YORUMLAR
Toplam 58 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 08:41

02:11 Elinizde Eremeni olduğuna dair bir belgemi var.Varsa bilimsel bir belge açıklayında bizde öğrenelim."Aslında Anadolu zaten Hep Ermeni ve Rum idi(!),bu pis Türkler,kalktılar Orta Asyadan geldiler buraya,bizim rahatımızı bozdular(!)" Öylemi.Ben bunu Yunanistanda,Atinada yıllar önce uzun uzun dinlerdim.Sizin yorumu okuyunca,o günleri hatırladım.Hunçak,Taşnak,Xoybun,Asala,Pkk,bunların amaçlarının ne olduğunu iyi öğrenmek lazım.Karabağdaki HOCALI katliamı ile,Erzincandaki BAŞBAĞLAR aynıdır.H.T.

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 08:33

01:21,1908-1914 arasınad,İttihat ve Terakki ile,İTTİFAK yapıp Meclisi Mebusana giren Taşnak-Hunçak Ermeni federasyonuna mensup,30 un üzerinde Ermeni mebus ve keza 7 tane de AYAN azası(Senatör) bulunmaktaydı.Kabinedeki Ermeni Bakan sayısının ise,6 tane olduğunu biliyorum.Özellikle Hariciye,Maliye,Bayındırlık,Ptt,Demiryolları gibi Bakanlıklar bu dönemde Ermenilerde idi,keza aynı bakanlıklarda Bürorasisi de azınlıklar ve özellikle Ermeniler oldukça etkindi...H.Tahsin

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 02:11

Tabii canım, Mimar Sinan Ermeni değil Türk'tü!!! Onun için mezarından kafatasını çıkartıp YOK ETTİK! Bizler hiç yalan konuşmayız! Bizler Doğrucuyuz! Gerçekler ortaya çıkmasın diye YAKMAYIZ! Tarihi Belgeler YOK ETMEYİZ! ya da Kağıt parçası diye kilo kilo binlerce dokümanları Bulgarlara SATMAYIZ!!! 1000 senedir süren en büyük ve sadık dostlukların bir anda nasıl bozulduğu,Nedenleri,Niçinleri araştırmayız!Ata'mızın Halep'te Baron Otelinde"Hepiniz Ermeni Katillerisiniz"bağırmasının nedenini sormayız

Yorumu oyla      54      53  
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 01:21

Yard. Doç. Dr. Selman CAN'ın araştırmasından alıntıdır. Bir de Hasan Tahsin Bey'e sorum var : Türkiye haftası dolayısıyla Fransa'da bir konuşma yapan Devlet Bakanı Kürşat Tüzmen, sözde soykırım ile ilgili bir soruyu cevaplarken "Bakanlar Kurulu'na bakarsanız, Ermeni kökenli iki bakan olduğunu görürsünüz." demişti. Siz bu konuda uzman sayılırsınız.Kabinedeki bu iki Ermeni kökenli bakan kimdir acaba? **

Yorumu oyla      60      50  
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 01:14

müteahhitliğini yapan Sarkis Balyan’a, işçi ve esnafa ait ödemelerin bir kısmını yapmamasından dolayı, 1880 yılında dava açılır. Bu dava ile birlikte diğer inşaatları konusunda da şikâyetler birleştirilerek incelenir. 1886 yılında tamamlanan mahkeme sonucunda Balyanlar’ın üçyüzbin altını aşkın inşaat yolsuzlukları tespit edilir ve bütün mal varlıklarına el konulur. Ancak Sarkis Balyan 1888’de sarayın başdoktoru Mavroyani Efendi’nin aracılığı ile Sultan II. Abdülhamid tarafından affedilir. **

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 01:14

çatısının çökmesi nedeni ile hapistedir ve babası Garabet’in kefaleti ile bir süre sonra serbest kalmıştır. Ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Aygül Ağır’ın École des Beaux-Arts ile yaptığı yazışmalarda da Balyan ailesinin hiçbir ferdinin bu okulda eğitim almadığı açıkça belirtilmiştir. Balyanlar hakkında bilinmeyen bir konu da inşaat yolsuzluklarıdır. Osmanlı tarihinin en büyük inşaat yolsuzluğu Balyanlar tarafından gerçekleştirilmiştir.1871 yılında tamamlanan Çırağan Sarayı’nın **

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 01:12

Baltalimanı Sahilsarayı ile Dolmabahçe Sarayı Tiyatrosu İtalyan Mimar Fossati’nin, Yıldız Hamidiye Camii Rum Nikolaki Kalfa’nın, Aksaray Valide Camii İtalyan Montani, Harbiye Nezareti Binası mühendishaneden yetişen Ali Paşa’nındır. Sarayburnu Antrepoları Simon Balyan’ın değil August Jasmund’un eseridir. Kevork Pamukciyan, Sarkis Balyan’ın 1855’te École des Beaux-Arts’dan mezun olduğunu belirtmektedir. Oysa bu tarihlerde Sarkis Balyan İstanbul’dadır. 1853’te Sultanahmet’te inşa ettiği bir hanın**

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 01:11

** Abdülhalim Efendi’nin eserleridir. Heybeliada Bahriye Mektebi Kirkor Balyan’ın değil, Mühendishane’de 30 yıl hocalık yapmış ve 1827–29 yılları arasında başmimarlık makamında bulunmuş Kırımlı Mahmut Ağa’nındır. Divanyolu’ndaki Sultan II. Mahmut Türbesi Garabet Balyan’ın değil, Mühendis Halim Efendi’nindir. Sarkis Balyan’ın eseri olarak gösterilen Mecidiye Kışlası (Taşkışla) ve Harbiye Mektebi (Askeri Müze) İngiliz Mimar William James Smith’indir. Yine Sarkis Balyan’a bağlanan yapılardan **

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 13 Aralık 2010 Pazartesi 01:09

16:26 Balyanlar mimar veya mühendis değil müteahhittir.Bundan maada İstanbul Üniversitesi Rektörlük Binası’nın bulunduğu alanda inşa edilen ve Kirkor Balyan’a bağlanan ilk Seraskerlik Binası, yine Kirkor Balyan’a ait olduğu yazılan Eski Çırağan Sarayı ve Rami Kışlası, Senekerim Balyan’ın eseri olarak gösterilen Bayezit Yangın Kulesi,Nikoğos Balyan’ın ismi ile anılan Ortaköy ve Hırka-i Şerif Camileri, Garabet ve Nikoğos Balyan’a ait olduğu söylenen Dolmabahçe Sarayı Seyyit Abdülhalim Efendi’nin**

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 22:33

Ermeni ve Türk meseleleri her iki toplumda cok degisik bir bicimde yorumlaniyor.600 sene bir yumruk gibi birbirine bagli milletler nasil olurda cok kisa bir sürecte birbirlerine karsi bu kadar önyargili olabilirler?Yasanan ve istenmiyen bir tratejiden sonra hasmiyane beslenen duygulara bir nokta koyma zamani geldi.Merhum A.Türkes´in gizli ve asikär bu konuda yaptigi calismalardan sonra bu konuyu iktidarda ki parti gündeme getirdi Ulusalcilar ve Milliyetciler neredeyse Hükümeti yiktilar:) C.Oglu

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 21:56

Yopruncular!H.Tahsin abimizi fazla yoruyorsunuz,teker teker gelin abimize.Cifter cifterde gelseniz fark etmez,evvel Allah hepinizin hakkindan gelir.Sizi sevmekte haksiz degiliz güzel abimiz.Saygi ve sevgilerimizle.

Yorumu oyla      57      52  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 20:15

16:26 daki Sevgili dostumuz sıralamış,Sıralamayla kalmamış,Mimar Sinanı da içlerine dahil etmiş."Ermeni mimarlar" diye sıraladıkları şahıslar ilgili binaların inşaatlarında bedava çalışmışlar ya(!).27 Ocak 1973 de L.Angeles Baş konsolosu Mehmet Baydar ile yardımcısı 30 yaşındaki Bahadır Demiri, şehid edenlerle başlayan KATLİAMLARIN faillerini sıralamayı unutuvermiş.Rahmetli M.Baydar ile,B.Demirin şehid düştüğünde henüz doğmamış olan 6 aylık hamile annesinin karnındaki çocuğuna sormak lazım.H.T.

Yorumu oyla      60      52  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 19:03

16.39 kastetdiği "MASAL ın" içeriği şudur.Kripto kimlikli yer tututanların iddiası şudur.Atatürk İngiliz İşgali altındaki Istanbuldan,bandırma vapuru ile hareket edince,İngilizler Atatürk'ün gemisini batıracaklarmış.O sırada Telgraf memuru olan Berç Keresteciyan bunu öğreniyor ve Haber veriyor.Atatürk İngiliz İşgali altındaki Istanbuldan gemi ile hareket ediyor ve İngiliz İşgali altındaki SAMSUNA çıkıyor.Pekala Atatürk'ün elinde bir görev kağıdı vardı,masalcılar buna hiç değinmiyor.H.Tahsin.

Yorumu oyla      58      53  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 18:18

16:39 Başka anlatacağın masal varmı,İsmimi kullanan şahıs.Sizinkilerin ATATÜRKÜN ardına sığınma hikayelerinden bıktık usandık.Keresteciyanlar, "Türkmen" soyadını almadılar, önce hangi soydı aldıklarını öğren,sonra gel tartışalım.Ermenilerin ne derece "TÜRK DOSTU(!)" olduklarını Tüm dünya da biliyor,Türk halkıda iyi biliyor.H.Tahsin.

Yorumu oyla      58      52  
Kerpeten 12 Aralık 2010 Pazar 17:27

Ula Dursun anlamayisun oni, pence yumurta saldurisi pahane.. Kuzu hoca CHP nun çarşaf açilimuna nazire olsun deyi şeşmiye açulumu yapayi.. Kara şeşmiye kara çarşafulan eyi gider daa!.. (Rizelu Temel)

Yorumu oyla      60      52  
Kerpeten 12 Aralık 2010 Pazar 17:27

Alma pizum uşaklarun ahunu, ha böyle bularlar yumurtaylan alnunu.. Haçan şaşurtmacasuna kuzi postuna bürunmiş kurt duymuşidum emme şeşmiyelere örtunmuş şaşkun kuzuyi taze cöreyrum daa:)) (Ercenekon Dursun)

Yorumu oyla      59      52  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 16:39

Ha bir de en büyük zararı sonradan Atatürk'ün TÜRKMEN soyadını verdiği BERÇ KERESTECİYAN yapmıştır Kurtuluş Savaşlarına başlarken Sevgili ATA'mızın hayatını kurtararak!!! değil mi H.T.

Yorumu oyla      57      57  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 16:26

Evet haklısın H.T. Agop Türk milletine zara vermiştir!!! Bugünkü alfabeyi bulmakla Türk Kültürüne zara vermiştir!!! yoksa bizler çok daha kültürlü olurduk!!! Ermeni Mimar Sinan da zarar vermiştir! Ne diye o dünyaca şahaser Camilerimizi yapmış! Nigoğos Balyan b.k mu varmış Dolmabahçe, Beylerbeyi saraylarını, Küçüksu Kasırlarını yapmış!!! Garabet Balyan işi mi yokmuş birer sanat eseri olan Dolmabahçe,Ortaköy,Valide Sultan Camilerimizi yapmış!!! Hepsini yıkalım IRKCI duygularımız rahatlar belki...

Yorumu oyla      54      51  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 16:11

Yorumcu ARKADAŞLARIMIZ arasından 20 kişi seçsek, Atatürk'ün NUTKUNUN ilk baskısını okuyup anlayacak belki bir kişi içimizden çıkabilir.Diğerleri anlamaz,anlayamaz.Bu "AGOPLARIN" marifetidir.Ağacı köklerinden koparırsan,O ağaç kurumaya mahkümdur.Agop'un da niyeti bu idi,Tanrıya şükürler olsun ki,Bizim "AĞACIN" kökleri ile bağı yalnız DİLİNDEN ibaret değildi ve AĞACI KURUTMAYA güçleri yetmedi.Tabi Binlerce yıl da geçse, "kurutmaya" güçleri yetmeyecek. H.Tahsin.

Yorumu oyla      59      53  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 16:04

1930 ların,40 ların 50 lerin Anadolu insanı,Bir Özbek ile,Bir Türkmenistan Türkü ile,Bir Azerbaycan Türkü iel,bir Doğu Türkistan Türkü ile tercümansız iletişim kurabiliyordu.Hatta Sn Süleyman Demire,1992 lerde Azerbaycan seyahatinde tercüman kullanmazdı.Gazetecilere "ben anlarım siz anlamazsınız demişti.Aynı şekilde rahmetli Ecevit de Orta Asya Türk Devletlerine ziyaretlerinde,"Agop Ekibinin" Türk dilinden AYIKLADIĞI Ortak kelimelerin,neler olduğunu fark edip,ÜZÜNTÜLERİNİ dile getirmiştir.H.T.

Yorumu oyla      58      52  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 15:54

14:26 Sn Dostum tespitlerinize itirazım yok.Gelişen ve değişen dünyanın Ortadoğuyu nereye sürükleyeceği belli.Bana görede bu hızlı değişimin baş aktörü tabiki Türkiye olacaktır.Ermenistan konusundaki tespitinize de katılıyorum.Fakat bu demek değilki,"Türk dilini ÖZ TÜRKÇELEŞTİRİYORUM" adı altında,Atatürk'ün NUTKUNUN İLK BASKISINI,80 yıl sonra Türk Gencinin anlıyamaz hale sokulması anlamına gelmez.Agop ve Ekibinin yaptığı,Türk Dünyasının ORTAK KELİMELERİNİ,dilimizin içerisinden ayıklamaktır.H.T.

Yorumu oyla      57      52  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 14:33

23:07 Teyze önemli bir saglik konusuna parmak basmak istedim.At ile Arpalari karistirdim her halde.Evet bu 9 Altin kual Sevgili Doktorumuz Doc.Dr.Hasan Acar beyinde.Neyse, simdi hepimizin oldu Altin kurallar.Bende bazen cok düsünüyorum memleket ve millet meselelerini, bundan sonra kendimi düsünecegim,yapabilirsem tabi ki. "Saglam kafa saglam vücuutta bulunur" sevgi ve nese ile kalin,hosca kalin.

Yorumu oyla      56      51  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 14:26

H.Tahsin kardesim,Agop eger bu Ülkede yasamissa ki yasamistir,Agop beyde bu Ülke´nin degeridir diye düsünüyorum.Atalarimiz onlara sadece güzel Türkcemize katkita bulunmalari icin görev vermedi,Idarenin her kademesinde vermistir biliyorsunuz.Bu noktadam iyi bir komsu uzak akrabadan eftaldir.Belki biz göremiyecegiz,neslimiz kurulacak OB)Orta dogu Birligini)göreceklerdir.Ermenistan bizim icin cok önemli bir gecis noktasidir.Tarihe ve Cografyaya olan hakimiyetinizi biliyoruz.Bizi lütfen aydinlatiniz

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 13:52

Bir başka deyişle, Çin Sincan (Doğu Türkistan) bölgesinden,kaşgarlı veya Hotanlı 100 yaşında bir Uygur ile, bizim Anadolunun göbeğindeki yaylasından 100 yaşında bir Türkmeni bir araya getirmiş olsak,bu ikilinin muhabbeti günlerce sürer.Aynı şekilde 20 yaşlarındaki her iki bölgeden getireceğimiz iki gencin muhabbeti ise,değil gün,kaç dakika sürer veya böyle bir muhabbet başlarmı,test etmek lazım.Bu arada 1990 sonrası bu tür faaliyetlerde çok bulundum.Agop "iyi bir dil bilimcidir(!!!)".H.Tahsin.

Yorumu oyla      56      52  
Misafir 12 Aralık 2010 Pazar 13:40

Anlaşılan soğuk ve kar,bizim "E-Dergahın" mensuplarını korkutmuş olacak ki,herkes şekerleme pozisyonda (mı).Bir "KIVILCIM" yakayım,bakalım kaç kişi uyanıkmış.Dil Kurumu ve Agop konusunda değinmiştik.Geldiğimiz noktayı görebilme açısından bir tespit.Bundan 100 yıl önce Aksekiden bir Türkmen,Çindeki Sincana gitmiş olsa,Kaşkarda bir uygur ile %70-80 oranında anlaşabilrdi.Oysa şimdi herhangi birimiz gitmiş olsa bu oran %15-20 lere düşmüştür.Agopun Çalışmalarını(!) "Okuyabiliyormuyuz". H.Tahsin.

Yorumu oyla      59      53  
teyze 12 Aralık 2010 Pazar 09:46

23:07 sağlıktan sorumlu yorumcu olarak güzel bir noktaya temas etmiş.Aman yorumcular kendinize mukayyet olun.O MEŞHUR 9 ALTIN KURAL benim değil sitemizin doktoruna aittir kendisinede tekrar teşekkürler buradan.Artı olarak benim sağlık kurala da uyabilirsiniz.Anneannelerimizden ve babaannelerimizden kalmadır denenmiştir:Ayağını sıcak tut, başını serin, gönlünü ferah tut, düşünme derin.Bilhassa derin düşünmeyin kısmı bana çok uygun,daraldım mı tak keserim düşünmeyi.

Yorumu oyla      58      52  
Misafir 11 Aralık 2010 Cumartesi 23:07

Can dostlarim,kis kendini Ülkemizde hissettirmiye basladi,soguga karsi erkeklik olmaz demis Atalarimiz biliyorsunuz,kendinize ve sagliginiza azami dikkat gösterin lütfen.Hastayim yorum yazamadim laflarini ne ben nede Bülent Bey kabül eder.Teyze´nin mshur saglik icin "9" Altin kurali var onlari uygulayin irica ediyorum.

Yorumu oyla      60      52  
Misafir 11 Aralık 2010 Cumartesi 20:59

15:14 Owleye.Cok düsündüm sizin yorumunuz ile ilgili yorum yazmiya,en sonunda gördügünüz gibi karar verdim.Antik Yunan´i arastirmiya gerek yok,orjinal Yunanistan basimizin dibinde.Benin Atalarim onlarin var olma teminatidir.Biz olmasaydik Yunan diye bir Millet olmiyacakti.Biktik sizin bu Antik ve Bati hayranliginizdan.Evet 1930 lara kadar Avrupa´da Tuvalet yoktu evlerde,sokaklarda gezen pislik toplayicalar vardi.Pencerelerden atilan pislikleri toplardilar(Scheismäner)isimleri vardi.

Yorumu oyla      62      53  
OWLEYE 11 Aralık 2010 Cumartesi 15:30

Bir de kurumsal olmayan bir istatistik sunayım..Halkın yüzde 4 ü kendisi oy kullanmamaktadır..8 lik bir dilim sol partiye oy vermeyi cehennemlik olmayla özdeşleştirir..yaklaşık 18-20 lik kısmı bir yakınını işe sokacağına güvendiği şahsa oy verirken, 15 lik kısım yakacak beyaz eşyanın manevi diyetiyle oy verir..Geriye kalan kısım ise elinde uzaktan kumanda , kötü programlar arasında ehveni şer de karar kılmakta, ve kumandanın 4 yılda bir çalışmasından her defasında şikayetçi olmaktadır..

Yorumu oyla      61      51  
OWLEYE 11 Aralık 2010 Cumartesi 15:14

Türk eğitim sisteminde tarih bilgisi anadolu selçukludan başlar..Dolayısıyla mağdur öğrenciler antik yunan ı bilmez..Bilinmediğinden mütevellit avrupaya tuvalet i biz öğrettik zannında dahi ısrar ederler..Tuvalet önemli değil de antik yunan ı bilmeyen kişi ne felsefeyi ne de sosyolojiyi objektif irdeleyebilir..Ve varoluşçuların yorumu da felsefe greek çe yapılır şeklindedir..Netice itibariyle insanların kendi tanrılarını topraktan yaratmadığı bir çağ olması hasebiyle günümüzle de özdeşleşir...

Yorumu oyla      60      52  
-AB- 11 Aralık 2010 Cumartesi 13:20

Sevgili Çapanoğlu, yaklaşımızdan ötürü size çok teşekkür ederim. Sizi bugün daha iyi anlayabildiğimi düşünüyorum, sanıyorum benzer bir şeyi siz de benim için düşünüyorsunuzdur. En büyük kazanım budur zaten. Bir tane Türkiye var, iyi yapan hepimizi yüceltir, kötü yapan hepimizi üzer. Ben hep çocuklarımıza teslim edeceğimiz Türkiye açısından bakmaya çalışıyorum ve tam bu yüzden bende de izm'ler yoktur. Her daim, ben de sizin hoşgörünüze sığınıyorum. Saygı ve sevgiler. A.B.

Yorumu oyla      63      51  
Misafir 11 Aralık 2010 Cumartesi 11:04

Sevgili AB yaptığınız vurguyu anlıyorum.Ben vurguladığınız hususun,Eğitim süreci ile aşılabileceğine inananlardanım.Tabiki bu süreç öyle kısa bir süreç de değil.Türk Halkından oy almanın BİRİNCİ Şartı,İnançlara saygıdan geçer.İkinci sırada ekonomik nedenler gelir.İnançlara SAYGISI olmayan bir Gurubun siyasi partisi,ancak ve ancak,kendi gurbunun mensuplarından oy alır ve MARJİNAL Kalmaya da mahküm olur.T.Erdoğanın aldığı oyu yarısını,ERBAKAN 40 yılı aşkın siyasi hayatında neden alamadı? H.Tahsin

Yorumu oyla      65      54  
Misafir 11 Aralık 2010 Cumartesi 10:56

Evet Teyze yine göndermesini yapmış.23:55,Önemli olan İnançlara saygıdır.İnançlara saygıyı "DİNİ KULLANMAK" olarak algılarsak, Vahim bir hataya düşeriz..H.T.

Yorumu oyla      65      57  
Misafir 11 Aralık 2010 Cumartesi 10:39

TATLISU MİLLİYETCİLERİNE..yüzüklerin efendisi.a.gülü cankayaya çıkaran.wikilesaks tayyıpe destek veren.bdp el sıkışan.eceviti başbakan yapan 2001 kriz mucidi idamı kaldıran hükümet ortagı..gercek milliyetci.Atataürkçüler .ne mutlu türküm diyenler DP KIRATTA tek yürek olacak..n.dönmez

Yorumu oyla      57      54  
Misafir 11 Aralık 2010 Cumartesi 09:34

Sayin güzel insan AB;Dilek ve temennilerine katilmamak mümkün degildir.Bu sayfada bazen elimde olmayan nedenlerle belrlenen cizginin disina cikmamak icin kendimi zorluyorum amma vicdanim buna müsade yapmiyor cikmamak icin.Basta yazarimizdan ve sizlerden hosgörü bekliyorum.Benim siyasi görüsüm her hangi bir izme endeksli degildir,Ülkemin kalkinmasi icin kim bir adim atarsa ben ona asik olurum.Yarin Kilicdar bey kriterlerim dogrultusunda bir adim atsin, ayni kara sevda onun icinde gecerlidir.

Yorumu oyla      60      50  
-AB- 11 Aralık 2010 Cumartesi 02:18

Yurtdışında uzun yıllar yaşamış birisi olarak bilirim ki gurbetteyken insanın memleket sevgisi bir başka kabarır. Sizi anlıyorum. Fakat Başbakanımız bu ülkeye lüks geliyor demenizi anlayamıyorum. Güçlü liderlere demokrasiyi unutturanların başta taraftarları sonra da toplum olduğuna inanırım. Şeyh uçmaz, mürid uçurur derler ya; şeyh uçarsa madalyonun diğer yüzü olumsuz çıkabilir sonuçta. Tam bu yüzden, doğruya doğru derken eğriye eğri diyebilmek asıl sizin sorumluluğunuzdur. Sevgiyle kalın. A.B.

Yorumu oyla      59      51  
-AB- 11 Aralık 2010 Cumartesi 00:20

Çapanoğlu, ben de değişim olduğunu kabul edenlerdenim, iyiyi yapana hakkını teslim etmek vicdani görevimizdir. Hesap mesap işlerine de çok takılmıyorum, çünkü dinimizin kamudan çalanlar için neyi öngördüğünü iyi biliyor, bu yönüyle herkesin asıl hesap yerinin burası veya İsviçre olmadığını düşünüyorum. Bir de CHP'li filan değilim ben kim iyiyse ona oy veren bir yurtseverim. Tavsiyem, her konuda sizlerle fikirdaş olmayanları karşı tribünde görmemenizdir. Erdem de yanlışa yanlış demektir. A.B.

Yorumu oyla      61      51  
-AB- 11 Aralık 2010 Cumartesi 00:07

Sevgili H.T. abim, son 2 yorumunuzla da siyasi parti blokları bazında değerlendirme yaptığınızı düşünüyorum. Bu en azından eksik olur bence. Her partinin dini referansları belli dönemlerde kullanmış olduğunu düşünüyorum. Örnekler verebilirim ama yer dar. Süreç içerisinde din teoloji boyutunu aşıp sosyolojik, psikolojik, siyasi ve ekonomik bir varlığa da bürünmüştür. Bu üst bir hadisedir, AKP - CHP - MHP, vs. sınırlarına indirgendiğinde esastan kopulur. Nacizane düşüncem budur. A.B.

Yorumu oyla      58      51  
Misafir 11 Aralık 2010 Cumartesi 00:02

Bazilari kendini Devrimci adlandirir,bazlari yumurtacilar,bazilari Wikici.Ben degisimciyim AB.Hic bir noktaya veya harekete önyargili bakmam.Baktigim noktayi iyi okurum.Aif degilim amma tarifi de iyi bilirim.Degisimciyim derken vugulamak istedigim,kimin calistigi kimin calisir gibi davrandigina olan hassasiyetimdir.Ben Yurt disinda kaliyorum Konsolosluklarda bile Memur eskiye nazaran isini daha iyi yapiyor.Bu da bir degisimin ürünüdür.Insan gördügünü tam olarak yansitirsa insandir.

Yorumu oyla      59      50  
teyze 10 Aralık 2010 Cuma 23:55

23:41 Hasan Abi 81 ilin müftüsünü ebedi muhalefet partisi 1.sırada aday teklifinde bulunsa müftülerimizin büyük kısmı kabul etmez gibime geliyor.

Yorumu oyla      56      53  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 23:43

Hic kusura baayin Beyler;Recep Tayyip Erdogan bu Ülkeye lüks geliyor.Size size göre biri läzim.Sizin en büyük dsmaniniz yükselen ekonomik degerler ve yükselen AKP oy oranlaridir.Isterseniz onlara göbegini kasiyanlar deyin,isterseniz takunyacilar deyin,dediginiz ile kalmaya mahkümsunuz.Kendinizi cok akilli ve entel zannetmiye devam edin,hala her iki kisiden bir kisi secimlerde kaseyi nereye vuracagini biliyor.Ha,AKP nin bu kadar sevilmesini liderlerinizin Politikalari saglamistir.

Yorumu oyla      59      56  
-AB- 10 Aralık 2010 Cuma 23:41

Sevgili Çapanoğlu, WIKI: "What I Know Is" (Bildiğim Şey Şu Ki) için kullanılan kısaltmadır ve ilk bu sayfada kullanılıyor yorumunuzu bu nedenle anlayamadım. Başbakanı koruma içgüdünüzü anlıyor ve çabalarınızı da takdir ediyorum fakat Marmara Gemisine yapılan saldırı arkasından gelen haklı tepkimiz nedeniyle Wikileaks veya içindekiler ortaya çıkmıştır derseniz okuyandan çok kendinize yazık edersiniz. Başbakan benim de Başbakanım. Ayıbı benim ayıbımdır. Yine de fanatik olmayalım. A.B.

Yorumu oyla      58      52  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 23:41

Dini kullanarak iktidara gelmek,"KESTİRME" ve kolay bir yöntem ise,Ömürboyu muhalefetde mahküm olan sözde siyasetçilerin Partisi,Seçimlerde Milletvekili aday listelerinin birinci sırasına 81 ilin Müftülerini koysunlar,2 ci 3 cü sıralarına kendi mensuplarını,dördüncü sırayada İllerdeki ünlü VAİZ lerini koysunlar da,BİR İKTİDAR olsunlarda görelim.Korkmasınlar artık emin olsunlar 28 Şubat felan yapan da olmaz.Arkadaşlar bağışlayın ama bu tezler,bu tespitler karşısında SADECE gülüyorum.H.Tahsin.

Yorumu oyla      62      55  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 23:36

Sevgili AB kardeşim.Bizim öğrencilik dönemlerinde,Okulu süresi içerisinde bitiremiyenler,"Belge aldı" derlerdi.Şimdi varmı bilmiyorum ama,Bizim Muhalefet Partilerinin istisnasız tamamı,benden "BELGE" aldılar,alalı da onlarca yıl oldu.Bir siyasi organizasyon,20 yılda,otuz yılda,40 yılda hiç TEK BAŞINA İktidar olma şansını yaratamaz mı?Bunun adına ben vasıfsız ve KABİLEYTSİZ derim,Yeteneksiz diyemem,"yeteneksizlik konusunda yetenekli" derim.Kimse "dini-mini kullandı" nın arkasına sığınmasın.H.T.

Yorumu oyla      61      54  
teyze 10 Aralık 2010 Cuma 23:13

İlk yorumu yazan yorumcu bende Türkeş zamanı oy vermiştim MHP ye.Vefatından sonra çocukları ve eşi arasında o para sorun olunca öğrendim gazetelerden. O para Türkeşin değilmiş Türk Cumhuriyetleri içinmiş gibi aklımda kaldı.Sonuç olarak ne karar verildi biliyor musunuz? Son durum ne bilmiyorum.

Yorumu oyla      56      50  
teyze 10 Aralık 2010 Cuma 22:50

Abdest köşem yorumu: Bizim banyonun küvetini alt komşuya su koyvermeye başlayınca söktürdük.Ustanın tepesine dikilip oturacak yükseklikte ytong tuğlayla duvar ördürüp III.Ahmet çeşmesinin bir yüzünün kötü bir kopyasına benzer kendime ait köşe yaptırdım.Oturulacak yeri boş bulan çocuklar ve babaları kendi eşyaları şampuan vs ile işgal ettiler.Sabırda bir ibadet deyip önce sustum.Sonra bütün demokratik ülkelerin aileleri gibi konuşarak çözem dedim sorunu filmlerde öyle oluyor ya.Bizim ev henüz demokrasiye geçmemiş.Sonra sabırdan yeteri kadar sevap aldığımı düşündüğüm bir gün öğrencilerin yumurta savaşını andırır şekilde bulduğumu attım sağa sola.Şimdi köşem özgür.

Yorumu oyla      59      54  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 22:48

ABD Hariciyelerinin hangi Irka ve Inanca ait olduklari üzerinde bir arastirma yapilsa,ortaya cikan sonucu üc asagi bes yukari bilirsiniz.Kimin cikarlarini ön planda tuttuklarinida o oranda bilirsiniz.Bu Wiki"Bu kisaltma ilk olarak bu sayfada kullanilmistir"olayina bu pencereden bakarsaniz atilan iftiralarin ne kaynakli oldugunu anlarsiniz.Iddia ediyorum eger Marmara Gemisine yapilan saldirinin ardindan Israile baski getiren Diplomasimiz olmasaydi bu cirkin iftiralarda olmayacakti.Capanoglu

Yorumu oyla      59      58  
teyze 10 Aralık 2010 Cuma 22:42

İsviçre hesapları konusunda en kötü ihtimalli tahminim (bir yorumcunun yorumunu okuduktan sonra oluştu bu fikir)tencere dibin kara seninki benden siyah muhabbetleri olabilir,muhalefet cephesini göz önüne getirince.Acı tarafı gerçekten bir hesap varsa kimin olursa olsun memleket yönetiminde bulunanların-bulunma ihtimali olanların şantajla karşı karşıya olmalarıdır.

Yorumu oyla      57      53  
teyze 10 Aralık 2010 Cuma 22:39

Şiddetin her türüne karşı olan biri olarak yumurtacı çocukları da kınıyorum,onlara yapılanları da.Yumurtaya yumurta atarak karşılık verilebilir.Yumurtacılarda bir kaç kuruş kazansın bu arada.Duyarlı bir anne teyze hala ve yenge olarak yurdun dört bir yanında eğitim gören bütün çocuklarımı-yeğenlerimi aradım.Sakın yumurta meydan muharebelerine katılmayın dedim.Şayet çok mecbur kalırsanız köy yumurtası atın diye tavsiyede bulundum.

Yorumu oyla      58      52  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 22:29

Bir acayip Millet olmusuz,bizim zaten bu konuda sabikalarimizda vardir.Bilenler bilir,hele Bülent Bey cok iyi bilir.Simdi burada ben Rahmetli Adnan Menderes niye dar agacina gitti?hemencecik cevap verecek bir tane Babayigit aranizdan cikmaz,kem küm,efem... o varya baska bir sey yok.Sadece iftira klasinda uyduruk seyler.Benim aklimda kalan bu uyduruklardan Köpek mamasi ithali.Bir Basbakana atilan iftiraya en azindan kargalarin inanmasi läzim birakin siz insanlari.Vay benim Memleketim vay..Capanog

Yorumu oyla      61      57  
-AB- 10 Aralık 2010 Cuma 20:11

Sevgili H.T. abim, değil 1965, 1946'dan başlayarak dini referansların nasıl artan bir propaganda aracı olduğunu rahatlıkla ortaya koyabiliriz. Arada askeri sebeplerle bu araçlar sekteye uğramış olsa da dini vurgular artarak kullanılmış, dolayısıyla oy için referans olmuştur. DP ve ondan korkan CHP bunun tohumunu atan partilerdir. Fakat açmak zor zira 500 kelime değil bir kitap konusudur bu. Oy oranları değil, propaganda referans olmalıdır. Oy oranlarıyla bakılırsa yanıltıcı olacaktır. A.B.

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 17:34

Sevgili Bulent bey,Türk Halkı "Dini referanslara göre oy vermez".Ben 1965 seçimlerinden bugüne Türk siyasetini YAŞAYARAK yakinen izledim.Türk Halkının dini referans alan partilere oy verdiğini kanıtlayanın,büyük küçük demeden elini öpeceğim.1969 da M.Nizam ne oy aldı?,1973 de MSP ne oy aldı? 1977 de keza MSP ne oy aldı.1983 de Özal Dini mi referans aldı?1987 de Dini referans alan RP ne oy aldı?Diğer partilerinaczinden 1995 de RP%24 oy aldı.Halkın %76 sı nerde.Biri 2010 daki %58 izah etsin.H.T.

Yorumu oyla      62      61  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 17:27

16.38 Hayatta hiç kimseye güvenme. Hele BURASI TÜRKİYE ise!!! O.K varım beraber paranın peşine düşmeye:))) ama elimiz boş çıkar. NEDEN Mİ? Bizim Kasımpaşa'lı Başbakanımız ne kadar ABUŞ (lütfen ekşi sözlüğüne bakın) olmalı ki İsviçre'deki açtığı hesaplar KENDİ NAMINA açılmış olsun!!! Cin gibidir maşallah! ama Kılıçdaroğlu bunu bile düşünemiyor zavallım! Gitsin İsviçre'ye arasın ki bulsun. Bulur belki şeyin şeyi:)))Ne demişler Bize? Çılgın Türkler! Kitabına uydurmayı çok iyi biliriz!!!

Yorumu oyla      61      52  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 17:25

Edelman söyledi diye, Muhalefetin bu söylemler peşine takılmasına,ben UCUZ SİYASET derim.Şimdi yine sevgili Bulent bey diyecek ki,"H.T. yine Akp li damarına hakim olamadın".Cevabım,"yok be kardeşim benim" derim.Türkiyede yapılan muhalefete,dünyanın her yerinde BELEŞ Muhalefet,ucuz muhalefet derler.Bana birisi çıksında,Sn Bulent bey de dahil,Mevcut Muhalefetlerimizin, Ülkeyi REFAHA çıkaracak projelerini anlatsın.Varmı bilen.Pekala,Muhalefet Ülkenin sorunlarına vakıfmı?Bu konular dini mi? H.T.

Yorumu oyla      61      60  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 17:22

Ya bişey okudum aklıma takıldı. Anayasacı akp'li burhan kuzu hoca darbe hevesinde olanlar bilsinler ki askerin darbe yapacak gücü, takati kalmamıştır demiş. Ya peki hocam askeri yedik bitirdik diyon anladık da, ya askerin vatanı koruyacak takatide kalmadıysa nolacak? bi de öğrenciler pisi pisine de dayak yerler demiş. sizi dövdürürüz diyo yani. şimdi bunu diyen üniversite hocası, iyi ki hacı hocalar daha konuşmadı, onlar ne der diye korkuyom. haaaa, öğrenciler ayıp etti onu da söyleyim. GM

Yorumu oyla      61      50  
-AB- 10 Aralık 2010 Cuma 17:05

Sn. yazara katılıyorum, bu hesap meselesi sürekli ve belki de kasıtlı olarak yine tekdüze ve kavgayı körükler şekilde ele alınıyor. Daha önce de yazmıştım, milli öncelikler üzerinden bir bütün olarak konuları ele alamıyoruz ve ne yazık ki bu günümüz siyasetçilerini besleyen en önemli kaynak oluyor. Gündem çoktan yumurta oldu gerisi unutuldu zaten. Açılımdan - Copa, oradan Yumurtaya dönüştü demokrasimiz. Ama rahatımızı bozmaya gerek yok, rahatsız olmayalım, uyumaya devam. A.B.

Yorumu oyla      65      50  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 16:38

14:38 Hic kimse ne parasinin nede Devletinin düsmanidir.Yurt disina siyasiler tarafindan cikarilan paralarin nedeni,her 20,30 senede bir yapilan Ihtilallerdir.Kimse parasini yolda bulmadi.Basbakanin verdigi mücadelede budur,Ülkemiz Ihtilälerle yönetilen ve ismi Ihtilallerle anilan Ülke olmasin.Simdi bana sorarsaniz Basbakanin yurt disinda parasi varmi?cevabim "KOCAMAN BIR HAYIRRR OLUR" istersen beraber paranin pesine düselim paylasiriz,fifti fifti,ne dersin? kärli bir is.

Yorumu oyla      60      58  
Misafir 10 Aralık 2010 Cuma 14:38

Başbakanın İsviçre'deki hesapları iddiasıyla ilgili Sy.Yazarımız "MHP işi nedense ciddiye almadı" diyor! Mozaikin bir parçası olduğu halde "Ne Mozaiki LAN" diyen MHP Lideri A.Türkeş'in Milyonlarca POUND serveti Londra Bankalarında çıkarsa Sy.Bahçeli'nin konuşma cesareti olabilir mi? Es kaza konuşursa, Başbakanımız bunu"PAT diye yüzüne vurmaz mı"?Bir gayrimüslüm yurt dışına servet kaçırırsa "Vatan Haini" oluyor da,bir ülkücü kaçırırsa NASIL VATANSEVER oluyor? Aslı İngiliz vatandaşı olduğundan mı?

Yorumu oyla      61      53