YORUMLAR
Toplam 55 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
sakin 7 Eylül 2009 Pazartesi 22:06

ve kullanılacak kelimelerin hassasiyetle seçilmesi gerektiğini! eğer olayın hassas bir konu olduğunu kabul ediyorsak kullanılan üslûba ne kadar dikkat edilmesi gerekiyorsa kelimelere de azami dikkat edilmesi gerekmiyor mu yanlış anlamaların ileride daha büyük sıkıntılara sebebiyet vermesini önlemek için? "siyasi çözüm" deyimini kim kullanıyor,pkk değil mi? önce bu konuya dikkat edersen ne demek istediğimi ve neden bunu önemsediğimi de o zaman daha iyi kavrayabilirsin umarım! 2

Yorumu oyla      53      49  
sakin 7 Eylül 2009 Pazartesi 22:00

evet burada bir kavram kargaşası olduğu belli.sivil çözümü siyaset kurumu üretir ama "sivil çözüm"le "siyasi çözüm" aynı anlamda kullanılamaz! sivil çözüm ile insanideğerleri ön plana alarak yapılan girişimleri kastedebilirsin ama siyasi çözüm için karşınızda bir siyasi muhatap olması gerekmez mi? burada siyasi muhatap olduğunu iddia etmek cür'etini gösterenlerin kastedildiği anlamı çıkarmazlar mı bazıları kavramları kendine yontarak? oysa defalarca yazdım bu konuda atılacak adımların ve >1

Yorumu oyla      54      49  
totem 7 Eylül 2009 Pazartesi 20:48

sakin kardeşim siyaset sivill bir oluşumdur.ve sivil çözüm yollarına siyasal çözüm denir.ben anlatıyorum ama sende kavram karmaşası var heralde.siviller sorunları nasıl çözer siyaset yolu ile değilmi?askerde emir komuta zinciri ile.siyasal çözümde bir taraf olması gerekmez bir sorun olması yeterlidir.çözümler illaki ikili görüşmelerle yapılmaz doğru politikalar ve iyileştirmelerde çözümün ana yöntemidir.ama çözüm deyince tavizi ve teslimiyeti algıladığınız sürece ne desem boş..

Yorumu oyla      53      49  
maide 7 Eylül 2009 Pazartesi 15:47

Batı ellerini ovuşturmaya başladı bile... maide suresini bi okusalar bari...

Yorumu oyla      53      49  
sakin 7 Eylül 2009 Pazartesi 12:11

totem,sen siyasal kelimesi ile sivil kelimesini aynı anlamda mı kullanırsın? sivil ile siyasal aynı anlamı mı taşıyor? seni okuyan herkes benim gibi anladı ama sen daha ne yazdığını anlamıyorsun ama beni habire anlamamakla suçlayıp duruyorsun! anlıyorum kardeşim çok iyi anlıyorum,senin gibi paldır küldür "siyasal açılım" yaparak değil her kelimeyi özenle kullanacak kadar da iyi anlıyorum! işte her lafın nereye gittiğinden bihaber yapılan "açılımlar"ve yorumlar işi içinden çıkılmaz hale getiriyor

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM 7 Eylül 2009 Pazartesi 11:01

SAKİN:Konuşuyorum konuşuyorum ama sen birtürlü anlamıyorsun!!siyasi çözüm demek sivil çözüm demektir.yani askeri önlemlerin dışında bir çözüm.ama size göre bir sorun yok biravuç eşkiyanın işi!!ama değil kardeşim değil.o bölgede ciddi sorunlar var ve devletin yanlış politikaları oradaki sorunu körükledi sadece.şimdi daha akılcıl ve daha kucaklayıcı bir politika izlenmeli anlatmak istediğim bu!!o bölge çok ihmal edildi,iş yok tarım yok hayvancılık yok.devlet nereye kadar besleyecek yada ne kadar?

Yorumu oyla      53      49  
sakin 6 Eylül 2009 Pazar 19:36

totem konuşuyorsun konuşuyorsun hepsi iyi güzel ama arada bir laf ediyorsun ve iş orada kopuyor!sen kiminle neyi "siyasal olarak" çözüyorsun?karşında siyasi anlaşma yapacağın birilieri mi varki? yoksa bunlar kendi vatandaşınsa siyasal olarak bir anlaşmayı kendi vatandaşınla nasıl yapacaksın? olayı siyasal bir boyuta taşıdığın zaman herşey ters yüz olur ama etnik ya da bölge ismi zikretmeden tüm vatandaşları kapsayacak bir demokratikleşme olmalıdır yapılacak olan!"KAŞ YAPAYIM DERKEN GÖZ ÇIKARTMA"

Yorumu oyla      53      49  
OWLEYE 6 Eylül 2009 Pazar 16:59

Sonuç ...? Kişiliğin oturageldiği 30 lu yaşlarındaki tüm beyinler imgelere, simgelere, cemaatlere,rozatlere ve en doğrusu ilkel kabullenimlere terkedilmekte.Yani aziz düşünürlere sözüm; cehalet bizde yöresel değildir.Nefesinden arta kalan oksijen dışında dünyaya hiçbir iyi şey bırakmayan insanları baştacı eden de asan da aynı toplum..VE BİZ DE İÇİNDEKİ BİREYLERDEN HERHANGİ BİRİSİYİZ..Ölümlüyüz. Ancak havaya bıraktığımız oksijeni de cehaleti kendiyle müsemma cümlelerimizle kirletmeyelim....!

Yorumu oyla      53      49  
OWLEYE 6 Eylül 2009 Pazar 16:51

Bölgenin cahil halkı? Kastedilen bölge ? Cehalet meteorolojik yanılsama değildir.Ben cehaletin tüm türkiye için sistematik olurlaştırılmış sürecini anlatayım.Anadolu liseleri ile zeki beyinler hem dili hem ilimi öğreneyim derken heba edildi ve edilmekte.2009 Türkiyesinde ilkokul 1.sınıftaki çocuk zekası ve okuma şevki, elyazısı ile okuma kavramı sayesinde bertaraf edilmekte.İmam hatip altında hem din eksik ve yetersiz , hem de ilim fazlasıyla yetersiz anlatıldı ve anlatılagelmekte..Sonuç ...:?

Yorumu oyla      53      49  
komando 5 Eylül 2009 Cumartesi 00:37

tesekkürler totem,bende görevim icabi o bölgelerde bulundum haklisin,tabiiki halkin büyük bir kismi okula gitmemis cahil kalmis üc bes kurusa kandirilip lojistik destegi halktan aliyorlar,tabii su gelmeden degirmen dönermi.

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM 4 Eylül 2009 Cuma 22:35

KARDEŞLERİM SORUNU HEPİMİZ BİLİYORUZ!!Bu pkklı çakallara vatansever diyende yok!!bu adamların ne üdüğü belli bunları tekrarlamanın anlamı yok.ne yapacağızda bu 25 yıldır süren beladan kurtulacağız?bölge insanının bir kısmıda destek veriyor bu çakallara orada görev yaptım diyenler bilir.eğer içerden destek almasalar barınamazlar o dağlarda.ama devlet bu sorunu çözmeli siyasal olarak çözmeli.blgenin cahil halkının bu pkklı itlerin ve destekçilerinin oyununa gelmesini engellemek gerek.haksızmıyım??

Yorumu oyla      53      49  
Aslıhan 2 Eylül 2009 Çarşamba 15:31

Bölge sorunun Kürt sonuna dönüştürülmesi...Kürtlerin kendi gelenek, görenek ve yaşam tarzlarıyla ilgili çok derin ve vahim sorunları vardır.Bunu,PKK ve DTP üst düzey temsilcilerinin aile,aşiret ve akrabalık ilişkileri incelendiğinde açıkça görülecektir.Babalar çok evli,baskıcı,yıldırıcı v.s Anneler, ezilmiş,yıldırılmış,söz hakkı verilmemiş v.s Bölgenin genel bir baskı,tehdit ve terörize anlayışı var.Sorun bunun kime yöneliğiyle ilgili.Sorunun ve çözümün kaynağı kendileri iken,suçluyu dışarda arı

Yorumu oyla      53      49  
mavi bereli 2 Eylül 2009 Çarşamba 02:34

arkadaslar bu hainler kürt falan degiller yüzde 95i bunlarin ermeni süryani v.s hepside sünnetsiz,operasyonlarda biz bunlari hep gördük bunlar uyusturucu alip silaha sariliyorlar o anda karsilarina babalari ciksa babasini bile vururlar,acilim falan bunlari gecelim,bu hainlerin amaclari yeni anayasayi gerceklestirmek ve o imralida beslenen yaban domuzunu kurtarmak bunlar hepsi avrupanin köpekleri silahlarini yiyecek maddelerini uzaktan kumanda sistemlerini temin eden avrupadir.

Yorumu oyla      53      49  
gazi asker 1 Eylül 2009 Salı 01:51

sayin yorumcu arkadaslar,benim askerlik görevim güneydoguda gecti ben olan biten herseyi adan zye kadar hep yasadim,bizim kürtlerle bir sorunumuz yok bizim ,imralida beslenen o caniyle ve yaltakcisi dtp yandaslariyla sorunumuz var,yine yarin 1 eylülde miting yapacaklar kürt halkini biraz daha kandiracaklar,bu hainler kürt halkina liderlik yapma hevesindeler cünkü imralidaki vatan haini oradan bu soytarilara emir veriyor,kendimize gelelim dostumuzu düsmanimizi iyi bilelim,

Yorumu oyla      53      49  
medet alaca 31 Ağustos 2009 Pazartesi 10:52

meclis tv yine karışmış,bir açılım da orada varmış...

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 4 30 Ağustos 2009 Pazar 13:48

ya düşünsenize mayınlı arazilerin bile ÖZELLİKLE GÜNEYDOĞULU İNSANIMIZA,DEVLETİMİZE ONCA KAZANÇ GETİRİLECEĞİ BİLİNE BİLİNE bu arazilerin yaptıkları kanun tasarısıyla bunları bile engellediyse durup düşünmek gerekmezmi?her bağımsızlığımızın yavaş yavaş elimizden çıkması gibi,İKTİSADİ BAĞIMSIZLIKLARIMIZINDA KÜRESEL ŞİRKETLER VESAİYETİ ALTINA sokulmak istenmesi bile,O TOPRAKLARDAN YARARLANACAK BİNLERCE DOĞULUYU yine GÖRMEZDEN GELMEK demek değilimidir?aslında terörün bitmesi için ÇÖZÜM ÇOK;AMA YAPAN

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 3 30 Ağustos 2009 Pazar 13:34

ACI OLAN ise,tüm bunların sonunda GERÇEK KÜRTLER MAHVOLACAK,YERLERİNDEN OLACAKLAR;şehirdeki sempatizanlar daha bir güç kazanacak.yaa geçende yazdım ve bir çok insanımızda olanları biliyor.ABD BÜYÜKELÇİSİ "DTP VAŞİNGTON TEMSİLCİLİĞİNİN AÇTIKLARINI DTPLİLERE YEMEKTE MÜJDESİNİ VERDİ"birde utanmadan bunuda herkesimin DESTEKLEMESİNİ SÖYLEDİ;ya durum bu kadar açıkken hala biz neyi tartışıyoruzki totem kardeşim?SEN DEVLETİNE HER FIRSATTA ASİCE KÜSTAHLAŞANLARIN BARIŞ İSTEMESİNİ SAMİMİ BULUYORMUSUN?

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM 30 Ağustos 2009 Pazar 13:33

İŞTE SAKİN SENİN UFKUN BUKADAR!!KARDEŞİM ANLAYIŞIN BUKADAR KITMI YOKSA ANLAMAKMI İSTEMİYORSUN??ASKERİ YÖNTEMLERLE SORUN ÇÖZÜLMEZ DEYİNCE SENİN AKLINA TERÖRİSTE MÜDAHALE EDİLMESİN BIRAKALIM İSTEDİKLERİNİ YAPSINLAR ÖNERİSİMİ GELİYOR?SORUN SADECE ÖLDÜRMEKLE ÇÖZÜLMEZ DİYORUM.ÇÖZÜLDÜMÜ?EĞER EKONOMİK,SİYASİ VE DİĞER TEDBİRLERİ ALIP AKILLICA POLİTİKA ÜRETMEZSEN ÇÖZÜLMEZ DİYORUM.AMA SEN GİBİ VURALIM KIRALIM DİYENLER ASIL KENDİLERİ POPOLARININ ÜZERİNDE YADA HAMAMDA AHKAM KESER.NASILSA UZAKTAN İŞ KOLAYDIR

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 2 30 Ağustos 2009 Pazar 13:19

BELKİ BİLİRSİNİZ.adamın biri köyden kasabaya sabahın ilk satlerinde gelir.gelmesine ama etrafını KÖPEKLER sarar.ne yapacağını bilemeyen adamcağız yere eğilir taş alıp atmak ister kurtulmak için.tabi hangi taşa elini atsa taşlar yere döşeli olduğu için alamaz.ve derki ne biçim MEMLEKET,KÖPEKLERİ SALMIŞLAR,TAŞLARI RESMEN BAĞLAMIŞLAR.tıpkı bu adamın dediği TEHLİKEYE KARŞI TAŞLAR BAĞLANIRSA,bilinen ANAYASA MADDELERİ yok edilmeye çalışılınırsa,işte TERÖRE ve diğer düşmanlara YOL VERMİŞ OLURLAR;

Yorumu oyla      53      49  
rumuzsuz 30 Ağustos 2009 Pazar 07:57

Olur mu Sayin Atilla, naylon kahraman RTE ve ekibi 7 yildir bu acilimi planliyorlarmis, tabi yerseniz:)) ne hikmetse tam da Amerikan askerilerinin Iraktan cekilme takvimiyle catismis bu acilim.

Yorumu oyla      53      49  
huzursuz 30 Ağustos 2009 Pazar 01:01

Ben ce açılım yerine iç huzur saglanması terör ündurdurrulması lazım aslında çok basit üç basamak açılım yeterli 1.askere kurşun sıkana 2.polis e kurşun sıkana 3.izinli izinsiz gössterilerde kimligini gizleyen başını örtenlere vur emri verilse terör eb geç 15 günd biter :)

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 1 29 Ağustos 2009 Cumartesi 23:36

totem sende haklısın kardeşim.ama bu ülkede TERÖRÜ ASKERDEN ÖNCE SİYASİLER ÇÖZEBİLİRDİ.etkin terörle mücadele derken,bunun içinde evvela GELİR DAĞILIM ADALETSİZLİĞİ,İŞ,EĞİTİM, İNSANLAR ARASINDAKİ ETNİK,BÖLGESEL veya DİNİ FIRSAT EŞİTLİĞİ YARATILMASI vb,tedbirlerle doğuluların hayata olan gerçek bağlarını kuvvetlendirerek,terör örgütünün psikolojik bazda insan kaynaklarını büyük ölçüde ortadan kalkacağına ve TOPLUMDAN KOPUK,TEKDÜZE İNSAN TİPİ YARATMA HEDEFLERİNİN BÜYÜK DARBE YİYECEĞİNE inanıyorum.

Yorumu oyla      53      49  
sakin 29 Ağustos 2009 Cumartesi 22:27

totem,bu işin silahla çözülemeyeceğini dağdaki eşkiyalara da anlatsan ne kadar da etkileyici olurdu onlar için değil mi? karakolları,köyleri,mezraları basmazlar,mayın döşemekten vazgeçerlerdi hiç olmazsa! bu işler hamamda türkü söylemeye benzemez! silahı alıp dağa çıkana hakettiği yöntem ne ise o uygulanır ama burada eksik olan ve devletin yapamadığı,bir türlü beceremediği,masum halkın zarar görmesini önleyememek hatta sebep olmaktır! bunu yapanların da kimler olduğunu ve ne amaçladıklarını >1

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM 29 Ağustos 2009 Cumartesi 21:28

SABRİYE KARDEŞİM;ASIL ETKİN TERÖRLE MÜCADELE YASASIYLA SONUÇ OLMADI OLMADI OLMADI.OLAĞANÜSTÜ HALDEN ÖZEL POLİS TEŞKİLATLARINA HAVA HAREKATLARINDAN SIKIYÖNETİMLERE HERTÜRLÜ ASKERİ VE METAZORU YÖNTEM DENENDİ AMA OLMADI İŞTE.HİÇBİR SORUN SİLAHLA ÇÖZÜLMEZ.SİLAH ÇARELERİN TÜKENDİĞİ AKLIN İFLAS ETTİĞİ ZAMANLARDA BAŞVURULAN BİR OLGUDUR AMA NEDENSE BİZİM AKLIMIZA İLK GELEN SİLAH VE GÜÇ GELİYOR.SIRF SEN DEĞİLSİN BU ÜLKEDE HALA HERŞEYİ ASKERİN ÇÖZECEĞİNE İNANAN ÇOK KİŞİ VAR.O YÜZDEN BUKADAR DARBE GÖRDÜK..

Yorumu oyla      53      49  
OWLEYE 29 Ağustos 2009 Cumartesi 18:26

Demokrasi yaklaşık eşit eğitim düzeyindeki bireyleri barındıran toplumlarda , doğrudan ya da yarı doğrudan bir yönetim mekanizmasında kuvvetler ayrılığını şiar edindiğinde ideal bir yönetimdir derseniz bu tanım yerinde olur.Siz %62 si ortalama 700-850 kelime ile sınırlanmış algı haznesi olan ve orta 3 altı tahsilde bulunan bir topluluğun varlığında , hele bir de temsili demokrasiyi savunursanız .... Ya biad eden ya da parya olmayı sindirebilen bir toplumun yaratısını önceden göremeyensiniz...

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 2 29 Ağustos 2009 Cumartesi 14:35

insanında benim gibi taşıdığını biliyorum.ve gerçekten çok üzülüyorum.HAZMEDEMEDİĞİM,başta bilinen TERÖR SORUNUNUN,"DÖNEK" bişekilde KÜRT SORUNU diye sofraya koyulması.ve herkes gibi binkez yazıldı,kii terör sorunu etkin bir terörle mücele yasası olmadan sonuç alınmaz,ALINMAZ,ALINAMAZ;

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 1 29 Ağustos 2009 Cumartesi 13:59

daha dün yorgun bi şekilde bir parka oturdum düşünüyordum.düşünürken ortada ÜRKEK ÜRKEK ama bir okadarda ÖZGÜRCE dolaşan güvercinleri gördüm ve yıllardır PKK teröründen YILAN doğulularıda tıpkı güvercinler gibi ARKALARINA,ÖNLERİNE,SAĞLARINA,SOLLARINA BAKARAK yaşadıkları cehennemi düşündüm;EMRİVAKİ bu açılımlarlada GERÇEK KÜRTLERİN DAHADA GÜVERCİN ÜRKEKLİĞİNE SOKULACAĞINI ve yaşayacakları GÜZELLİKLERİN dahada zorlaşacağının hayalini kurdum ne yazıkki.HAYAL ama GERÇEK olan bu düşünceleri biçok

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM-2 29 Ağustos 2009 Cumartesi 13:21

sever pozlarına bürünmek sizler böyle pozlara bürününce sizlerden farklı düşünenler otomatikman hain ve bölücü oluyor değilmi?allah aşkına içinizde bulunan partizanlıktan ve birilerine duyduğunuz kinden sıyrılında bu ülke için birşeyler yapın.kininiz,partizan duygularınız ve önyargılarınızı vatanın refahının önüne takoz yapmayın.izin verinde çözüm için birileri bir öneri ortaya koysun doğru yanlış tartışmalarını ondan sonra yapalım.sizler şuan resmen çözüm önerisine muhalifsiniz hiç kıvırmayın..

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM-1 29 Ağustos 2009 Cumartesi 13:18

BOŞ KONUŞUYORSUNUZ DEYİNCE KIZIYORSUNUZ AMA BOŞ KONUŞUYORSUNUZ!!Sanki bir kesim varki bu ülke bölünsün kürdistan kurulsun ve pkk ile anlaşma yapılsın diyorda diğer kesim büyük bir aşkla bu vatanın bölünmemesi için direniyor.öncelikle kendinizi bu saçmasapan ruh halinden kurtarın.çözüm dendiğinde bile vatanı bölüyorlar yada satıyorlar diyenlerle nasıl bir çözüm planı yapılabilir.öncelikler bu planın içeriğini görmek ve bunu beklemek gerekmezmi?ne kolay değilmi kahramanlık sloganları atmak vatan-

Yorumu oyla      53      49  
Türk Evladı 29 Ağustos 2009 Cumartesi 12:32

SİZ SAYIN YAZARLAR VE SAYIK YORUM YAPANLAR... SON ZAMANLARDA NE HABER İZLİYORUM NEDE GAZETE OKUYORUM SİNİRMDEN AĞLIORUM RESMEN AZ ÖNCE TAM 87 YIL ÖNCEKİ VATANIM İÇİN YAPILAN KURTULUŞ SAVAŞINDAN BİR SEYİZ İZLEDİM... VE TEK BİR SÖZÜM VAR. GEÇMİŞİNİ UNUTAN BİR MİLLET GELECEĞİNİ KAYBETMİŞ DEMEKTİR... ANDIM OLSUN ÖLMEK DAHİ VARSA UĞRUNDA VATANIMIN BÖLÜNDÜĞÜ ANDA YAPILACAK BELLİDİR... SAYGILAR...

Yorumu oyla      53      49  
mustafa 29 Ağustos 2009 Cumartesi 10:11

yılmaz özdil i kaybedenlere koymussunuz..ama yapılan yorumlara bakın bakalım kaybeden kim... bence dahaseffaf olmanız lazım.. avrupa avrupa diyoruz..özel plakalar istiyoruz.. nasıl olacakbu iş bir millet vekilinin oglu bile ozel konumda herkeze postakoyuyor sen benim kim oldugunu biliyormusun soylevi bu ülkede ne zaman bitecek .sayın atilla biraz gercekci olan..

Yorumu oyla      53      49  
sakin 29 Ağustos 2009 Cumartesi 07:50

nitekim bu milleti ayrıştırmayı hedefleyen terör örgütünün şom ağızlıları fırsatı ganimet bilmiş,baştan beri, hükümetin palas pandıras ortaya attığı bu açılım sürecinde bozgunculuklarını had safhaya çıkarma fırsatını vermiştir bunu yaparak hükümet onlara! bu konu öyle herkesle,konuyu bilmeyenlerle,terörör yandaşlarıyla tartışılamayacak kadar hassas bir konudur! böyle bir konuyu temel kurallarını koymadan ulu orta tartışmaya açmak demek "ben bu işi bilmiyorum" demenin en açık ifadesidir bence! 2

Yorumu oyla      53      49  
sakin 29 Ağustos 2009 Cumartesi 07:37

mert tankut kardeşin, "hükümetin açılımı kamuoyuna sorarak ilk defa doğru bir iş yaptığı" fikrine katılmıyorum! bu,konunun ciddiyetini kavrayamamak demektir! konu şekillenmeden bütün teferruatını halkın önüne serip tartışmaya açtığınız zaman,ileri geri konuşanlar tarafından mesele çığırından çıkarılır,hiçte arzu edilmeyecek sonuçlar ortaya çıkabilir.gereksiz ve kırıcı tartışmaları önlemek için önce konuya vakıf insanlar tarafından olgunlaştırılıp halkın görüşüne ondan sonra sunulmalıydı bence.>1

Yorumu oyla      53      49  
arslan 29 Ağustos 2009 Cumartesi 00:38

ben bir diyarbakırlı olarak güzel ülkemde kürt türk kavgası olmadığına bunun arkasında rant kavgası olduğunu görüyorum çünkü kürt kardeşlerimin saflığından yarar sağlayıpta köşeyi dönen çok oldu örnekmi dağa gönder kasaya para girsin fakir kardeşlerimizi dağa gönderip ailene maddi yardımda bulunulacak sen git davamız için baş kaldır ailen zengin olsun diye kandırıldılar

Yorumu oyla      53      49  
sakin 28 Ağustos 2009 Cuma 20:49

etmeye kalktığınız zama hastalığı görünürde yok edersiniz ama içeriden hiçbirşey değişmeden hastalık devam eder! bu işin ÇÖZÜMÜ birlik ve beraberliğin teminidir.bu birlik ve beraberliği kim bozuyorsa onun üstesinden gelmeden bunu sağlayamazsınız.bozgunculuk yapanlar bellidir,hatta apaçık devlete meydan okuma cür'etine kadar vardırmışlardır işi! bu apaçık hastalığı görmeden neyi tedavi edecekmiş bu doktor? hatta bana göre bir frankeştayn yaratmak gibi çılgınlık peşinde koşuyor bu doktorlar 3

Yorumu oyla      53      49  
sakin 28 Ağustos 2009 Cuma 20:42

terör örgütü mikrop,devlette doktorsa ve doktorun bu hastayı iyileştirmesini istiyorsak önce doktorun ehil olup olmadığından emin olmanız gerekmez mi? kim acemi doktora hastayı teslim eder? daha baştan hastaya "kürt açılımı" diyerek ayrımcılık yapan bir isim koyarak yanlış teşhisle işe başlamadı mı bu doktor? elinin altında danışmanlar,akademisyenler,sosyologlar yok mu bu hükümetin? bu etnik tasnifin sonu nereye varır,bunu hesabedecek bir akil adam yok mu yanlarında? kortizonlu ilaçla tedavi >2

Yorumu oyla      53      49  
iskender ünal 28 Ağustos 2009 Cuma 17:48

malesef halk bu kadar saf olursa emperyalist taşeronu faşist akpliler daha çok bu ülkede tek başına iktidar olur akp ilk dönem iktidarında askerin çuvalın başına geçirildi ikiyüzlü tayyip erdoğan gıkı bile çıkmadı emperyalist kefere amerikalılara yılanın başı apo melanetine sayın dedi çifçiye al ananı git dedi hakaret etti bitmiş olan pkklı melanet terörü çıkardıkları yasalarla tekrar canlandırdı faşis akplilerin bunca rezil yönetimine rağmen peki halk ne yaptı baştacı yaptı halk layığını buldu

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM-3 28 Ağustos 2009 Cuma 14:45

yapıyor?Şimdi kimse çıkıp tüm olanların suçunu pkk ya atıp rahatlamasın!!pkk nın amacı milliyetçiliktir,etnik ayrışmadır diye saçmalıklar ortaya dökmesin.PKK BİR TERÖR ÖRGÜTÜ!!Terör mikrop gibidir en zayıf halkayı kullanır ve o zayıf yerden beslenir.pkk herşeyi kullanır ve kaşır devlet ise doktor gibi olmalıdır.mikroba suç bulmak yerine tedavi yolları üretmelidir.DEVLET YILLAR YILI BU HASTALIĞI GÖRMEZDEN GELDİ ŞİMDİ İSE TÜMÖRE KANSERE DÖNDÜ.bu iş öfke ile değil işbirliği ve akılla çözülür.

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM-2 28 Ağustos 2009 Cuma 14:40

ediliyor.düşmanlık tohumları ekmek ne kadar kolay ise barışı sağlamak o derece zordur.şimdi hükümet eleştiriliyor. elinde somut birşey yokken yola çıktı diye!!peki henüz ortada olmayan plan üzerinne herkesi hain yada bölücü ilan eden muhalefetin hiçmi suçu yok?muhalefet bu süreçte çözüm ve yapıcılık adına ne koydu ortaya?bu ülkede her konuya iktidar karar veremez diyenler neden bu süreci ve sorunu hükümetin tek başına çözmesini bekliyor.asıl soru şu muhalefet çözüm istiyormu ve çözüm için ne -

Yorumu oyla      53      49  
TOTEM-1 28 Ağustos 2009 Cuma 14:34

KÜRT TÜRK ÇATIŞMASI OLURMU??Eğer türklerin ve kürtlerin aklı selim insanları susarda iki tarafında fanatikleri konuşmaya başlarsa elbetteki olur.tüm toplumlarda herzaman aşırı uç ve şiddete meyilli guruplar vardır.ama toplumlar bu insanların yönetimine bırakılmaz.ama malesef görüyorum ki bizde her iki kesimdede sesi ençok çıkan ve diğer akil insanları susturanlar bu fanatik kesimler.diğer insanları adeta terör estirerek susturmaya çalışıyorlar.çözüm yada barış diyenler hemen vatan haini ilan-

Yorumu oyla      53      49  
sakin 28 Ağustos 2009 Cuma 07:22

daha vahim sonuçlara yol açmaktan başka bir işe yaramaz bunların muhataplığı! meselenin çözülmesini asıl bunlar istemiyor ileri sürdükleri ve duyunca herkesin hırsından yerinde duramadığı abuk sabuk isteklerinin kabul görmesini isteyerek! bunların soyunu sopunu araştırın hepsi de bölgedeki feodal yapının ileri gelenleri yada onların hizmetindeki çenebazlar olduklarını görürsünüz! bunların niyeti çözüm üretmek değil ileriye yönelik daha sağlam söylemler elde etmek için mevzi kazanmaya çalışmak.4

Yorumu oyla      53      49  
sakin 28 Ağustos 2009 Cuma 07:13

menziline vardıramasınız! hani kervanın önündeki deveye sormuşlar ya halinden memnun musun diye,deve de şu önümdeki merzifon eeşği olmasa sırtımdaki yük hiç dert değil demiş! bu kürt açılımı(!) meselesinde de,pkk,apo,dtp ve kürtleri temsil ettiği iddiasındaki bazı aydın ve gazeteci geçinen ve bu ülkenin kuyusunu kazmaktan başka bir işleri olmayan bazı zevatta bu meselede merzifon eşşeği konumundalar.kürt meselesini bunları dinleyerek ve muhatap alarak çözmek şöyle dursun ileriye yönelik çok >3

Yorumu oyla      53      49  
sakin 28 Ağustos 2009 Cuma 07:06

sanki tarih tekerrür ediyor! aslında tekerrür eden becerikksizlik ve basiretsizlik! en baştan beri yazıyorum,belli bir etnik grubun ismi zikredilerek bir açılım yapmak demek sorunun ileriye yönelik çok daha vahim sonuçlar doğurmasına sebep olmak demektir diye! bir hükümetin elinin altında bunca danışmanlar akademisyenler varken bu en basit ama vahim hatayı nasıl yapabiliyor diye düşünmeden edemiyorum! kürdün göçü yolda düzelir de,bu göç kervanının başına merzifon eşşeklerini koyarak kervanı >2

Yorumu oyla      53      49  
sakin 28 Ağustos 2009 Cuma 06:58

bu açılım da ermeni açılımı gibi çöpe gitmeye namzet! ermeni meselesinde de karşı taraf kendi bildiğini okurken ve hâlâ aynı tavrını sürdürürken bizim taraf acemi siyasetçiler gibi şaşkın şaşkın hamleler yaparak birşeyler yaptıklarını zannettiler ve sonunda da kaş yapayım derken göz çıkarıyorlardı az kalsın! sonunda olması gereken oldu ve başbakanın bakü konuşmasıyla bitti açılım! peki ne oldu bu açılım sürecinde? durduk yerden bir de azerbaycan ile problem yaşadık! şimdide bu kürt açılımı ile>1

Yorumu oyla      53      49  
Abuzer Abbas 28 Ağustos 2009 Cuma 03:27

PKK kukladır veya değildir, PKK maalesef bir gerçektir ve özellikle Avrupa'dan yurt dışı desteği vardır. Terörün birinci aşaması olan destabilizasyon bir ölçüde tamamlanmış, otoriteye güven sarsılmıştır. Ardından terör örgütü bazı kişiler için otoritenin yerine geçmiş, hatta bazı siyasiler terör örgütü liderinin önünde secde eder hale gelmiştir. Sonraki aşama siyasidir ve birkaç sene önce başlamış görünüyor. Kendi elimizle PKK'nın ekmeğine yağ sürmeyelim, kredi vermeyelim.

Yorumu oyla      53      49  
Abuzer Abbas 28 Ağustos 2009 Cuma 03:24

Kürt sorunu diye bir şey yoktur, Kürtçülük sorunu vardır... Terörün sebebi kültürel haklar filan değildir... Türkiye'nin dili Türkçe'dir, kimseyi de sokakta farklı dil konuşuyor diye kimse suçlamıyor... PKK'nın siyasi açılımı ile ne olduğunu kimsenin bilmediği Kürt açılımı bilinçli veya bilinçsiz olarak belli noktalarda kesişiyor... Bu durum sempatizanlarca "PKK vuruyor Kürdistanı kuruyor" şeklinde söylenen slogan bakış açısıyla bakıldığında devletin verdiği büyük bir taviz değil mi?

Yorumu oyla      53      49  
mert tankut 28 Ağustos 2009 Cuma 00:05

Sayın Atilla, bırakmayın gazeteciliği, sizin medyadaki faklı duruşunuz önemli. Lakin, her işi yüzüne gözüne bulaştıran hükümet ilk defa doğru bir yöntemle sürecin şekillenmesini bile kamuoyuna bırakmasının nesi yanlış? PKK cani bir terör örgütü bunu hepimiz kabul ediyoruz. Peki, bir birey neden bu canilere destek verir? neden isyan eder? neden rahatını bozup dağa çıkar? Bunları bulup, ellerindeki propoganda malzemesini yok etmek varken teröre devlet terörüyle(17.000) mi karşılık vermek gerekir?

Yorumu oyla      53      49  
taraf03 27 Ağustos 2009 Perşembe 23:42

Talat Atilla yazıların gerçekci sen hayatı yaşayarak yaşasın başkaları gibi bedava gelmedin buralara ben iyi bilirim kardaş ama herkesin unutduğu birşey var bu cenah varya yani AKP cenahı bunlar yıllar önce 1995 de dağa kimi göndertip askerleri güya kurtar mışlardı tıpkı DTP milletvekilleri gibi pis bez parçasının önünde fotoğraf çekindi tabiki Fethullah Erbaş ozamanda bunlar böyleydi niçin bahsedilmiyor bunlar göndermedimi RTE,ABDĞL,BLARÇ,YOKMUYDU ,herşeyi biliyorlardı

Yorumu oyla      53      49  
MERİC TRAKYA 27 Ağustos 2009 Perşembe 19:26

PKK Kürt sorunu değildir.PKK kukla bir terör örgütüdür.DTP bir parti değil, emperyal güçler tarafından yönlendirilen PKK’nın siyasi koludur.DTP’nin ağası Ahmet Türk bu durumda asıl sorun olmuyor mu? Bu zat mı Güneydoğu sorununu çözecek?Gene Pervin Buldan,eroin baronunun karısı.Bu antidemokratik yapı,beyinlerinde olmayan demokrasiyi istiyorlar öyle mi?Açılım-saçılım filminin senaryosu dışarıda yazıldı,sistemli bir şekilde geliştirildi, gösterime sunmaya çalışılıyor.Ama TÜRK halkı bu oyuna gelmez

Yorumu oyla      53      49  
gazeteci 27 Ağustos 2009 Perşembe 11:52

yaaa anlamıorum zileri bu kadar alıp veremediğiniz nedir AK PARTİYLE ..

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 3 27 Ağustos 2009 Perşembe 10:36

KAPATILMASI GEREKİR.HALKININ EĞİTİLMESİNİ,BİLİNÇLENMESİNİ önleyen terörist faaliyetler sürdürenlere,ÖDÜL, TEŞEKKÜR gibi AÇILIM sunanlarda DEMOKRATİK MASKELERİ ÇIKARSINLAR YÜZLERİNDEN artık.bu yaptıklarıyla ETNİKLER ARASI KİNİ DERİNLEŞTİRMEKTEN başka birşey yapmayacaklar.AKAN KANLAR DURMAYACAK,ÜLKE KAOSA SÜRÜKLENECEK.İŞ İŞTEN GEÇECEK,bunun ÖNÜNÜ ALAMAYACAKLAR;

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 2 27 Ağustos 2009 Perşembe 10:16

SORUNLARIN ÜSTESİNDEN GELMEK VARKEN,KAŞIYICI HAREKETLERLE bu açılımlar sonuçsuz kalacak.birkere KÜRT SORUNU diye silahlar hala susmuyorsa,şehitler hala geliyorsa,hala dağdakileri indirmek gibi bir çabaları yoksa,helede BÖLGELERİNE HER TÜRLÜ İSTİHDAM gibi ÇÖZÜM ÖNERİLERİN DE BULUNMUYORLARSA,bu kendi halkını KORKUYLA kullanarak KÖLE ETMEKTEN BAŞKA DÜŞÜNCELERİ OLMAYAN bu KANA SUSAMIŞLARDA KÜRT SORUNU VAR DİYEBİLİRMİYİZ?kii bunlar KÜRT bile değil.bunların kesinlikle YARGILANMASI,PARTİLERİNİNDE

Yorumu oyla      53      49  
sabriye 1 27 Ağustos 2009 Perşembe 09:49

ülkemde,laz,süryani,arnavut,çerkes,çeçen,tatar,gürcü,arap,boşnak ve daha birçok etnik kimliklerin yaşadığını bilen,hem yaşadığı ülkenin insanını katleden,hem kendi insanını katleden,sürekli tehdit savuran TERÖRİSTLERİ hak verip,diğer ülkesine UYUM SAĞLAYAN,SADE HAYATLARINA DEVAM EDEN TÜM ETNİKLERİ GÖRMEZDEN gelen HÜKÜMET,yeni bir ETNİK KİMLİK SORUNUNUN ÇIKMAYACAĞI GARANTİSİNİ VEREBİLİRMİ ACABA?kii bu SORUN etnik kimlik sorunuda değil.sadece BÖLGESEL EKONOMİK SORUN.AKILCI,DİKKATLİ bir ÇALIŞMAYLA

Yorumu oyla      53      49  
YILANI UYANDIRDILAR 27 Ağustos 2009 Perşembe 09:15

GÜL TAYYIP AKP..SOKAKTA KAHVEDE KİMSE KÜRT DEMEDİ PKK DEDİ ŞEHİTLERDE... AMA GORBACOV NASIL BECERDİYSE SSCB DAGITMAYI BU DAHİ İMAM TAKIMI NİFAK SOKTU..MÜBADELE OLSUN KÜRTLER BATIDAN GİTSİN IRAKA TÜRKMENLER GELSİN BIKTIK ARTIK KÜRT KÜRT KÜRT MİDEMİZ BULANDI DENMEYE BAŞLADI..TEHLİKE BÜYÜK YILANI UYANDIRDI ABD AB BARZAN AKP İMAM TAKIMI..EMANETİ EHLİNE DEGİL KÖMÜRE ERZAGA YEŞİL KARTA İHALEYE VERENLERE..TORUNLARIMIZIN ÜLKEMİZİN BUGÜNÜ YARINI SATTINIZ ALLAH TOPUNUZUN IYILİĞİNİ!!!!!!! VERSİN

Yorumu oyla      53      49  
Öfkeli Şirin 27 Ağustos 2009 Perşembe 02:41

Sayın Yazar, dilerdim ki kötünün iyisiyle karşılaşmış olalım. Lâkin, görünen köye kılavuz gerekmez, BUNLAR KÖTÜNÜN EN KÖTÜSÜ ÇIKTI. Bana %47 ve %39 sayılarını hatırlatmanız durumu değiştirmez. Tekrar ediyorum, BUNLAR OLABİLECEKLERİN EN KÖTÜSÜ. Hatırlatayım, bu bir hakaret değil, sadece bir DURUM TESBİTİdir. Elbette, Aziz Nesinin %60 tesbiti gibi GÖBEĞİNİ KAŞIYAN ADAM ve de BİDON KAFA da doğru yapılmış tesbitlerdir. Ne yapalım, bu markanın bu modeli böyle, olduğu gibi kullanacaksınız. Saygılar

Yorumu oyla      53      49