E-posta :
  Şifre :
    ► Üye olmak istiyorum
    ► Şifremi Unuttum

Erdoğan duyurdu: 15 milyon doz aşıyı paylaşacağız!

Türkiye-Afrika Ortaklık Zirvesi'nin açılışında konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Önümüzdeki dönemde 15 milyon doz aşıyı paylaşmayı planlıyoruz. Turkovac için acil kullanım onayına başvurduk. Süreç tamamlanınca aşımızı tüm insanlığın hizmetine sunacağız." dedi.

18.12.2021 - 11:15

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye Afrika Ortaklık Zirvesi'nde açılışında konuştu.

Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları:

Türkiye, Afrika Kıtası'ndaki özgürlük hareketlerini güçlü bir şekilde desteklemiştir. Türkiye-Afrika ilişkilerini 16 yıl önce hayal bile edilemeyecek seviyelere getirdik.

Kıta ile 5,4 milyar dolar olan ihracat hacmimiz 23 milyar doları aştı. Bu senenin ilk 11 aydaki ticaretimiz 30 milyar doları yakaladı. Türk firmaları yaklaşık 25 bin Afrikalı kardeşlerimize istihdam sağlıyor. Müteahhitlerimiz 28 milyar dolara varan 1686 projeye imza attı. Afrika kökenli kardeşlerimizin ülkemizdeki yatırımları gittikçe artıyor.

"TÜRKİYE, AFRİKA HALKINA ASLA SIRTINI DÖNMEMİŞTİR"

1 Ocak 2021 tarihinde yürürlüğe giren serbest ticaret bölge anlaşmamızı yakından takip ediyoruz. Türkiye, Afrika'ya ve Afrika halkına asla sırtını dönmemiştir.

Afrika'da 12 olan büyükelçilik sayımız 42'ye çıktı. Ankara'da 37 Afrika büyükelçiliği var.

Dünyadaki en büyük diplomatik temsilciliğimizi Somali'de açtık.

Ebola salgını başta olmak üzere kıtayı etkileyen insani krizlerde desteklerimiz sürdü.

Biz birlikte kazanmanın, birlikte kalkınmanın gayretindeyiz. Bu süreçte özellikle kadınlara, gençlere ve çocuklara ulaşmayı hedefliyoruz.

"15 MİLYON DOZ AŞIYI PAYLAŞACAĞIZ"

Kovid döneminde de Afrikalı kardeşlerimizi yalnız bırakmadık. 44 Afrika ülkesinin yer aldığı toplam 160 devlete katkıda bulunduk. Kovid aşısında yaşanan küresel adaletsizliğinin farkındayız. Afrika nüfusunun sadece yüzde 6'sına aşı tedarik edilebilmesi insanlığın yüz kızartıcı utancıdır. Önümüzdeki dönemde 15 milyon doz aşıyı paylaşmayı planlıyoruz. Turkovac için acil kullanım onayına başvurduk. Süreç tamamlanınca aşımızı tüm insanlığın hizmetine sunacağız.

"ARTIK TEPELERİ DEĞİL, DAĞLARI AŞMAYI İSTİYORUZ"

Afrikalı kardeşlerimizin gayreti, mücadelesi ve azmi karşısında daima büyük bir saygı gördüm. Bizler de ilişkilerimizi geliştirme yolculuğumuzda birçok zorluğun üstesinden geldik. Tarihimizin en büyük başarılarını elde etmemize rağmen bulunduğumuz konumla asla yetinmedik. Hep daha iyiye, daha güzele, daha yükseğe ulaşmanın mücadelesini verdik. 16 yıl öncesine göre ilişkilerimizin geldiği seviyeyi önemsiyoruz, sadece 2005 ile bugünkü rakamları karşılaştırmak bile ne kadar büyük başarılara imza attığımızın delilidir. Biz artık tepeleri değil, dağları aşmayı istiyoruz. Dünya 5'ten büyüktür bayrağı altına yürüttüğümüz mücadeleyi Afrikalı kardeşlerimiz için de veriyoruz.