YORUMLAR
Toplam 65 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 26 Temmuz 2012 Perşembe 02:40

Karga kilisenin çanına dadanmış, her gün pisliyormuş. Papaz çaresiz, sormuş bir imama,"çanın yanına bir parça peynir, bir de dolu rakı kadehi koy. Peyniri yiyen karga susayınca su sanıp rakıyı içer, sarhoş kargayı kolayca yakalarsın" demiş imam. Papaz denileni yapıp yakalamış kargayı. Yanına çömelmiş, kendi kendine söylenmiş. "a sefil karga hristiyan olsan çana mıçmazsın, müslüman olsan rakıyı içmezsin, NESİN SEN?" Karga yerde tek gözünü aralayıp yanıtlamış, "AKEPELİYİM".

Yorumu oyla      56      51  
FRONTAL 25 Temmuz 2012 Çarşamba 18:18

17:47 zaten bunu başabılsek atıp tutup ahkam ksmeyız tabı önce ınsan olmayı ögremek lazım ve herşey kapte bıter ınsanın yuregı guzel olsun yeterki ne olursa olsun,ne guel demış mevlana ne olursan ol yne gel.....saygılar.

Yorumu oyla      58      57  
Misafir 25 Temmuz 2012 Çarşamba 17:47

Neslimizle övünürüüz,soyumuzla övünürüz hatta dinimizle de övünürüz sira icraate geldimi FRONTAL tabanlari da yaglamayi da en iyi beceririz.Ne güzel söylediniz 21:27 yapilan yorum icin.Yorumcu ne güzel ifade etmis ÜMMETIN tarifini.Bence, Türklügün ve Müslümanin tarifi yeniden yapilmalidir.Bir keresinde "Ne Mutlu Insanim" diye bir söz söylemistim ortalik bir birine girmisti.Ögrenelim artik igneyi kendimize, cevaltizi da baskasina batirmayi.Sevgiylen kalin.

Yorumu oyla      58      57  
FRONTAL 25 Temmuz 2012 Çarşamba 16:41

ben haddimi bilirim dıyen arkadaşım sen kimsin?ve sen neyı ima edıyorsun?

Yorumu oyla      57      59  
Misafir 25 Temmuz 2012 Çarşamba 15:05

10:36, Türkçeyi bu kadar düzgün(!) yazıp kendisini bu kadar iyi ifade edebilen birisiyle elbette tartışamam. Haddime mi düşmüş(!). Ben haddimi bilirim.

Yorumu oyla      61      52  
FRONTAL 25 Temmuz 2012 Çarşamba 10:36

21:27 deki yorum yapan arkadaşıma hhangı akılla eksı verdnız acaba!arkadaş dogruları yamış ama sızler basmışşınız eksiyi ya sizler kımsınız ?bu musliman duşmanlıgı neden?durust olun sizler kımlerın urunusunuz?böyle eksı verıp kaçaçagınıza adam gıbı tepkınızı yorumlarda belırtınde kım oldugunuzu anlıyalaım.saygılar.

Yorumu oyla      57      57  
Misafir 24 Temmuz 2012 Salı 21:27

Su UMMETCILIK ne anlama gelir ne anlam ihtiva eder bilmiyenler icin anlatayim.Bazen bazi kesimler tarafindan farkli farkli yorumlaniyor oysa durum cok farkli.UMMI;Arapca ANNE anlamina gelir.Yani bir anneden meydana gelen nesil anlamini tasir.Peygamber efendimiz bir cok kez Ümmetim ümmetim diye söyleyip ona inananlarin derdini cekmistir.Insanoglunun emrine her türlü nimet verilmis olsa dahi bir o kadar da sorumluluk vermistir.Siz siz olun Ümmet kavramini alayci bir ifadeyle kullanmayin olur mu

Yorumu oyla      58      61  
Misafir 24 Temmuz 2012 Salı 19:30

Burada ARAP düşmanlığı yapanlar,sıra Hiristiyan Araplara,Nusayri Araplara gelince,hatta ESEDE gelince tamamı DOST kesiliyor.Hernedense."Arap düşmanı olanların tamamı,aslında TÜRK-İSLAM ÜLKÜSÜNE düşmanlığı şiar edinmiş yapılardırlar.Bunu bilmeyen yoktur.Araplar bizim tarihi dostlarımızdırlar.İngilizin Lavrancesinin,Fransızın Mitterandının ağzı ile konuşmak,Türk Milletinin fertlerine yakışmaz.H.Tahsin.

Yorumu oyla      58      60  
hulya 24 Temmuz 2012 Salı 17:39

3-Tavsiye edilen yazara göre,Osmanlı İmparatorluğu buralarda, ücretsiz tarla ve sokak bekçisi idi. Eğer, medrese ve şuursuzluk devam etmiş olsaydı, Araplığın Anadolu içlerine kadar gireceğine şüphe yoktu. Osmanlı Emperyalizmi şu ana fikir üstünde kurulmuş bir hayal idi. “ Türk milleti kendi başına devlet yapamaz! “

Yorumu oyla      64      53  
hulya 24 Temmuz 2012 Salı 17:38

2-tavsiye edilen yazara göre Osmanlı, ümmetçilik fikri sebebiyle neredeyse üç kıtada egemen olmuştu. Bu coğrafyanın büyük bir kısmını Arapların yaşadıkları ülkeler kapsamaktaydı. Kudüs, Şam, Filistin, Hicaz gibi. Osmanlı sadece coğrafyada büyüyebilmişti. Çünkü, bu kazanılan toprakların hiçbirinin kültürlerine, dillerine, ticaretlerine ve maddiyatlarına egemen olunamamıştı. Hatta Osmanlı, Arapları Türkleştireceğine oradaki Türkler Araplaşmıştı...

Yorumu oyla      64      52  
hulya 24 Temmuz 2012 Salı 17:37

1-Syn.Başbakanımız iki kitap önermiş okumamız için bir tanesi Falih Rıfkı Atay'ın "zeytin dağı" Yazar burada Arapları anlatırken din sömürüsü konusuna da değinmiştir.Yazara göre din sömürüsü bütün dinler için geçerlidir.“Medine dini mallaştırmış ve maddeleştirmiş bir Asya pazarıdır. Kudüs dini oyunlaştırmış bir Garp tiyatrosudur”.Araplar çok fakirdir.Kendi ülkelerinde; ata topraklarında hizmetçi konumuna düşmüşlerdir.

Yorumu oyla      64      52  
Misafir 24 Temmuz 2012 Salı 16:53

Hani derler ya bir bilene soralim,iste karsinizdayim bu konu oyle sulandirilmaya gelmez,mazallah sirke girer.Neymis neymis efendim Kuran hasa sadece Arap milletine gelmis.tovbe tovbe ya rabbi binkerce kez tovbe.Devlet olarak kalkip yillarca tv Tarkanin sarkilarini ezberlettirirsen olacagi da budur.Yuce yaratan ilk Ayetinde IKRA OKU buyuruyor.Arap oku demiyor.Peygamberimiz bir cok elcisini garba ve sarka gondererek islama davet etmistir, inanmayan varsa Topkapi sarayinda mektuplar hala duruyor.

Yorumu oyla      57      54  
TOTEM 24 Temmuz 2012 Salı 16:10

Arapların dini:)Tüm Dinler aynı yarım adadan dünyaya yayıldı Hülya kardeşim.Beyniniz artık öyle yönlendirilmiş ki?Her yaklaşımınız önyargılı.Neyse yaa sen nasıl istiyorsan öyle yap ama başkalarına karışma,başkalarının ibadet şeklini eleştirme.Seninle hiç aynı dili konuşamadık senin dilin bana karışık geliyor.Sağlıcakla kalın.

Yorumu oyla      55      54  
teyze 24 Temmuz 2012 Salı 13:48

11:22 Allah nazarlardan kem gözlerden saklasın sadece futbolcularımız değil,başkanından taraftarına da kadar hepimiz dayanıklı çıktık.Bize yapılan zulme karşı taş olsaydık erirdik yaradılıştan topraktan geldiğimiz için dayandık.Bizim futbol takımı iftardan sonra maç yapıyor,sizin uşaklar orucuz diye gündüz maç yapmıyor iftar sonrası yapmayı da akıl edemiyor .

Yorumu oyla      59      49  
FRONTAL 24 Temmuz 2012 Salı 13:16

aslını yıtırmemış şu zaman kadar hıç bı ayetınde degışıklık edılmmıştır. kı incil,tevrat,zebur aslını yıtırmış oldugu gıbı kalmamıştır.Herkes istedigi dını secmekte serbesttir, ıstedıgı ınancı yaşıyabılır,fakat şu dın şunlara geldı bızlerde atalarımızda kabul ettı dıye bı saçmalık yok,istiyen istedıgı dini yaşıyabilir inanabilir, kimse sorguluyamaz bizlere sadece saygı duymak kalır.

Yorumu oyla      59      55  
FRONTAL 24 Temmuz 2012 Salı 13:11

Cahillik diz boyu!!demek muslımanlık araplara verıldi sadece öylemi, Hülya?ve bizler onların dinini yaşıyoruz:)İSLAMİYETE ÇAGRI diye bir film vardır hiç o filmi izledinmi Hülya?ki o film tam anlamıyla gercekçılıge dayalı olarak yapılmıştır islamıyete tum ınsanlar davet edılmıştır fakat o zamanlarda hrıstıyalar musevıler gıbı bı çok dın ıstememıştır.Hatta kuran-ı kerim sadece araplara ındırılmıştır dıyede bı çok saçma haberlerde okudum ki KURAN-I KERİM TEK ASLINI YITIRMEYEN KİTAPTIR.Oldugu gıbı-

Yorumu oyla      59      55  
hulya 24 Temmuz 2012 Salı 11:42

Herkes Kuranı okuyup kafasına göre yorumlarsa nasıl bir tehlike çıkarmış anlayamadım doğrusu? Yada tek tip hareket ederlerse nasıl bir yarar görürler onuda anlayabilmiş değilim doğrusu...Neticede ilk yorumlayanlarda kendi başına yorumlayanlarda ALLAH'ın kulu değilmi?

Yorumu oyla      60      52  
Misafir 24 Temmuz 2012 Salı 11:22

ten yirtiyor"Lekum dinikum veliyetin" "Onlarin sini onlara senin sinin sana" özetlersek her kes dini yasayisinda serbesttir.Ramazan boyunca bizim usaklar dostluk maci yapmazlar malum oruc ibadetlerine bir zeval gelmesin diye,sizin fitbolcular masallah pekte dayaniklilar.-2

Yorumu oyla      55      53  
Misafir 24 Temmuz 2012 Salı 11:15

Dayak yemek bile nasiple olurmus Teyze.Oruc ta aymi öyle.Iki cihan perveri Hz.Muhammet(SAV) "Oruc tutun ki sihhat bulasiniz" dedigi halde her hangi bir sebep yokken oruc tutmamayi pek anlayorum.Yakin akrabalarimizdan biliyorum ömürlerinde her pazartesi ve persembe günleri oruc tutmuslardir, diger günlerde de ne karinlarini doyurmuslardir ne de gözlerini sofrada.Sizler salata ve corba bulup yerken Allah´in habibi onuda bulamiyordu, bir tane hurma ile oruc tutuyordu.Oruc tutmayanlar da su Ayet -1

Yorumu oyla      55      50  
hulya 24 Temmuz 2012 Salı 11:14

Totem (23 Tem.12 Pztesi 15:16) cvp:İbadetimide,okuduğum Kur'anıda ALLAH ve benim aradamda kalacak şekilde huzurluca yaşayabilmek,sürekli şunları şunları yapıyorum diye iktidar olanlara hesap vermemek için ve Kur'anı daha iyi anlayabilmek vede politik malzeme yapanlardan korunmak için illede "müslüman değilim" mi dememiz gerekiyor.Lütfen insanları RAHAT bırakın,insanlar dinlerini seçmekte özgürdür tıpkı Arapların dinini seçen atalarımız gibi.

Yorumu oyla      56      51  
Misafir 24 Temmuz 2012 Salı 10:57

Pek kiymetli dostum H.Tahsin,islamda reformu savunmanizin nedenlerinide siralasaydiniz size hak verseydik.Bakiniz benim saz telim "Her türküyü calmaz" Ben deniz size kizamiyorum bu evlati Fatihaya Hasan Ali Yücel gibi birine Maarifi teslim edenlere kiziyorum.Hic unutmayiniz ki siz bir tarihcisiniz,kendinizi lütfen 5 asir gerilere getirin ve kendi adiniza reform yapin eldeki verileri de altalta yazin bakalim eliniz ne kalir.Elinizde kalmayan sadece Islam ve Türklük kalir.Capanoglu

Yorumu oyla      54      51  
Misafir 24 Temmuz 2012 Salı 01:16

TOTEM bu mübarek günlerde kavga mı arıyorsun.Yorumlarına baktım,iftardan 2 saat sonralara denk düşüyor,Çok şükür biz bıraktık ya,darısı içmeye devam edenlerin başına,umarım sıgara krizine girmemişindir.Yazarın köşe yazısına yorum yazdık,Müsade et de bazı mesaşlarımızı "E-Dergah" üzerinden verelim,olmaz mı?,Sen bırak biatçı sürü takımının ezberledikleri sıloganlar üzerinden salya fırlatmasını."ABD emperyalizmi" safsatasına sığınanların abd uşağı ve maşası olduğunu bu yüce Millet biliyor.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      52  
teyze 24 Temmuz 2012 Salı 01:06

Sayın yorumcu arkadaşlar bana ilginç gelen bir durumu yazıyorum.Sabit ev halkı dışında,ramazana mahsus dört adet sabit iftar misafirim olur yıllardır.Bir tane oruç tutmayanımız var.Oruç tutanlar bütün gün yemek hayali kurmalarına rağmen bir kase çorba ve salatayla doyuyor namaz kılanlar kılıp geliyor çay içme partisi başlıyor sofrada yemeye devam eden bir kişi oruç tutmayan kişi.Senelerdir düşünür dururum bunu nasıl oluyor bir türlü çözemedim.DİLimizlede oruç tutup gıybet yapmayacağız diye o kişinin kim olduğunu yazmıyorum.

Yorumu oyla      56      49  
teyze 24 Temmuz 2012 Salı 00:54

TOTEM ben gayet güzel yorumladım .Yazı konumuzdan zihinsel faaliyetler bölümü için bakınız ilk yorumum.Osmanlılar,Selçuklular,Hun İmparatorluğu,Kılıçdaroğlu,zekat, fitre ,M.Luther,ve çapanoğlu FB yi araya hep beraber sokuşturdunuz.Orucun ibadet olması için AÇların yanında olmamız gerekir.Kendimize de hiç olmazsa bir ay çeki düzen vermeliyiz.Dört gündür sokakta kavga ayırıyorum bir tanesi güzel kavgaydı seyrettim millet oruçlu ve sinir küpü.Halbuki biri bize sataşsa ben oruçlıyam kardaş deyip yolumuza devam etmeliyiz.

Yorumu oyla      57      49  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 22:55

Üretimi bizim işimiz değil,Biz saffımızı belirler sloganları ezber eder ve heryerde tüm gücümüzle bağırırız diyorsanız o başka!Bu arada ne olacak bu denizfenerinin hali:)Bırakın bunlarıda deniz fenerini konuşalım.Makarna nohut,islam,cehalet,imam,yalaka,yandaş,Abd emperyalizm.Aslında ben arkadaşların aylardır söylediklerini aşağı yukarı bin bilemedin bin beşyüz karektere sığdırırım.Bin beşyüz karekterlik kayıtla siyaset te ancak bukadar olur.

Yorumu oyla      53      53  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 22:52

Hasan Tahsin,Sürekli tarih bilgini metheder durursun ama ne hikmetse Osmanlı konusunda topa girmiyorsun.şimdi İslamda revizyonu mu alan seçtin kendine.Aslında beni yazarın makalesinden ayrılmakla itham ederler hep ama bakıyorum da yazarın makalesini yorumlayan birtek kişi bile çıkmamış,herkes kendi düşüncesini yazıyor,biri parti meclisini kutluyor diğeri oruç saçma diyor.Yazarın makalesi hakkında görüş bildiren olmayacak mı?Ben son derece tutarsız ve çelişkili buldum mesela!!ama konular ve fikir

Yorumu oyla      55      53  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 22:20

Bu arada CHP Tunceli milletvekili H.Aygünün ortaya attığı "Alevilik bir dindir" tezine, CHP Genelbaşkanı sn KILIÇTAROĞLUNUN vermiş olduğu muhteşem CEVAPTAN ötürü,Sn Kılıçtaroğlunu alnından öpüyorum.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 22:17

Sevgili Çapanoğlu kardeşim,Martin Luther "dinde REFORMU" yapamamış olsaydı,bugünkü Almanya,bugün bulunmuş olduğu seviyede olamazdı,bir Polonya olarak,bir belarus olarak ömrünü sürdürüyor olacaktı.Almanyayı ALMANYA yapan en önemli etken,Martin LUTHERİN dinde yaptığı reformdur..Bunu unutmayalım.Emevi İslamını bize DİN diye yutturmaya çalışanlara bizlerin vereceği cevap,KURANIN ÖZÜDÜR.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      50  
teyze 23 Temmuz 2012 Pazartesi 22:08

Sayın yorumcular Fenerin hazırlık maçı var devre arası bakayım hele ne ediyorsunuz dedim Kehf Suresi 54. Ayeti hatırlatıyorum: İNSAN EN ÇOK TARTIŞMAYI SEVİYOR.20:29 Çapanoğlu ramazan gecesi niye sinirlendiriyorsun beni yeni transferimiz KUYT'u izledinmi çok güzel oynuyor şimdi ben ikinci yarı izleyem sonra yorum yazarım.Bu arada size bir soru KUTUPLARDA ORUÇ TUTMAK İSTEYEN NASIL TUTAR?

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 22:05

ramazanı da bayramı da orucu da sizlerin olsun. Biz avm lerde ramazan dolayısıyla 13 saat mesai yapıyoruz.

Yorumu oyla      55      49  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 21:30

sayın vekilim..mkyk üyeliğiniz hayırlı olsun...necmettin dönmez

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 21:20

Bunlar bizim daha iyi günlerimiz.Avukatin yaptigi tespit eksik kalmis.Evlilikleri sizin her gün her gün izlediginiz DIZILER bitiriyor.Izlemeye devam EVLILIGE son..

Yorumu oyla      55      49  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 20:38

daha iyi algilayip yorumlayabiliyor cünkü onlar bilincli müslüman.Orucub diger bir tabirle ac kalmanin faydalarinida cok iyi bilmekteler.Yeni nesil bana "asimin nesli "gibi geliyor.Bir takim kisiler yav bu asirda da 20 h ac kalinirmi diyebiliyorm bu da onlarin bir takim bilgilerden eksik birakildiklarinin göstergesi olmalidir.Ya islamin hepsine iman edilir ya da ..-4 Capanoglu

Yorumu oyla      54      51  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 20:29

"Ne fal bakmak icin ne de mezarlikta okunmak icin inmemistir" Islamin hic kimseye ihtiyaci yoktur, käinatin islama ihtiyaci vardir bu da her gecen gün kendini göstermektedir.Avrupa da islami secenlerin sayisi gün gectikce cogalmaktadir.Bu da Kilise ve Vatikan da derin bir kuskuyla karsilanmaktadir.Yapacaklari her sey beyhude cünkü kalpler yüce yaratanin elindedir o ne derse o olur (fenerbahce degil) Oruc, bedenle yapilan bir ibadettir bir bakima bedenin de sadakasidir.Yeni nesil islami .-3 Cp

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 20:22

dinde reforma gitmistir.Dinde reformun babasi meshur Martin Luther dir.Kendisi Germen irkina mensup olmasina ragmen aldigi teologi ilminden sonra uzun bir süre papaz olarak görev almistir.Kendisi en az Einstein kadar meshurdur.Sözde dinlerini hurafelerden kurtarmak icin girismis oldugu yolda yasadigi gibi degilde yasamak istedigi gibi bir dinin altina imza atti.Yani, dini kendine uydurdu.Buraya kadar anlamadiginiz bir sey yok sanirim.Devam edelim öyleyse..ISLAM;M.A Ersoyun söyledigi gibi-2 Cp

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 20:14

1 dk.rica ediyorum niyetliyseniz Allah orucunuzu kabül eylesin bizim oranin diliyle de (Bayburt) Hizir A,S sizinle birlikte olsun.Konu zaten amili tarafindan oruc olarak belirlenmis,yani konunun icinde.Biliyorsunuz sanayi toplumlarinda bazen devlet bazende bireyler bir takim reform adi altinda düzenlemeye giderler.Devlet halkini daima gözünün ucunla takip eder reform yapabilmek icin.Reform yanliz her zaman mutluluk getirmez beraberinde sulandirir.Sözde Avrupa yani Angela Sakson kültürü -1Cp

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 20:11

Saçmalayanın kim olduğu ortada.Yaratanın emirleri,Yaratanın koyduğu BİLİM Kuralları ile çelişmez.Bu kural 2X2=4 kadar nettir.Tabi anlayabilen için.Bunu göremeyenlerin, DUA ile uçmak,veya uçurmak isteyenlerden hiçbir farkı yoktur.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      51  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 19:59

15-16 saat aç kalmanın neresi sağlıklı?Demiş yazar ve sanırım bir önerisi var!Keşke onuda yazsaymış.Gerçi Hasan Tahsin ona yardımcı olup yeni düzenleme önermiş.Aslında namazı da günde bir kez kılsak değil mi?5 kere ye ne gerek var.Ve yazın gittiğimiz tatillerde Hacdan sayılsa!15 16 saat oruç tutmak saçma şunu sabahla öğle,öğle ile akşam arası yapsak hatta oruç gece saat 24 ile sabah 07 arasına sabitlense değil mi:)Sizler yorulmayın diye ben veciz!!Öneriler buldum size nasıl beğendiniz mi?

Yorumu oyla      53      53  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 19:48

Q7 rumuzu ile yazan dostum,Evet "Din doğma dır" diye inanaların sayısı oldukça fazla,Fakat Din DOĞMA DEĞİLDİR ve Bilim ile asla ÇELİŞMEZ diye inananlar da var.Bende bunlardan biriyim.Kainat denilen DÜZENEĞİN tek YAZILIMCISI var oda YÜCE YARATANDIR.Bu nedenle yüce YARATANIN gönderdiği din,onun BİLİMİ ile,YAZILIM KURALLARI ile asla ve asla çelişmez.Yaratanın NUR dediği BİLGİ yolu,YARATANA giden yoldur.Yaratana giden yolda onun kanunları olan BİLİM kanunları ile çelişmesi imkansızdır.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      52  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 19:47

H.TAHSİN arkadaşım hem yaradanın emrıne boyum kıldan ıncedır dııpte hem sorgulaak istemen seni tutarsız bır davranış sergıledıgını gösterır,1400 yıl önceki Dünyanın şartları ile,günümüz dünyasının şartlarını mukayese edip,ORUCU yeniden yorumlamak gerekmez mi acaba? demekle neyı kast ettın? neyı yorumluycaz? o yıllara dönemıycegımıze göre neyı tartışacagız?SAYGILAR.

Yorumu oyla      55      51  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 19:43

Hasan saçmalama olimpiyatlarına hoşgeldin!Nerede oruç tutuyorsan oranın saatine göre tutarsın şimdi senin yazın zor oluyor oruç bir düzenleme yapalım sözünün mantıksızlığını söylediğim için mi cahil oluyorum?Sorgula herşeyi sorgula ama saçmalama olurmu?Orucun amacını herkes bilir isteyen farklı yorumlamak ve yan sokaklara dalmak istiyorsa da o onun sorunudur.Sen kendin yap düzenlemeni kışın oruç tut.ama başkalarına akıl verme.

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 19:02

islam'a göre oruç tutmanın amacı sadece ve sadece, Allah istiyor diyedir.Bireysel bir ibadettir çünkü.Senin için temel ihtiyaçlarımdan vazgeçiyorum, nefsime ket vuruyorum, demektir oruç.Siz müslümanlara; "oruç tutmak zararlıdır bak" diye kanıtlasanız bile; ki bugüne kadar böyle bir şey kanıtlanmadı, ki kanıtlandı diyelim; yine de inananlar tutmaya devam edecek.Çünkü din bu, akıl ile dini açıklayamazsın.Dogma, akıl ile doğrulanamaz ya da çürütülemez. inanır ya da inanmazsın, işin kuralı budur.Q7

Yorumu oyla      60      49  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 18:28

Oruçtan maksadın,AÇLIK İLE TERBİYE ve Fakir fukarayı hatırlayıp,görmemezlikten gelinmesini engelemek olmalı diye düşünüyorum.Oruç İslam dini ile gelen bir ibadet değil,Hz İbrahimden,Hz Yakupdan,Musadan,İsadan Hz.Muhammede kadar tüm peygamberlere gelen bir ibadet şeklidir.Ayrıca tüm Uzakdoğu dinlerinde de var olan bir ibadet şeklidir.Yüce yaratanın 16-17 Saat aç ve susuz kalın diye bir emri var ise,boynumuz kıldan ince...Fakat böyle bir emrin varlığını sorgulamak da boynumuzun borcu.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      51  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 18:24

:))..Totem kardeş ne demeye çalıştığımı anlayabildiniz mi acaba.Öncelikle sevgili Totem kardeş ve diğer yorumcularımız ARABİSTAN yarım adasındaki GECE-GÜNDÜZ oranını diğer ÜLKELERE uyarlasınlar,sonrada gelip tartışalım.TOTEM,söyle bana lütfen İZLANDA veya GÜRONLANDA gittiğimde kaç saat ORUÇ tutacağım.Önümüzdeki günlerde REYKJAVİK'e bir seyahat pilanlıyorum,oradan da Osloya geçeceğim.Bir FETVA verde Orucumuzu ona göre tutalım Totem kardeşim.Yüce yaratan kaç saat açlığa izin veriyor ?..H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      50  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 17:54

Tabi olur Hasan Tahsin kardeşim!1400 yıl önce oruç arap çöllerinde yaklaşık 50 derecede tutuluyormuş!İstersen yeniden yorumlayıp o zaman beden gücü ile çalışıp at yada deve üzerinde yolculuk yapanlarla bugün klimalı araçlar ve evlerde oruç tutanları mukayese edip orucu 3-5 saat daha uzatalım isterseniz:)Yada İsterseniz bakanlar kurulu kararı ile İslamı yeniden şekillendirip güncelleyelim.yada ne gerek var yaa en iyisi kendimize uygun yeni bir din inşa edelim.Daha ne veciz öneriler olacak bakalım

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 17:07

Yüce yaratanın emrettiği bireysel İBADETLERİN başında Namaz gelir diye biliyoruz.Namazı terkedip,36-42 DERECE sıcaklarda ORUCU tutmaya çalışanlara saygı duymakla birlikte,zaman zaman hayretle bakmadan da yapamıyorum,buna kendimde dahilim.çok şükür bugün dördüncü gün olmasına rağmen ORUCA devam deyip,henüz havlu atmış değilim.Sormak istediğim şudur,1400 yıl önceki Dünyanın şartları ile,günümüz dünyasının şartlarını mukayese edip,ORUCU yeniden yorumlamak gerekmez mi acaba?.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      52  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 15:47

Zaten ne varsa eskilerde var deilmi sevgili TOTEM özlemekte haklı oldugunuz gerekçelerıde siz söyluyorsunuz ınsan bazen arıyor eskıleri ama geçmışte kalıyor ki bazı şeyleri unutmakta çok zordur ınsanın zıhnıne yazılır silinmez.Unutmak istersin fakat unutamazsın bışıler her daım ınsanı çeker yalnış dahi olsa bıle bıle gitmek istersin.

Yorumu oyla      58      53  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 15:21

Eski yorumcuları özlüyorum,Gülay gibi,Sabriye gibi,Sakin ve Emin avcıoğlu gibi yorumcuları onlarla aynı fikirde olmasak ta bazen kıyasıya tartışsak ve birbirimize kızsak ta hiçolmazsa bir duruşları,etik değerleri vardı.Şimdi ise okuduklarıma ve insanların tavırlarına inanamıyorum.Sayın Vekil hele size bu yazınızla tüm inancım sarsıldı başta oruç tuttuğunuzu ima etmişsiniz (ki;Tutup tutmamanız beni hiç ilgilendirmez)Sonrada orucun saçma olduğunu kanıtlamaya çalışmışsınız çok ilginç.

Yorumu oyla      54      54  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 15:20

Yanıldım galıba özur dılerım 15:13 yalnız yorum tarzınızı teyze rumuzlu çok begendıgım bı bayana benzettım özur dılerım ve guzel yorumunuz içinde tşk. ederim saygılar.

Yorumu oyla      55      50  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 15:16

Hülya Hanım,kendin söyledin!DİNDE ZORLAMA YOKTUR!Eğer inanmıyorsan ve sana saçma geliyorsa uygulama!Oruç tutma,namaz kılma camiiye gitme seni zorlayan yok ama inançlı insanları ve inançlarını neden sorguluyorsun?Eğer inanmıyorsan mecbur değilsin kimse sana zorla oruç tut demiyor.Her zaman söylerim ben inanmıyorum diyenden değil,bende inanıyorum ama diye başlayandan korkacaksın zira o ama ile inanmayandan daha çok saldırır.Ben aslında artık gerçekten kendimi buraya ait hissetmiyorum ve inanın-

Yorumu oyla      54      53  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 15:13

Yok Teyze degilim FRONTAL,yanliz Teyzelere ve hem cinslerine sonsuz saygim var, hele bu ramazan aylarinda ramazanin bereketiyle gelen mis gibi yemekleri emicelerin onune servis yaparlarsa.Bazen ne diyorum biliyormusunuz buyuk ihtimal bayanlara kiyamette sorgu sual yapilmayabilinirde.Ne mutlu bu dunyadan goc edip beyinin rizasini alan bayanlara.

Yorumu oyla      56      50  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 15:01

Herkesin bir anlama kapasıtesi vardır Hülya cıgım boş ver sen fazla zorlama kendını sonra çöker kalırsın mazallah.( BU ARADA HASTA VE YAŞLI ORUÇ TUTMAYAN DEİL TUTAMAYAN INSANLAR YAZMAN GEREKIYORDU ÇUNKİ ORUÇ TUTMAMAK İÇİN GECERLİ MAZERETLERİ OLUYOR BU YÜZDEN TUTAMIYORLA)SEVGİLER.

Yorumu oyla      57      51  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:54

14:30 yorumcu galıba teyze tahmınlerıme göre yoksa yanılıyormuyu?ben yazarında yapmış ş oldugu sataşmalı ve dınımızle ılgılı yaptıgı ve banada ters duşen yazısnı okudum ama TOTEM in tüm düşüncelerıme hem fıkır oldugunu gördum bu yuzden yazara yazma geregı duymadım.

Yorumu oyla      56      52  
hulya 23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:39

Hasta ve yaşlı ve oruç tutmayan insanların kendi vicdanlarının sorununu "BİZİM DİNİMİZDE HİÇBİR ZORLAMA YOKTUR" nidaları arasında para rakamıda belirtilerek ibadet yapılabileceğini, EVET anlamakta güçlük çekiyorum...

Yorumu oyla      53      51  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:31

Oyüzden benım sana tavsıyem bununla ilgılı çok guzel ayetlerımız var " OKU" ne demek istedıgımı belki anlarsın.

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:30

Anlasilan oruc bizim usaklari fena vurmus Totemin haricinde her kes nakavut olmus.Yazarin satir aralarinda tespit ettigim bir siru satasma var da ay mubarek Ramazan ayi bende bu seferlik es geciyorum.Mimar Sinan ile ilgili tesxpitinize de katilmiyorum her seyin asli daha guzel.Yapilan Camiler Selcuklu Osmanli mimari sanatina uygun olmasi kadar uygun ne olabilir ki ..Peygamberimizin bir H.S paylasmak istiyorum.Az uyuyun ve az yiyin.Ne de olsa artik ulkemde fakir fukara birakmadi mevcut Hukumet.

Yorumu oyla      53      51  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:29

Hülya gercekten bazen TOTEM inde dedıgı gıbı kımse benden daha fazla sacmalayamaz yarışına gırıyorsun, Tabiki bunu anlamak için sadece yapmamız lazım ama sen sadece olayın o kısmına odaklanmamışşın genış duşunemıyrsun ben dıyorumki:YAŞLI VE SAGLIK PROBLEMİ OLAN INSANLAR İÇİN GECERLIIDIR ORUÇ TUTAMIYOR BU INSANLAR VE ONLAR AÇ INSAN DOYURARAK BU IBADETLERINI YAPMIŞ OLUYOR.Fakat sen olaya dar acıdan baktıgın için olayın o kısmın aodaklanmışşın ama ben sana ne desem sadece kendımı yormuş olurum-

Yorumu oyla      55      51  
hulya 23 Temmuz 2012 Pazartesi 14:16

AÇLIĞIN ve SUSUZLUĞUN bir insan için ne demek olduğunu anlamak için oruç tutmak önemlidir.Bu tecrübe sadece yapılarak elde edilir diyorum.Bunun gerisinde yapılan herşey tesellidir ve yorumdur.

Yorumu oyla      54      52  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 13:42

paramla bir ınsanın karnını doyırım böylece ıbadetımı yapmış olurum gıbı bi durum söz konusu deildir. çünki hıç bir saglık problemın yok ve gençsin o vakıt o doyurdugun fakırle ıbadet yapmış olmazsın sadece bırıne yardım ettıgın için sevap kazanırsın.saygılar.(SANA TAVSİYEM 2 DÜŞÜN 1 YAZ.)

Yorumu oyla      56      52  
FRONTAL 23 Temmuz 2012 Pazartesi 13:38

SEVGİLİ HÜLYA gercekten olaya sadece dar acıdan bakıyorsun. ORUÇ niçin tutarız?nefsımıze hakim olabılmek için ve bi çok aç ınsanın halinden anlamak için tutarız.lakin bu sözunde yalnışşşın "birine para vererek AÇ KALMAYI ANLAYABİLİRMİSİNİZ"BU SÖZUNLE 1-0 YENILIYORSUN NASILKİ SORACAK OLUR İSEN:oruç tüm müslimanlara farz kılınmıştır,lakin çok yaşlı ve hasta şifa umudu kalmamış surekli hasta ınsanlarımız bir ramazan boyunca bir fakır ınsanı doyurmak zorundadır.Yok efendım ben oruç tutmım bırılerın-

Yorumu oyla      56      52  
hulya 23 Temmuz 2012 Pazartesi 13:13

Syn.Kuşuoğlu "din sorgulanmayı reddeder" dedim "BİLGİSİZSİN" şamarını yedirdip oturttular.Şimdi ben bilgililere bakıyorum diyorlarki "oruç tutmuyorsanız şu kadar para zekat vereceksiniz ki, fakirler yesin doysun diye"...Oysa oruç ayı,aç kalmanın ne demek olduğunu kendi öz bedeninde hissetmek,anlamak ve yaşamaktır.Bunu yaşayan ve hisseden insan yıl boyunca elinden geldiği kadarıyla bir lokmasını ihtiyacı olan ile paylaşır.Birisine para vererek AÇ KALMAYI anlayabilirmisiniz?

Yorumu oyla      56      51  
Misafir 23 Temmuz 2012 Pazartesi 09:18

Yazılı basında,görsel basında ne kadar anlatılırsa anlatılsın ,Toplum gene maalesef kendi bildiğini okur.Açlık Grevi değilki yapılan ,bir içe dönüşüde içermeli ,insan manevi dünyasını sorgulamalı,Manevi dünya ila fiziki olan açlığı arasında bir illiyet olmalı ,ama maalesef çoğumuz 'AÇ ' kalmaya korkuyoruz.Sonrası ,ötesi nedir ,ilgilenmiyoruz.Sonuçta O Mükellef sofraları bulamayanlar yıl boyunca ne yapsın ,En güzeli Bence İFTAR çadırlarında 1 ayda olsa yemek yiyebilen evsizler,Ezilenler

Yorumu oyla      59      49  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 01:36

Sayın yazarlar!Önce Osmanlıyı sorgulamaya başladınız şimdi ise İslamı.Osmanlı Türk değilmiş,Cahilliğin ve barbarlığın beşiğiymiş aslında Selçukluda bizim soyumuz ve ceddimiz değilmiş.BİRDE BİZİM CEDDİMİZ KİM?bİZ KİMLERİN TORUNLARIYIZ ONU SÖYLEMENİZİ BEKLİYORUM.Sonra İslam Oruç mantıksız dediniz ve ben peşinden ne gelecek cidden merak ediyorum.Ne hissediyorum biliyormusunuz?Ben neredeyim?Bu sitedekiler kimler? Hangi millet bu insanlar?Sanırım ben ait olmadığım bir yerdeyim.Tam manası ile şoktayım

Yorumu oyla      57      57  
TOTEM 23 Temmuz 2012 Pazartesi 01:32

15-16 saat aç kalıp 5-6 saat yemek yemenin mantığı ne?Sorunuz bu değil mi? Bu soruyu önce Hz. Muhammed e sonrada Allaha sormak gerek zira Oruç tutmayı emreden Allah,Bizlere ulaştıran da Hz. Muhammed değil mi?Onlara sorma imkanınız yoksa neyi tartışmaya açıyorsunuz sayın vekil.İsterseniz İslamı sizin yada benim mantığıma göre yeniden şekillendirelim ne dersiniz?Artık kalbim buz tutmaya başladı!Çok sevdiğim ve yıllardır yorum yazmdığım bu sitede artık kendimi yabancı hissediyorum.sizlere ne oluyor

Yorumu oyla      59      57  
teyze 23 Temmuz 2012 Pazartesi 01:05

Benim için efkarı sıcağından fazla ikinci ramazan oluyor.Bir eksikle hane halkıda oruç tutuyor ama ne tutma bir kısmı bütün gün klima altında uykuda iftara yakın uyanınca ne yemek yaptığımı soruyor,işe giden ya telefondan ya facebooktan yine yemek soruyor,zihinleri bir tek iftardaki yemeğe çalışıyor.Yakın çevremdeki evlerde de vaziyet aynı.İç yolculuk kimsede yok.Varsa da yolculuğa bir kaç bavul yiyecekle çıkıyorlar.Benim zihinde fuzuli şeylerle meşgul.İnşallah ilerleyen günlerde orucu hakkıyla tutanların duasıyla şehri Ramazanın bereketinden istifade edebiliriz.

Yorumu oyla      59      49