YORUMLAR
Toplam 104 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 14 Eylül 2012 Cuma 13:15

Dkapkıner;devam kardeşim..Hem Ülkü dev'i olup,hem de akepe bayraktarlığı yapan ve Türk Milliyetçisi pozlarını verenlerin; maskesi düşsün.Hem Türk Milyetçisi,hem ilk kurşunu atan kahramanının kemiklerini sızlatırcasına akepeli ol.Düşsün artık bu maskeler;Dkapkıner kardeşim.Çok zoruma gidiyor çünki..

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 14 Eylül 2012 Cuma 13:06

18.14'e,ilk adını dedesinin verdiğini söyleyen araştırmacı dedesinin kvvacı olduğunu söylğüyordu.Sizden tekrar rica ediyorm iyice araştırınız lütfen,arkadaşımız Sürmene'li olduğunu söylüyor ya!Bakın bakalım Sürmene'de daha evvel sorduğum gibi;kuvvayı-MİLLİYE KONUŞLANDIRMASI VE YAPILANMASI VARMIDIR?Akepe'li arkadaş doğru mu söylüyor,merak ettim de!!!

Yorumu oyla      54      49  
hulya 13 Eylül 2012 Perşembe 09:28

Anlayamadığım,bir AK PARTİ geliyor ki her şeyi düzelteceğini yıllar önce biliyordum demek ne demek? Halkın seveceği şekilde iş bitirmekmidir siyaset.Siyaset bir ülkedeki suçlunun neden suç işlemek zorunda kaldığını araştırmak ve çözüm üretmektir.Senin gelişini yıllar önce bildiğin partinin bakanı 18 aylık bebeğe tecavüz edildiğinde çıkıp "ailesi düşünmüyorsa ben ne yapayım, o bebeği kim evlat alır ki?" diyebildi.

Yorumu oyla      58      49  
hulya 13 Eylül 2012 Perşembe 09:12

Avrupa çocuklarını 18 yaşında özgür bırakıyor.Bu haliyle bu eğitim sistemi bu kapıyı açmaz.Bu eğitim sistemi,anahtarını cennetin kapılarını açmak için tasarlamış.

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 13 Eylül 2012 Perşembe 03:30

**Jakoben kelime anlamını her devirde bulur,yapışır hasan tahsin.Fikri,eylemi dikte etmek manasına kullanıyorsanız bugün için Hillary hanım ziyaretlerinden rahatsız olunduğu vehmine kapılabilir,halka rağmen halkın yanında olup, cenazede yuhalananlar,Siz bilmezsiniz Suriye'ye müdahalede ne hayırlar vardır diyenler,herşeyin kendiliğinden oluşması sonucu çok oy alıp,ben bu oyla dünyayı oynatırım deyip,buna rağmen, her nedense, çok sinirli görünenler...

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 13 Eylül 2012 Perşembe 02:19

*Hasan Tahsin,siz bu kadar öngörülü idiniz de,1996 yılında başlamış çalışmaları ne diye dostunuza 2001 yılında haber verdiniz anlayamadım? Zaten Bakan olmuş,koridorları bilen siyasetçi,siz söyleyene kadar 2001 krizinden "derin mana"çıkartamayıp sizin izahlarınıza muhtaç kalmışsa,varsın onsuz olsun siyaset.Anladın sen.

Yorumu oyla      58      50  
Dkapkiner 12 Eylül 2012 Çarşamba 18:14

Vallahi H.Tahsin'im kesinlikle % 100 olmaz,anlıyor musun?Zere kadar kıymeti yok.Ne seksenlik yarını olmayan ihtiyar ilgilendiriyor beni ne de Tayyip yalakaları.Eğer bu m-illet benim gibi jakoben(ne demekse)ler yüzünden oy verecekse cehennemin dibine kadar yolları var.Bu bir savaştır.Bu savaşta sonuç ne olur bilinmez.Mustafa Kemal'in arkasında bu kadarda yoktu.O zaman da bir kilo makarnaya kendini satanlar çoktu.SÖNMEZ EBEDİ NURU HER GECENİN BİR SABAHI VARDIR.O SABAH MUTLAKA OLACAKTIR!..

Yorumu oyla      58      53  
Misafir 12 Eylül 2012 Çarşamba 17:19

Hulya kardeş T.Erdoğan 2014 Seçimlerinde %65 oyile ÇANKAYAYA çıkacak.Bilmelisinki,benim sayemde değil,Türk Halkına JAKOBEN zihniyetle tepeden bakan siz ve sizler gibilerin sayesinde.Türk Halkının sosyolojik yapısınıda,psikolojik tepkilerini de çok iyi bilirim.Çok şükür 1983 Seçimlerinden buyana hiç ama hiç yanılmadım.her seçime ait onlarca şahidim bugün hayatdalar.Bu tespitleri yaptığım için bize AKP li damgası vuranlara ACIYARAK bakarım.Gerçekleri yazmakla Akp li olunuyorsa buna gülerim.H.Tahsi

Yorumu oyla      55      49  
Misafir 12 Eylül 2012 Çarşamba 17:14

Hulya kardeş, 2001 de Anaplı bir BAKAN dostuma aynen şöyle söyledim.Sizde bu kafa devam ederse, AKP diye bir Parti geliyor,kesintisiz on yıl iktidardır.2002 seçimlerinden iki ay öncede Milletvekili adayı olan aynı dostuma,AKP en az 350 Milletvekili ile iktidarda,sizler ise BARAJA takılacaksınız dediğimde sen müneccimmisin nereden biliyorsun demişti.2010 referandumunda Evet %60 alır,2011 seçimlerinde AKP %52 alır diye T.Time yorum odalarına bolca yazdığımı hatırlarsınız.2014 de %65 alacak.H.Tahsi

Yorumu oyla      55      49  
Misafir 12 Eylül 2012 Çarşamba 17:10

Hulya kardeş,12 Eylül 2012 Çarşamba 16:49 , nasıl yaniii???...Avrupada 1930 lardan beri uygulanan EĞİTİM sistemine daha yeni adım attık.Hele bir Avrupaya,birde bizim Eğitimimizin ÜRÜNLERİNE bakın,Kalite farkı herşeyi ortaya koyacaktır.Dün Arcadiumun önündeki DİSK standına isyan eden 85 yaşındaki yurttaşımız aynen şöyle ifade ediyordu,"Bırakın bu Millete GAZEL okumayıda dünyayı takip edin,yalnız GELİŞMİŞ dünyayı takip edin,Hala Kübanın,çökmüş SSCB modellerinin peşine gitmeyin" diyordu.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      49  
hulya 12 Eylül 2012 Çarşamba 16:55

Ayrıca hedef öyle gözüküyor ki Erdoğan'nın daha katısına tahammül gösterecek bir nesil isteniyor.Bunları biz uyurken rüyamızda görüp siz uyanık gezenlere rüyamızı yorumlayın diye anlatıyoruz:)

Yorumu oyla      55      52  
hulya 12 Eylül 2012 Çarşamba 16:49

Türk halkını "SALAK" yapanlar "Türk halkını salak yerine koymayın" diyerek türk halkını çok düşünüyormuş gibi, bu işden bile prim yapıyorlar ya ne diyeyim.Türk halkı şuan salak yapılmak üzere tüm eğitim sistemini değiştirdi,salağın daha salağı hedef bu.

Yorumu oyla      56      51  
Misafir 12 Eylül 2012 Çarşamba 15:57

Hulya kardeşim günümüz dünyasında 2012 yılında hala "SALTANATI savunan" geri zekalı SALAK varmı? Yoksa birileri YALANDAN APTALLIĞA vurup,karşısındakileri salak yerine koymak mı istiyor.Ben size söyliyeyim,Birileri TÜRK HALKINI SALAK yerine koymaya devam ettiği müddetçe, Türk Halkının mevcut iktidara olan desteği,her seçim %3-%5 oranında ARTARAK devam edecektir.Tıpkı 2002 den bugüne 2012 lere kadar olduğu gibi.Bilmiyorum daha ne yazıp,ne anlatayım.Artık UYANIN lütfen.Yeter bu DERİN UYKU.H.Tahsin

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 12 Eylül 2012 Çarşamba 15:53

Sevgili Doğan bey kardeşim,11 Eylül 2012 Salı 23:01 de yazdığınız yorum çok yanlış bir bilgi.Olay öyle değil,İngiltere ile Haziran 1926 lara kadar devam eden MUSUL-KERKÜK müzakereleri nedeni ile SÖZÜNDE durmayan İngiltere ŞEYH SAİT düğmesine yeniden basmıştır.Malümunuz,İngiltere ve faransa Kürt İsyanları düğmesine 1890 larda basmaya başlayıp en detaylılarını 1924-25-26 larda uygulamaya koydurmuştur.Faransa ise benzer problem olan Hatay meselesi için 1936-37 de DERSİMDE düğmeye basmıştı.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      49  
Misafir 12 Eylül 2012 Çarşamba 15:49

Hülya kardeşim ben "bir mikser" değilim bilesin.Suya götürür ama asla SUSUZ bırakmam,azıkta neyimiz var neyimiz yok paylaşırız.Sonunda aç kalacağımızı bilsek de yine paylaşırız.Biz böyle gördük.Hatırlatıyım ben SIFATSIZ CUMHURİYETÇİ değilim,Ayrıca DEMOKRATİK sıfatı olmayan hiçbir CUMHURİYETİ asla ve asla kabul etmem mümkün değil.Benim İran-Çin Halk veya ESED Cumhuriyetçilerine benzer bir cumhuriyete evet diyeceğimi sanıyorsanız yanılırsınız.Benim Cumhuriyetimde BİREY ve TOPLUM en öndedir.H.Tahsi

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 12 Eylül 2012 Çarşamba 15:45

Bugünlerde çok yoğunum.Buna rağmen E-dergahı ihmal etmemeye çalışıyorum.Doğan KAPKİNER dostum tüm eleştirilerim size yönelik değil bilesiniz.Yazdıklarınızın önemli kısmına bende katıldığımı söylememde bir mahsur yok sanırım.Belli bölümlerine de katılmıyorum,bundada bir mahsur yok.Sevgiler.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      49  
hulya 12 Eylül 2012 Çarşamba 12:52

Cumhuriyeti kurana küfrederek, kaçak güreşerek cumhuriyet savunulurmu? Nazım Hikmet'in ülkeye varsa bir projesi neden Mustafa Kemal ile paylaşmayıpta kin kusan şiirler yazdığını anlamış değilim.Atatürk egoist değildi ki onu dinlemesin, anlamasın...

Yorumu oyla      55      51  
hulya 12 Eylül 2012 Çarşamba 12:34

H.Tahsin abim böyledir, adamı suya götürür susuz getirir.Kendisi mikser görevi üstlenmiş,herşeyi parçalıyor.Maksat taneli bir şey kalmasin.Herşey çorba olsun birbirine girsin taneler iyicene ufalsınki neyin ne olduğu anlaşılmasın diye.Çorbayı içen bazılarıda pek lezzetliymiş diye kendinden geçiyor ya ona çok gülüyorum.Ben Cumhuriyetçiyim diyorsanız ona destek olanların tarafında olursunuz, köstek olanların tarafında değil.Saltanatı savunup Cumhuriyetçi olunurmu?

Yorumu oyla      55      50  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 23:04

tartışırız.Türk Milletini özel zannediyordun,değil miymiş?Özel olması için ne arıyordun da bulamadın?Yardımcı olalım.her Millet kendine özeldir.Her Millet kendi kurtuluş günlerini kutlar.Ama Türkiye'de bunlar hafife alınmaya başladı Türküm diye bağıranlardan ses yok.Yine bağıran biz oluyoruz.

Yorumu oyla      56      49  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 23:01

evet ama okumamışsın sanki.Okusaydın benim bir yorumumda"Savaştan yeni ıkmış ve kendini toplamış Türkiye Cumhuriyeti Musul ve Kerkük için İngiltereye savaş ilan edeckti ki Şeyh Sait isyanı çıktı."cümlesini görürdünüz ve bugün ORTADOĞU hududundan rahatsız olmayan Türk değil falan gibi uçuk ifadeler kullanmazdınız.vatanseverlik,Türk Milliyetçiliği size ait kavramlar değil biliyorsunuz.Bir yorumcuya hitaben söylüyorum ki yorumlarımız şiddet ve kahramanlık içerikli değil.Ekonomi sanayi dersen ayrıca

Yorumu oyla      56      50  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 22:54

Sevgili H.Tahsin ben hiç Nazım Hikmet hayranıyım demedim.Böyle bir şeyi ima dahi etmedim.Nazım lafını bile açan sensin ben değilim.Tanımak zorunda da değilim.Biz burada genel savaştan bahsetmedik.Çanakkale savaşından bahsettik.Siz döndünüz geldiniz savaşın sonuna .Bilseydik tartışmaya böyle başlardık.Şimdi burada onları anlatmak mümkün değil.Daldan dala atlamanında anlamı yok.İşi Sakallı Celal'e kadar getirdin.En önemlisi ne biliyor musun;"gelir gelmez bir solukta okudum yorumları." dedin ama

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 22:08

Salı 21:55 de yazan yurtdışında yaşayan sevgili dostum.Ben burada CUMHURİYET GAZETESİ 1945 sonuna kadar HİTLERCİ ve FAŞİST bir çizgide yayın yapmıştır diye yazsam,birçok yorumcu arkadaş adeta çılgına döner.Hele hele rahmetli İsmet İnönü 1945e kadar bir HİTLERCİ idi ve ogün için dünyanın en zengin KROM MADENLERİMİZİ Hitlerin emrine vermişti diye yazsam,Solcu ve Ulusalcı geçinen bir çok dostumuz beni tefe koyar.Bende onlara Cumhuriyet GAZETESİNİN 1930-1945 arası ARŞİVİNİ görün derim.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 21:55

onlarin da günahi var.Bakiniz Osmanliyla,bugünkü Türk Cumhuriyetinin bir birine hic benzzemiyen bir özelli vardir.OSMANLI-dedigini yapartdi-Türkiye ise:dedigini sadece söyler.Osmanlida kisilik 10 yaslarinda otururken, Türkiye cumhuriyetinde 50 yaslarinda oturuyor.Vallahi bu attigim basliklari biri alsin yetkili makamlara ulastirsin ülkenin önü acilir.Benden yorumlamasi.-3-

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 21:50

bir ulusa bir irka bu tür yaklasimlarla zarar verilmemistir bu alemde.Eger tezim doru kabül edilrse Hitlere"SS" bile ilham olduk.." Alin bakin ve okuyun asagida yapilan yorumlari hep kahramanlik ve siddet icerikli.Bence en iyi kahramanlik ,dünya pazarlarina en kaliteli ürünü en ucuza mal ederek cikarmaktir.Halk partisini yerinde saymasinin en büyük nedeni gecmise takilip kalmasi ve Atatürkü anlamakta asiri heyecanlanmalaridir.Diyeceksiniz chp nin kafatascilikla ne isi olabilir ki..var -2-

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 21:43

Nasil bir millet kavrami ? nasil bir devlet kavrami? Ta ilkokul yillarindan bu taraf hep Türk milletinin özel yaratildigini zannederdim.Halbuki bi körü körüne inanma sadece bir beyin yiukamanin bir tecellisi oldugunu yillar sonra ülke sinirlarinin disinda yasayinca anlayabildim.Fabrikalar kurup import ve eksport ürünleri üretecegimiz yerde,yan gelip yatip laf ürettik(Her Türk asker dogar,bir Türk dünyaya bedeldir,ne ayda var ne yildiz da var ancak ve ancak Türke Türkten fayda var..vs) -1-

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 21:33

Damarlarında TÜRK kanı taşıyan hiç kimse,bugünkü ORTADOĞU Devletlerinin sınırlarından ötürü rahatsızlık DUYMAMAZLIK yapamaz.Her TÜRK,Tarihini bilen her Türk bugünkü ORTADOĞU Coğrafyasını tanzim eden ingiliz kalemlerinin çizdiği sınırlardan RAHATSIZ olur.Rahatsız olmayanlar,bilerek veya bilmeyerek İngiliz maşası ve farkında olmadan HAİM NAHUM yandaşıdır.Hani şu burla biraderler var ya,işte onların yoldaşlarıdır.H.Tahsin

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 21:33

"İngiliz-Fransız,İtalyanlar yanlarındakilerle birlikte ÇANAKKALE SAVAŞINDA 1915 de mağlüp oldularsa,bir arkadaş bana anlatsın ISTANBUL'a gelen İNGİLİZ ve diğer DÜŞMAN gemileri nereyi geçerek geldi?Yoksa Fatihin gemileri gibi KARADAN yürütülerek mi geldi?Yada biz İngiliz ve diğer müttefiklerinin gemilerine Çanakkale ve Istanbul boğazını HATIR için açıverdik de ıstanbu bu nedenle İŞGAL edildi öylemi???Çanakkalede gösterilen KAHRAMANLIK başka,Birinci Dünya savaşını kazanmak başka bişey.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 21:22

Doğan bey demek "Atatürk zamanında değil" öylemi?.Bu İDDİAYA sadece PESSSSS derim başka da birşey söylemem.Pekala Sakallı Celal neden sürgünden sürgüne gönderildi.?.Nazımın SİTALİNE methiye şiirleri yazarken,Atatürke hakaret şiirleri yazmasının nedenini de sorgulayın bence.Demek,"onun zamanında değil,sonradan başı belaya girmişşş(!)".Sizler hayranı olduğunuz lehistan kökenli marksist Nazımı bile iyi tanımıyorsunuz,size Tarihi nasıl anlatabilirim.Stalinle Atatürk'ün atışmalarınıda öğrenin.H.Tahsi

Yorumu oyla      54      50  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 20:55

Gençlik yıllarında Kurtuluş Savaşını hareketlendirecek şiirler istenmiştir ama sadece ondan istenmemiştir.mustafa Suphi olayından sonra Atatürk'e karşı önyargıdır.Bir masaya çağırma olayı var.Bir de yazdığı mektup var ki Atatürk o sıralar çok hasta.Ne zaman zındana attırmış ve niye attırmış bilmek isterim.

Yorumu oyla      54      50  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 20:51

Kariyeriniz Tarih dalında ise büyük çapta çelişmeyiz.Vallahi aynı şeyleri söylüyoruz.Çarlık Rusayası Çanakkalede İngilizlerin,Fransızların,italyanların yanındaydı.Çünkü onların bu savaşı İngiltere ve yanındakilerinin kazanmasında faydaları vardı.Anlaştık o zaman.Nazım Hikmet konusunu bu kadar ısrarla soracağına söyle de biz de öğrenelim.Benim bildiğim Nazımla Atatürk o kadar sıkı fıkı değillerdi.Ayrıca O'nun zamanında değil sonradan esas başı belaya girdi.

Yorumu oyla      53      49  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 18:12

Hasbelkader kariyerimiz Tarih dalındadır.Tüm bunların yanında 112 Yaşına kadar yaşıyan birde CANLI Tarihim olan DEDEMDEN yani birinci ağızdan dinlediklerimde var.Yüce Türk Milletinin palavra Tarihe uydurma Tarihe ihtiyacı yok.Türk Milletinin utanılacak bir tarihide yok.YALAN ve UYDURMA tarihi yazanlar,ATATÜRK'Ü de kendi İDEOLOJİLERİ doğrultusunda şekillendirmeye ve topluma o şekilde sunmaya çalışmışlardır.Ben bir soru sordum,yanıt alamadım.Atatürk,Nazım HİKMETİ yıllarca neden hapse attı.H.Tahsin

Yorumu oyla      56      52  
TOTEM 11 Eylül 2012 Salı 18:10

Tarih son derece netameli bir konudur.Öyle 100 sene 200 sene öncelere gitmeyin bugünü yorumlarken bile birbiri ile taban tabana zıt söylemler oluşmuyor mu?Şimdi iki farklı insan bugünü anlatırken bile ne kadar çelişiyor iken!100 yıl öncesi ile ilgili böylesi kesin konuşmak ne kadar doğru?Herkes belli kişileri tarihin gerçek anlatıcısı olarak kabul ediyor.ama ben mesela iki ayrı yazardan Abdülhamiti okudum ve emin olun Bir yabancı okusa aynı adamdan ve aynı devirden bahsediyor olamazlar der.

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 18:06

Yeni geldim ve bir solukta tüm yorumcu arkadaşların yorumlarını okudum.Paylaşılan bilgilerin önemli bir kısmı doğru bilgiler.Tabi yine yanlış bilgiler de az değil.Şimdi başta DKapkiner dostum olmak üzere,diğer yorumculara da soruyorum.Çanakkale SAVAŞINDA İngilizlerin,Fransızların,İtalyanların yanıbaşında dördüncü DEVLET kimdi?..Tabiki ANADOLUYA doğudan girip SAMSUNA kadar ilerleyen ÇARLIK RUSYASIDIR.Anlatmak istediğim,çanakkale Savaşı esnasında İngiltere ve Rusya yanyanadır arkadaşlar.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 17:59

Yorumcuları gerçekten kutluyorum.Yorum ve bilgi alış verişi buna denir.Hakaret yok,küfür yok,aşağılama yok.Medenice bir yorum ve bilgi savaşı.Herkesi kutlar,ben de bilmediğim şeyleri öğrendiğim için herkese teşekkür ederim.(1897Basel)-Not:Böylesi yorum mücadelesi verildiği sürece,cahiller ve art niyetliler köşelerine çekilip aval aval düşünür,dururlar.

Yorumu oyla      55      49  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 16:36

15:38 teşekkür ederiz bu bilgiler için.Arkadaşımız Topal Osman'ı bile bile neden bu iddiada bulunuyor anlamadım?

Yorumu oyla      54      50  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 15:47

Mesela Topal Osman'ı sen de sayıyorsun.Topal Osman Karadeniz de Müdafaa-i Hukukun başkanlığını bile yapmıştır.Aksi taktirde Osman ağayı batıda göremezsiniz ki.Karadeniz den gelmiş ve Atatürkün emrine girmiştir.

Yorumu oyla      54      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 15:38

13:21/ İzninizle bilgilendirelim sizi:Samsun-Amasya hattında Çakallı Kuv.Mil.(Çakallı mevkii- 15.Tümene destek vermiştir)./Mert Irmağı Kuv.Mil./Asarcık Köyü Kuv.Mil./Kürtün Irmağı Kuv.Mil./Havza Müdafa-i Hukuk C./Trabzon Muhafaza-i Hukuku Milliye Cemiyeti...Ve okunası bir belge olarak örnek:Dursun Ali Akbulut-Milli Mücadelede Orta Karadeniz Kuva-yı Milliyesi adlı çalışma.Mutlaka okuyunuz, lütfen.

Yorumu oyla      54      49  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 15:35

orada böyle bir örgüt kurmayacak.Bunlardan biri Topal Osmandır.Başlangıçta Rum çeteleri ile savaşmış sonra Ankara'ya Atatürk'ün yanına gelmişti.İpsiz Recep,Kurtuluş Savaşındaki başarılarından dolayı İstiklal madalyası var.Ben bu konudaki iddianızın gerekçesini anlamadım.Bu dedikleriniz tez falan değil.Lütfen konu ile ilgili tekrar araştırma yapar mısınız?

Yorumu oyla      54      49  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 15:31

13:21, ama siz bir tez ileri sürmüyorsunuz ki bir takım isimleri sıralıyorsunuz.Bunların hepsi doğru,kabul ediyorum.Utanma ile ne alakası var onu anlamadım.Neyse o kelimeyi unutalım.Kuvvay-ı Milliye Yunana karşı her yerde direniş yapılması için Mustafa Kemal'in emri üzerine.bir kısmı da kendiliklerinden bu işi üstlenmişlerdir.Bunların büyük bölümü Osmanlıya baş kaldırmış eşkıyadırlar.Bu nedenle düzenli orduya geçişleri zor olmuştur.Kuvvay-ı Milliye emri verilecek ama Karadenize gelen M.Kemal ...

Yorumu oyla      54      50  
hulya 11 Eylül 2012 Salı 14:47

M.Kemal önsezileri,motivasyon yeteneği ve barış özlemleriyle, ezilen Anadolu insanını tıpkı kentiler gibi özgürlüğe kavuşturmak istemiştir.O yıllarda etkin olan isimlere bakın kimi rusyadan etkilenmiş Atatürk'ü kemiren şiirlerle vuruyor,kimi ABD mandası istiyor el altından kemiriyor aynı fitne fesat bugün gibi.Tek yanıldıkları şey ön sezileri Atatürk kadar asla kuvvetli değil hiç birisinin.Ve hepsi eninde sonunda onun ön sezilerine boyun eğmek zorunda kalıyor.İşte bu duruma kulp arıyorlar ama...

Yorumu oyla      55      49  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 13:21

12:39 a;tekrar ediyorum karadenizde KUVVAYI MİLLİYE yapılanması kesinlikle olmamıştır.Yer,olay ve isim vererek ispatlayınız.Yanlış bilgilendirmeye şapka çıkartamam.Adana-Osmaniye tamam..Daha evvel de belirttim:Gökçen Efe,Yörük Ali efe,Şahin bey,Karayılan,Topal Osman,Sütçü imam ve kara Fatma'lar,İstanbul'lu hoca,Galip hoca(Celal Bayar)Halit bey(Karaosmanoğlu)gibi.JKaradeniz yapılanması ve konuşlandırması kesinlikle yoktur.Sizde kendi tezinizi belirtirmisiniz lütfen...

Yorumu oyla      61      52  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 12:39

Yine yorumlarımızda"Utanmıyor musunuz?"gibi incitici kelimeler çıkmaya başladı.Biz dikkat edelim ama moderatör de dikkat etsin ki bir daha geriye dönmeyelim.Burada hiç bir yorumcunun utanılacak bir şey yaptığını zannetmiyorum.AYRICA KARA DENİZDE DE,GÜNEYDOĞUDA DA KUVVAY-I MİLLİYE VARDI.TOPAL OSMAN NEYDİ?KUVVACIYDI.Kuvvay-ı Milliyeyi sadece Batı Anadoluya mal etmek yanlış bilgidir.

Yorumu oyla      56      60  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 12:30

Ufak ufak sorduğunuz sorularınız bizim bildiğimiz olaylar.Siz de cevap vermiyorsunuz sadece soruyorsunuz.Sanki benim sizin düşündüğünüz aksini söyleyeceğimi biliyor muşsunuz gibi bir haliniz var.Bu yüzden yazmıyorum;çok yer tutar ve zaman alır.Sevgili H.Tahsin tarih olsaydı,yapılsaydılarla konuşulmaz.Olmuş olaylar incelenir ders çıkarılır.Ben de soruyorum;Türkler Anadolu'da kalsalar ve orada gelişmeleri tamamlasalardı;Asya,Avrupa,Afrika'ya gitmeselerdi bugün Türkiye Cumhuriyeti nasıl olurdu?..

Yorumu oyla      59      50  
Dkapkiner 11 Eylül 2012 Salı 12:24

Sevgili H.Tahsin Çanakkale savaşlarının sonuçlarının en önemlisi Çarlık Rusya'sının yıkılmasıdır.Bunu dünya tarihi kabul ediyor."Resmi Tarih"diye bir şey yoktur.Çocuklarımıza okullarda öğretilmek üzere çıkarılmış"Tavşanın suyunun suyudur.".Artık yüzlerce tarihçinin yazdığı araştırma sonuçları var.Kimse o özet bilgileri okumak zorunda değil.H.Tahsin bey kaynaklarımız arasında çok bilgi farklılıkları var.Yani bizim değil kaynak yazarların tartışması lazım.

Yorumu oyla      60      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 12:08

Arkadaşlar kuvvayı milliye karadenizde varmıydı?Kendisine kuvvacı torunu diyenler var.Kuvvayı milliye hiç bir zaman Sürmene'de olmamıştır.Ege'de yapılanan hareketi birazcık tarih bilgisi olanlar;asla ve kat'a karadenize taşıyamazlar.Bazıları "bana bu adı dedem vermiş"diyorlar.Biraz insaf,biraz insaf.Utanmıyormusunuz?

Yorumu oyla      67      50  
hulya 11 Eylül 2012 Salı 12:07

H.Tahsin abi siz ve en yakın arkadaşı olan İsmet paşa bile M.Kemal'i anlayamamışsınız.Onun önlenemez öngörüsü ve motivasyonunu gören en yakın silah arkadaşları "bu deli oğlan kazansında elinden almasını biliriz" demişlerdir.O ütopyalarını gerçekleştirmiş,dünyayı şaşırtmış ve kendisine hayran bırakmış,barışa demir atmış bir dahidir.

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 11:55

Sayın editör aldığınız kararı alkışlıyorum.Çok yerinde bir karar.Tüm söylediklerinize ilaveten aynı yazıya 50 adet sözde yorum gönderen kişilerin,"ego tatminlerine" geçit verilmeyeceğini beyan etmeniz yerindedir..Aylardır dile getirdiğim bu gidişata nihayet son verildiğini görmek; beni mutlu etmiştir.Saygılarımla.."GÖKÇEN EFE-TOPAL OSMAN-

Yorumu oyla      56      49  
hulya 11 Eylül 2012 Salı 11:53

Ya istiklal ya ölüm var..." Bu sözleriyle başarı inancını bir kez daha dile getirirken manda konusundaki düşünce ve duygularını da açıklamıştı.

Yorumu oyla      57      49  
hulya 11 Eylül 2012 Salı 11:52

Öyle bir manda istenecek veya verilecekmiş ki, hakimiyet hakkına, dışarıda temsil hakkımıza, kültürel bağımsızlığımıza, vatan bütünlüğümüze dokunulmayacakmış. Buna ve böylesine, Amerikalılar değil, çocuklar bile güler. Her şeyin başında Amerikalılar kendilerine hiçbir menfaat temin etmeden böyle bir mandayı niçin kabul etsinler? Amerikalılar bizim kara gözlerimize mi aşık olacaklar. Bu ne hayal ve ne gaflettir? Hayır Paşalar hayır, hayır, beyefendiler hayır, hayır, hayır hanımefendiler hayır,

Yorumu oyla      57      49  
hulya 11 Eylül 2012 Salı 11:51

Mektupların asılları telgrafla yollanamadığı için postayla yolda idiler. Üç mektupta da Amerikan Mandası'ndan söz ediliyordu. Telgrafları alan M. Kemal çok sinirlenmişti. Manda isteyenlerin telgrafları okunduktan sonra, yanındakilere şöyle diyordu: "Biz başarılı olacağız. Buna şüphem yok. Acaba zafere kavuştuğumuz ve memleketi kurtardığımız zaman Osmanlı ricalinin ileri gelenleri utanmak hissini duyabilecekler mi?..

Yorumu oyla      57      49  
hulya 11 Eylül 2012 Salı 11:50

M. Kemal yalnızca İstanbul Hükümeti ve İngilizlerin hazırladıkları tehlikelerle mücadele etmeyecek, Erzurum Kongresi sonrası gittikçe artan "Amerikan Mandası" taraftarlarına karşı koymak zorunda kalacaktır. En yakın arkadaşı ve aydınların büyük bir kısmı bu düşünceye kapılmışlar ve O'na, mandayı kabul edelim diye baskı yapıyorlardı. İstanbul'dan Halide Edip ve Kara Vasıf'tan gelen mektup Ali Fuat Paşa tarafından özetlenerek 28 Ağustos'ta Erzurum'a yollanmıştı.

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 11:46

Şimdi de Atatürk yaşasaydı Irak'a, Suriye'ye, Batum'a saldırır dı yalanı mı. Yaa bizim oralarda ne işimiz olur. Kerkük'te, Halep'te Kürt aşiretlerinin bekçiliğini yapmak için mi. Irak veya Suriye'de ancak çok hayati olmak kaydıyla KKTC tipinde komşu devletler kurulabilir. En son seçenek te Apoçilerle Irak ve Suriye'de yaşayan Türkmenler mübadele edilir. Ama bunları AKAPEnin 5.sınıf kadroları yapamaz. Bu usta siyasetçi, diplomat ve askerlerin işi. Bademler her işte olduğu gibi çarşafa dolanırlar

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 11:36

'Evet Lenin EKİM 1917 ye kadar Almanya-Polonyada yaşadı.Lenini Rusyaya alıp getirende Sultan GALİYEV dir.Fakat tüm bunların ÇANAKKALE SAVAŞI ile hiçbir ilgi ve alakası yoktur.H.Tahsin. ' Hasan Bey bu konuyu bilahare vaktim müsait olduğunda irdeleyeceğim. Yani İtilaf Devletleri Çanakkale seferini sadece İstanbul'u ele geçirmek saiki ile mi yaptılar.

Yorumu oyla      53      49  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 11:08

Hulya kardeşim, hiç kusura bakma,Resmi Tarihi TÜRK TARİHİ zannedenlerle bu konuları tartışmam.Sen önce Atatürk ERZURUM KONGRESİNE İLK GÜN neden alınmadı.Sonrasında Karabekir Paşa Atatürk'ü Erzurum Kongresine nasıl dahil edip,Kongre başkanlığına gelmesini nasıl sağladı bunları ÖĞREN gel sonra tartışalım.Ayrıca Atatürk SİVAS KONGERESİNDEN ABD konresine bir TELGRAF çekti.Bu TELGRAFIN içeriğinde neler yazıyordu,Bunları öğren.Atatürk Nazım Hikmeti yıllarca zindana neden attırdı bunuda öğren.H.Tahsin

Yorumu oyla      55      56  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 11:04

10 Eylül 2012 Pazartesi 22:42 Doğan bey Atatürk'ün 24 Temmuz 1923 İNGİLİZ BOP'una karşı çıkacak GÜCÜ vardı da çıkmadı mı dememi istiyorsunuz?.Atatürk o günün şartlarında GÜCÜMÜZÜN oranında LOZANDA koparabildiğini aldı ve bugünkü sınırlarımızı kurtardı.Ben resmi Tarihte yazılmayan TARİHİ gerçeklere vurgu yapıyorum.Bunu da 1923 Model İNGİLİZ BOP'unun avukatlığını yapanları UYANDIRABİLMEK için yazıyorum.Amacım MISAKI MİLLİ nin bugünkü sınırlarımız olmadığını hatırlatmak.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      54  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 10:59

Sn Doğan bey ve 10 Eylül 2012 Pazartesi 20:44 de yazan HEPARLI dostum.Biz Çanakkaleyi 1915 de savunduk.Çanakkalede İNANILMAZ bir KAHRAMANLIK örneği gösterdik fakat MALESEF ÇANAKKALE geçildi,ISTANBUL İŞGAL edildi.1917 EKİM Devriminin,Çanakkale ile bir bağlantısı olduğunu iddia etmek,çok yanlış bir bilgi.Evet Lenin EKİM 1917 ye kadar Almanya-Polonyada yaşadı.Lenini Rusyaya alıp getirende Sultan GALİYEV dir.Fakat tüm bunların ÇANAKKALE SAVAŞI ile hiçbir ilgi ve alakası yoktur.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      52  
hulya 11 Eylül 2012 Salı 09:05

8 Temmuz 1919 gecesi patişah'ın önemsiz bir görev için makina başına İstanbul'a dönmesini istediği Mustafa Kemal "dönmeyeceğim!" demeseydi şuan neyin dedikodusunu yapıyor olurdunuz acaba? M.Kemal'in gizli gizli dolaplar çeviren biri gibi gösterilmesini,öyle hisler bırakılmasını buradan şiddetle kınıyorum."Atatürk bizim önderimizdir..." şekerleriyle tav olacağımızı sanıyorsanız yanılıyorsunuz.Bugün demokrasi tam yerine oturmadıysa onun ruhunu bir türlü anlayamayan ruh'lar yüzündendir.

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 11 Eylül 2012 Salı 00:14

Mevcut sınırlarımız en az 120 milyonluk nufusu en üst düzeyde besleme ve yaşatma şansına sahipken neden Kerkük petrollerine ihtiyacımız olsun ki. Önemli olan mevcut jeopolitik gücümüzü, insan ve doğal kaynaklarımızı hakkını vererek kullanacak yönetici ve liderler seçebilmektir. Türkiye Cumhuriyeti muhteşem bir uçak gibi imal edilmiştir. Ehil olmayanlar bu uçağın kuyruğunu kesip, kanadını uzatmaya kalkarsa, rotasını başka tarafa çevirirlerse ya dağa çarparız yada denize çakılırız. Aman!!BOZDOĞAN

Yorumu oyla      53      49  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 22:42

Mesala Heparlı 22:20 de çok güzel bir yorum yollamış.Tartışabilirsiniz ama bir şeyler yazmış en azından.Örneğin siz 1917 Çarlık Rusyasının yıkılışını Türkiye'nin geleceğine olan etkisini yazmışsınız,muhteşem.İşte budur.Sebep ve sonuçlarını araştırıyorsunuz.Ama altının beşi İngiliz BOP una karşı çıktılar derseniz Atatürk İngiliz BOP na karşı çıkmadı anlamı çıkar.Öyle değil mi?Sn.H.Tahsin bir Kuvvay-ı Milliyecinin torununu saygıyla dinleriz.Bugünlerimizde emeği var.Duygusal olmayalım sadece.

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 22:37

Makedonya dağlarında 1903 yılında başlayan çete savaşlarından itibaren 1923 yılına kadar aralıksız 20 yıl savaşmış bir ülke düşünün. 20 yıllık kesintisiz savaşta topraklarının ve nufusunun yarısı gitmiş. Üstelik en son savaşta halkının elindeki çarığın, fanilanın, bezin ve bakır telin yarısını toplayarak son savaşını zaferle bitirmiş, sınırları dünyaca kabul edilmiş özgürce ve bağımsız yaşayabileceği büyüklükte toprak parçasını kazanmış. Hangi aklı başında insan maceraya girerdiki..

Yorumu oyla      57      49  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 22:36

Allah korusun dinden falan çıkmam.Bakın bir yorumunuzda "Doğruya doğru yanlışa yanlış derim." dediniz.Ben de size neye göre veye kime göre doğru.Siz kendinizi doğru kabul ederseniz ki öyle kabul ediyorsunuz zaten yorum yazmaya gerek yok.Siz yazın biz onaylayalım.Ve ben hala sizinle tarih konusunda bir bilgi paylaşımına girmedim.Gerekçesini de söyledim.Sormak istiyorum LOZAN zafer değil,farz edelim.Nedir o zaman.Bir ad koyarsanız sevinirim.Biz Lozan'ı Türkiye'nin tapusu olarak biliriz.

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 22:35

Pek tabii ki zor zamanlardasiniz sayin Kusoglu..Cunku birileri üstlendikleri görevin ciddiyetinden olmalı ki, gölgelerinden korkuyorlar. “Biz beyaz kefeni giydik de geldik” demeleri boşuna değil.. Ne dersiniz?-(1897Basel)

Yorumu oyla      59      51  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 22:31

Arada sayin editorun ikazini saygi ile karsiladigimi da belirtmek isterim.Aynen katiliyorum.(1897Basel)

Yorumu oyla      59      51  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 22:28

Sevgili H.Tahsin,en güzel ifadeyle anlatamıyorum diyeyim.Ben kafamdaki hainleri söyledim mi?Bunlar ölü dedim mi?İşte sanal alemde tartışma sıkıntısı buradan çıkıyor.Ve ben sizinle hala tarih konusunda tartışmadım.Benim size söyleyeceklerimi siz bama söylediniz.Yani olmayacak bir şey ama tarih konusunda ikimizinde ciddi bilgi farklılığı var.Bu nedenle tartışmayalım dedim.parmak kaldırmayla hainin itibarını iade edince onun hainliği kalkmıyor ortadan.Söylemek istediğim bu.

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 22:28

Yaratanin haricinde her sey izafi,her sey fanidir...O nedenle Abraham Muslov'un soylemine istinaden elinize bir cekic gecirdiginizde her sey gozunuze civi gibi gorunmesin.Mantigi ve duygulari arasinda celiskiler,git geller yasayan insanlar genelde isin kolayina kacarak,cogunlugun pesine takilip gider bilmedigi bir yolda.Akintiya karsi gelecek gucleri de olmadigindan birakirlar kendilerini,teslim olurlar akintiya.Dinde reform yaratmıs olan Luther Calvin ve John Wesley dahi iktidarın kolay bir sekilde uygulanabilmesi için hukumran guçten yana olduklari dusunuldugunde...Gerisi bos.Bir hos seda..Pek tabiidir ki,farklı düşunceler ortaya koyanlar olabilir ama müsademe-i efkârdan barika-i hakikat dogar sayin yazar..Cumhuriyetinizin ne ilk,ne orta ne de son yillarinda DEMOKRASI yoktu sayin Kusoglu..Olmasi icin gercekten bir mucizeye gereksiniminiz oldugu da net ve aciktir.Saygi ile.-(1897Basel)

Yorumu oyla      58      52  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 22:20

20:25 teki yoruma cevaben; Anadolu'da bir söz vardır. 40 derdin olsa bile sıraya koyacaksın, diye. Misak-ı Milli'den vazgeçilme diye birşey yoktur. Boğazların kontrolü geçici olarak milletlerarası güce bırakıldı 1934'de geri alındı. Hatay 1939'da anavatana katıldı. 1974'de Kıbrıs'ın yarısı alındı. Musul petrollerinin %10 geliri de alınmasa ve ödenmese bile Turgut Özal dönemine kadar bütçede gelir olarak gösterilirdi. Bu uygulamadan vazgeçen de Özal olmuştur. Atatürk en doğrusunu yaptı.HEPARLI

Yorumu oyla      58      52  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 21:15

Sayın Kapkiner hala hainlik ölçülerim var diyorsunuz. Bırakın ölenlerin gıybetini.Kafamda iade-i itibarları değişmez diyorsunuz. Değişime kapalısınız ve adeta iman ettiğiniz doğrularınız var. Vaz geçerseniz hain demezseniz dinden çıkarsınız maaazallah...

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 20:46

Yorumcu dostlara laf yetiştirmekten sn Yazarımızın yazısını eleştirmeye fırsat bulamadık.Sn Yazarımızın "terörist Başbuğ" İRONİSİNE harfiyen katılmakla birlikte,sn Büyükanıt ve sn Başbuğ dönemlerinde GEBERTİLEN terörist LEŞLERİNİN toplamının iki katından fazlası sn ÖZELİN görevde bulunduğu bu kısa dönemde TERÖRİST LEŞİ öteki tarafa gönderildi.Sn Milletvekilimiz önünde bulunan arşivleri yeniden gözden geçirmeli.Ben sn ÖZELİ pkk yı ayağa kalkamıyacak hale getireceği inancındayım.H.Tahsin.

Yorumu oyla      56      52  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 20:44

H.Tahsin Bey, Çanakkale Savaşlarında İtilaf devletleri'nin donanmasına geçit verseydik Lenin hayatı boyunca Rusya'ya dönemezdi. Biz Anadolu'yu tutmasaydık. Beyaz Ordular İngiliz ve Fransız desteği ile Kızıl Ordu'yu kesin yenerdi ve Sovyet Rusya'nın ömrü 5 sene bile olmazdı. Yani onlar Kurtuluş Savaşı'nda bizim onlara dokunan iyiliğimize iyilikle cevap vermişlerdir. Yine de çıkarlarına olduğu için. Düşünsenize Anadolu'dan sürekli desteklenen muhaliflere Bolşevikler nasıl dayanabilirdiki..HEPARLI

Yorumu oyla      57      51  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 20:25

Bir Milletin kaderini etkileyen KURTULUŞ Savaşında varını yoğunu ortaya koyanlar acaba NEDEN İSTİKLAL MAHKEMELERİNDE idam ile yargılanır....????...Ben nedenini size söyliyeyim...Evet Kurtuluş hareketinin ALTIN BEŞLİSİNDEN dördü istiklal mahkemelerinde İDAMLA yargılandı,çünkü onlar Mısakı Milliden TAVİZ vermeyen politikaları izlediler,1915 Model İNGİLİZ BOP'una HAYIR dediler.Bu gerçeğin üzerini örtmeye hiçkimsenin gücü yetmez.H.Tahsin.

Yorumu oyla      56      53  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 18:19

Ben bu tartışmada başından beri bu ifadeyi kullanmaktan kaçındım.Karar vermek çok zordur.O zaman hain dediklerinizin bugün itibarları iade ediliyor.Ama benim ölçülerime göre hainler var tabi.Ve kafamdakini hiç bir itibar iadesi değiştiremez.

Yorumu oyla      58      53  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 18:17

Bir Milletin kaderini etkileyen,bir bağımsızlık savaşı veriyorsunuz.Bu savaşta varınızı yoğunuzu ortaya koymuş savaşıyorsunuz.Ölüyor ve öldürüyorsunuz.Birileri çıkmış bu savaşta kazanan taraf olmayasınız diye engeller çıkarıyor hatta düşman tarafına geçip onların yanında size karşı savaşıyor.Bunun adı dünyanın her yerinde aynıdır(Not:Ben şu ana kadar kimseye hain demedim.).Yani ihanet eden anlamında haindir.Siz tercini diğer taraftan yana kullanmıştır veya başka bir şey diyebilirsiniz.

Yorumu oyla      58      52  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 18:14

Bizim arkadaşlarımız bilmeli ki,1917 de EKİMİNDE Çarlık Rusyası Sultan Galiyev-Lenin ve arkadaşları tarafından yıkılmamış olsaydı,bugün Türkiye Cumhuriyeti çok farklı bir siyasi sınırlar çerçevesi içerisinde,çok farklı boyutlarda olurdu.Bu gerçeği göremezsek,bugünün ORTADOĞUSUNUN problemlerini çözemeyiz.1 Mart 2003 de TEZKEREYE HAYIR oyu verenleri TARİH affetmeyecektir ve AFFETMİYOR da.Kuzey Irak,Kuzey Suriye Türkiyenin DOĞAL uzantısı ve doğal parçasıdır.İhanet edenleri Tarih affetmez.H.Tahsin.

Yorumu oyla      58      51  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 18:10

Doğan bey benim maksadım Atatürkü hedef tahtasına koyup onu eleştirmekten ibaret değil.ATATÜRK bizim DOĞAL ÖNDERİMİZDİR.Ben bir Türk Milliyetçisiyim ve büyük ATATÜRK benim doğal önderimdir.Bu ayrı.benim maksadım bugünün ORTADOĞUSUNUN problemlerinin temeli 1877-78 lerde atılmaya başlanıp,24 Temmuz 1923 ile tamamlanmıştır.Günahı ve sevabı ile bugünkü 780 bin kmkarelik VATAN Toprağımız kurtarılmıştır.Kurtaranlara minnettarız bu ayrı.Fakat tüm bunlar bize LOZANIN ZAFER olduğunu anlatamaz.H.Tahsin.

Yorumu oyla      56      53  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 17:05

Eleştirmek yerine sorgulamak yerine ezberlemek bizim eğitim tarzımız uzun yıllar bu oldu." Kronoloji aptalların tarihidir." Düşünenler elştirir ders alır. Can Dündar'ı bir "Mustafa" dan dolayı hain ilan ettiler.hAİN SUÇLAMASI BAZILARINA ZEVK VERİYOR.

Yorumu oyla      67      51  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 16:28

tarihtir ya vardır ya yoktur.Birileri yalan söylüyordur.O zaman konuşmayalım daha iyi.Bilgisayarda bir problem var ha bire atlayıp duruyor.

Yorumu oyla      56      50  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 16:23

Bir örnek vereyim;Musul-Kerkük derken Şeyh Sait ayaklanmasından da bahsedebilirdiniz.Lozan'da verilen taviz derken kurtarılmış ve kurulmuş koca bir Türkiye Cumhuriyetinden bahsetmemiz lazım.Bunları inkar ediyoruz demiyorum.Asla,ama bunlar birbirinden ayrı düşünülemez ki.Lozanda verilen tavizlerden ziyade kazanımlarımıza baksak daha doğru sonuca varırız diyorum.Örneğin kürt meselesi Lozan'da Musul meselesi ile konuşulmuş ve başka hiç konuşulmamıştır.Hatta azınlık sayalım denilmiştir.

Yorumu oyla      57      56  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 16:18

H.Tahsin bey,tabi ki Atattük'ü eleştirebilirsiniz.O'nu tabu yapan biz değiliz.O bizim için önderdir.Atatürk'ü tartışmamak neyi halledecek derken ,tartışmak neyi halledecek kısmını da düşünmek lazım.küçük küçük notlar halinde iddialarınız var.katıldıklarımız katılmadıklarımız olabilir.Ancak tarih olarak bazı katılmadığım kısımlar var bunlar önemli ama kitaplar sığmaz.Burada da tartışamayız.Bu konular adeta ayrı bir makale tutar.Burada arkadaşları fazla sıkmamak lazım diyorum.

Yorumu oyla      58      59  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 16:08

Millet beyin gücüyle kontrolüyle çalışan cihazlar üretiyor. Bizim konularımıza bak. "Elalem çalışırken fethetmeye Merihi sen cebinde kaybettin güneş dolu tarihi" Cumhuriyet sizden fikri hür vicdanı hür nesiller bekler denmişken bizde yıllardır yapılana bak.Tabuları yasakları severiz

Yorumu oyla      66      49  
TOTEM 10 Eylül 2012 Pazartesi 15:21

Kurtuluş savaşı günlerine dünya hızla değişiyor ve bizler günümüz dünyasına dikkatimizi vermeli ve ülkemizi daha ilerilere götürmeye çalışmalıyız.Suni gündemler yaratıp gereksiz tartışmalar bizi sadece yanlış yerlere odaklar ve gereksiz gerilimlere yol açar.Tarihi tarihte bırakalım.Atalarımızı saygı ile anıp birbirimize kenetlenelim ancak o zaman güçlü ve muktedir oluruz yoksa cephelere ayrılırsak düşmanlarımızın ekmeğine yağ sürmüş oluruz.

Yorumu oyla      55      54  
TOTEM 10 Eylül 2012 Pazartesi 15:18

Şu yaşadığımız kritik günlerde yakın yada uzak tarihimizi eleştirip linç etmek bizlere asla bir yarar sağlamaz.Doğrusu ile yanlışı ile tarih yaşandı bize düşen hatalardan der alıp geleceği ona göre inşa etmektir.Atatürk büyük bir lider onu eleştirebilirmiyiz?evet zira oda bir insan ama onu eleştirmekte tanrılaştırmak ta bize birşey kazandırmaz bize düşen onu saygı ve minnetle anmaktır.Atatürk nasıl Atamız ise Osmanlıda atamız ama hepsi tarihte kaldı ne Osmanlı dönemine dönebiliriz nede -

Yorumu oyla      56      51  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 14:49

Ortadoğuda oluşturulan SUNİ ve UYDU devletler yüzündendirki,yüzyıla yakın bir süredir,ORTADOĞUDA kan hiç durmadı.Bugünün pkk terör belası bizim başımıza LOZAN ile birlikte tebellaş edilen bir sorundur.Bugün Musul-Kerkük-Halep-Humus-Hama yani MISAKI MİLLİ SINIRLARIMIZDAN LOZANDA taviz vermemiş olsaydık,pkk denilen Ermeni xoybun örgütü bölgede cirit atamazdı.Bunun nedenide PETROLDUR beyler,petrol.T.Timenin bugünkü manşet haberlerindeki Abdülhamitin PETROL haritası haberini okuyalım.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      53  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 14:46

Ben LOZANI eleştirirken,Lozanın bir zafer olmadığını,dayatma olup,günün şartları gereği MECBURİYETTEN kabullendiğimizi anlatırken,bugün TÜRKİYESİNİN ve bugünün ORTADOĞUSUNUN sorunlarının kaynağının LOZAN olduğunu anlatmaya çalışıyorum.Bana kızan dostlar LÜTFEN şu gerçeği görsünler.Ortadoğu DEVLETLERİNİN hiçbiri istiklal mücadelesi vererek,kurtuluş mücadelesi vermek sureti ile kurulmadı.Tamamı İngiliz ve Fransızlar tarafından önce sömürge olarak sınırları belirlendi.Tamamı suni ve uydudur.H.Tahsi

Yorumu oyla      56      52  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 14:27

Heparlı dostum,Yazdıklarınız sizin görüşünüz.Bana göre HERKES ama herkes eleştirilebilir.Kimse tanrı değil bu bir,Beşeri,insanı tanrılaştırmak ve eleştirilmez görmek sağlıklı bir AKIL ürünü değildir.Atatürk de bir beşerdir.Atatürkünde eksikleri olabilir,bu onun büyük bir LİDER olmasını gölgelemez.Bana göre en büyük hataları,SSCB ye erken sırt çevirmek ve İ.İnönüye çok güvenmek.İnönünün ne olduğunu 1937 de anladı ama geç kaldı.Bunlarda ülkeye pahalıya maloldu.H.Tahsin.

Yorumu oyla      58      51  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 14:19

Pazartesi 13:45,Doğan bey kardeşim,hakarete maruz kalmadıkça,kimseye hakaret etmeyi aklımın ucundan geçirmem.Atatürk bu ÜLKEYİ tek başına değil arkadaşları ile beraber bu MİLLETİN tüm gücü ile ancak ve ancak 780 bin metrekaresini kurtardı.Atatürk 19 mayıs 1919 da padişah Vahdettin tarafından Samsuna gönderilmeden önce,Kazım Karabekir Paşa 20 Nisan 1919 da TRABZON limanındaydı ve yörenin KUVAI MİLLİ "ÇETE(!)" reisleri ile birlikte çalışma yapıyordu.Saygılı insana boynumuz kıldan incedir.H.Tahsin

Yorumu oyla      55      52  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 14:08

Sabır ve Zamanla herşey değişir.Atatürk eleştirilmez diye bir peşin hüküm ,hiçbir sorunu çözmez.Peki şartlar öyle idi ,Cumhuriyetin ilanından Kazım Karabekir'in haberi yoktu,şartlar öyle idi Cumhurbaşkanı kaç oyla seçildi,Şartlar öyle idi Kuvvetler birliği vardı,şartlar öyle idi 'Asker'iken İsmet inönü kendi terfisini kendi imzaladı ,şartlar öyle idi ,Kubilay olayında ipi satan yahudi de asıldı,şartlar öyle idi ,Kazım Karabekir göz hapsine alındı ,'Milletvekili'iken tutuklandı.Dikkatinize

Yorumu oyla      57      50  
Dkapkiner 10 Eylül 2012 Pazartesi 13:45

Buyrun işte bu tarz tartışmaya nasıl girersiniz.Sevgili H.Tahsin yanlışa yanlış doğruya doğru da neye göre yanlış veya doğru.Düşüncenizi söyleyin anlayalım.Bıktık artık şurada herkesin birbirine küfür etmesinde.

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 13:43

H.Tahsin Bey. Mimar Sinan Selimiye Camii'nin minaresini daha uzun, kapısını daha geniş yapsaydı denilebilir mi. Mehmet Akif İstiklal marşinda şu konuya da değinseydi ya da Fatih İstanbul'u böyle yapsaydı daha kolay fethederdi diyebilir miyiz. Bence diyemeyiz. O nedenle Atatürk'ün yaptıklarını biz eleştiremeyiz. Ona ancak kendi seviyesindeki devlet adamlarının ne dediğine bakılabilir. Onun icraatları hakkında yorum yapmak sadece çok üst düzey, elit ve tarafsız ilim adamlarının haddidir.HEPARLI

Yorumu oyla      58      51  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 13:22

Aile hayatından örnek vereyim: Ailemle geçmişte bir sorunum olmuşsa bile, bunu arada sırada hatırlar, hatanın kimde olduğuna bakarım ama düşüncelerimin odağı bugünüm ve yarınımdır. Sanırım çoğumuz için bu böyledir.Geçmişe öfke duymak insanı rahatlatır, hataları bilmenin de faydası mutlaka vardır ama ilkeler ve yarına yönelik çözümler daha önemlidir. Aksi takdirde yarın bugüne, öbürgün yarına kızarız:Kısır döngü.

Yorumu oyla      58      49  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 12:57

Biri çıksın ANLATSIN....!!!!...1921 ANAYASASI neden rafa kaldırıldı...1924 ANAYASASI kimlerin dayatması ile TBMM den geçti.....Ermeni ve Yunanı TEPELEYEN 1921 Anayasası NEDEN 1924 Anayasası ile değiştirildi."Ben ZEKİYİM" diyen biri izah etsin.LOZAN ANLAŞMASI 24 Temmuz 1923 de imzalandı.Bu anlaşmanın ardından bir TBMM de Anlaşmanın ONAY işlemini gerçekleştirdik.İNGİLTERE bu anlaşmayı kendi MECLİSLERİNDE hangi tarihte onayladı."Ben sübek beyinli değilim" diyen biri bunu izah etsin.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      53  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 12:52

Atatürk bu Milletin önderi ve Cumhuriyetin ana temel taşıdır.Bu konuda itirazı olan yok.Yavuz Sultan Selim de bu MİLLETİN en önemli liderlerinden biridir.Ama BABA KATİLİ,MİLLETİN arasına Alevi-Suni mezhep FİTNESİNİ sokup OSMANLININ çöküşünü hazırlayan yegane padişahtır.Kanunide Türk Tarihinin en önemli Devlet adamlarından biridir,Fakat kardeş katili ve EBUSUUD FETVALARI gibi BİLİMSEL sorgulamaları yasaklayan KANUNLARIN" altına imza atıp,Türk-İslam dünyasının geri kalmasının nedenidir.H.Tahsin.

Yorumu oyla      57      51  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 12:48

Pazartesi 12:33,Bak dostum ben herkesi eleştiririm.Yanlışa yanlış doğruya da DOĞRU derim.Çünkü ben ne sübek kafalıyım,ne de ZEKA ÖZÜRLÜ sürü mensubu bir teba mensubuyum.Geri ZEKALILARLA kaybedecek vaktim yok.Azıcık zeka taşıyorsan sorulan sorulara tutarlı yanıtlar arayıp bulursun.Karabekir Paşayı "izmir suikastı" adı altında tutuklama ile,Musul kerkükü İNGİLİZLERE verme anlaşmasının İMZALANMASI aynı yılın aynı ayına rastlaması bir tesadüfmü idi?Haim Nahum Lozan masasındamıydı,değilmiydi.H.Tahsin

Yorumu oyla      59      52  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 12:33

Hasan Tahsin ne senin ne benim nede TVde şurda burda dolanan profesör etiketli ajanların Atatürk'ü eleştirmeye beyni yetmez. Bu kimsenin haddi değildir. Gene boş boş konuşmussun. Sovyetlerle bir olup Avrupa'yı fethe mi çıkacaktık. Yada bir kaç gemi yardım gönderdiler diye Bolşeviklere ram mı olacaktık. Ülke harabeye dönmüş. Halk cahil. Üretim yok. Zanant meslek erbabı yok. Yani illa bir yerlere sığınmak ve sırtını yaslamak mı lazım. Tam bağımsızlık diye bir kavram beyninde yok mu senin. BOZDOĞAN

Yorumu oyla      55      54  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 12:17

Bülent bey bu ülkede bir ayağım diğerinden 7cm kısa deyip askerlik yapmayan kulüp başkanı milleti ülke meselesi cumhuriyet meselesi diye sokaklara döktü. Şahsi ikbali için. Bizler böyle hissi insanlar olduk medya da o şahsa sen suçlusun diyemedi Bu milletin bin yıllık kültüründe din ana damar.Chp bu gerçeği göremedi görmüyor. Önder Sav'ın hacca gitmek isteyen vatandaşa çirkin tavrı unutulmadı. Sorun DEĞİŞEMEYEN CHP de ilk yılı da son yılı da sorunlu...

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 12:12

Chp cumhuriyetin ilk yıllarında ilim ehline alevilere kürtlere yanlışlarımız oldu Dersimde hata yaptık diyebiliyor mu?Darbeleri araştırma komisyonuna gelenlerin hiçbiri pişman değil diyor komisyon başkanı. Sorun burada millet aynı endişeleri taşıyor.

Yorumu oyla      61      52  
TOTEM 10 Eylül 2012 Pazartesi 11:47

Çirkin ve itici.Birini eleştirirken kendi tavrını da gözden geçirmeli insan eğer sen birini eleştirirken eleştirdiğin yanlışların benzerini yapıyorsan bunun ne kadar ironik bir görüntü oluşturacağını görmeli.Şimdi yine bir suni tartışma ve yine millet ikiye ayrılacak ve sonrada birileri keyifle seyreyleyecek gümbürtüyü.Yapmayın sayın yazar eğer sizler gibi insanlarda her zaafı böylesi sorumsuzca kullanırsa ne olacak sonrası.Lütfen samimi olun zaten o zaman objektif te olursunuz.

Yorumu oyla      58      57  
TOTEM 10 Eylül 2012 Pazartesi 11:44

Bana gıcık olduğu için benim aylardır yazdıklarımı görmezden gelmeyi tercih ediyor.Ben sürekli olarak her olayı devrinin konjonktürüne göre değerlendirmek gerek diye kendimi yırtıyorum ama dedim ya herkes görmek istediğini görüyor.Cumhuriyet dönemini nasıl eleştirirsiniz derken Osmanlıyı neden savunuyorsunuz demek yerine Hepsi bizim Atalarımız hiçbirine saldırmak doğru değildir demesi gerekmezmiydi? Ama dedim ya kimse samimi değil.Ve yazarda öyle E-dergah yorumcusu ifadesi bile saldırgan-

Yorumu oyla      58      57  
TOTEM 10 Eylül 2012 Pazartesi 11:41

Yazar Haksızlık ediyor En azından bu site için bu söylemleri büyük haksızlık olarak nitelenebilir zira bu rada Cumhuriyetin ilk yıllarına ve Atatürk e hemen hiç saldırı olmaz iken Osmanlıya kıyasıya bir saldırı mevcut.OWLEYE nin de atalarımıza sahip çıkmalıyız deyip Cumhuriyetten dem vurmasına da Atalarımız Atatürk ten ibaret değil,bizler 1923 te yokken var edilmiş bir millet değiliz cevabını vereceğim Atalarımıza saygı deyip yüz yildan daha öncesini ret etmek sence ne kadar doğru.Sayın yazar-

Yorumu oyla      57      56  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 10:47

Evet Haim NAHUM müzakereleri ile LOZAN MSASINA oturuşumuz ve devamı bize bugünkü IRAK ve SURİYE SINIRINI "bahşetmiştir(!)".Bugünkü IRAK ve SURİYE SINIRI LOZANIN bir "BAŞARISIDIR(!)". Lozandan üç yıl sonra Musul-Kerkük-Erbil-Süleymaniye şehirlerini,özetle KUZEY IRAKI Türkmen ve Kürt kardeşlerimiz ile birlikte İNGİLİZLERE teslim edişimizin GEREKÇELERİ açık ve net olarak izah edilmeli..H.Tahsin.

Yorumu oyla      61      53  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 10:43

Kurtuluş Hareketi esnasında ve sonrasında büyük ÖNDER ATATÜRK'ÜN dahiyane siyasi kararlarının yanında BEŞER HATASI karar ve uygulamaları da hatırı sayılır miktardadır.Bunlardan en önemlisi,SSCB ye çok erken sırt dönüp,aynı hızla İNGİLİZLERLE perde gerisinde masaya oturmamızdır.Hele hele İngilizlerle perde gerisindeki gizli MÜZAKERELERİ yürütenlerin hiçte güvenilir kişiler olmayışı,bir başka eksiklikti.Teoder HELZD in müridi olan Haim NAUM'UN yürütmüş olduğu müzakereler bizi Lazana taşıdı.H.Tahsi

Yorumu oyla      58      55  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 10:39

Sevgili OWLEYE kardeşin vurgulamış olduğu "22 milyonun 2 milyonunu imha etmeyip",5134 dünü İMHA etmiş olması çokta masum bir anlatım,ÇOK MASUM BİR GEREKÇE ve çokta masum bir izah değil.Yorumculardan biri çıkıp bana İSTİKLAL MAHKEMELERİNİ savunmaya kalkmasın.Böyle bir niyeti olana,Kurtuluş Savaşının ALTIN BEŞLİSİNDEN dördü olan K.karabekir,A.F.Cebesoy,Orbay ve Refet Paşaların,HAZİRAN 1926 da tutuklanıp İSTİKLAL MAHKEMELERİNE SEVKİ ile MUSUL KERKÜKÜN İNGİLİZLERE bırakılması bir TESADÜF MÜ.H.Tahsin

Yorumu oyla      58      54  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 10:31

1923-1945 arasında Dünyada ABD nin dışında kaç tane DEMOKRASİ ülkesi vardı? Bu durumu sorgulamak lazım.Sorgulamıyorsak kötü niyetlinin önde gideniyiz.Bununla birlikte Cumhuriyetin ilk yıllarında doğuda "ŞAKİ AYAKLANMALARINI bastırıyorum" diyerek SADDAM ve ESED VARİ bir biçimde kendi halkını bombalamayı maruz göstermeye kalkmak da iyiniyetli bir duruş olmasa gerek.Kuvaı Milliyeci DEDEMİN kız çocuklarının başlarındaki KEŞANLARA uzanan dipçikleri masum göstermeye kalkmak nasıl izah edilir.H.Tahsin.

Yorumu oyla      58      52  
OWLEYE 10 Eylül 2012 Pazartesi 10:16

Atatürkü hümanist tavrından dolayı taktir etmeyenler kimlerin torunlarıdır,kendilerine şeyh eteğini secde edenler hangi hastalıklı intikam dürtüsünün kurbanlarıdır..? Atatürk nietzche okumadı..Der ki muhterem ; politik bilinci olmayan bir toplumla seçim yapmak, okuma yazma bilmeyen bir adama hangi kitabı okuyacağını sormak derecesinde ahmaklıktır.Okumamış olmasına rağmen bu gerçeği yaşayarak görmüş olduğunu varsayıyorum..Neticede tamamlanmayan her devrim hızlı ya da yavaş geri işlemeye mahkumdur

Yorumu oyla      62      50  
OWLEYE 10 Eylül 2012 Pazartesi 10:08

Durum toplumsal afaziden çok erken alzheimerla daha uyumlu gibi kanaatimce..Afazide hafıza boşlukları abuksabuk değer ve yazıtlarla doldurulmaz..Tam bir yoksaymadır.Oysa sizin kötü niyetinden şüphe etmediğiniz ecdad sövücüleri yoksayma ve yerini doldurma şeklinde bir eylem biçiminin temsilcileridir..Atatürk muhaliflere karşı hitler ve stalin tavrını benimseyip 22 milyon nüfusun 2 milyonunu imha etseydi( istiklal mahkemesi idam kararı sayısı 5134 dür )daha mı iyi olacaktı bilinmez..

Yorumu oyla      62      49