YORUMLAR
Toplam 58 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 22 Eylül 2013 Pazar 19:56

AKPcilere pek dokunmuş yüzlerine tutulan ayna, hemen üç tane eksiyle "teşekkür" etmişler. Bu "şerefliliği" AKP teşkilatıyla paylaştıkları ve AKPnin gerçek yüzünü gösterdikleri için asıl "teşekkür"ü onlar hak ediyor. Daha da fazlasını bekliyoruz. Lideriniz gibiböyle "şerefli" işlere devam edin ki millete gerçek yüzünüzü görsün. Medeniyetten bahsediyordu birisi, bu da herhalde "medeni" yüzlerinin bir göstergesi olmalı, devam. Ya tabulara sığının ya da böyle "medeni" olun, başka ne sermayeniz var?

Yorumu oyla      57      51  
Misafir 22 Eylül 2013 Pazar 17:05

AKP diye yırtınanlar yine Türktime'dan yorumsuz bir haber, yüzünüze AYNA TUTUYORUM, kızmayın aynaya. http://www.turktime.com/haber/AKP-Teskilatindan-Sok-Mesaj-Kemalist-Demek-Serefsiz-Demek/250862 "Ankara'da Polisevi'ne yapılan saldırıya Atatürkçüler'İn sevindiğini iddia eden teşkilat şu mesajı takipçileriyle paylaştı: "İşte Kemalist demek Vatan haini demek şerefsiz demek!"

Yorumu oyla      61      54  
Misafir 20 Eylül 2013 Cuma 12:45

Nasil insanlariz biz böyle anliyamadim gitti.Biri kalkar ben Osmanli degilim peki nesin sen ? Bir Gemi düsünün bu geminin icinde sende vardin ve o geminin kaptanlari Osmanli adaleti aliyanin neferleriydi .Yoksa siz bilmedigimiz kitalardami yasiyordunuz.Böyle bir irkin mensubu olmak her kese nasip olmaz.Bugün siz isterseniz Osmanliyi retti miras yapin elin oglu(Batililar) BIZ NE YAPTIK DA BU KÜLTÜRÜ BITIRDIK diye dizlerini dövüyorlar !

Yorumu oyla      64      72  
Misafir 20 Eylül 2013 Cuma 12:41

Hık demiş burnundan düşmüş.Kullandığı kelimeler bile aynı.VE DE İFTİRACI.BU SAYDIKLARININ HANGİSİNİ SÖYLEDİM BE MÜFTERİ KADIN.Hangi cümlemde var"İslam adam öldürmektir"genellemesi.İftira atmak sizin gıdanız.Var oluş nedeniniz.DOĞRU SÖYLEDİĞİN BİR ŞEY VAR Kİ SEN MUHATAP ALINACAK BİRİ DEĞİLSİN.HADİ GİT İŞİNE.08.35 aynı antrenörden taktik aldıkları su götürmez gerçek.Kurduğu cümleler bile bir yerlerden çalma.Kabahat bende ki bu"İSLAMCI!"KADINLA TARTIŞIYORUM.HEM DE ADABI AŞACAĞINI BİLE BİLE...

Yorumu oyla      65      50  
Misafir 20 Eylül 2013 Cuma 08:35

Amma da medeniymişiz ya, sıkıştırılınca 1400 yıllık tabulardan alıntıyla dokunulmazlık kazanıyor. Tabulara sığınarak mı medeni olunuyor? Çağdaş düşüncenin ve çağdaş kaynakların suyu mu çıktı da tabulara sığınır bu AKP avukatları? Tıpkı kifayetsiz bir muhterisin yaptıklarını hatırlatıyor, belli ki aynı "antrenör"den taktik alıyorlar. Bugün milliyetçiliği ayaklar altına alırlar, yarın da en keskin milliyetçi kesilirler, hangi millet olduğunu anlayamadık gerçi ya, o da ayrı bir komedi, AKPden..

Yorumu oyla      66      49  
FRONTAL 19 Eylül 2013 Perşembe 20:21

Medeni bir insana yakışan eleştirmek, hor görmek değil. Saygı duymak yakışır . Demokrasi , uygarlık, çağdaşlık felsefesi yaparsınız. Fakat daha insanlara saygınız yok. Empati yapma özelliğiniz yok. Fikir ile baş edemediğiniz insanlara, saldırarak cevap veriyorsunuz. Evet siz benimle hiçbir konuda başedemezsiniz. Ve rica ediyorum, muhattabım olmayınız.

Yorumu oyla      56      64  
FRONTAL 19 Eylül 2013 Perşembe 20:13

Sizin İslam Cumhuriyeti'nden anladığınız insan katletmekmi? Sizin hiçbir konuda zerre bilginiz yok. Olsaidi İslam ile insan katletmeyi aynı kefeye koymazdınız. Ben ne Kur'an daki ayetten nede inancımdan utanırım. Elhamdürillah müslimanım. Ve gerçekten acıyorum size. Yine kendinizi, bana hakaret edip aşşağılayarak aklama yolunu seçmişşiniz . Sn. Mehmet Akif Ersoy un o sözü; sizin gibi açıklığı medeniyet sanan ,cahillere yöneliktir.açık ve ya kapalı giyen , kadınlarımızın kendi seçimidir.-

Yorumu oyla      55      60  
Misafir 19 Eylül 2013 Perşembe 17:14

Ayrıca ben bir şeyi eleştirmiyorum bayan sen "KEŞKE İSLAM CUMHURİYETİ" OLSA DEDİĞİNDEN BERİ BURADA VAKİT GEÇİRİYORUM.Abuk subuk yazarsan cevabını alırsın.Siz biad ettiğiniz tayyip diktatörü gibi ali kıran baş kesen misiniz?Alırsın cevabını bayan,lütfen yazılarınızı dikkatli yazın.

Yorumu oyla      57      51  
Misafir 19 Eylül 2013 Perşembe 17:12

İSLAM CUMHURİYETÇİLERİNİN kadınları böyleyse erkeklerinden Allah korusun.Zaten erkekleri de Allah adına adam boğazlıyorlar.Nasıl bir beyindir ki bu beyin İSLAM CUMHURİYETİNE EVET DİYOR,hem de bir kadın.Şu okuduğun Kuran da kadınlarla ilgili başka ayet yok mu İslam Cumhuriyetçisi?Var da yazmaya utanıyor musun yoksa?

Yorumu oyla      56      51  
Misafir 19 Eylül 2013 Perşembe 17:08

Ne kadar terbiyesizleşebileceğini yazmıştım zaten.Fikir diye her çıktğında Kurandan ayetler yazıp gidiyorsun.Ne yani ben de sana başka ayet mi yazayım?Senin zerre bilgin yok hanımefendi.Ben sizi yeteri kadar tanıdım.Bir numaralı A-K-P- yandaşısın.Başını örtmediğine inanmıyorum.Eğer doğruysa konu mankenisin.Mehmet Akif doğru söylüyor hayvanlar sizden medeni.İyi ki bir Mehmet Akif var ne yazacaktın başka bilmiyorum.Bak hanımefendi seninle baş edemem.Lütfen uzak durun sayın İSLAM CUMHURİYETÇİ...

Yorumu oyla      54      50  
FRONTAL 19 Eylül 2013 Perşembe 13:36

Eminim onada bir kulp bulur eleştirirsiniz . " Ebubekir efendi" bunlardan sadece bir tanesi. Güney Afrika ya faydası olmuş bir alimdir. Hemde bu hizmeti Osmanlı'nın çöküşü sırasında başaran biri. Biliyorum size ne kadar anlatsam boş. Ne kadar hakaret edip aşşağılasanızda sizin seviyenize düşmeyeceğim, bay sarı çizmeli Mehmet ağa...

Yorumu oyla      57      51  
FRONTAL 19 Eylül 2013 Perşembe 13:29

Rahmetli sayın, Mehmet. Akif Ersoy ,Medeniyet dediğin açmaksa bedeni, demekki hayvanlar insanlardan daha medeni..! Ve bunu istiklal marşımızı yazan biri söylüyor. Medeniyet uygarlık kelimesini kullanan sizler, daha karşındakine tartıştığın insana saygın yok. Bizler osmanlıcılık oynamıyoruz efendim. Yobaz kelimesinin eğer anlamını bilseidin, bizlere değil kendine yakıştırırdın. Ve Osmanlı'da yetişen alimlerin görevlerini,yaptıklarını, nasıl faydalı icraatlarda bulunduklarını yazsam, eminim -

Yorumu oyla      55      53  
FRONTAL 19 Eylül 2013 Perşembe 13:21

Buradaki konu ne AKP nede başka bir parti. İki kelimemizden biri, maaşlı, makarna ,kömürcüler , gurkalar, fikir ile başedemediğiniz insanlara saldırıp hakaret etmek. Lügatınızda başka bir şey yok. Bir vizyonunuz bir misyonunuz yok. Yanlışa körükle giden birisiniz. Ve burda misafir adında, aklınızca çok görünerek yalnız olmadığınızı kanıtlıyorsunuz , oysa teksiniz. Çarşafı bırakın baş örtüsü bile kullanmıyorum. Kullananlarda saygısızlık etme haddini kendimde bulmuyorum . Ne demiş -

Yorumu oyla      57      52  
Misafir 19 Eylül 2013 Perşembe 12:05

Sizler akp nin maaşlı memurlarısınız.Sizin yorum yazmanız veya düşüncelerinizi yazmanız mümkün değil.Siz ancak makarna ve kömürle kandırdığınız m-illete aldığınız talimatları okursunuz.Yoksa sizin Osmanlıyla falan işiniz yok.Bu kadar yalanı söyleyenlerin dini de olmaz.Kendi yönettiği Millete"Gidin ormanda yaşayın..."diyen birine biad etmiş zavallılar;ne yazıyorsunuz siz burada.Bir de a-k-p li değilim diyor,yalancı...

Yorumu oyla      59      51  
Misafir 19 Eylül 2013 Perşembe 12:00

Senin gibi yobazlar yüzünden bu insanların 100 yıldır iki yakası bir araya gelmedi.BIRAKMADINIZ Kİ BU İNSANLAR MODERN cUMHURİYETİN TADINI ÇIKARSIN.1923 de başlayan Cumhuriyet düşmanlığınız hala devam ediyor.Sanki bazı cepheleri ele geçirmiş gibisiniz yobaz beyefendi(!)ama;sabah ola hayır ola!Allah ve Kuran'ı ile benim arama senin gibi Echel-i Cühela giremez.Ben dinimi senden öğrenecek değilim.OKULLARA YOLLADIĞINIZ KARA ÇARŞAFLILARDAN BELLİ erdem(!)e,dinine,ceddine olan düşkünlüğün Osmanlı efendi

Yorumu oyla      59      51  
Misafir 18 Eylül 2013 Çarşamba 19:13

Yetişiyor. Avrupa'da insanlar şuurauzca yaşıyor, bizler batının uygarlığına değil, asıl olan özümüze dönmemiz lazım. Hanım Efendi'nin böyle bir erdeme ve dinine ceddine tarihine olan sevgisi ve duyarlılığı için bir kez daha teşekkür ederim. Böyle yaşayan düşünen kadınlarımızın sayısı oldukça az.

Yorumu oyla      58      56  
Misafir 18 Eylül 2013 Çarşamba 19:06

18:23 sizin hakaret, aşşağılama dolu yorumlarınız karşısında değil hanım efendi sabır taşı olsa çatlar. Bu siteyi 2 yıldır takip ediyorum, hanım efendi 1 yılı aşkın süredir yazıyor. Ve gercekte var olan doğruları yazıyor. Siz gibiler yüzünden bu ülke bu halde, Kur'an I'n ilk ayeti "Oku" hanım efendi haklı Kuran'ı örnek alan Osmanlı 600 yıl bizi zirvede taşıdı 90 yıldır ne durumdayız peki? Sizin gibiler yüzünden bu millet ceddine, tarihine, milli değerlerine örf ve geleneklerine düşman -

Yorumu oyla      56      55  
Misafir 18 Eylül 2013 Çarşamba 18:23

21.01,biz bu hanımefendiyle ilk defa karşılaşmıyoruz.Zorlandığında adabı nasıl aştığını çok iyi biliyoruz.Daha önce de yorumlarını okuduk.Ve bu kaçıncı Osmanlı yazsı biliyor musunuz?Cevap vermeye gerek bile duymuyorum.Burası herkesin bilgisinin tartılacağı yer değil.Ancak her dönem bir yandaş buluyor bayan.İSLAM CUMHURİYETİ İSTEYEN BİRİNİN"UYGARLIK İHTİYACI"OLUR MU?Hanım efendinin yaptığı Osmanlıcılık...Beni de pek ilgilendirmiyor.

Yorumu oyla      61      50  
Misafir 18 Eylül 2013 Çarşamba 13:53

Hoffman'ın Masallarıyla Dedem Korkut'un Hikayeleri tarih için elbette geçerli kaynaklardır, hatta Taberi'nin Tarihi de aynı derecede referans alınabilir, Hiçbirinde herhangi bir olayın oluş tarihi olmasa da bunlar AKPnin medya gurkaları için LaFontaine masalları kadar gerçek referanslardır. Hayırlı işler...

Yorumu oyla      60      51  
Misafir 17 Eylül 2013 Salı 21:01

16:57, söz konusu Osmanlı ise, frontal hanımın tezini çürütecek yorumcu arkadaşımızı tanımıyorum. Fikir ilede başedemiyince ne yapsınlar, saldırmayı deniyorlar. Hanım efendi sakinliğini bozmadan, farkında iseniz; kaynaklar ile tarihler ile isimler ile tezini ıspatlarken , bazı devşirme Türklerin kuyruğuna fena basıyor. Gerçek yorumculuk bu dur işte.

Yorumu oyla      61      56  
Misafir 17 Eylül 2013 Salı 19:04

Osmanlıdaki toprak mülkiyetinin yapısını bilmeden, devşirme Osmanlıcılık oynamak gerçekten gülünç. Peki o Celali isyanları neden, neden KUYUCU MURAT paşa gibi bir insan kasabı kendine yer buldu? Bunlar böyle bir yorum sayfasını aşar ve burada işkembeden OSMANLICILIK oynanamayacak kadar ciddi işlerdir. Üretimden uzak, sadece TALANa dayalı ilkel ekonomiler Avrupa sanayi devrimini yaşarken ancak nal topladı ve o devrimi gerçekleştirenlerin arka bahçesi oldu. Biz avunaduralım, osmanlıyla, islamla..

Yorumu oyla      61      55  
Misafir 17 Eylül 2013 Salı 18:09

Bu kadar yorum,yazara da,okuyucuya da saygısızlıktır.Yorum dediğiniz kısa ve öz olur.Herkes kulaktan dolma yalan,yanlış,hurafeyi buraya taşırsa işimiz var.Biri gitti ama yerine birini bırakmış.Bu yazılanlar yanlış hatırlamıyorsam burada üçüncü baskı oldu.Rahmi beyin köşesinde;ki ne iftiralar atılmıştı adamcağıza,konu hakkında yeteri kadar palavra dinlemiştik Osmanlıyla ilgili.".Sıkıldım ben ama!.."

Yorumu oyla      59      54  
Misafir 17 Eylül 2013 Salı 16:57

14:37-14:51 yorumlarim hakkinda yapilan elistirileri cok büyük olgunlukla karsiliyorum,nihayetinde demokrasiyle yönetilen bir ülkede yasiyoruz.Yanliz bir sey dikkatimi cekti bir arkadas editöre isini ögretmiye kalkmasi pek yerinde olmamistir.Frantal nicki ile yorum yazan bir kardesimiz yerinde tespitler yaparken cok sade bir dil kullaniyor bununda altini kalin cizgiyle ciziyorum .Ayriyeten hakaret ve asagilama yapmadanda yorum yazila bilecegini bazilarina ögretemedi gitti !..

Yorumu oyla      58      55  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:51

İşte bu adalet müessesesidir ki, yüz binlerce insanı Osmanlı'ya teslim etmiş. Hakikaten ,sen neymişsin be Osmanlı bir kez daha hayran oldum sana. Ve halen Osmanlı'dan kuyruk acısı olanlar var. Osmanlı Kur'anı örnek alarak en az 500 yıl zirvede kaldı. 90 yıldır avrupayı örnek alıyoruz, bir Balta'ya sap olamadık.

Yorumu oyla      61      57  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:44

Bu size neyi anlatıyor ,Adalet müessesesini anlatıyor. Osmanlı'nın adaletini anlatıyor. Adamlar, o güne kadar bir asille, bir halktan birisi mahkeme edilecek de, mahkeme halktan birisine hakkını verecek. Asırlar boyunca böyle bir şey görülmemiş Ortaçağda Avrupa'da. Böyle bir şey yok. İlk defa Osmanlı götürüyor adaleti. İnsanlar arasında, Kur'ân-ı Kerîm'e göre fark olmadığını orada ispat ediyorlar insanlara (İslâm'ın ne olduğunu.

Yorumu oyla      60      54  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:41

Ve kadı yerinden kalkıyor, Fatih Sultan Mehmet'in ayaklarının yanına gelip diz çöküyor: "Padişahım, şu ana kadar ben Allah'ı temsil ediyordum. Ben oturuyordum, siz ayaktaydınız. Çünkü siz maznun mevkiindeydiniz. Allah'ı temsil eden siz değildiniz. Adaleti veya adaletsizliği temsil ettiğiniz, mahkemenin sonunda belli olacaktı. Ben Allah'ı temsil ediyordum; adaletin sahibi bendim o sırada. Şimdi benim görevim bitti.

Yorumu oyla      57      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:39

"Bunun bedeli şu kadar altın, bu kadar altına karşılık, onun elinin kesilmesinden vazgeçiyorsan, o ödemese bile (Padişah ödemese bile) onu sana beytülmal öder. Razı mısın?" Rum: "Şey..." Bir Padişaha bakıyor, inanamıyor, sonra: "Tabiî razıyım. Razı olmaz mıyım? O, Padişah. " diyor. Fatih Sultan Mehmet diyor ki: "Benden beytülmalın talebi 200 altın; ama ben 2000 altın vereceğim. Ve her gün de bir altın daha ödenmesini istiyorum. Senenin 365 günü, her gün bir altın ödenecek bu zata."

Yorumu oyla      57      50  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:37

r. Fatih Sultan Mehmet'in eli kesilecek; ama Osmanlı adaletinde, bir müessese daha var; eğer bir şeyin bedeli ödenirse ve alacaklı taraf, hak sahibi taraf bunu kabul ederse, o ceza düşer.

Yorumu oyla      57      51  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:32

"Gidersin kadıya, adaletsizliği anlatırsın, Padişah da olsa, o hesabı görür." Adamcağız hiç inanamıyor böyle bir şeye; ama diyor hadi gideyim mahkemeye, ben müracaat edeyim. Ve kadıya müracaat ediyor. Adamın gözleri hayretten açılıyor; Fatih Sultan Mehmet mahkemeye geliyor. Padişah ayakta, kadı efendi oturuyor ve mahkeme başlıyor. Fatih Sultan Mehmed, adamın arsasını zorla iktisab etmektan suçlu bulunuyor ve elinin kesilmesi kararı alınıyor. Fatih Sultan Mehmet'in eli kesilecek;

Yorumu oyla      55      51  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:29

Fatih Sultan Mehmed ise "O kadar para verdiğim halde, bu adam arsayı vermiyor. Demek ki bunu, inadından yapıyor; nefsani ir davranış bu. Ben cami yapacağım, benimki nefsani değil ruhani." diye düşünyor. Ve sonuçta Rum'un arsasını alıyor , camiyi yaptırıyor. Adam perişan. Sonra, diyorlar ki: "Ya, bu kadar üzüntünün sebebi ne?" "İşte, yapabileceğim bir şey yok ki! Bunu yapan padişah; daha ötesi yok. Onun üstünde kimse yok. O bana bunu yaptığına göre. Her şey bitti!" diyor.

Yorumu oyla      55      51  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:28

İşte, Fatih Sultan Mehmet, işte İstanbul'da bir Rum: Fatih Sultan Mehmet talepte bulunuyor, diyor ki: "Orada cami yapacağım, arazini bana satmanı istiyorum." Biliyorsunuz, her arazinin bir rayiç bedeli vardır. Yani o çevrede o arazinin ne kadar para ettiği, aşağı yukarı herkes tarafından bilinir. Bir alt hududu , bir de üst hududu vardır. Fatih Sultan Mehmet, üst hududun iki katını veriyor. Ama Rum vermemekte ısrarlı. Bir Hristiyan olduğu için caminin kurulmasına gönlü razı olmuyor.

Yorumu oyla      55      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:26

Allahü Tealâ'nın Kur'ân-ı Kerîm'de söylediği gibi kıst'ı, adalet müessesesini, Osmanlı tam olarak tanzim ediyor . Tatbik ediyor, %100 yerli yerine oturtuyor. Osmanlı kadısı, hiç kimsenin hakkının, çiğnenmesine müsade etmiyor. Bu hakkı çiğneyen kişi padişahta olsa bu durum değişmiyor.

Yorumu oyla      55      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:23

Her toplumda ileri gelenler vardır ve halk vardır. Bu ileri gelenler, her yerde kendilerine mevki edinirler, bir şeylerin sahipleridir; zengindirler, çevre yapmışlardır. Bütün ileri gelenler birbirleriyle yakın ilişki içerisindedirler ve ötekiler halktır. Adalet dağıtanlar, bu şehrin ileri gelenleri tarafındandır ve adalet hep tek taraflı olarak dağıtılır. İşte, böyle bir Orta Avrupa, Ortaçağ Avrupası'nda Osmanlı, adaletin bütün standartlarında tam dağıtıldığı, müstesna bir ülke oluyor.

Yorumu oyla      57      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:21

Göreviydi hiç şaşmadı bu.Oysa ki Avrupa'da, asillerle halk arasında bir uçurum vardı. Eğer bir asil yolda giderken kazara, halktan birini atıyla çiğnemişse, onun hesabını kimseye vermezdi. Vermeye gerek görmezdi. O asildi, ötekiler de halktı. Osmanlı'da da asiller vardı; beyler, beylerbeyleri... Bunlar asaletin temsilcileriydi. Ama adalete geldiği zaman konu, beylerle, beylerbeyleriyle, padişahla halk arasında en ufak bir farklılık gözetilmezdi. İşte adalet bu demektir.

Yorumu oyla      55      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 14:18

Osmanlı deyince ne düşünmeliyiz? Her şeyden evvel adaleti düşünmeliyiz. Hangi açıdan? Objektif açıdan, âfâkî açıdan. Bütün Avrupa'da, Osmanlı'ya verilen değer neden o kadar üst seviyedeydi? Çünkü Osmanlı kadıları, adaletin ateşten bir gömlek olduğunu en iyi idrak eden insanlardı. Onların gözünde, Allahû Tealâ'nın karşısında, adalet açısından herkes eşitti. Eğer bir padişah, bir kral, halktan herhangi bir kişinin hakkını haleldâr etmişse; o hakkı, hakkın sahibine iade etmek, kadıların teme

Yorumu oyla      56      52  
Misafir 17 Eylül 2013 Salı 13:32

16.43 deki "Azizim"bey efendi.Bana bu tarz üslup yakışmıyor,olabilir.Size yakışıyor.Aranızda tartışınız o zaman.Kolay gelsin.Konu Osmanlıları ilgilendiriyor.Benimle ilgili değil.Allaha şükür hayatımın hiç bir döneminde Osmanlı olmadım ve de soyum sopumda da Osmanlıdan kimse yok.İslam Cumhuriyetçileri ve Osmanlılarla benim işim olmaz.Nasıl olsun ki;şu 11.17 de yazılan yoruma bakar mısınız?Neymişsin sen be Osmanlı?Bilmesek yutturacak bize İslam Cumhuriyetçileri...

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 17 Eylül 2013 Salı 13:19

hiç sosyoloji bilmesek, felsefeden haberimiz olmasa bu "osmanlı cenneti"ni yutacağız. Osmanlıyı parlatmaya harcanan zamanı okuyup anlamaya harcasalar buralarda gülünç savunmalardan kurtulur insanlar. Kısaca özetlemek gerekse, neden Anadolu'nun Türkmen ozanı bir dörtlüğe döksün devşirme Osmanlı'dan gördüğü zulmü, "ŞALVARI ŞALTAK OSMANLI, EĞERİ KALTAK OSMANLI, EKENDE YOK BİÇENDE YOK, YİYENDE ORTAK OSMANLI", madem bu kadar mutlu(!)lar? Gerçeklere takla attırmasalar bu AKPnin SANALMEDYA GURKALARI...

Yorumu oyla      57      51  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 11:17

Din, Avrupa için bir afyondur. Bütün ideolojiler gibi Avrupa'nın tarihi bir sınıf kavgası tarihidir. Osmanlı için şuurdur, tesanüttür, sevgidir. Osmanlı toplumu insan haysiyetine ve inanç birliğine dayanır."

Yorumu oyla      57      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 11:08

Oysa Batı her çağda diğer toplumları Avrupalılaştırmak istemiştir... 18. asır Avrupa yazarlarına göre bir rüya beldesi kapitalizm, bu geniş, bu esrarlı, bu meşhul ülkeyi (Osmanlı'yı) hudutsuz iştahlarını doyurarak kolay fethedilen bir servet kaynağı olarak gördü. Devlet-i Aliye çöktükten sonra rayet-i İslamın dalgalandırdığı dünya, parsellere ayrıldı. Avrupa kıt'aları ve ülkeleri kendi çıkarlarına göre yeniden adlandırdı...-

Yorumu oyla      56      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 11:05

Cemil Meriç "Mağaradakiler" ve "Bu Ülke" adlı eserlerinde Osmanlı ile Batı medeniyeti arasındaki farkı şöyle dile getirmiştir: "Bizde tarihin hiçbir döneminde ne sömüren ne de sömürülen görülmemiştir. Çünkü Osmanlı bahtiyar toplumdur. Bu toplumda insan kavga içinde değildir. Aksine barış ve uyum içindedir. Osmanlı'da ne ferdin fertle ne de ferdin toplumla kavgası görülmez... Osmanlı'da Batı'da olduğu gibi ya örs olacaksın ya da çekiç denmez. Tefekkür eder, kimseyi Doğululaştırmak istemez. Oysa -

Yorumu oyla      56      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 11:01

1669 Karlofça Anlaşması'ndan 1918'e kadar 249 yıl içinde Batı'nın "Haçlı zihniyeti", Rusya'nın Panslavizm siyaseti, İngilizlerin Türk-İslam düşmanlığı ve diğerlerinin düşmanca siyaseti ve bazı Müslümanların gaflet ve ihanetiyle Osmanlı yıkıldı...3.

Yorumu oyla      57      51  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 10:59

Bu esere göre, Osmanlı devletinde 582 astronomi âlimi yetişti ve astronomi alanında 2434 ( bazısı10 cilt eser) neşredildi.582 astronomi âliminin sadece ikisini biliyoruz. Maalesef bu 2434 eser tozlu raflarda çürümektedir. Mazimiz ile bağlarımız köpük olduğu için okuyamıyoruz okusakta anlamıyoruz .-

Yorumu oyla      58      52  
FRONTAL 17 Eylül 2013 Salı 10:23

İslam Konferansı Teşkilatı İslam Tarih Sanat Kültür Merkezi, "Osmanlı Devletinin 700. Kuruluş Yıldönümü"nde ortaya koyduğu ve Osmanlı kültür ve bilim mirasını inceleyen projeyi 1985'ten bu yana ele alıyor. 2 cilt ve 1350 sayfalık Osmanlı Astronomi Literatürü tarihi 1998 yılında (Türkçe-Arapça-İngilizce) neşredildi. Eserin editörü, İslam Konferansı Örgütü Genel Sekreteri Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu'dur. Eserin hazırlanmasında Türkiye başta olmak üzere 41 ülkenin kütüphaneleri tarandı.

Yorumu oyla      56      52  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 23:16

İslam kültürünün anlamsız MEGALOMANlığının somut örnekleri daha Osmanlı zamanında ince siyaset tarzında kitaplaşmıştı. Burada İslam ve Osmanlı deyip güzellemeler yapanların da bunları anlamayacağına bahse girerim, aynı kafayla, aynı paradigmayla yola çıkanın farklı sonuca varmasını beklemem. İbrahim Müteferrika'nın "Milletlerin Düzeninde İlmi Usuller" diye günümüz Türkçesiyle Milli Eğitim Bakanlığınca yayınlanmış kitabı, "Usul'ül-Hikem fi Nizam'il-Ümem", çok ince taşlamayla bunu vurgular.

Yorumu oyla      61      49  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 23:06

ellerinize sağlık harika bir yazı

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 23:03

AKPnin SOSYALMEDYA timi tam kadro TAARUZDA. Ne hikmetse kimi yorumlara malum hilelerle "bala üşüşen arılar"gibi artılar veya eksiler yağdırılırken , hemen yanıbaşındaki benzer eğilimdekilere "teğet geçiliyor". Sayın Yazarın dikkatine sunarım. Enseyi karartmak yok. AKP, oniki yıllık PKK ortaklığının ürünü olan rezilliklerini savunmak için her yolu mübah gören bir çetedir, bunlar biz aydın insanları kandıramaz, arada buralara yolu düşen yeni okurları aydınlatmış olalım.

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 16:43

Sn.16:26, anlıyan anladı azizim.şahsım ben, hanımefendinin 'okadar!' Demesinden 14:56 saatinde yorum yapan arkadaşın yorumunu çok beğendiğini anladım. Bahaneler aramayalım azizim. Bir beyefendiye, bu tür üsluplar hiç yakışmıyor azizim.

Yorumu oyla      60      56  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 16:28

Hala Osmanlı kafası,hala Mevlana kafası.Batı her şeyi Osmanlıdan öğrenmiş!..Külahıma anlat sen onu.Böyle kandırdınız M-illeti zaten.

Yorumu oyla      62      53  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 16:26

Şu İslamcı Cumhuriyetçisi avukat bir de cümle kurmasını öğrense terbiyesizliği hoş görülecek."Sn.14.56 okadar!",Bu cümleyi anlayan beri gelsin.EDİTÖR SEN ANLADIN MI Kİ BU YORUM(!)U YAYINLADIN.Ne yapalım.Dikensiz gül bahçesi olmaz.

Yorumu oyla      59      61  
FRONTAL 16 Eylül 2013 Pazartesi 16:24

Mevlana nın sözünü 14:23 de yorum yapan misafire aitti yanlışlıkla 24:23 yazmışım kusuruma bakmayın arkadaşlar.

Yorumu oyla      62      52  
FRONTAL 16 Eylül 2013 Pazartesi 15:49

24:23, nedemiş güzel mevlana;Cahille girme münakaşaya; Ya Sinirini zıplatır Havaya , Yada yazık olur Adabına ... Bu güzel sözün hatrına sizinle tartışmayacağım. Sayın 14:56 okadar! Güzel bir yorum getirmişşinizki , adeta yazı hakkındaki düşüncelerime tercüman olmuşsunuz."biz neidik, ne olduk" güzel bir analiz ve tespitte bulunmuşsunuz. Kitap'ı eğer yazar iseniz mutlaka okumayı da isterim. Şunu da ekleyeyim; Osmanlı tarihinde, Avrupa medeniyeti Osmanlı dan öğrendi. Hayırlı günler efendim.

Yorumu oyla      64      56  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 14:56

sunni bir ysam bicimidir.Bugün ortadoguda Afrikada tek bir tane kendine ve etrafina müslüman bir tane kral kalmasin islam kendini bulacaktir.Avrupa bu kafa mentaliteyle yasamaya devam ederse en fazla 50 sene sonra yaptiklari yanlislari sorgulamaya basliyacaklardir.Bugün Avrupanin her ülkesinde yaslanan bir nasil bunlarin zaten yasamlarinda büyük zorluklari beraberinde getirecektir.Ben müneccim biri degil fakat karincayi nallarim. -4 Iyi günler

Yorumu oyla      64      54  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 14:51

Avrupa kültürüyasi az menzilli füzelere benzer,asirlar boyu öncü kültür olarak insanliga hizmet etmekten yoksundur ve insanligi egoistlestirip felakete getirecektir.Bunlari ben kendimden uydurmuyorum 35 senedir bu az menzilsiz kültürle yasiyorum.Yazar istedigi kadar yardimci yazar buraya tasisin hepsi öz kültürümüze yabanci olmak icin bosa zaman kaybediyorlar.Bazen aciyorum bu cirpinislara islam kültürü dominant bir kültürdür her seye karisir .Bati kültürü ise bibel(toplama) kültürüdür yani -3

Yorumu oyla      62      52  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 14:44

Köyünde yasayan ve sehirle hic bir baglantisi olmayan kiside Avrupayi görmemesine ragmen insanlik adina medeniyet adina kendini her zaman üstün zanneder ve kendinle gurur duyardi.Peki nedir bu müslüman olup kendini üstün görmek duygusu ? yedikleri hurmadan mi yoksa ictikleri zemzem suyundanmi..? tabiki her ikiside degil, peki nedir? elbetteki bu üstünlük duygusu Kurana ve Allah in son elcisine olan Amennasi dir.Konu cok genis oldugu icin sadece baslik olarak yazmakla yetiniyorum. -2

Yorumu oyla      61      53  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 14:37

Biz neydik ne olduk diye bir kitap yazmak gibi bir düsüncem olmasina binayen konu ile ilgili düsüncelerimi bildirmeyi üzerime bir vazife görüyorum.Bülent Beyin ara ara alisik olmadigimiz tarzta begendigi yazarlari buraya tasimasni cok sevindirici buluyorum."Biz neydik" derken aslinda burada irki ve kültürel bir azametin oldugunu anlamissinizdir zannederim.Müslümanlar tarihin her döneminde iclerinde saklamis olduklari asil olan bir durus vardir o da;Ben müslümanim ve senden üstünüm.. -1

Yorumu oyla      61      52  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 14:23

7 yıldızlı otelleri sekiz şeritli yolları ile dünyanın en kalkınmış ülkelerinden biridir.Ama sosyal kalkınma sıfırdır.Nasıl anlarsanız öyle anlayın.Özellikle de"Keşke İslam Cumhuriyeti olsa."diyen BAYAN okurlar(!)bence bu yazıyı dikkatli okumalı.Bakalım o zaman avukatlık mı yapacaklar yoksa kocalarına TARLAlık mı yapacaklar?

Yorumu oyla      59      62  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 14:19

Doğru yolda değiliz sn.Vekilim;doğru yolda idik."Hem Müslüman hem laik olunmaz."diyen bir diktatör var başımızda,nasıl doğru yolda olabiliriz.Tespitlerinize tamamen katılıyorum.Farklı ifadeler kullanılsada sonuç olarak tartışılmayacak din ile bilim bir arada olmaz.Özetle hem "İslamcı"hem de uygar olamazsınız."Efendim,sizin uygarlık anlayışınız ne?"gibi sorular gelecektir.Sudi Arabistan örnektir.Ekonomik kalkınmasını tamamlamıştır.

Yorumu oyla      58      59  
Misafir 16 Eylül 2013 Pazartesi 11:27

Hangi uygarlık ?,bu düşünce tarzı 90 senedir var olan kompleks sonucunda oluşan bir halet-i ruhiye ,bahsettiğiniz hususlar doğru ,ama takdir edersinizki batı uygarlığıda MUTLAK DOĞRU değil ,yani % 100 kopyalama ile uygar olunmuyor.Kuvvetinde adalet olmayınca güç zalimleşiyor.Adaletli bir yönetim ve Aklı selim bir idare ile daha kat edeceğimiz fersah fersah yol var .Küçük dünyaya sahip kişilerle bu yolda ayağımız daha çok taşa takılır .ULU Önder'in izinde ,çağa göre ilerlemeliyiz.

Yorumu oyla      63      57