbul İzmir gibi deniz kıyısında olan kentlerde denizi kullanamayan , kullandırmayan ve ısrarla metro yapanlar kusura bakmasın ama halkın katrilyonlarını heba etmişlerdir. İstanbul gibi bir Haliçi ve iki yarımadası olan şehirde trafiği sahile akıtıp gemiyle ulaşım getirmeyenler cinayet işlemişlerdir. Artı tramvay tren gibi yer üstünden giden ucuz basit ulaşım seçeneği varken metro ısrarını anlamak mümkün değildir. son bir şey daha Boğaz Tüp Geçişi. Tüp batırma yapıldı ve sürekli bir sistem **

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:47

akp belediyelerinin hemen tümünde yol kenarı duvalarını beton ağır prefabrik elemanlarla kaplama hastalığı da ayrı bir konu. bu tür beton panellerin 1988 ermenistan depreminde olduğu gibi herhangi bir depremde kırılıp düşeceğini ya da İstanbulda yolları sel bastığında olduğu gibi kopup yolu tıkayacağını söylemek içün alim filan olmak gerekmiyor. Konya ve Ankara gibi engebesiz şehirlerde alt üst geçitli yol düzenleyen belediyeciliğe ise pes diyorum. Bundan maada metro konusu da bir faciadır.**

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:43

kot farkı yapılıp şeritleri farklı seviyelere getirilmiş yollar.. bilmem ne şhrinde görüp özenerek yaptılar amma.. yollar çok yerde "interoperability" özelliğini kaybetti , trafikte kaza veya tabii afet olsa gidişi karşı şerite verme şansı kalmadı zira 1-2 metrelik suni kot farkları yapıldı. Bir kavşaktan sonra ikinci kavşak yapımı ilk kavşağın karesiyle doğru orantılı trafik akımı yarattığı için mühendislik hesapları bir kenara atıldğından bütün yollar kilitlenir oldu. **

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:39

veya biraz Kuzguncuktur , Üsküdardır , Eyüptür ,Keçiörendir , Çankayadır , Üçyoldur , Bornovadır , Bayraklıdır .. Milyonerle işsizin aynı sokakta oturabildiği,evden çıkıp bakkala çakkala dondurmacıya tuhafiyeye gittiğiniz , manavdan domates alıp geldiğiniz ,sokaklarında pazar kurulan gece yürüyüp çekirdek çitlediğiniz yerdir ama tel örgüler içinde oturduğunuz toplu konutun beton hapishaneleri değildir. Bir başka konu AKP belediyelerinin yol inşaatları : altlı üstlü geçitler , kavşaklar **

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:35

imkanı da kalmayacak ve bu binalar terkedilecek . New York Haarlem sokaklarının beterini göreceğiz , evsizlere ve suçlulara yuva olacak.Haarlem ABDnin ilk toplu konutlarından kalan kısımdır ve "slum" olmuştur.Federal hükümet 1960larda beton blok faciasını yaşadığında Federal Buldozer projesine girişti ve ülkedekş tüm toplu konutları dümdüz etti.Banliyö hayatı böyle başladı.Az katlı ,düşük maliyetli, yıkılıp yenilenebilir evler geldi. Zaten şehir denen yer beğenilmeyen gecekondu semtleridir **

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:30

cami mimarisi bir yana asıl fecaat toplu konutlardadır. bu konutlar "şehir"le alakasız beton mezralardır : içine kapalı , komşuluk veya mahalle ilişkisi olmayan, 4 kattan yüksek oldukları için içinde oturanların toprakla bağının kesildiği ( 4 katı geçince insan yoldaki kişinin sesini , görüntüsünü ayıramaz) hasta binalar inşa etme ısrarı sürüyor. Bir 20 30 sene sonra ilk sahipleri öldüğünde eskimiş , çok hisseli yapılarla karşılaşacağız.Bina bakım maliyetin karşınamayacağı için kira ve yenilenme

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:26

almama falan asla ve kat'a yaşanmazdı. Hünkar mahfili diyebilir bazı akıldaneler ama mahfil padişah halka sıkıntı vermesin diye yapılmıştı.Padişah dahi halkı itip kaktırmayı düşünmemişti.Gizlice gelir namazını eda eder giderdi en ufak rahatsızlık vermeden. Ne ise cami için son söyleyeceğim cami binalarına Türkiye'de mimarlar karar vermiyor azizim. totem muhterem gibi zatlar çıkıyor ve kararları onlar veriyorlar. çıkan netice de budur. hepsi çekirdekten mimardır zira , okumuşlara rahmet okuturlar

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:22

camilerinde hiç bir süsleme , şatafat , ağır avizeler , halılar , çiniler, hat yazıları , klima yerden ısıtma vs yoktu . altlarında dükkan da yoktu , ticarethane yapmak da akıllarına gelmemişti (!). Gerçi yakın zamana kadar bizde de böyle idi. Camilere akar sağlaması için vakfedilmiş dükkanlar vardı ama cami binası bünyesinde hiç olmamışlardı , son derece ayıp karşılanırdı böyle bir iş. Hele hele cami içinde devlet erkanına ayrı kapı , ayrı yer , korumalar , halkı devletlu geldi diye içeri**

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:17

İmamı görmek esas olduğu için içeride en az direk ve hatta mümkünse hiç direk kalmaması , açılabildiği kadar pencere , duvarları yırtma , dışarıyla bütünleşme esastır. Zaten kullandığı tekniklerin nihayeti Selimiye'dir. Yığma binada açılabilecek en fazla pencere kapı boşluğunu denemiş , sütunları da kenara almıştır. Arap camilerinde benzer örnekler bulunmaz. Peygamberin evi yani Mescid-i Nebevi basit toprak dikdörtgen bir binaydı.İçerisi bol ahşap direkli. Peygamber ve 4 halife devri **

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:12

geçer. Şadırvan bozkır ortasındaki Türk çadırını anlatır. Gök kubbenin altında Tanrı'yla başbaşasınızdır. Hemen hemen tüm Türk mabetlerinde İslam öncesi de dahil 4 eyvanlı şema vardır.Selçukludan Osmanlıya geçen altıgen geçişli süslemeler ise İbni Arabi'nin gezegenler güneş ay ve yıldız yörüngeleriyle ilgili yaptığı bir çalışmaya dayalıdır ve yörüngeler iç içe akar. Sinan mimarisi Türk geleneğine uygun olarak binayı mümkün mertebe aydınlık , dışarıyla iç içe canlı tutmayı hedefler . **

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 9 Ekim 2013 Çarşamba 03:07

cami konusunda haklısınız. klasik mimarlık eğitiminden geçmiş insanlar şunları bilir mesela : Türk camilerinde kubbe şart olmamakla beraber ana bina / ana kubbenin altındaki bina her zaman karedir. Kare hava su ateş toprak yani 4 elementi , 4 yönü anlatır. Üstüne de bir gökyüzü yani kubbe oturur. Avlu varsa bir kapısı camiye olmak üzere 4 kapılı olur . Merkezde şadırvan bulunur.Avlu üstü daim açıktır , bu da Orta Asya Türk mimarisinin 4 eyvanlı şemasıdır. Törtil mandala / dördül mandal diye **

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 8 Ekim 2013 Salı 22:08

Sira disi bir yazi begendim.Yukaridan asagiya dogri yazi siyallasmaya yuz tutmis ne de olsa bir partinin etiketini tasiyor.Karadenizli birinin tum vucutunu baglamislar ve karso tarafada kemenceci koymuslar.Karadenizli bir turlu kemenceye vucutunun bagli olmasindan dolayi eslik edememis.Baslamos ayak parmaklarini oynatmaya.SN Yazar da sozde siyaset yapmiyacak ufaktan ufaktan iktidari ignelemis.Camilerle ilgili tespiti cok yerinde kendidini camiye sadece bakmamis ayni zamanda da gormus..Cp

Yorumu oyla      55      49  
TOTEM 7 Ekim 2013 Pazartesi 14:38

Genel bir değerlendirme yapardınız! Samimi değilsiniz ve gitgide uçlara sürükleniyorsunuz türklük muhabbetini buradan önce partinizdeki vekil arkadaşlarınızla yapın Hüseyin Aygün ile Sezgin Tanrıkulu ile yapın Dinden bahsederkende Sünnileri ve işnançlı insanları topyokün sübyancı olmakla itham eden vekil arkadaşınıza ve ona utanmadan destek verip alkışlayan okur kitlenize bakın. sizler bu halinizle asla iktidar olamazsınız ve zaten sizin iktidar olduğunuz bir ülkede yaşanmaz.

Yorumu oyla      59      63  
TOTEM 7 Ekim 2013 Pazartesi 14:35

Mimariyi eleştirecek olursak ne hikmetse hep camii lerden başlıyoruz :) AKM nin mimarisi hakkında ne düşünüyorsunuz? Taksim meydanında kara bir kibrit kutusu gibi ancak ona laf söylemek olmaz! Sayın vekil lütfen ama lütfen insanları aptal yerine koyarken kendinizin kurnaz olduğunuz hissine kapılmayın zira bu şark kurnazlığınızı ancak birkaç fanatik destekçiniz yer! amacınız mimari konuşmak olsa ki bildiğim kadarı ile mimar değilsiniz ve bu konuda otoritede değilsiniz bu işe bir camiiden başlamaz

Yorumu oyla      58      63  
Misafir 7 Ekim 2013 Pazartesi 13:18

Cumhuriyet Mimarisi oluşturamadığımız konusunda çok haklısınız ,Bu sebepten zaten İstanbul'a gelen Resmi konukları Dolmabahçe sarayında ağırlıyoruz.Mesele geçmişle barışmak ,Geçmişe osmanlıya ait saat kulelerinden,REsmi kurumlardan Osmanlı Armasını silmekle birşey elde edememişiz,Daha İleri ,Daha Çağdaş hangi Mimari eseri verebiliriz.Bunun kaygısıyla hareket edip çözüm bulmalıyız mesele bu.Ayrıca Türklüğü bir fayda-maliyet analizine tutmak ayrı bir açmaz.Milliyet duygusu AİDİYET hissi iledir.

Yorumu oyla      61      52