YORUMLAR
Toplam 21 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 24 Kasım 2011 Perşembe 07:15

(3) Konu çok uzun toparlıyoruz. Türkiye neden bilgi-teknoloji üretememektedir. Gerçeğinde Osmanlı bir tarım-imalatçı toplumudur. Örneğin;1855 Dünya Paris tekstil fuarında Rizeli kumaşçılar birincilik ödülü alır ve İngiltere'ye boya teknolojisi (bilgisi) satarlar. Biz Osmanlıyı nasıl biliriz (daha doğrusu anlatılır?) İlkel, enkaz halinde bir devlet) özetle, geçmişimizden utanırız. (utandırılırız) Böyle olunca bilgi üretecek kapasitede vatandaş geleceğini yurtdışında aramaya gider.(canmehmet)

Yorumu oyla      20      13  
Misafir 24 Kasım 2011 Perşembe 07:09

(2) 5000 dolara bir otomobil alıyoruz. Bu durumda bu takas (hammaddde-demir satarak- işlenmiş ürün-otomobil almak) için verdiğimiz açık (bizim dışarıdan faiz olarak ödeyerek aldığımız borcumuz olacaktır)Bunun yanında Türkiye, ihtiyacı olan enerjiyi de (petrolü) dışarıdan almakta; yaklaşık olarak bir yılda teknolojik-işlenmiş üürünlere ve petrole yaklaşık 45 milyar dolar ödemektedir. İşte cari açık-dış borç hikayesi budur. Doğru soru; Türkiye neden teknoloji üretememektedir? (canmehmet)

Yorumu oyla      21      10  
Misafir 24 Kasım 2011 Perşembe 07:04

(1) Vatandaş anlaşılan ekonomiye meraklı bu durumda biraz kuyuya, aşağılara inelim ve meraklısı olmayanın da anlayacağı şekilde basit olarak açıklayalım. Ekonomi en basit anlatımı ile takas'dır. insanlığın avcılık-tarımcılık yaptığı döneme dönersek; Siz bize bir kilo pamuk vererek, karşılığında da bir kilo yün alırsınız. Bu durumda ihtiyacı görür ve borçlanmazsınız. Bunu günümüze uyarladığımızda, biz gelişmiş ülkelere 500 dolar karşılığında, 500 ton demir satıyor, karşılığında (canmehmet)

Yorumu oyla      21      10  
Misafir 24 Kasım 2011 Perşembe 00:39

Ne anlatiyorsunuz Allah askina TÜRKTEIM YORUMCULARI! Almanya´nin dis ve ic borcu trilyonlarla hesap edilez boyuttadir.Almanya sadece borclarinin faizini ödeyebiliyor.Türkiye her sene ihracat rekorlari ve gelisme rekoru kiriyor.Ya sizin hesabi niz yok yada dayk yemediniz(mecazi anlamda ha..).Seviyorum sizi türkteiim yorumculari

Yorumu oyla      20      13  
Misafir 24 Kasım 2011 Perşembe 00:07

23:03 borcu alacağından çok olan bir ekonomiye övgüyü yapan da nedense bu ülkede yönetilen kesimler oluyor.Senin tezine göre bir örnek vereceğim bizim ülkemizle aynı nüfusa sahip almanya 1 trilyon dolar gibi bir ihracata sahip ve bütçesi her yıl fazla veriyor, biz sattığımız maldan çok mal alıyorsak ve bunun parasınıda dolar ile ödüyorsak dolarda bahçede yetişmediğine göre açık veren bir ekonominin neresi iyidir.akp ve yandaşları dolar yetiştiriciliğine başladıda bizimmi haberimiz yok.

Yorumu oyla      19      11  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 23:10

memura zam yok.vergi toplamaya devam.üniversite mezununa atama yok 30 yaşındakilerden 30,000 tl isteyerek cepleri doldurmaya devam.kısacası yola devam

Yorumu oyla      20      11  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 23:03

durmak yok palavraya devam!

Yorumu oyla      20      12  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 23:03

Ekonomi konularını spor karşılaştırmaları gibi yorumlayamayız. Mutlaka sizden doğru bilgi isteyecektir. Örneğin; 1980 yılında ihracatınız 2,5 milyar dolardır. 2007 yılında 130 milyar dolar. Bu ne anlama gelmektedir? Türkiye bugün, düne göre daha fazla üretmekte ve ihraç etmektedir. Bir devletin borcu, üretim yeteneği ile ölçülür. Miktarı ile değil. Memur için 1o.ooo liralık borç proplem olurken, bir milyar dolar üretim kapasiteli şirket için günlük içilen su parası bile değildir. (Canmehmet)

Yorumu oyla      20      12  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 22:28

Bir yılda topladığı bütçe gelirleri ile sadece memuruna maaş; iç ve dış borç faizi ödeyen ve buna rağmen açık veren bütçeye sahip olan bir devletin ekonomiden sorumlu Başbakan yardımcısına bakarmısınız? De hadi git işine! Gölge etme başka ihsan istemeyiz. Siteler de babanın mefruşat dükkanını yönetmeye benzemez bu ülkeyi yönetmek. Konuştukça gülünç durumlara düşmektesiniz!!!

Yorumu oyla      21      10  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 22:23

Sn Babacan; Türkiye Dünya ülkeleri arasında; Gelişmişlik, kadına şiddet, okur yazarlık, İşsizlik, sosyal güvenlik ve çalışma şartları, iş kazaları, eğitim kalitesi, fert başına gelir ve fert başına çelik ve enerji tüketimi gibi medeniyetin ölçüsü olan konularda nal toplamaktadır. 9 yıldır teslim aldığınız ve idare ettiğiniz Türkiye'de bu konuların hangisinde bir iyileşme sağladınız? Bütün istatistikler 2002 den daha kötüye gittiğimizi gösteriyor! Ama siz gayet pişkin ve hala konuşuyorsunuz!!!

Yorumu oyla      21      11  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 22:15

Can Mehmet'e; Son 9 yılda Türkiye 265 Milyar dolar sıcak paraya faiz ödedi. 280 Milyar dolar Cari açık verdi.1923-2002 arasındaki cari açık 42 Milyar dolar. Milletin alın teri göz nuru ne kadar birikimi varsa hepsini sattılar. Sıra anamız kadar aziz bildiğimiz vatan toprağı ile namus borcu bildiğimiz askerliğe geldi. keşke 70 sente muhtaç olsaydık da bunlar başımıza gelmeseydi. 3800 araştırmacı mühendisten 4 tanesi peşpeşe intihar süsü verilerek öldürüldü. Kimin kılı kıpırdadı? Uyanın artık!!

Yorumu oyla      20      11  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 21:34

İnsan ne kadar da çabuk unutuyor? Bu ülke 70 sente muhtaç, başbakanları odalarında petrol alınamadığı için soğukta paltoları ile oturuyordu. Şimdi, sadece Aselsan'da 3800 mühendis, ülkesinin geleceği için teknoloji üretmektedir. Lğtfen, biraz farklı kaynaklardan okuyalım, araştıralım. Elbette, yüzyıllık sorunları 10 yılda çözülemeyecek, haklı olarak eleştirecek birçok sorun ve konu vardır. Ancak, yiğidi öldürürken haklarını da yemeyelim. (canmehmet)

Yorumu oyla      21      13  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 21:08

ölme eşşeğim ölme yonca bitecek... 2023te ortada ne AKP olacak ne de Ali Babacan. Hayal satmaya devam..

Yorumu oyla      21      11  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 18:35

evet haklısınız sayın bakanım.bunun için mi deprem olduğunda dönüp dönüp halktan para topluyorsunuz.bunun içinmi bedelli başlığı altında 30.000 tl alıyorsunuz.ya gerçekten siz haklısınız.bu şekilde para toplayan devlet ilk 10 ekonomiden biri olamayız.ancak en çok vergi toplayan ülke olarak ilk sırada oluruz.saygılar

Yorumu oyla      23      11  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 17:54

23 Kasım 2011 Çarşamba 16:15 de yazan dostum,Milli Gelirlerini sıraladığın ÜLKELERİN nufuslarını yaz, YETMEZ, İhracatlarındaki yeraltı zenginliklerini de yaz...Rusya yazmışsın ya.PETROL-DOĞALGAZ ve Maden üretimi ile ihracatını çıkarırsa AÇLIKDAN ve SAFALETTEN yerlerde sürünüyor olurlar.Şuandaki duruma göre bile Türk yurttaşı Rus yurttaşından %40 daha zengindir.Haberin varmı dostum.H.tahsin.

Yorumu oyla      19      12  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 16:15

ÜLKE Milli Gelir United States 14582,4 China 5878,629247 Japan 5497,812568 Germany 3309,668874 France 2560,002 United Kingdom 2246,079097 Brazil 2087,889554 Italy 2051,412153 India 1729,010242 Canada 1574,052205 Russian Federation 1479,819314 Spain 1407,405298 Mexico 1039,661516 Korea, Rep. 1014,483158 Netherlands 783,413245 Turkey 735,2635465 Indonesia 706,5582409

Yorumu oyla      21      10  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 16:08

Türkiye Kanaba'ya yıllık %5 büyüme farkı yaparsa 2023'de 1385 Milyar Dolar milli gelire uluşabiliriz. Tabiki, bu arada, meksika, rusya, ispanya ve diğerleine da fark yapmalıyız. Dikkate edelim seneye bizden daha sonra gelen endenozya bizi geçecek. Ağzı olan konuşuyor, okumak yok, araştırmak yok, sadece boş eleştiri veya alkış

Yorumu oyla      19      10  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 15:58

Ağzı olan konuşuyor: Hiç sorgulama yok. Dünyanın en iyi iktisatçılarından ise bu bakan, milletin yüzüne bakarak yalan söylüyor. Dünya Bankası2010 verilerine göre Türkiye’nin milli geliri 735 Milyar Dolar, 10. Sıradaki Kanada’nın 1570 Milyar Dolar. 13 yılda Kanada hiç büyümese bile Türkiye’nin Kanada’yı yakalama şansı yok.

Yorumu oyla      19      10  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 11:00

bu gidişle değil 2023 ancak 2223 de ama o da belki yani

Yorumu oyla      18      13  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 09:18

İnanırsan, çalışırsan oluyor... Biz millet olarak hep birlikte Çınar ağacı gibiyiz. Topkapı Sarayı'nda asırlık bir çınar ağacı vardır. Gidenleri hatırlayacaktır. İçerisi küçük bir oda büyüklüğünde oyulmuş, çürümüştür. Ancak, Çürümüş O gövdesinin üzerinden yeni filizler yeşermiş, uzamaktadır. İşte bizde millet olarak böyleyiz. Köklerimiz, "İnsanı yaşat ki, devlet yaşaşın" Ve adalet mülkün (devletin) temelidir. Anlayışından gelmektedir. İnanırsan, çalışırsan oluyor. (canmehmet)

Yorumu oyla      21      13  
Misafir 23 Kasım 2011 Çarşamba 08:34

Ekonomide yüzyılın ALTIN ÇOCUĞU sn Babacan ne diyorsa doğrudur.O bir Ekonomi DEHASI, dahi çocuk.

Yorumu oyla      21      13