YORUMLAR
Toplam 233 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
FRONTAL 25 Aralık 2012 Salı 14:14

Mısır Seferinde Yavuz Sultan Selim'in Hiç Bir Kayıp Vermeden 13 Günde Geçtiği SİNA ÇÖLÜ'nü Bundan 200 Yıl Sonra Napolyon'un Askeri Geçemeyip Susuzluktan Çıldırıp Birbirlerini Vurduğunu Biliyor muydunuz ? 1.Dünya Savaşında Onca Teknolojiye, Tanka, Kamyona Karşın 11 Günde Bu Çöl Anca Geçilmiştir. Yavuz Selim'in Nasıl Geçtiğini Öğrenmek İsteyen Amerikalı Üniversiteler Bir Çok Kürsü Kurup Birşey Anlayamayıp Şaşkın Kaldılar. O Cevabı Biz Verelim : İMAN GÜCÜ...

Yorumu oyla      54      63  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 16:36

Oynuyarak birbirlerine olan tutkunluklarını yok etmek için haince planlar yapmışlardır.Ve sonundada başarı elde etmişlerdir.Ama halen onlardaki "osmanlı" korkusunu üzerilerinden atamadıkları için halen aramıza casuslarını yollayıp bizleri biz yapan değerlerden soğutma çabasındalar.Ve bunu çoğu ınsanımız bilmez anlamaz ve bu yüzden hemen kandırılmaya kendilerini mümkün kılarlar.

Yorumu oyla      57      67  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 16:28

Sn.15:58;İngiliz casusu HEMPHER, itiraflarında Osmanlı devletini savaşarak,yıkamıyacaklarını bu yüzden içten yıkmak için nelere baş vurduklarını anlatıyor, ve en başta hedef aldıkları nokta müslimanlığı yok etmek!çünki OSMANLI yıllarca o kutsal kitapı kendssine örnek edindiği için 600 yıl ayakta kalmış bir çok zaferler elde etmişti.Ve iingiltere'den bir çok casus yetiştirilip Osmanlı nın içine sızmışlardır içten feth etmek için planlar yapıp, o insanların milli degerleriyle inançlarıyla-

Yorumu oyla      59      67  
Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 16:07

Öncelikle Sayın Turan Hristiyan veya Musevi olmak ayıp değildir.Bir ikincisi İslam'a giriş kelime-i şehadetle başalr ve o andan itibaren kişinin nereden veya neyden İslam'a döndüğünün de önemi kalmaz.Dönme muhabbetine girerseniz bu iş sahabeyi , Hz. Ebubekiri Hz Ömeri Hz Aliyi Hz Osmanı dahi dönme diye suçlamaya kadar varır. Yanlış sözlerle doğru düşünceler ifade edilmez.Hristiyan Türkleri Batı'da Yunan Doğu'da Ermeni Kilisesinde erimeye ,Musevi Türkleri İbraniliğe sizin gibiler kurban ettiler.

Yorumu oyla      72      52  
Misafir 24 Aralık 2012 Pazartesi 15:58

Can kardesimiz Frontal;Bir sürü arastirma yapmissiniz yazdiginiz yorumlar dan belli olujyor.Bakiniz fikir alis verisi de ayni ticaret gibi dir.Arz ve talep olmadiktan sonra ne ürününü sata bilirsin ne de fikirlerini kabül ettirebilirsin.Benim sahsi kanaatim, bunlara zerre kadar etkili olamiyacagimiz yönündedir.Bunlarin ortak noktalari Türkiye Cumhuriyetine hep beraber cömelmektir.Ye babam ye Cumhuriyetinin "Kim calisirsa o yiyecek cumhuriyetine" gecisi bir türlü kabüllenemiyorlar...! Felsefeci

Yorumu oyla      57      68  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 12:12

GELECEK YIL İTALYA'YA GELİRLERMİ" DİYE SORUYORDU.Sizlerde nasıl etsekte böyle şanlı tarihimizi karalıyp kötüleyenlerin oyuncağı olsak diye çabalıyorsunuz yaa daha nediyebilirimki.

Yorumu oyla      57      57  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 12:09

YENİLMEZ TÜRK! İstanbul'un OSMANLI LAR(TÜRKLER) tarafından fethi ve daha sonra KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN devrinde Almanya içlerine kadar ilerlenmesi Avrupa'da büyük bir korkuya sebeb olduğu gibi "YENİLMEZ TÜRK İMAJINIDA OLUŞTURDU" TÜRKLER (OSMANLI)ÜLKEMİZE GELİRLERMİ!İstanbul'un fethinden sonra OSMANLILAR IN DURDURUAMAMASI YÜZÜNDEN Avrupada'ki bir çok ülkede"acaba bu yıl Türkler(osmanlı) ülkemize gelir mi" diye düşünülüyordu.Nitekim Makyavelli'nin bir eserinde,kitabın kahramanı"TÜRKLER (OSMANLI)-

Yorumu oyla      57      55  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:53

[50] Kısakürek, age, s.195. [51] Mısıroğlu, age, s.106. [52] Age, s.22. Avrupa'da 16. yüzyılda Türk (OSMANLI) korkusu okadar fazlaydı ki her şeyde Türkler!i (osmanlı)çıkarırlar,kıyamtin geldiğine inanırlardı. Yaptığı araştırmalarla Aprupa'nın Osmanlı'ya (TÜRK'LERE) bakışını çok az bildiğimiz yönlerini çıkaran araştırmacılardan Leyla Coşan,"KIYAMET ALAMETİ TÜRKLER"isimli yeni kitabında Hristiyan dünyasının yaşadığı TÜRK (OSMAN'LI) KORKUSUNU bu yönünü teferruatlı olarak anlatır.

Yorumu oyla      56      55  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:43

Tarihçi Kadir Mısıroğlu: "Onların gurbette bin bir mahrumiyet içinde geçen elli yıllık sürgün devrelerinde, Türk Devleti ve Milleti aleyhinde herhangi bir beyan veya faaliyette bulunduklarına dâir hiçbir iddiâya rastlanmaz... Vatan hâini olmuş olsaydılar tekrar vatanlarına kavuşmak için bir çok ısrarlı mürâcaat ve talepleri olur muydu?"[52] KAYNAKLAR: [46] Kısakürek, age, s.193. [47] Atay, age, s.192. [48] Sonyel, age, s.47. [49] Eric Jan Zürcher, Milli Mücadelede İttihatçılık, İst.1987, s.208

Yorumu oyla      56      55  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:41

Tarihçi Reşat Ekrem Koçu: "Mâzileri çok temiz olan ve memleketleri felâket bataklığına düştükten sonra işbaşına geçen, ağır sorumluluklar yüklenen, yenik milletlere daha fazla çiğnetmemek için nefret edilen, gâlip düşmanlara dostça el uzatmak durumunda kalan o kara bahtlı insanlar milletlerin tarihlerinde sigorta lambalarına benzerler. Kendilerinin yanması vatan ve milletlerinin kurtulmasını te'min eder!.."[51]

Yorumu oyla      57      55  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:40

Refet Bele: "Şu, İtalya'da sürünen Vahdeddin'in encâmına bak! Bu tâlihsiz hükümdar vatanını kurtarmak için elinden geleni yapmış amma sonunda kimseye yaranamamış olmak şöyle dursun, ismi vatan hâinine çıkarılmış bir bedbahttır. Ben onun, Mustafa Kemal'i bu işe sevk ve teşvik eden tek adam olduğunu yakından biliyorum. Elbette bu hakîkat bir gün tarihe intikâl edecektir."[50)

Yorumu oyla      55      55  
FRONTAL 24 Aralık 2012 Pazartesi 11:40

VAHDETTİN HAİN DEĞİLDİ ( 7 FARKLI KAYNAK) Mareşal Fevzi Çakmak: "Ben Vahdeddin'i vatan hâini kabûl edemem!"[46] Falih Rıfkı Atay: "Şüphesiz Pâdişah da Damad Ferid de birer hâin değildir."[47] İngiliz yüksek komiseri Sir John de Robeck'in siyasî yardımcısı Harr Luke: "Pâdişah ile Damad Ferit, Mustafa Kemal ve taraftarlarından daha az vatansever değildirler."[48]Alman Tarihçi Eric Jan Zürcher: "Vahdeddin ve Damad Ferit Paşa vatansever kişilerdir."[49

Yorumu oyla      54      55  
Misafir 23 Aralık 2012 Pazar 18:51

Sayin yazar;90 bin tane genc evladimizi Allah´u Ekber daglarin da bir tek tane kursun atmadan maceraya sürükliyenleri de bir gün yazarsaniz,objektiflik adina iyi bir örneginiz olmus olur yasaminiz da ...(hic duymadim da..) neyse yine de siz bilirsiniz.Kirk yillik käni olurmu ..?

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 23 Aralık 2012 Pazar 18:16

"Osmanli, bir dünya markasi dir" ONUN YERINI üzülerek ifade ediyorum ki; TC dolduramamistir.Aksini iddia edenin söyledikleri ve yazdiklari yok hükmünde dir.Ozamanin sartlarin da 23 milyon m2 topragi sadece 300 bin askerlerle korurken...Osmanli o asirlarin Amerikasiydi.ITIRAZI OLAN..? Vurdumu vurdugu yerde gül biter di..

Yorumu oyla      58      54  
TOTEM 23 Aralık 2012 Pazar 16:42

Böylesi iğrenç nitelemelerde bulunan iğrenç harf yığınlarını yayınlayan Editöre de helal olsun.Harem ağası olan sizsiniz Padişahların uçkuru ile ilgilenen sizsiniz ve Vahdettin ile ilgili günlerdir tek bir kelime yazmadım artık aleni iftiralarda yazıyorsunuz Vahdettine laf söyletmemişim.Böylesi silik ve zavallı insanları adam yerine koyduğum için hata bende sosyal hayatta karşımda dizleri titreyecek zavallılar burada internet kabadayılığı yapıyorlar.Çapınız bu kadar işte.Hakaret ederken Misafir

Yorumu oyla      54      60  
Misafir 23 Aralık 2012 Pazar 15:59

Benim ceddimde o haremden çıkmış kimse yok harem ağası Totem.sen ceddinle istediğin kadar iftihar et.Geldiğin yer o pislik haremdir unutma.Belki adam olursun, adamlık öğrenirsin diye efendice yazıyorum ama,tahtada ses var sen de yok.Ben taraflı okuyorsam,sen de senin tarafını yazıyorsun.Aylardır laf söyletmediğin padişaha Vahdettin olunca birden kıvırttın.Tın tın ötüyor kafan.Ona buna saygısızlık yapıp keyfini çıkarmak için yorum adı altında çirkef saçıyorsun.Hadi oradan be sen de maganda.

Yorumu oyla      64      51  
TOTEM 23 Aralık 2012 Pazar 14:35

Olarak kabul edip değişmez gerçekler olarak görüyorsunuz.Ve dikkat ediyorum sizin edindiğiniz tarih bilgilerinin detayları birilerini kötüleyip yerin dibine sokmakla meşgulken bir kesimide ilahlaştırıyor.Gerçekler hiçbir zaman böyle masal gibi değildir.Bize Osmanlıdan Hiç birşey kalmadı diyebilen bir insana ne anlatabilirsiniz ki?bu derece fanatizmden körleşmiş ve artık şuurunu bile yitirmiş bir insanla sağlıklı bir tartışma yapılmaz.Ceddini red eden insana Avrupalı hırıstyan demem çok azdı..

Yorumu oyla      54      63  
TOTEM 23 Aralık 2012 Pazar 14:32

Hükmü yoktur.Muhteşem Kanuni Sultan Süleynama bile dil uzatıp onu harem ve zevk düşkünü ilan edenlere garibim Vahdettini savunmak zor olur gerçekten:)Tarihi sürekli aynı kaynaklardan tek taraflı okuyanların bu hale gelmeleri normaldir.biraz aklınızı çalıştırsanız bile daha anlamlı değerlendirmeler yapabilirsiniz.Birilerini kötülemeyi temel almış tarih asla gerçek tarih olamaz zira gerçek tarihte günahlarla sevaplar aynı anda servis edilir.sizler tek yönlü ve taraflı tarihleri gerçek tarih-

Yorumu oyla      54      61  
TOTEM 23 Aralık 2012 Pazar 14:29

Esir alınmıştı.şimdi İngilizlerin elinde esir olan bir adamın ne söyledikleri nede fermanları ona ait olmaz bunu bilmek için dahi olmaya gerek yok.Burada oturup sabaha kadar Vahdettin i kötüleyelim ancak bu kendimizi kandırmaktan öteye gitmez Vahdettin belkide Osmanlı sultanlarının en talihsiz ve çaresiz sultanı idi sultan derken oda sembolik kimseye yada hiçbirşeye hükmettiği falan yoktu.Şimdi bu gerçekleri gözardı edip yok Vahdettin şunu dedi bunu dedi vatanı sattı gibisinden sözlerin bir-

Yorumu oyla      54      62  
TOTEM 23 Aralık 2012 Pazar 14:26

Yok yaa ne desen boş adamlar belli biryerlerden besleniyor ve sürekli o kaynaklarda okudukları yalan yanlış söylemleri burada tarihi belge diye aktarıyorlar.Benim vahdettini yere göğe koyamadığımı yazıyor zira yazdıklarım umurunda değil önyargıları ile konuşuyor.Vahdettin için ben aynen şunu yazdım,Savaş kaybetmiş ve işgal edilmiş bir devletin tahtına oturtulmuş hiçbir etkisi yetkisi ve hükmü olmayan bir adam!!Şimdi bu kelimede övgü nerede?Anlamanız kıt mı sizin?Osmanlı işgal edilip padişahı-

Yorumu oyla      54      61  
Misafir 23 Aralık 2012 Pazar 13:25

Bugün uzak doğuda bir çok ülkenin ana dili ingilizcedir.Nedeni malumdur.Bu ingilizler girdikleri bütün savaşlarda(Ki bizim örnek Çanakkale ve Sina savaşlarıdır)ilk kayıp verilecek yerlere bu sömürge ülkelerinin insanlarını sürerlermiş.Ama onlar bugün el üstünde tutulmaktadırlar.Kısaca bir yerlerde yanlış yapmışız,bu yanlışları bilelim derim.Tabi tartışmaya açık konular bunlar,tartışırız.

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 23 Aralık 2012 Pazar 13:17

Ama tarih bu ders alacağız.Bu nedenle yanlışlarımızı inceleyeceğiz ki aynı yanlışları yapmayalım.Dünyada hangi ülke öz kaynaklarında uzaklaşarak zafer kazanmış ki?..Ki Osmanlının Trakya çıkışında başta Sırplar olmak üzere bir çok ülke işgali hoş karşılamışlardır.Nedeni orada bulunanların zulmünden bıktıkları için.Ama ne kadar devam etti,sonuç ortada.Ne canlar kaybettik oralarda.ne paralar yatırdık oralara.İslamı yaymak için gittik bir kişiyi müslüman yapamadan döndük.Ben böyle düşünüyorum.

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 23 Aralık 2012 Pazar 13:10

Tabi ki herkes yazacak buraya düşüncelerini.Yazarın çok önemli bir cümlesi var o da Osmanlı devletinin yaptığı işler inkar edilemez.Bunu inkar tarihi inkar demektir.Kuruluşunda sonra 16 ncı yy sonlarına kadar koca bir imparatorluk kurulmuş.Sonra,sonra 300 yılda kurulan bu imparatorluk son 300 yılda topraklarıyla beraber tarihin sayfalarında yerini almıştır.Bu tarihtir.Ve doğrudur.Şöyle yapsalardı demek abesle iştigaldir.Ben kendi kendime düşünebilirim;"Şöyle yapsalardı başına bunlar gelmezdi.".

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 22 Aralık 2012 Cumartesi 22:14

Bu gün neden? FRONTAL yok, yorumlarında tadı yok.Bu sitenin onun gibi düşünceye sahip olan kadın yorumcuarınada ihtiyacı var.Ve çok erdemli bir kadın,kendisini başka bayan yorumculara göre övgü almasına rağmen hem cinsini savunan! erdemli, faziletli bir yapıya sahip.Seni bu sitede görmek isteriz FRONTAL hanım.

Yorumu oyla      53      58  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 21:56

12 Eylül 1919 da imzalanan ve 22 =cak 1928 The New York Herald Tribune de yayımlanan anlaşmayı yazalım mı?Benim konum İnkılap tarihi,bu konuda istediğin ne varsa belgelerle yazarım.Osmanlı Tarihi ile ilgili sizesizin okuduklarınız dahil yüzlerce

Yorumu oyla      66      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 21:52

Yine Osmanlı padişahının 30 Mart 1919 tarihi İngilizlere yaptığı akıl almaz teklifi yazalım mı?

Yorumu oyla      67      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 21:44

Anadolu da direniş başladı diye çok güzel bir cümle var.Teşekkürler.Bu direnişe karşı Osmanlı Padişahının Beyannamesini yazalım mı?O yazdığın DİRENİŞ yıllarında padişah ve yandaşlarının özellikle orduya yaptıklarını tek tek yazsak belki iki de bir söylediğin Balyoz,Ergenekon gibi olayların aslı da ortaya çıkar,ne dersin.Şu "Malta Sürgünleri"ne bir göz atsak nasıl olur.Vallahi hediye ederim eğer yoksa.Bilal Şimşir'in.

Yorumu oyla      67      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 21:36

Padişahımız efendimiz devam ediyor;"MUSTAFA KEMAL KÖKENİ BİLİNMEYEN MAKEDONYALI BİR ASİDİR(Tüü utanmaz).onun kanı bulgar,yunan,veya sırp kanı olabilir."ve böyle devam ediyor.ŞİMDİİİİ SEVGİLİ ARKADAŞIM SEN BENDEN BU SÜLALEYE SAYGI DUYMAMI VE HATTA DAHA DA İLERİ GİDEREK ONUN CEDDİM OLDUĞUNU SÖYLEMEMİ İSTİYORSUN ÖYLEMİ?SENİN ATAM CEDDİM SOYUM DEMENE BİR İTİRAZIM VARSA ŞEREFSİZİM.AMA BANA DA SEN SAYGI GÖSTER.

Yorumu oyla      66      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 21:31

Devam edelim;23 Mart 1921 Londra Konferansı devam ederken İngiliz Temsilci Rumbold,Lord Curzon' anlatıyor,Atatürk ve arkadaşları için"say ıları azdır,tam olarak halkın boğazına ilmiği geçirmişlerdir ve HALKIN İTAATKAR,KORKAK VE YOKSUL OLMASINDAN YARARLANMAKTADIRLAR.Osmanlı padişahının halkı hakkındaki düşüncesi dikkate değer.Atatürk ve arkdaşalrı için kullandığı ifadelere devam edelim;Ankara önderleri ,bu ülkede gerçek çıkarları olmayan,ÜLEYLE KAN VEYA BAŞKA İLİŞKİLERİ OLMAYAN KİŞİLERDİR.devam..

Yorumu oyla      65      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 21:21

Dikkat edersen yere göğe koymadığın Vahdettin TÜRK MİLLETİ İÇİN hemen hemen senin bana kullandığın ifadeleri kullanıyor.YANILIYOR MUYUM?

Yorumu oyla      64      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 21:19

HİLAFET MAKAMINDAN VAZGEÇTİĞİM ANLAMINA GELMEYECEĞİ AÇIKTIR.Ankara meclisi gibi İSYANCI BİR FİTNENİN bu konuda alacağı tüm kararların geçersiz olacağını bildiririm.Şöyle ki;İslam Hilafetinin Osmanlı Saltanatından ayrılması ve soyutlanması ve Hilafetin tümüyle kaldırılması,DİNİ,KAVMİYETİ,VATANI BELİRSİZ VE KARIŞIK ASKERLERDEN VE ÖTEKİ SINIFLARDAN OLUŞAN KÜÇÜK BİR ŞER ZÜMRESİNİN KISMEN ZORLA VE KISMEN BİLGİSİZLİK VE GAFLETLE YÖNLENDİRDİĞİ BEŞ ALTI MİLYONLUK TÜRK KAVMİNİN YETKİSİNDE DEĞİLDİR.

Yorumu oyla      64      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 21:13

"Avrupalı hıristiyan olmalısın".cümlesini de iade ediyorum ayrıca konuyu Allaha havale ediyorum.Neyse,13 mart 1924 Vahdettin'in ABD Başkanı Coolidge'ye yazdığı mektup;"Amerika Cemahir-i Müttefikiyye reisi Mösyö Coolidge cenaplarına,Siyasi olayların ve gelişmelerin tüm içyüzünü,hangi sebeblerden dolayıSALTANAT MERKEZİMİ GEÇİCİ BİR SÜRE İÇİN TERKETMEK ZORUNDA KALDIĞIMI biliyorsunuz.Bu konuda ayrıntılı bilgi sunmayı gereksiz görüyorum.Bu süresiz uzaklaşmanın BABADAN KALMA SAHİP OLDUĞUM SALTANAT VE

Yorumu oyla      63      49  
TOTEM 22 Aralık 2012 Cumartesi 19:45

Gerçeğini değiştirmez.Bizansta benzer şekilde yıkıldı ama Yunanlılar bizans bizim ceddimiz değildir yunan devleti değildir diyorlar mı?Ya italyanlar peki sizler neden Osmanlıyı ve ceddimizi inkar ediyorsunuz?Bunun amacı ne?Tarihte her devletin her halkın günahlarıda vardır sevapları da Osmanlıyı bu derece karalamak size hiç yakışıyormu?Dünya tarihinin enbüyük İmparatorluklarından birini kuran ceddine hakaret etmek için Avrupalı bir hırıstyan falan olmalısın.Osmanlı Türk devletiydi.Dünya biliyor.

Yorumu oyla      55      61  
TOTEM 22 Aralık 2012 Cumartesi 19:43

Müttefikleri gibi işgal edildi başkent İstanbul İngilizler tarafından kontrol altına alındı ve padişah esir edildi!!Vahdettin savaş kaybetmiş ve işgal edilmiş bir devletin tahtına sembolik olarak oturtuldu ne gücü ne yetkisi nede etkisi vardı ve Anadoluda direniş başladı tüm işgal edilen devletlerde olduğu gibi ve bu direniş zaferle sonuçlandı bu toprakların halkı yeni bir devlet kurdu yani hilafet yıkıldı sadece.Tüm bunlar Osmanlının bizim tarihimiz ve dedelerimizin Osmanlılar adı ile anıldığı-

Yorumu oyla      54      60  
TOTEM 22 Aralık 2012 Cumartesi 19:39

Bende kırıcı konuşmamak istiyorum ama bir insan anlamamkta ısrar edince bu teşhisleri koyuyorum.Türkler anadoluya geldi ve Selçuklu devletini kurdular ve oda yıkıldı ve küçük beyliklere ayrıldılar.sonra Osman beyliği kuruldu ve o küçük beylik yeniden anadoluya sahip oldu sonra bizansın elinde olan Bursa,edirne,İstanbul,Trabzon Vs vs. birdolu ili fethetti yalan mı?sonra koskoca bir imparatorluğa gönüştü ve sonrasında güç kaybetmeye başladı Birinci dünya savaşına girdi o savaşı kaybetti ve tüm-

Yorumu oyla      54      59  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 18:54

"Saygıdeğer efendiler,sizi günlerce işgal eden uzun ve teferruatlı nutkum,NİHAYET GEÇMİŞE KARIŞMIŞ BİR DEVRİN HİKAYESİDİR."

Yorumu oyla      63      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 18:38

"Aciz,hastalıklı beyin"cümlesini iade ediyorum.Bu cümle olmasa meramını ne güzel anlattın.O saygısız cümlenin artık üzerinde durmuyorum.Yazdıklarına katılırım katılmam.O ayrı,katılmıyorum.OSMANLININ BENİM YAŞADIĞIM TOPRAKLARDA ZERRE HAKKI YOKTUR ARKADAŞIM.OSMANLI ALDIĞI TOPRAKLARIN TAMAMINI GERİ VERMİŞTİR.Osmanlı paşası Cemal paşa birinci dünya harbine giriş nedenini "maaş veremedik!..Ya birine teslim olacaktık ya birilerinin yanında savaşacaktık."diyor.O imparatorluğu kim bu hale getirdi?

Yorumu oyla      63      49  
Misafir 22 Aralık 2012 Cumartesi 18:37

Hülya hanim, lütfen size zorla dayatilan kahramanlari unutu verin.Bir kahraman vardir, bir de yapilan.Insallah anlamissinizdir.

Yorumu oyla      58      49  
TOTEM 22 Aralık 2012 Cumartesi 17:53

Kurdular.Yeni devlet kurulunca dedeni red mi etmelisin?Osmanlı Selçuklunun devamı değil mi?Selçuklu yıkılınca Türkler ve bölge halkları yok olup yerine Osmanlı halkı mı geldi?Osmanlı yıkılınca da yerine Türkiye cumhuriyeti vatandaşları mı geldi?Aynı halklar farklı isimlerle devletler kurdular yani dedelerimiz yani ceddimiz!Dedelerimiz önce selçuklu idi sonra osmanlı oldu yine aynı halk şimdi Türkiye Cumhuriyeti devletini kurdu.Varmı itirawzı olan.Varsa da artık onları Allah ıslah etsin.

Yorumu oyla      54      60  
TOTEM 22 Aralık 2012 Cumartesi 17:50

Bu halk ın dedeleri bin yıl önce bu topraklara geldiler ve genişlediler yeni yerler fethettiler ve bu topraklarda devletler kurdular Selçuklu,Osmanlı ve son olarak Türkiye cumhuriyeti bunu anlamak bu derece mi zor?Senin iki evvel deden bir osmanlı vatandaşı değilmiydi?sen yumurtadan mı çıktın yoksa uzaydan mı geldin bu topraklara bunu bile anlamaktan aciz hastalıklı beyinlere laf anlatmaya çalışıyorum.bu toprakların insanları savaşta yenilmiş bir ulusun direnişini gösterip yeni bir devlet-

Yorumu oyla      53      61  
hulya 22 Aralık 2012 Cumartesi 17:39

Osmanlı subayı Mustafa Kemal yabancıların himayesine girmek istemeyen Türk halkını yatıştırmak şöyle dursun "onları bu topraklardan kovabiliriz" diyerek açık destek verdi.Bu durumu fark eden Osmanlı hükümeti M.Kemal'i engellemeye çalıştı.M.Kemal Osmanlı hükümetinden İSTİFA etti ve Türk'lerin haklı mücadesi tarafında yerini aldı.Osmanlı işgalcilerle birlikte hareket ederek Türklerin ölmesine seyirci kalmıştır.Bu kadarmı EZDİ sizi osmanlı olmazsa kendinizi bir hiç sanmanızın nedeni bumu?

Yorumu oyla      54      57  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 17:27

Haya yaşa sen...Git ilkokula giden yeğenine anlat bildiklerini.Hala tartışıyorum diyor aklıllı çocuk..Sen kimseyle tartışmıyorsun bildiklerini kabul etsinler istiyorsun.BENİM YAŞADIĞIM TOPRAKLARDA OSMANLININ ZERRE KATKISI YOK.OSMANLI ALDIĞI YERLERİ GERİ VERDİ(BU CÜMLEYİ EZBERLE ARTIK CANIM,ELLİ SEFER SÖYLETTİRME.).BU MİLLETİN ADI TÜRK MİLLETİDİR,OSMANLI HALKI DEĞİL,DEĞİL,DEĞİL,ANLAMIYORSUN DEĞİL Mİ?Bu topraklar bana Mustafa Kemal ve arkadaşlarından torunlarımıza bırakılmak üzere e-ma-net-tirrr.

Yorumu oyla      62      49  
hulya 22 Aralık 2012 Cumartesi 17:25

Atatürk bir Osmanlı subayıydı,Osmanlı'nın bir türlü anlam veremediği nedenlerle ülke işgal kuvetleriyle,istanbul boğazı ise yabancı donanmalarıyla dolmuştu.Anadoludaki TÜRK halkı yabancıların himayesine girmek istemiyordu ve isyanlar çıkarıyordu.Bu isyanları bir an evvel durdurması için patişah yabancı kuvvetler tarafından uyarıldı.Osmanlı subayı Mustafa Kemal patişah tarafından Anadoludaki insanları yabancıların himayesine girmeleri için ikna etmek üzere yola çıkarıldı.

Yorumu oyla      53      56  
TOTEM 22 Aralık 2012 Cumartesi 15:59

İnsanlarla sözde siyasal tartışmaya giriyorum.İlk okula giden yeğenimle tartışsam daha verimli olur en azından onda bir parça mantık var.Kurtuluş savaşını kim yaptı?Osmanlı halkı değil mi?Yurdumuz işgal edildi ve bizlerde savunduk ve işgal edilen topraklarımızdan kovduk!Dikkat edin oraları fethetmedik bizim olan topraklardan düşmanı kovduk!böylesi basit bir detayı bile algılamaktan yoksun zavallılara ben ne anlatayım?Atatürk bir Osmanlı subayı değilmiydi?Çanakkale savaşındaki rütbesini kim verdi

Yorumu oyla      54      59  
TOTEM 22 Aralık 2012 Cumartesi 15:55

Sabit fikirli militanlaşmış beyinlere birşey anlatmak mümkün değil!Hülya senin bana destek vermene gerek yok zira bir kamyon motorsikleti çeker ama motorsiklet kamyonu çekemez:)Sizler gerçekten daha neyi savunduğunu bile bilmeyen insanlarsınız.biride çıkmış Bu topraklar Osmanlıdan miras değil Kurtuluş savaşında aldık demiş:)yani vatandaşa göre Ankara,İzmir,İstanbul ve diğer 81 ilimizi kurtuluş savaşında kazanmışız:)Fethetmişiz yani:)Kimlerden aldık mesela?şimdi ben bu derece zihin mantık özürlü-

Yorumu oyla      53      59  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 12:45

Sizi anlamak çok zor demiştim ama zor kelimesini atlamışım.Unutun gitsin.

Yorumu oyla      63      50  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 12:44

Boş verin,önemli değil.

Yorumu oyla      62      50  
hulya 22 Aralık 2012 Cumartesi 12:21

Dkapkiner bey 11:59 da ne demek istediğinizi anlayadım.

Yorumu oyla      53      56  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 12:00

11.15 ve 11.08 deki yorumlar bana aittir.

Yorumu oyla      60      49  
Dkapkiner 22 Aralık 2012 Cumartesi 11:59

Sizi anlamak çok Hülya hanım...

Yorumu oyla      61      49  
hulya 22 Aralık 2012 Cumartesi 11:59

2'inci örneğim Almanya'dır.Oda birilerinin çalışkan olduğun için iş ve aş vermesi sana hiç bir zaman yönetimin anahtarını vermez.3'üncü örneğim ise Türkiye Savaşarak kurulmuş bir ülkedir.Osmanlının devamı değildir.M.Kemal Osmanlı askerliğinden istifa ederek TÜRKLERİN safına katılmıştır.Osmanlı İşgal Kuvvetleri ile birlikte hareket etmiştir.O tarihten sonrada türkler tarafından Osmanlı'ya saygı ibaresi RAFA kalkmıştır.

Yorumu oyla      54      55  
hulya 22 Aralık 2012 Cumartesi 11:47

Totem desteğin için teşekür ederim.Bende sana bazen destek olmak istiyorum sençırpınırken ama senin savunduğun şeylerin üzerine yağ dökülmüş gibi tutmak mümkün değil.Böyle oluncada destek olamıyorum(: Beni biraz daha mantıklı olmaya davet eden arkadaşımızada çok mantıklı olduğumu belirtmek istiyorum.1'inci örneğimde "öl de öleyim" yaklaşımının nasıl sonuçlar doğurabileceği ve yaradanmış gibi insanları kul yerine koyup "astığım atık,kestiğim kestik"le sonuçlandığı Osmanlı örneği ile sabittir.

Yorumu oyla      53      58  
Misafir 22 Aralık 2012 Cumartesi 11:15

hangi tarihçiyi okursanız okuyunuz bu gerçek en basit izahı ile böyledir.Aksini yazan bir tarihçi gösterin.Eğer satır aralarına girerseniz iş kopar.O zaman herkesin söyleyecek sözü olur.Osmanlının gerilemesi ne zaman başlamıştır ve EN ÖNEMLİSİ SEBEPLERİ NELERDİR?Ben kanuni ölür ölmez bıçak gibi gerileme başladıya inanmıyorum.Bu zaten olmaz.Demek ki yanlışlar Kanuni zamanında başlamıştır.Örneğin.dünyanın jandarması olmak gibi.

Yorumu oyla      54      51  
Misafir 22 Aralık 2012 Cumartesi 11:08

Benim yaşadığım topraklarda OSMANLININ ZERRE KATKISI YOKTUR.OSMANLI ALDIĞI YERLERİN HEPSİNİ GERİ VERMİŞTİR.Sevr anlaşmasını imzalamasıyla Osmanlı kendi devrini kendi kapamış ve kapatırken de milyonlarca şehit vererek alınan bu toprakları geri vermiştir.Bunu inkar edemezsiniz herhalde?Geri alan İstanbuldaki Osmanlı değil Ankaradaki Hükümettir.Bu topraklar ve bu Cumhuriyet bana Mustafa kemal ve arkadaşlarından torunlarımıza teslim edilmek üzere emenettir.Borcum onlaradır.Taraflı tarafsız hangi

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 22 Aralık 2012 Cumartesi 08:29

Ben daha öncede söyledim, FRONTAL TAM OSMANLI kadını diye. Bakın kendisine yapılan övgülere rağmen Hülya hanımı savunması büyük bir erdemdir. Oysa hülya hanım bır vatandaşın kendisini daha hanım bulmasını böbürlenerek FRONTALA söylemişti.Ama fontal kendisine aynı saygısızlığı yapmadı. Tebrikler frontal.

Yorumu oyla      54      51  
TOTEM 21 Aralık 2012 Cuma 22:54

22.19 daki yorum bana ait!! Hülya kardeşimle sürekli cebelleşsekte o benim kadim dostumdur kimseye harcatmam onu:)Aramıza girmeyin biz yıllardır burada kardeş kardeş didişiyoruz burada:)

Yorumu oyla      54      58  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 22:48

Kanuninin viyana kusatmasindan daha zor ve cetin bir hucum yapmamiza ragmen,ne Rahmi Bey ne de tahifesi bir adim bile geri atmiyor.Fatihin soyledigi gibi ya Ben istanbulu alirim ya da Istanbul beni.Szizleri bizler den daha fazla OSmanll dostu yapmazsak toprah basimiza olsun:)

Yorumu oyla      53      55  
Dkapkiner 21 Aralık 2012 Cuma 22:45

Ünlü İngiliz Edebiyatçı Samuel Johnson'a ait olan BAZI SÖZLER;"MilliyetçiliK,ŞEREFSİZ POLİTİKACININ son sığınağıdır."."HER İNSANIN DÜŞÜNDÜĞÜNÜ SÖYLEMEYE,DİNLEYENİN DE ONA KARŞI ÇIKMAYA HAKKI VARDIR.","BİLMEDİĞİMİZ ŞEYLER BİZİ FELAKETE SÜRÜKLEMEZ,BİZİ FELAKETE SÜRÜKLEYEN GAYET İYİ BİLDİĞİMİZİ SANDIĞIMIZ;FAKAT ASLINDA ÖYLE OLMAYAN ŞEYLERDİR.".

Yorumu oyla      63      49  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 22:19

Şimdi Burada fikri tartışmalar yapmak ve konuya mümkün olduğunca bağlı kalmak bence esas olmalı.Hülya kardeşimle belkide en çok ve yıllardır ben didişiyorum ama o benim kadim kardeşimdir:)Her zaman saygısını ve seviyesini korumuş bir kardeşimdir.Ben ona bazen yüklensem hatta kızsam da bu Abi kardeş ilişkisi dahilinde olur fikren aynı düşünmesek te sosyal anlamda her zaman destek veririm o bu sitenin rengi:) Her zaman yaz kardeşim sen olmadan zevki olmaz bu sitenin.

Yorumu oyla      53      56  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 22:17

Frontal ,son aciklayici yorumunuz on numara...! Yani demek istediniz ki;golge etmeyin baska ihsan istemem.Buraya kadar hepsi tamam da,bazende Hulya hanim da cok kirici olabiliyor.Ornegin,totemden bir laf geri kalmiyor.TOtemin kendisini toparlamasi haftalari aliyor.

Yorumu oyla      55      54  
FRONTAL 21 Aralık 2012 Cuma 19:41

18:18 bakınız burda bizler maç yapmıyoruz, ve benide kimseyle mukayese etmeyiniz.Hülya hanımla zıt gözuşlerde olabılırız ama sonuçta oda bir bayan böyle kırıcı tabirlerde bulunmanız hoş değil.Ve ben Hülya hanımı kendime rakip hiç bir zaman görmedim,herkes düşüncesini ortaya koyar belkı bizlere uymaz ama bu bize kırıcı olmayıda hak vermez.Hülya niyetim seni kırmak deildi,ama gercekten bazen tezlerin içinden çıkılacak gıbı değil! Biraz daha mantıklı olalım.SAYGILAR,HAYIRLI AKŞAMLAR.

Yorumu oyla      56      57  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 19:30

Sanki bizler T.C savaşarak kazanılmadı diye iddada bulundukta sende bize:Türkiye Cumhuriyeti savaşlarla kazanıldı ve kuruldu bunu anlayın artık". Diyorsun. Frontal gercekten haklı sen soru sormayı bile beceremiyorsun.Güya soru soracaksın burda kalkmış masal anlatıyorsun.hatanıda yuzune vurunca bizleri haksız görüyorsun.

Yorumu oyla      53      53  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 19:28

Sus Hülya sus,konuştukca batıyorsun.Anlattığın masal ile T.C nin savaşlarla kazanılmasını ve kurulduğunu belirtmek istmendeki cümleye;Bizler cevir kazı yanmasın deriz. Çünki ikisi birbiirnden alakasız seni burda aşşalıyan yok sadece hatalarını dile getiriyoruz.T.C den önce bu devlet Osmanlı değilmiydi? Bizler başka gezegenden gelip T.c mi kurduk? Artık yani iyice afallamaya başladın ne dedğini şaşırır oldun.Ve gercekten sen bence artık yorum yazma çuvalıyorsun.

Yorumu oyla      53      54  
hulya 21 Aralık 2012 Cuma 18:54

Aklı sıra beni aşağılayacaklar.Siz anlamadığınız için masallarla süslemek zorunda kalıyorum.Türkiye Cumhuriyeti savaşlarla kazanıldı ve kuruldu bunu anlayın artık.Tıpkı Fatih'in İstanbul'u aldığı gibi.Fatih 1000 yıllık Bizans İmparatorluğunu yad edip durdumu? Bu toprakları bize bırakıp gittiler diye? Türklerde savaştı ve aldı.Fransada alabilirdi, İngilterede alabilirdi, Almanyada hepsi asker gönderdi almak için.Ama Türkler aldı ve adını OSMANLI koymadı.Türkiye Cumhuriyeti koydu.

Yorumu oyla      61      52  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 18:18

Ne o Hülya topukları yagladınmı ne gözukmuyorsun:) ugraşma boşuna FRONTAL ile başedemiyorsunn aksine bide saçma sapan masal anlatarak çuvallıyorsun. vazgeç Frontel ile uğraşmaktan.O gercekten kaliteli bir yorumcu, ve yorumlarında profösyonelce ilerliyor.FRONTAL-1 HÜLYA-0 GEÇMİŞ OLSUN:)

Yorumu oyla      55      53  
TOTEM 21 Aralık 2012 Cuma 16:42

Editör bu ne yaaa???ne yapıyorsunuz?Yarumlarımın sürekli yarısı çıkıyor!Hani düşünce özgürlüğü?Yazarlar bile akılsız diyebiliyorken,salak yalak diye okurlarına hitap edebiliyorken benim asla hakaret içermeyen yorumlarım sansürleniyor ayıp gerçekten ayıp düşünce özgürlüğü anlayışınız bu mu?

Yorumu oyla      57      59  
TOTEM 21 Aralık 2012 Cuma 15:53

Sayın yazarın birçok çelişkisini ortaya koydum ve ben birinin kişiliğine hakaret ederek olayı kişiselleştirerek yorum yazmıyorum.Hiçkimse sorduğum sorulara cevap veremiyor sadece ucuz sataşmalar ve hiçbir tarihi dayanağı olmayan saçma sapan harem hamam diyalogları zira bunların kafalarını bunlarla doldurmuşlar.Kafalarındaki Osmanlı algısını böyle oluşturmuşlar.Ceddine düşman bir nesil yaratmaya çalıştılar zira bir nesli değerlerinden,tarihinden ve dininden uzaklaştırırsan istediğin gibi asimile-

Yorumu oyla      55      58  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 15:40

Akıllı yorumculardan derlemeler:)Bu topraklarda sizin ceddinizin zerre payı yoktur demiş!!İstanbul kim aldı?Bursa?İzmir?Edirne Malatya Kayseri:)Cahiller sürüsü şuan vatan diye oturduğun yaşadığın yerler sana Osmanlının armağanıdır.Hepsi Osmanlı fetihleri ile bizim oldu.Biride sarı Selim hamamda cariye kovalardı Kanuni de demiş!Sanırsın ki adam da o dönem harem ağasıymış:)Bir diğeri susmayı önermiş tabi sus bir israillinin bizim tarihimiz hakkında konuşması abes sen önce kendi devletinin-

Yorumu oyla      64      53  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 15:21

Bir tanesi de kalkmis sözde Türklerin yaptigi tüneller den dem vuruyor..! Adamlar Canakkale savasin da yüz lerce subay sehit verdiler bunlari da biliyormusun..? Üstelik bazilari kol basi oldugu zamanlar da ülkenin Genel Kurmay Baskani;Bir Alman Genaraliydi.Bir gün Almanyanin Baskentine gelirsen sokak isimlerinden(dardanel Weg,Gallipoolu Weg.Impros Weg gibi..) yazdiklarimi daha iyi anlarsin.Tabiki bu yazdiklarim anliyanlar icin dir.

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 15:11

Bazılarına verilebilecek en büyük ceza,onları başbaşa bırakmaktır..Ne dersiniz üstad?-(1897Basel)

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 14:48

o denli pisman olmustu ki, vicdanin sesini dinliyerek ruhunun rahatlamasi adina asrin deha ve Padisahina asagida ki siiri yazmistir. Nerdesin sevketlüm Abdülhamit Han?/Feryadim varir mi barigahina ?/Tarihler adini andigi zaman;Sana hak verecek EY KOCA SULTAN ! BIZDEK UTANMADAN IFTIRA ATAN/Asrin en siyasi Padisahina.Divane sen degil,meger biz misiz;Bir cürük iplige HÜLYA dizmisiz,SADE DELI DEGIL,edep.......z;Tükürdük atalar kiblegahina. 1453 not:beni bu siiri buraya tasimaya siz mecbur kildin(2)

Yorumu oyla      54      51  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 14:36

Cogunlugu mason kafali dört tane ne ettügü bilmez evveli mechül kisiler tarafin dan tahtan indirilen Cennet mekän Abdülhamit Han.Bir Fransiz tarihcinin kahpece tarifiyle "Le Sültan Reuge"yani kizil Sultan olarak tarihe gecen bu Padisahimiza, Almanlarin gercek vatan sever prensi söyle demistir"Dünyada ki yüz gram akilin doksani Abdülhamitte, geri kalani ise diger siyasilerde bulunur.Yine Riza Tevfik, attigi camurlardan ve iftiralardan (1) 1453

Yorumu oyla      55      51  
FRONTAL 21 Aralık 2012 Cuma 14:36

Türk halkı adına I. Dünya Savaşını bitiren antlaşma olarak LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI imzalanmıştır.12:26 İSTANBULU FATİF ALDI ONUN SOYUNDAN BİRİ GERİ VERDİ DEMEK:))o yüzden halen istanbul türklerin değilmi? ve köprünün adınıda istanbulu geri verdiği için FATİH SULTAN MEHMET HAN köprüsü olarak adlandırdılar değilmi?:) gercekten acıyorum sizlere,BİR İNSAN NASIL BU KADAR CAHİL OLABİLİRKİ.Bide tarih dersi vermeye kalkmazlarmı bu cahillikle gülme kırızlerıne gırıyorum adeta.

Yorumu oyla      55      55  
FRONTAL 21 Aralık 2012 Cuma 14:32

Allahım ben kimlerle ugraşıyorum! Hülya sen soru sormuyorsun ki bana masal anlatıyorsun,bazen senin uzaylı olduğundan şüphe ediyorum doğrusu, daha sen soru sormayı bile beceremiyorsun kalkmış burda sen ne anlatıyorsun.Cahllikten bahsedenlerede bakın hele:)bu aralar moda zaten cahillerin diline cahil kelimesi pelesenk olmuş. Kardeşim sen sevr antlaşmasını önce bir ögren sonra gel burda ahkam kes.Sevr antlaşması Türk halkının verdiği kurtuluş mücadelesi sonucunda uygulanamamış, bu yüzden Türk -

Yorumu oyla      54      55  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 12:26

o tarihte sizin ceddim dediğiniz Osman babasında bile yoktu.Saldırganlığınız ve utanmazlığınızla belli ki editör bey de baş edemiyor.Bu topraklarda sizin ceddinizin zerre payı yoktur.İstanbul'u Fatih aldı onun soyundan biri geri verdi.Bunu anlamıyorsun değil mi Put?

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 12:23

Hülya hanım sen bu echel-i Cühelaya uyma.Bunların tarih nedir bildikleri yok.Hangi topraklar bana Osmanlıdan kalmış.Cahiller Osmanlı aldığı toprakları Sevr anlaşmasıyla geri verdi.Vermedi deyin eğer sıkıyorsa.Bu topraklar bize Mustafa kemal Atatürk ve arkadaşları tarafından hediye edilmiştir.Cahiller,beyni hava almayanlar,daha eskiye gidelim;bu toprakları kazananlar Osmanlı değil öz be öz Türk çocuklarıydı.Türklerin Anadoluya girişini 1071 derseniz(Ki bence Anadolu 5 bin yıllık Türk yurdudur)

Yorumu oyla      58      50  
hulya 21 Aralık 2012 Cuma 11:34

"Benim ecdadımın yaptığı tünellerden geçen Almanlar,hiç utanmıyorlarmı bu tünelleri kullanırken?" gibi absürt bir soru olabilirmi? Benim ecdadım YÖNETİM YETKİSİNİDE bana verendir.İşi sadece yaptıran değil.Her şey saglikli dusunmekten gecer çok doğru bir söz.Ama sağlıksız düşünce olunca doğru sözü bile yanlış yere söyler insan:))

Yorumu oyla      55      50  
hulya 21 Aralık 2012 Cuma 11:27

Kaliteli yorumcu yorumcularımıza bir sorum olacak.Almanyanın alt yapısının neredeyse tamamını Türk'ler yapmıştır.Hatta bir arkadaşımın babası şöyle bir anekdot anlatmıştı:"Alman mühendis bize günlük 1m.tünel kazma görevi vermişti.Biz ise 4m'yi öğleye kadar kazıp oturmuştuk.Zannettik ki bizi ödüllendirecekler.Böyle yapmamamızı söylesede baktı bizi durduramıyor günlük işi 5 m'ye çıkardılar aldığımız para aynı olduğu halde." Şimdi bunun konuyla ne alakası var demeyin alakası var.

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 21 Aralık 2012 Cuma 01:17

Kaliteli yorum yapmanin onculerinden olan Frontal,Totem gibilerin yorumlarina ne kadar olumduz puan versenizde,fikirlerinde her hangi bir eksiklik meydane getirmez.Siz siz olun ilk once bol bol kitap okuyun.Belki de bu yoru.culat sizlerin boyu kadar kitsp okumuslardir.Iynsallah yapici uyariyi dikkate slirsiniz.Kendini gelistirmemin yolu saglam kaynak ve saglikli dusunmekten gecer.

Yorumu oyla      58      50  
FRONTAL 20 Aralık 2012 Perşembe 23:09

Sn. 22:52 zaten gülme işaretiniden mecazı anlamı belirttiğinizi anladım. Zira milli benliğine, ve tarihine baglı olan kişiler hurafelere inanmazlar. HAYIRLI GECELER.22:46 araştır kardeşim araştır ben gercekten sizlere bunu sebebini anlatmaktan yoruldum,batılılar tarafından muhteşem ünü almış ve kanuni sıfatını hak kazanan biri nasıl ve neden evlatınını canına kıyar? bunu gerektiren sebebler nelerdir? bir araştır kardeşim.SAYGILAR.

Yorumu oyla      58      55  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 22:52

sevgili arkadaslar 21:43 yaprigim yorumu yanlis anladiniz,yaptigim sadece bir mecazi anlam tasir(ironi)kelimedini kullanmiyorum cunku nefret edixorum bu kelimeden.Ayriyetten KUrani KErime AMentu etmis bir insanim,tabiki laikcilerin hurafelerine bende inanmiyoeum.iyi geceler

Yorumu oyla      55      52  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 22:51

22.46 boşuna uğraşıyorsun bunların beyni dumura uğramış

Yorumu oyla      53      51  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 22:46

"Bayezid ve yanındaki 4 oğlu hemen yay kirişleri boyunlarına dolanarak boğuldular. Şehzade’nin Amasya’da bıraktığı 3 yaşındaki oğlu Osman da annesinin kucağından alınarak çoktan katledilmişti…" bunları okuyup nasıl hala o vahşeti savunuyorsunuz aklım almıyor. sırplara laf ederiz yeri gelince ne farkı var? hangi vicdan buna dayanır?

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 22:44

sarhoş selim hamamda cariye kovalıyordu da kanuni farklı mıydı? tek farkları birinin sarhoş olması diğerinin değil. belki kanuni de sarhoştu ama bizim haberimiz yok.

Yorumu oyla      55      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 22:41

21.43 de iki yorum var.Ben öyle saçma sapan şeylere inanmam.Çanakkale savaşından sonra %90 erkek doğmuş!..Kafayı yiyeceğim ya...

Yorumu oyla      54      49  
FRONTAL 20 Aralık 2012 Perşembe 22:31

Sidikli olmakla sıfatlamak kadar ................. noktalı yerlere yakışanı siz seçin arkadaşlar.Zira ben doldurunca editör yayımlamıyor.SAYGILAR.

Yorumu oyla      55      54  
FRONTAL 20 Aralık 2012 Perşembe 22:29

sn. 21:43 kıyametın zamanını ancak yüce yaratan bilir. böyle hurafelere inanmayınız derim.Benim zoruma giden, tarihte bir çok devleti adaleti ile yöneten koca bir imparatorlugu bu şekılde aşşağılayark hakeret ederek karalamaları.Bizden başka tarihini ecdatını karalıyan bir millet daha varmı?Osmanlı devleti gibi tarihte bir veya birkaç örneği bulunan bir pax sistemini, birkaç entrikayla, bazı Padişahların şahsî kusurları ile değerlendirmek; faziletli bir insanı, vücudu idrar ürettiği için -

Yorumu oyla      55      56  
TOTEM 20 Aralık 2012 Perşembe 22:13

Gerileme dönemi kanuni ile başlamış diyor vatandaş:)Kanuni ile başlamıyor Kanuni dönemi muhteşem dönem Osmanlı toprakları üç misli büyüdü:)Cahil desem kızarsınız ama cahilsiniz Kanuniden sonra sadrazamlar dönemi başlıyor sokullu ve Köprülü dönemleri, gerileme çok sonraları başladı benim dandik diziden tarih öğrenen vatandaşlarım:)

Yorumu oyla      55      56  
FRONTAL 20 Aralık 2012 Perşembe 22:10

Sn.21:38 bir rumuz edinipte yorumlarınız öyle yazmanızı öneririm, zira burda kim neyi savunuyor belli değil.O çirkef sözünü tarihte peygamber övgüsü almış, bazı insanların bilip, bilmeden, Fatih Sultan Mehmet han gibi insanın cinsel tercihine kadar el uzatan ölü soyguncularınadı o çirkef sözüm ve haklıyımda demekle bu kul hakkına girer.Zira madem yerden yere vuruyosun, begenmıyorsun neden o insanında katkısı bulunduğu topraklarda yaşıyorsun.İşte ben buna karşı sert tepki veriyorum.SAYGILAR.

Yorumu oyla      56      55  
TOTEM 20 Aralık 2012 Perşembe 22:09

22.01 anladım arkadaşım:) bu arada yorumların çoğu BLA,BALA,BALA konu ile alakalı olmayan kişisel çekişmeler yok sen ne dedin yok ben demedim ama konu ile ilgilenen yok!Sorduğum sorulara cevap verecek yürekte ve bilgide kimse yok.O red edip hakaretler ve iftiralar sıraladığınızın Osmanlının fethettiği topraklarda yaşıyorsunuz hain mirasyediler...Şuursuz lafım hakaret değil tıbbi bir teşhis sadece.

Yorumu oyla      53      56  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 22:01

Saygıdeğer Totem EMEK SİNEMASI ironik bir göndermeydi önceki bir yoruma.

Yorumu oyla      53      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 21:43

Yılların gazetecisine yapılan saldırılara bakın.Adam Gerileme Devri Kanuni ile başlamıştır diyor,siz de hayır diyorsunuz, belgeler gösteriyorsunuz,bitti.Bu hakaretler ve suçlamalar niye?Sizin düşüncenize uygun yazanlara teşekkür ediyorsunuz,aykırı bir şey yazanın vay haline...Bu nasıl yorum yazmadır?Umarım anlayışla karşılamışsınızdır.

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 21:43

Frontal kardesimiz,Sabah ola hayir ola.Yarin ecdatimizla alip veremiyen inkarci surusu icin bura da kiyamet kopacak.onlari tekrar orta asyaya degil,fizana gonderecegim:))

Yorumu oyla      53      52  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 21:38

Sizin adınıza beni rahatsız eder,siz rahatsız olmaz mısınız?"ÇİRKEFLİK SİZİN KANINIZA BULAŞMIŞ" cümlesini kullandığınız kişinin karşısında olsanız kullanabilir misiniz?Ki burada size bu şekilde hitap eden kimse yok siz vurdukça vuruyorsunuz.Anlamadığım bir şey daha var,editör bu yazılanları nasıl yayınlar?Bunların hepsi suç.Bugün internet gazeteciliği hepimizin desteklediği bir mücadele içinde;ama editörün yorum diye yayımladıklarına bak.ben Rahmi Beyin yerinde olsam buraya yazı mazı yazmam.

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 21:32

Ancak bu kullandığınız kelimelerle ben sizin yazdıklarınızı nasıl okurum?On kelimenin sekizi hakaret ve aşağılama.Yemin ediyorum size şaşıyorum.Ne yaptığınızı zannediyorsunuz siz.Burada biri de size hakaret ederse ve bunu editör yayımlarsa rahatsız olmaz mısınız?Murat Belge'ye ağzınıza geleni söylediniz(iyi de ettiniz.).Ancak sizin kaynaklarınıza da onların hakaret etme hakkı yok mu?Siz bir hanımefendisiniz.Tartışmalarda daha dikkatli ifadeler kullanmanız gerekmez mi?Alacağınız ters bir cevap

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 21:27

Hanımefendi,kime söylerseniz söyleyin bu "ÇİRKEF"kelimesi sizin ağzınıza yakışıyor mu?Burada size kim bu şekilde hitap etti?Hiç kimse.Burada yorum yazılmaz.Yanlış dediğiniz tarihin sizin için doğru olanı yazıyorsunuz.(Çok güzel.)Bunları yazarken bu insanları aşağılama niye.Burada belli ki tarih konusunda bir anlaşmamazlık var.Herkes farklı yerlerden araştırmış.Olabilir,benim anlamadığım niye hakaret ediyorsunuz insanlara?Hanımefendi belki de tarih profesörüsünüz.

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 21:14

Saygıdeğer Totem EMEK sineması yorumu önceki bir yoruma göndermeydi.SİZE ve bütün yorumcu arkadaşlara GÜZEL GÜNLER.SEVELİM SEVİLELİM DÜNYA KİMSEYE KALMAZ.

Yorumu oyla      55      50  
FRONTAL 20 Aralık 2012 Perşembe 21:10

20:57 ben size ecdatınızı red ediyorsunuz diye bir cümle kurdummu? ben o çirkef kelimesini 19:57 deki şahse söyledim. siz neden üzerinize aldınızki?ve sizi, bulunduğunuz şehirden kovma içeren bi cümle kurdummu? siz ne dediğiniz farkındamısını? iyice okumadan hakkımda hüküm vermeniz adil değil.

Yorumu oyla      55      55  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 20:57

İşte tam OSMANLI kadını FRONTAL, gercekten şu TC de sizin gibi kadınların var olduğunu gördükce bu ülkeden ümidimi kesmiyorum.Size saygı ve sevgilerimi iletir hayranlığımı belirtmek isterim.

Yorumu oyla      54      55  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 20:46

Beni biriyle karıştırdınız galiba.Ben ceddimi,dedemi falan reddetmedim.Orta Asya benim ana yurdum,gerekirse yine giderim de siz kimi kimin memleketinden kovuyorsunuz?Hanımefendi(!) özür dilerim küfür kelimesini yanlış kullanmışım.çirkeflik yapıyorsunuz diyecektim.Ama Allahı var bu "ÇİRKEF"kelimesi ağzınıza çok yakışmış.

Yorumu oyla      56      51  
TOTEM 20 Aralık 2012 Perşembe 20:34

Emek sineması nerede?İstanbulda değil mi?Madem kan şiddet tecavüz o zaman Fatihin fethettiği ilde ne işin var?Bazen gerçekten ilk okul talebeleri ile muhatap oluyorum gibi hissediyorum:)Bana kan gözyaşı ve yağma olmayan tek bir savaş söyle sana akide şekeri vereceğim:)Sizler kandırılmış,uyutulmuş ve benliğini kaybetmiş ne söylediğini,ne savunduğunu bile Bilmeyen zavallılarsınız.Şuursuzca sloganlar atıp veciz sözler söylediğinizi sanıyorsunuz.İşte sayın yazarın akıllı okuyucu profili:)

Yorumu oyla      53      55  
FRONTAL 20 Aralık 2012 Perşembe 20:27

19:45 O vakit, bilmediğiniz konular hakkında, ahkam kesip bilenlere çirkeflik yapmayın.Burda da kimseye küfür manalı bir yorum yazmadım. İroni dersen tamam,benzetme dersen onada tamam, ama küfür içiren yorumlar yazmadım.İFTİRA ATMAK ÇİRKEF SAÇMAK SİZLERİN ARTIK KANINA BULAŞMIŞ.Bizlerin sizin adınıza yapacak bişiyimiz malisef yok, ALLAHA YALVARIN! BELKİ ACIRDA SİZİ İSLAH EDER.

Yorumu oyla      55      55  
TOTEM 20 Aralık 2012 Perşembe 20:03

Fatihi yada Osmanlıyı beğenmeyip ceddi olarak kabul etmeyenler lütfen öncelikle İstanbul u sonra diğer illeri terk edip orta asyaya göç etsinler.Sizler hem dedesini red edip hemde mirasına konup sefa süren hain torunlar gibisiniz.Ersin bey duydunuzmu bak vatandaş uslu duruyormuş:)Yaa birde koca adamlar olacaksınız size gerçekten gülüyorum.Rahmi Turan ın akıllı okuyucuları bunlar:)Yazar haklı aslında kendisi ironi yapmış akıllı olan insan bu dolmaları yer mi?Okuyucusunu biliyor vallahi:)

Yorumu oyla      54      54  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 19:57

"fatih yamaya izin verdi istanbulu fethettikten sonra. ama ne yağma. kan şiddet, tecavüz" GERİSİ HAFTAYA SİNEMAMIZDA EMEK SİNEMASI tüm nahiye HALkını sinemamıza bekler.ANONSÇU, Nurettin HAYALÎ

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 19:45

Vallahi hiç bilmediğim konulardır bunlar.Yoksa emriniz olur;yazardım bir şeyler.Sizi kırmazdım.Hoş siz de pek bir şey yazmıyorsunuz birbirinize küfretmekten başka.Boş verin ben almayayım siz böyle iyisiniz!..

Yorumu oyla      54      49  
FRONTAL 20 Aralık 2012 Perşembe 18:51

18:32 madem yazılan yorumları beğenmediniz tarhi birde sizde dinliyelim. Bakalım sizden ne gibi cevherler ve zeka fışkıracak evet buyrun bide sizden dinliyelim madem beğenmiyorsun eleştiriyorsun buna sebeb olan o derinnn tarih bilginizi aktarın.

Yorumu oyla      55      57  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 18:38

sonun başlangıcından akp'nin altın nesli doğdu vesselam

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 18:37

fatih yamaya izin verdi istanbulu fethettikten sonra. ama ne yağma. kan şiddet, tecavüz. ve o fatih cennetle müjdelenmiş kişi olarak pazarlanıyor. peh

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 18:34

nereye gitti o kadar can? onların ahı tutmayacak mıydı osmanlıyı? onca masum katleden iflah olur mu?

Yorumu oyla      57      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 18:32

Bakın Ersin bey kimseyi kıracak bir şey söylemedim;bilginize.

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 18:32

Çıkaracağınız gazete ne oldu Rahmi bey? gazeteyle ilgili haberler de kesildi. yeni bir gecikme yok inşallah. sabırsızlıkla bekliyoruz. tiraj hesabınızı 1'den başlatın. ben aboneyim şimdiden

Yorumu oyla      55      49  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 18:32

120 yorum(!) ha...Bir tarihin anası ancak böyle bellenir.Senin okuyucu kitlen buysa işimiz var Rahmi bey.Her biri bir cevher!..Hele hele o "Çanakkale savaşı kazanılmadı,yetişmiş genç öğrenciler bitti.";hele de"%90 erkek doğmuştur...!"gibi harika bir cümle!..VEEEEE bu cümleden AYDINLANAN insanlar.Aman Allah'ım...Aman Allah'ım...Bu yorumları derleyip kitap haline getirmeyi düşünür müsünüz Rahmi bey?Bu yazının başlığını bilerek mi attınız?

Yorumu oyla      54      54  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 18:26

Sözcü'de yazılarınızı okumak isteriz.

Yorumu oyla      57      49  
FRONTAL 20 Aralık 2012 Perşembe 17:06

15:42 yorumunuzu zevkle okudum.Gercekler bazılarının işinede gelmsede anlattığın gercekler.Bizler kadar ecdatına düşman bir devlet daha yok! ecdatlarını karalayınca çok modern ve ilkellikten uzak olduğunu sanan arkadaşlar var.Sabahın seherınde bile erinmeden ecdatımızı karalıyanlar var artık gerisini siz düşünün.bu 6 yorumu yazan galiba 1453 olmalı rumuz belirtmemiş ama tahminim 1453 yorumcu arkadaşımızı tahmin ediyorum. Aydınlatıcı yorumlarınız için teşekkür ederim. SAGILAR.

Yorumu oyla      56      55  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 15:42

bitmesini beklediler.Allah öyle bir Allah ki ,savastan sonra dogan cocuklarin %90 erkek cocuk olarak dogmustur...! Osmanliyi yikanlar sadece bu devleti yikmadi dünyada ki adaletin bekcisini de yikmislardir.Osmanlinin cöküsünü uzun uzatiya anlatmak isterim de anlamak istiyenlerin olmadigi bir yerde yorum yaziyoruz ne yazik ki.Yazilacak cok sey var da anlayacak beyin yok..-6/

Yorumu oyla      63      52  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 15:36

Öyle planli ve programli calismislardi ki 21. yüzyilin ortalarina kadar neredeyse bütün komsularimizla ve Arap ülkelerinle düsmani ve hasmani bir iliski icerisindeydik.En fazla da onlar bizi arkadan vurdu tezini yillarca agizlarinda sakiz gibi cignemislerdir.Basarili olmadilar mi..?tabi ki oldular neredeyse 1 asir hem petrol den hem de o güzel insanlardan uzak tutulduk.Sözde bir Canakkale savasi kazanmislar da..kimi kandiriyorsunuz siz o savas kazanilma di sadece yetismis genc ögrencilerin -5

Yorumu oyla      58      54  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 15:33

Bir padişah torunu anlatıyordu.ABD de bulaşıkçılıktan benzin pompacılığına at biniciliği öğretmenliğinden temizlikçiliğe her işi yaptım diye.OSMANLı bitti gitti siz KARALAMAYA DOYMADINIZ.CUMHURİYETİ SEVMEK osmanlı düşmanlığıyla beslenecekse yanlış BESLENİYORSUNUZ.SİZLER GİBİSİ DÜnyada azdır.YA Da yoktur.ELALEM ne peşinde siz nerede KALMIŞSINIZ.Bir de işkence kaseti dinleyenlere sevginiz var ya.HİÇ ALMAYAYIM BAşKASINA ANLATIN nefretinizi.

Yorumu oyla      56      54  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 15:31

Bunlarin en iyi yaptiklari yer yer de basarili olduklari kelimelerle oynamaktir.Mesela,Devletin mali deniz yemiyen ..... dur.Bana dokinmayan yilan 100 sene yasasin gibi..bu sözler öyle cok masum sözler degildir.Devletin sosyal yönünü kemirir ve bitirir.Osmanli cökmemistir,hala ruhu o topraklarin üzerin de yasamaktadir, bunu bilen güruhlar mücadeleye yeni medotlarla ve yöntemlerle devam etmektedirler..! Onlarin bir plani varsa Yüce yaratanin bin tane plani var dir.-4/

Yorumu oyla      57      53  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 15:24

"devr-i sabik" olarak adlandirdiklari Abdülhamit dönemi onlar icin 50 metreden igneyi deligine gecirmekten daha zor olmustu.Cünkü karsilarin da her seyiyile Allah a teslim olmus düsmanini cok iyi taniyan biri var di.Sorsaniz onlara kendilerini ulusalci ve asiri milliyetci olarak tanitirlar, halbuki bu topraklara en büyük zarari da kendileri bilerek vermisler dir.Ittihat Terakkinin kalintilarini günümüzde de görebiliyoruz."yanip tutusuyorlar" daha bazla zarar niye veremiyoruz diye..-3/

Yorumu oyla      55      54  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 15:19

altinda "kizil Sultan " yaziyordu.Cocukluk pisikolojisiyle gönlüm buna razi olmadi.Tuttugum gibi o sayfayi sobaya attim.O kitabi para karsiliginda yazan sözde tarih yazari hem aldigi görevi yerine getirmistir hem de paralari hakaret karsiligin da cebe indirmistir.Halbu ki Abdülhamit Han 33 sene icerden ve disarda yikilmak istenen devleti Aliyeyi 33 sene ayakta tutmasini bilmistir.Aga babalari, iceride ki is birlikcilerine her türlü entrikayi ve Bizans oyunlarini ögretmeyi ihmal etmemislerdi2/

Yorumu oyla      55      53  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 15:12

21.Yy tarihe gerceklerin yalanlara galip geldigi yil olarak not düsmüstür.Rahmi Bey,kend aldigi ideolojisinin dogrultusun da köse yazilarini yaza dursun.Adim gibi biliyorum kendisi de tarihi carpitmaktan yorulmustur.Osmanlinin yikilmasina zemin hazirlayan ENVER Pasa ve ekibi nasil bir milliyetcilik adina bu günaha girmislerdir.O günden bu taraf dökülen kanlar bilakis Filistinde onlarin kontolarina yazilmalidir.Hic unutmam ,ilk okul 3. ya da 4. sinifta Abdül Han Hamit´in fotografinin 1/

Yorumu oyla      55      52  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 15:04

Dünyada hiç bir baba, senin beş çocuğundan dördünü boğalım,veya dört oğlundan üçünü boğalım sen padişah ol teklifini kabul etmez.Bugün bir cumhurbaşkanına,başbakana senin oğullarını boğalım ömür boyu daşbakan ol vb teklifini kabul etmez.Bu teklifleri osmanlı padişahlarıda kabul etmez.Peki nasıl olmuş bu işler.Cevabı çok basit.Padişahlarında üstünde bir sinsi görünmez güç var.Devlet bu gücün elinde.Padişahta aslında bu gücün kuklası.Akıllı,kontrol edemediği şehzadeleribu sinsi güç boğduruyor.

Yorumu oyla      54      50  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 14:53

Görüntü nasıl olur?Bakın 27 sene tek partili sistemle yönetilmiş,Kurucu lideri en yakın arkadaşları ve partisi tarafından ihanete uğrayıp bir odada izole edilip ölüme terk edilmiş.daha naşı kalkmadan meclis toplanıp öldürün dediği adam Cumhurbaşkanı seçilmiş daha bir yıl geçmeden resimleri para ve puldan kaldırılmış,Bu cumhuriyet Başbakanını ve bakanlarını asmış hemde sudan sebeplerle bu ülkede 3 darbe olmuş gençlerini asmış faili meçhuller yaşanmış.Şimdi bu tabloya bakım gurur duyuyormusunuz?

Yorumu oyla      54      51  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 14:53

Osmanlı islam devletiydi vezir ve sadrazamlarının çoğu hristıyan dönmesiydi deyince birde tc devletine bakmak lazım.tcnin gelmiş geçmiş vezir ve sadrazamlarına bakmak lazım.Kaç tanesi türk kökenli diye.tc devletine,ingiltereye,fransaya,rusyaya bakalım.BM ye kayıtlı 200 civarındaki naylon devlete bakalım.Göreceğimiz şu,dünyada azınlıkları kullanarak çoğunlukları kazıklayan bir görünmez sinsi güç var.Bizansta bunun kontrolündeydi,osmanlıda,tc de,dünyada.Biz türkler çocuklarımızı uyarmalıyız.

Yorumu oyla      53      52  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 14:50

Desem ne dersin?Bu tavır art niyetli benim yanlışlarımın yanında çok daha fazla doğrularımda var kusursuz hatasız insan olurmu?elbette hayatım boyunca birtakım yanlışlarım olmuştur ama beni yanlışlarım üzerinden değerlendirmek haksızlık olur dersin!dersin ama iş 600 yıllık Osmanlı tarihine gelince bu konuda hiç bu derece adil olmazsın.Devrin şartlarını düşünmez haksızca ve tek yönlü eleştirirsin.Ben sana diyorum aynı şeyi daha 100 yılını doldurmamış Cumhuriyetimiz için yapsak ortaya çıkan-

Yorumu oyla      53      51  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 13:39

RAHMİ BEY YENİ ŞEYLER VAR MI bU SÖYLEDİKleriniz MALUM. İYİYE GÜZELE Birleştirici değerlere ait bir şeyler yazın.HİÇBİR BAŞARIDA KARALAMA METODU YOKTUR.SABIRLA KORUK OLUR HELVA . HELVAYA TUZ atmakla bunca yıl ne oldu???

Yorumu oyla      55      52  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 13:33

Golda MEİR BİLE BAZILARINDAN OBJEKTİF.OSMANLI pir-ü paktı diyen yok.AMA bu aşırı Hırsla karalamanın mantığı ne??? Bu konudaki hassasiyet neden BAŞKA KONULARDA YOK????

Yorumu oyla      55      52  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 13:16

Osmanlı tarihini yazanlar arasında DEVŞİRME ÇOKTUR.

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 13:06

Düşmanlara ahbâbını zemm oldu zerafet Dildardan ağyâra şikâyet yeni çıktı (Düşmanlara dostları yermek bir incelik oldu; başkalarına gönül dostlarından şikayet yeni çıktı) ZİYA PAŞA.

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 13:01

Rahmi BEY SÜLEYMANİYE CAMİİNİ GEZDİRDİKTEN SONRA Kanuninin türbesini görmek siteyen üst seviyede turistlere kapalı türbeyi İZAH için epey düşünen bakan Kimdi????? YILLARCA senin ataların cahildi haindi türküsünü ezberleyenler Başka türkü söyleyemez elbet.AKILLI insan gri tonları da Görür.Akl-ı selimin sesi olur İFRAT VE TEFRİTTEN UZAK DURUR.

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 12:50

80 yıl yalanlarla dolu bir tarih dinleyenlerde akıl mı kalır sayın üstad. Bizanslı kadınlar sevgi ile karşılamışlardı Fatih Sultan Mehmed'i diye yazar yalan tarih.Yalanı yazar da,İstanbulun işgalinde büyük rol oynayan Çandarlı Halil Paşa'yı boğdurduğu gerçeğini yazmaz.Ortanca oğlu Mustafa'nın vezir-i azam Mahmut Paşanın karısına tecavüz ettiğini de yazmaz.“Bizim Osmanlı tarihi,peri padişahlarının öykülerine benzeyen, üstünde pembe hayaller kurulabilecek bir tarih değil" demiş idi Çetin Altan.

Yorumu oyla      61      57  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 11:04

HULYA hanım vecizelerinizden çok yararlandık şimdi de senaryo.OSCAR alır dersem iLTİFAT ZANNETMEYİN.AZ bile Oscar Ne ki...SİZDEN DAHA iyi senaristler var.AY IŞIĞI ŞAVKMIŞ Vurmuş geceden türküsü ne güzeldir.

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 10:24

07.07 JAMES BOND sen ne kadar art niyetlisin hayret.İÇ OĞLANI VARDI.türkçede erkek çocuklarına ne denir.NEYSE NİYETİN BELLİ SENİ BU KONUNUN uzmanı kırk prof alsa anlatsa ikna olmazsın demiyorum.SEN BİLGİ ARAYAN DEĞİL KARALAMAK İSteyen ÇAMUR atmaya hevesli birisin etik önemli değil EZBERİN BELLİ.ART NİYETLİSİN.SİZİN GİBİ VAR az da olsa...

Yorumu oyla      60      51  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 10:17

07.07 SAbahın seheri progamından yazan misafir.BİR ZAHMET YAZDIĞINI BİR düşün.İÇ oĞlanı NE DEMEK ÖĞREN.BİL MİYOR SADECE ÇAMUR PİSLİK ATIYORSUN.Sen tatmin oluyorsun ayrı.BİLMEZ BİLMEDİĞİNİ DE BİLMEZLERdensin.GOOGLA sorsan sen aynı kendin gibi art niyetli filmi sitelerden okursun.GÖRMEK İSTEMEYEN KÖRLERE ne yapsan BOŞ SİZİN İÇİN herşey film.

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 10:12

Pek sıkı bir inzibat ve kontrol altında yetiştirilen bu çocuklar, tam bir itaat ve terbiyeye sahiptiler. Bazı yabancı tarihçiler “içoğlanı” tabirine bakarak bunların uygun olmayan işlerde kullanıldıklarını yazmışlardır. islam veOsmanlı düşmanı bazı romancılar da bu yanlış bilgilere hayal mahsullerini de katarak padişahlara çirkin iftiralarda bulunmaktadırlar. Oysa burada oğlan tabiri, delikanlı yahut ona yakın erkek demek olup bunların yetişmelerinin islamiyete uygunluğu ve hangi hizmetlerde kullanıldıkları teşkilatlarında açık olarak görülmektedir. Nitekim içoğlanları içinden 16. ve 17. yüzyıllarda büyük sanatkarlar ve devlet adamları yetişti

Yorumu oyla      59      50  
hulya 20 Aralık 2012 Perşembe 09:47

Hayali yazının dvm:Osman bey'in ünü tüm bölgeye yayılmış,karın tokluğuna bile onun için çalışanların sayısı birbirine eklenmiş.Osman bey'in katlanarak büyüyen serveti küçük bir ülke kuracak duruma gelmiş.Her şeyin sahibi olan Osman bey'in etrafı "öl de öleyim" diyen insanlarla dolmuş.İşte 600 yıl devam edecek olan patişah ve kullarının hikayesi böyle başlamış:)) Gerisini siz çok bilen arkadaşlara bırakıyorum.

Yorumu oyla      56      51  
hulya 20 Aralık 2012 Perşembe 09:37

Hayali bir yazıdır:Yakışılı,güçlü,kuvetli,zeki ama işi gücü olmayan Osman bey bulunduğu mahallenin en zengin tüccarının kızı ile evlenmiş.Çalışkanlığı ile kayın pederinin ve tüm mahallenin saygınlığını kazanmış.Hümanist yapısından ötürü işi gücü olmayan güçlü kuvvetli tanıdığı tüm türk arkadaşlarına görevler vererek kayın pederinin şirketine 10 kazandırıp arkadaşlarına 1 vererek hem onları hem kayınpederini mutlu etmiş,kayınpederi işi tamamen Osman beye bırakmış.

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 20 Aralık 2012 Perşembe 07:07

Araştırmadan, eleştirme tutkunu olan ey Aziz Milletimin bi-gâne zavallıları!Hepimiz Osmanlı torunu olmakla övünüyoruz ama,"Torunu olmakla övündüğün" o imparatorlukta yaşananları kabul edin.Hemen ön yargılı olarak savunma mekanizması geliştirmeyin.Bunlar niye sizin "dokunulmazlıklarınız" oluyor ki? O devir yaşandı ve bitti.Senin dokunulmazlığın CUMHUTİYET'in.Osmanlıyı yıllarca Türk kanı taşımayanlar yönetti. Kapitilasyonları Kanuni verdi. Ben ekleyeyim; "iç oğlanı" diye haremde bir uygulama vardı

Yorumu oyla      56      51  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 21:56

Her zaman diyorum bazıları bana,lan deme lan diyen tiplere benziyorlar:)Sayın güleç yüzlü yazar kendisi gibi düşünmeyenleri baştan akılsız ilan etme nezaketini göstererek ne derece tahammüllü olduğunu göstermiş:)Ben sürekli çelişkilere parmak basıp düşüncelerimi ortaya koyuyorum ama birileri sürekli yazar yalakalığı yapıp bana saldırmayı yorumdan sayıyorlar.Ne ilginç ruh hali bu yaa:)

Yorumu oyla      54      57  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 20:30

GÜLEÇ YÜZLÜ BABACAN simalı SAYGIDEĞER rahmi Bey yazılarınız ağza alınmayacak bazı kelimeler kullanan ve kendi ortalayıp kendi çakan FANATİK birkaç şahsı tatminden öteye geçmiyor.GERÇEKTEN bazı zevatın notlarında ne yazdığını ne ay IŞIKLI planlar olduğunu bilmiyorum diyorsanız sadece lisede tecahüli ARİF SANATINI İYİ ÖĞRENMİŞSİNİZ DERİM.Saygıyla...

Yorumu oyla      56      60  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 20:12

"NELER YAPMADIK ŞU VATAN için / kimimiz ÖLDÜK kimimiz nutuk çektik." ORHAN VELİ. Kimileri vatan vatan diye canını verir.ÜLKESİ için kan ter içinde dünyayı dolaşır. KİMİDE OTURDUĞU SICAK KOLtuğundan klavye aracılığıyla kin kusar seviyesizlik kusar. BU YAZILAR ISMARLAMA.ISMARLAYANLAR BELLİ. YAZAR muhalefet edenlere AKILLI! demiş yorumcubaşı da malum kişiler.ÖTESİ BOŞ İŞ..

Yorumu oyla      57      50  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 18:17

1453 OSMANLI nın çöküş sebebini sizdende duymayı istiyorum.Bir çok kaynaktan okudum birde sizden dinliyelim.saygılar.

Yorumu oyla      59      60  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 17:46

Rahmi Bey,yazilarinizi okuyunca kendi kendime diyorumki iyi ki Doktor molmamissiniz, oluverseydiniz gelen bütün hastalariniza yanlis teshis kiyordiniz Allahül Alem..Oswmanli ya bilerek mi yokse bilmiyerek mi yanlis teshis koyuyorsunuz bunu anliyamiyorum.Burada sizin tezlerinize karsi olan gücleriyle karsi cikmaya calisanlari görünce de üzülüyorum.Eger yorumculardan istek olursa Osmanlinin hic bir yerde duymadiginiz cöküs sebeplerini anlatirim.1453

Yorumu oyla      56      54  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 17:10

Size rtajikomik bir tespitte bulunayım!Vatandaşlar hem İstanbulda oturup boğazı seyrediyor hemde Fatih Sultan Mehmet e kin kusuyorlar.Osmanlıya benim ecdadım değil diyen vatandaş o zaman İstanbul da,İzmir de,Ankara da,Bursa da işin ne?Oraları ozmanlı fethetti senin asıl vatanın orta asya buyurun sizleri Moğalistan a alalım:)Sayın yazarın Aklıllı yorumcuları:)Dedemi reddediyorum deyip konağında oturmaya benziyor sizinki.Ben sizlere inanın kızmıyorum sadece bazen gülüyor çokça da acıyorum..

Yorumu oyla      55      57  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 16:39

16:07 Şıracı ben isem bozacıda TOTEM İLE ECDAT SEVENMİ OLUYOR:)ortalığa zeka fışkırttığım dogru zira sizler gibi düşünmüyorum.Yalnız acınası bir durumda değilim aksine o duruma düşen sizlersiniz.Yazılarınıza verdiğim çogu yorumlar yayımlanmadı zira o yorumlarım yayımlansaydı çok güzel cevabınızı alıp susar köşenize çekilirdiniz.Ayrıca bazı arkadaşlar bana destek olmuşlar tşk. ederim zira benim kimsenin desteğinede ihtiyacım yok.Kendimi savunabilecek kapasitedeyim.

Yorumu oyla      58      58  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 16:20

16:07 vaybeee demek FRONTAL kanıtlarla delillerle size cevap verdiği için acınası duruma düşmüş:) yahu senin verdiğin linkte senin idda ettiğin gibi OSMANLI hakkında ilber hoca kötü bişi demediğini söylüyorum sen buna rağmen diretiyorsun.ACINAK DURUMDA OLAN SİZLERSİNİZ.Herkesi kendiniz gibi sanmayın. TOTEM valla sen yokken bu siteninde tadı yok kardeşim onu belirtim.FRONTAL hemşiremiz gibi kadınların olduğunuda görünce bu ülkeden ümidimi kesmiyorum.ECDAT SEVEN.

Yorumu oyla      57      58  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 16:10

Oldu Irakta afganistanda şimdi sen çıkmış o küçük çapınla Fatihe çamur atacağım diye yağmaya izin verdi diyorsun.Sayın yazar cidden ben akıllı değilim eğer sizin akıllı diye tasvir ettiğiniz okuyucu tipi bu ise ben tımarhaneye bile kapatılmaya razıyım zira bu görüntüde içerisi dışarısından daha güvenli:)Sayın yazar size sesleniyorum yazdığınız gazetede yada bu sitede bir avuç benliğini yitirmiş insan var diye maksadınızı ve neye hizmet ettiğinizi kimse bilmiyor sanmayın.

Yorumu oyla      53      57  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 16:07

ahan da şıracının yardımına bozacı yetişti. murat belge kaynak mıdır suratında meymenet yok diye ortalığa zeka fışkırtan frontal'ın düştüğü acınası durumu toparlamaya yetecek mi bu destekler göreceğiz.

Yorumu oyla      59      50  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 16:06

Ben bazen ebleh sözünü kullanıyorum ve kırıcı oluyor biliyorum ama şimdi Fatihin istanbulu alınca üç gün yağmaya izin vermesini sürekli tekrarlayan vatandaşa ne diyeyim?Fatih yağmaya izin vermiş!Vay anasını yaa vallahi çok barbarca ve tarihte görülmemiş bir şey:)Yaa ben kimlerle uğraşıyorum Allahım! Hırıstyanlar haçlı seferlerinde ne yaptılar biliyormusun? Tüm halkı kılıçtan geçirdiler yağma o dönemin normaliydi diyeceğim ama sanki bu dönemin değil!Burnunun dibinde bosnada ne tecavüzler yağmalar

Yorumu oyla      55      58  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 16:00

Nerde kaldın? TOTEM burda 3-5 militancıklar Frontal hemşiremizi tek sanıp sözde üzerine gelmşer.Frontal kardeşimiz burda sizlere güzel cevaplar vermiş, ve bir çok tarihçinin dizi hakkındaki görüşünüde bildirmiş buna rağmen sizler halen kadını cehalet ile suçluyorsunuz yaa!! sizler gibi şartlanmış militanlarla anca TOTEM başeder. SİZİ ECDAT DÜŞMANI SİZİ

Yorumu oyla      55      57  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:52

Derece yanlışltır.Siz gibi cahillere bu evlat katlinin sebeplerini anlattım ama biliyorum okumazsınız zira umurunuzda değil ama o dönem tüm dünyada benzeri olaylar yaşanıyordu o üzüldüğünüz şehzadelerin ölümü o dönem iç savaşları ve binlerce kardeşin kanının dökülmesine engel olmuştur.ama dedim ya siz gibi düşünme özürlü militanların bunu dinleyip anlamasını beklemem zira tek yetiniz birilerinin kuyruğuna yapışıp onun fedailiğine soyunarak şuursuzca oraya buraya saldırmak.Sizler kayıpsınız.

Yorumu oyla      54      59  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:50

Sanırlarmış.Şimdi İşinize gelen konularda zamanın konjonktürü deyip işinize gelmedimi ne zaman ne mekan tanımayan sizlermi bilgilisiniz?Zamanın da konu açılınca hiç girmemiştim Atatürk e diktatör dendiğinde zıplayanlar olmuştu Evet Atatürk bir diktattördü ama o devirde süper demokrasi mi vardı?krallıktan çıkmıştık o devirde diktatörlük geçerli bir yönetim şekliydi bunu anlamadan Atatürk e diktatör deyip onu karaladığını sanmak ne kadar yanlışsa devrine göre kıyaslamadan Osmanlıya saldırmak o-

Yorumu oyla      54      59  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:47

Faili meçhuller ve kargaşa şimdi bu cumhuriyetle mi övünmeliyiz?bu devlet mi muasır medeniyetler seviyesinde?Biz mi çağdaş bir demokrasiyiz?Osmanlı ne icat etti ne keşfetti diyenler var peki Türkiye cumhuriyeti ne keşfetti yada ne icat etti?Dedelerim barbar diyenler sen medeni misin?Yaşadığın dünya medeni mi?Sen bunlara hiç hassasiyet gösteriyormusun? Ama iş Osmanlıya saldırmaya gelince salla gülüm salla birde ona buna cahil diyorsunuz?Cahiller siz gibi çoğunluk sağlayınca kendilerini ulema-

Yorumu oyla      54      58  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:47

size göre güven aykan tarihçi ama murat belge değil. neden? çünkü murat belge fatih'in bizzat yağmaya ve tecavüzlere izin verdiğini, dile getiriyor.

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:44

14:56 aklınca FRONTALİ cehalet ilemi suçluyorsun.O verdiğiniz linkleri açtık ızledık adamın osmanlı hakkında kötü bişi dediğinide görmedik. o diziyi begendim diyende İLBER hoca değil diğer konuk söylüyor begendim diye Osmanlı PADİŞAHLARINA ATMADIĞINIZ iftira kalmadı ve frontal in 12:24 ile 12:28 arasındaki olan yorumlarındaki diğer tarihçiyi neden görmezden geliyorsunuz? tarihçi GÜVEN AYKAN dizi hakkındaki görüşünüde belirtmiş Frontal da burda size o görüşleri sunmuş diye görmezden geliyorsunz?

Yorumu oyla      55      57  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:44

elbette kötü dönemleri,yanlışları ve acı olayları olacaktır ama tarihe bir bakarsanız tarihteki hiçbir devletten daha barbar diyemezsiniz Osmanlıya Ama tarihi bilmek için araştırıp okumak gerekir değil mi?Türkiye cumhuriyeti daha 100 yılını doldurmadı değil mi?Ben sadece olaya tek yönlü bakmayı denesem..Bu devlet başbakan ve bakanlarını asmadı mı?Bu devletin sadece adı cımhuriyet ve sadece lafta demokrasi ile yönetildi.1950 yılına kadar tek partili dikta sonrasında 60-71-80 darbeleri işkenceler-

Yorumu oyla      53      58  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:40

Sayın yazarın akıllı müridlerine bak sen:)Gerçekler den bahsetmek gerçekten hoşunuza mı gidiyor?Tarihi hiç bilmeyen tarih hakkında hiçbir araştırma gereği duymamış yığınlar la tarihten bahsediyoruz.biliyorum aslında ne tarih bilgileri var ne siyaset nede dünya görüşleri tutarlı zira odaklandıkları tek şey kendilerine çizdikleri yol okudukları her eser de aynı kaynaktan bu derece tek yönlü beslenen akıl ve muhakemeden yoksun insanlarla tartışmak zordur.Osmanlı devleti 600 yıllık bir devlettir-

Yorumu oyla      53      58  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:36

Bunuda ekliyor İLBER HOCA:BİZDE ÖYLE BAZI TARİHÇİLER VAR Kİ OSMANLI DEVLETİ'Nİ HÜRREM'E YIKTIRIYORLAR Hürrem gerçekten dominant biri miydi sorusuna ise, 'Bizde bazı öyle tarih yazarları var ki. Osmanlı Devleti'ni Hürrem'e yıktırıyorlar. Sanırım orda sinemacıların kabahati değil. Ama tabi orjinal bir sinemacı buradan çıkmayı bilmeli, dramanın bir başka yüzüne de bakmasını bilmeli. Onların da bir görevi var. Mesela Orhan Asena'nın Devlet Başa eserinde başka türlü bir Hürrem gördük.

Yorumu oyla      54      58  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:34

Yani tarihi roman ve tarihi tiyatronun fonksiyonunu az çok yapar. Ama burada öyle bir şey yok. Bunu yazanların hiçbir şekilde tarih edebiyatıyla, tarih romanıyla, tarih dramaturji olarak tiyatroyla alakası yok.' şeklinde konuştu.

Yorumu oyla      53      57  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:31

İlber Ortaylı Muhteşem Yüzyıl dizisi ile ilgili olarak, 'Çok para getiren bir film. Dizilerin dışarı açılmasını temsil ediyor. Oyunlar iyi fevkalade... İyi oyunculuklar var bunu belirtmek gerekiyor. O yüzden insanlar tuttu. Ama orada tarih denen alanın orijinal ve çekici taraflarının yakalandığını zannetmiyorum. Yanlış yansıtılıyor. Genellikle bu tip dizilerde tarihi gerçeklik bire bir aranmaz ama hiç değilse bir hava bir ilgi getirir ve o ilgi dolayısıyla doğruya bir yaklaşım getirir.

Yorumu oyla      53      57  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 15:25

Burda çifte standart uygulaması var! yazdığım yorumlar yayımlanmıyor. CEVAP VERME HAKKIMI KULLANAMIYORUM.VE EDİTÖRÜ KINIYORUM.

Yorumu oyla      54      58  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:56

allah kimseyi frontal'in durumuna düşürmesin. cehaleti ile yedi düvele rezil oldu

Yorumu oyla      62      51  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:54

Yine İlber Hoca, şu linkte de Osmanlı Sarayındaki evlat torun cinayetlerini anlatıyor. İzlemelisin Frontal. http://www.youtube.com/watch?v=T1Sht4f12EE

Yorumu oyla      66      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:43

Eee, Frontal. Adını kendin verdin İlber Ortaylı diye. Gir bakalım şu linkten Youtube'a. Orada önce teketek programı ve sonra yanda İlber Hocanın pek çok tarihi söyleşisini göreceksin. Muhteşem yüzyıl dizisine sadece teferruatta eleştirileri var, diziyi beğendiğini söylüyor. Erdoğan'dan da bu nedenle bir fırça yiyor. Osmanlı hanedanını artı ve eksileriyle son derece mantıklı anlatıyor. http://www.youtube.com/watch?v=2ucANIz_TkM

Yorumu oyla      66      50  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:28

bu alanda araştırmaları olan, ordinaryüs tarihçilerin yapmasından yanayım." bu yazıyı sondakika.com sitesinden aldım kaynakmı istiyorsunuz demek tüm tarihçiler RAHMİ beyin bu yazısını doğruluyor:)

Yorumu oyla      55      60  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:27

murat belge sana göre bir referans olamaz öyle mi frontal? gerekçen nedir?

Yorumu oyla      62      51  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:26

yılında yayınladığı 'Pargalı İbrahim Paşa' kitabında da paşa bu şekilde yansıtılır. İbrahim Paşa'nın Osmanlı'ya çok hizmeti olmuştur ve hain değildir. Paşayla ilgili kayıtlar Topkapı Sarayı'nda da mevcuttur. Dizi de olsa tarihimiz yanlış anlatılıyor. Biz, her şeye çabuk kapılan bir toplum olduğumuz için, tarihin çarptırılması, yanlış anlatılmasına karşı çıkıyorum ve konunun tartışılması gerektiğini düşünüyorum. Ancak, bunu da tarih bilgisi olmayan senarist ve siyasiler yerine, bu alanda

Yorumu oyla      54      62  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:25

tarihçileri bu belgeler yerine batılı kaynakları esas almıştır. Bizim kayıtlarımızda sultanın Hatice adında bir kız kardeşi yok. Batılı kaynaklarda bu böyle biliniyor. Tarihçi, silahşor, matematikçi, coğrafyacı, hattat ve ressam olan Matrakçı Nasuh, dizide meyhaneden çıkmıyor. Bu kadar işle uğraşan, önemli bir insanın, izleyiciye bu şekilde yansıtılması üzücü. Yine 'Pargalı İbrahim Paşa' karakteri meyhaneden çıkmayan, kadın ilişkilerine düşkün ve hain birisidir. Hester Donaldson Jenkins'in 1911

Yorumu oyla      54      62  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:24

Senarist ve tarih danışmanlarının, araştırmalarını Osmanlı kaynaklarından yapmadığını öne seren Aykan, "Dizide dine düşkünlüğüyle bilinen Kanuni Sultan Süleyman namaz kılmıyor. Matrakçı Nasuh meyhaneden çıkmıyor. Osmanlı'ya çok hizmeti olan Pargalı İbrahim Paşa kadın düşkünü ve hain olarak gösteriliyor" dedi. Osmanlı dönemine ait birçok kayıt ve belgenin Dolma Bahçe ve Topkapı Sarayı'nda bulunduğunu anlatan Aykan, eleştirilerini şöyle sürdürdü: "Senaristler ve dizini

Yorumu oyla      54      61  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:24

Adanalı tarih felsefecisi ve araştırmacı Güven Aykan, tartışma konusu olan televizyon dizisi 'Muhteşem Yüzyıl'ın batılı kaynaklar esas alınarak kurgulandığını ileri sürerek, "Dizi de olsa tarihimiz yanlış anlatılıyor. Çünkü çarpıtılmış batılı kaynaklara göre senaryo yazılıyor" dedi. Güven Aykan, düzenlediği basın toplantısında Kanuni Sultan Süleyman döneminde Osmanlı İmparatorluğu ve harem hayatından kesitlerin yansıtıldığı 'Muhteşem Yüzyıl' dizisini eleştirdi.

Yorumu oyla      54      63  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:21

tabiki verebilirim "İLBER ORTAYLI" gercek tarihçidir kendileri.CISS o terapye önce senin gibilerin ihtiyacı var kerkesi kendinle mmukayese etme.

Yorumu oyla      54      62  
CISS 19 Aralık 2012 Çarşamba 14:04

Yazarın başlıktaki UYARISINA karşın, hala niye ülkenin tarihçilerini, yazarlarını, Osmanlı Padişahları hakkındaki her türlü olumsuz gerçeği inkar edip çırpınan, çırpındıkça batanlarla uğraşırsınız anlamadım. Onların kendileri ile tartışılmaya değil, terapiye ihtiyaçları olduğunu niye göremiyorsunuz:) CISS!

Yorumu oyla      69      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:54

Ya Frontal kafadan her iddiaya desteksiz hakaretamiz ifadelerle karşı çıkarak bir şey elde edemezsin. Rahmi beyin yazdıklarını tüm tarihçiler doğruluyorlar. Sen bize sözü edilen Osmanlı Padişahlarının milletinden kopuk, entrika, meşk ve sapkınlıklarla dolu saray yaşantıları, malum cinayetleri, çöküş nedenleri iddialarını reddeden bir tarihçi eseri, görüşü ya da ciddi bir tarihi kaynak gösterebilir misin? Gösteremezsen, bu yöndeki nafile çıkışlarınla bir yere varamayacağını anlamalısın.

Yorumu oyla      67      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:52

kaldı ki murat belge'nin anlattığı istanbul fethinden sonraki yağmanın serbest olması olayıdır ama siz asla kabul etmezsiniz bunları. neden çünkü işinize gelmez. anlı şanlı fatihinizin sicili bozulur. komiskiniz.

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:51

ama mesela sizin hoşunuza giden tarihi anekdotlar oldu mu hiç demiyorsunuz ki oradamıymış bunu yazan.

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:51

ben si,ze ne diyeyim ki bilemedim. tarihi bir konuda tarih profesörünü referans gösteriyoruz "yatak nodasında mıymış da biliyor" diyorsunuz. bu mantıktan hareketle o zaman tüm tarihçiler yazdıkları her şeyin birebir şahidi olması gerek değil mi? mesela atatürk'le ilgili bir şey yazıldı mı onun yanında olmayan birinin yazılması yanlış. o zaman tarih sadece anda yazılır dimi?

Yorumu oyla      60      49  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:50

13:37 ben sana ne dedim kardeşim 11:25 de yazmış olduğum yormumu "OKU" ozaman yazdığım yorumda neyi kast ettiğimi anlarsın. çelişkiler ile dolu değilim beni anlamamakta ısrar eden sizlersiniz.Aksine savunduğum herşeyın arkasındayım geri vites asla yapmadım.

Yorumu oyla      53      62  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:45

13:35 Frontal haklı bir sorsaydın yaa o kendıne rehber edindiğin murat belge denilen kişiye FATİH'in yatak odasnımı izliyormuş ölmüş adamın mahremini kaleme almış.Tabi cevap veremiyincede kadını cahillikle suçlarsın.Sizler adeta ölü soyguncusu gbisiniz.Ne desenizde ne yapsanızda bizlerin gurur duydugu OSMANLI ile atıp tutamıyacaksınız.

Yorumu oyla      53      61  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:37

13:08 Frontal. Neden bu kadar çelişkilerle dolusun? Yaradandan başka kusursuz yoktur diyorsun da, Osmanlı padişahları o kusurları yüzünden eleştirilirken, sen iftira diye yaygara koparıyor, koskoca tarih prof.larını bile suçlamaya kalkıyorsun. Tamam, yazarın padişahlar hakkında dile getirdiklerin doğru olabilir, bunları ben de kınıyorum ama bunlar Osmanlının çok büyük işler de yapmış bir İmparatorluk ve ecdadımız olduğu gerçeğini değiştirmez deyiver, yorumların biraz inandırıcı olsun.

Yorumu oyla      62      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:35

frontal... cehaletinle herkesi bezdirdin yorumcuları kaçırdın. aferin sana

Yorumu oyla      62      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:16

Matematik ve astronomi alanında Fatih’in Türkistan’dan getirttiği Ali Kuşçu , devrin en büyük bilgini idi. Uluğ Bey ’ den ve Kadızade’den matematik ve astronomi öğrenmişti. Bu devrin diğer bir matematikçisi ise Sinan Paşa’dır. XV. ve XVI. yüzyılların diğer ünlü matematik ve astronomi bilginleri şunlardır: Mirim Çelebi,Muhyiddin Mehmet,Molla Lütfi, Şirazi, Muslihiddin bin Sinan, Seydi Veli’dir.XVI. yüzyılın astronomi ilminde dikkat çeken bilgini Takiyüddin Mehmet’ tir. Takiyüddin ( ölm 1585 ) Uluğ Bey zic’lerine açıklamalar getirmiş, Tophane’de yeni bir rasathane kurulmasını sağlamış ve astronomi aletlerinin kullanılmasını anlatan ”Alat-ı Rasadiye” adlı bir eser yazmıştı

Yorumu oyla      56      57  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:09

Bu arada moda oldu iyice cahillerin agzındaki cehalet sözü.

Yorumu oyla      54      61  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:08

13:04 bir sor bakalım o MURAT BELGE denilen zaata FATİH SULTAN MEHMET HAN'nın yatak odasınımı izlemişte ölmüş bir insanın mahremietini kaleme alıyor.

Yorumu oyla      54      61  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:06

12:55 maun suresını ve anlamını bilirim.Ve YARADAN dan başka kusursuz yoktur 11:25 teki noktali yerleri siz doldurun diyen yorumumu okur iseniz sorunuza cevapı bulursunuz.Yalnız bu derece iftiralar ile tarihimizede saldırılmasını adil bulmuyorum tam korkaklara yakışır bi şekilde davranış sergileniyor.Ve o ATATÜRK ÇÜYÜM diiyipte ahkam kesen arkadaş ATAM ecdat düşmanı değildi.

Yorumu oyla      54      62  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 13:04

artık ben sana ne diyeyim frontal. sana koskoca prof. diyorum kaynak olarak ama sen "suratında meymenet yok" diyorsun ve o kaynağı geçersiz kabul ediyorsun. işte burada benim lafım biter. bu boyuttaki bir cehaletle ben başedemem kusura bakma.

Yorumu oyla      61      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:55

12:06 Frontal "Yaradandan Kormayan, yaratılandan hiç korkmaz" demişsin. Bu tanımın Osmanlının Kardeş, çocuk, torun boğdurtan Fatih, Kanuni gibi Padişahlarına tam uygun bir söz değil mi? Gerçekten içinde Allah, Kuran korkusu olan böyle cinayetler işleyebilirmi? Sen Kurandaki Maun suresini hiç okudunmu?

Yorumu oyla      67      50  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:47

Murat belge demek:) şaşırmadım adamın yüzünde nur yok ve o sözde tarih prof. yatacak yeri yok murat belge FATİH SULTAN MEHMET HAN GİBİ BİR HAFIZ fetih adamını agzına almadan önce bir besmele çeksin.Bukadarmı acizsiniz ölmüş bir insana iftira atacak kadar acizmisiniz? mmurat belge FATİH'in mahrem odasınımı gizlemişte cinsel hayatını kaleme almış:) güldürmeyin yaa evet özür borçlusun hiç bişiyi kanıtlamayadın.

Yorumu oyla      53      61  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:40

kaynak bildiriyorum ya frontal. prof. murat belge kaynak olarak yeterli değil mi senin için?

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:33

RAHMİ BEY 12.21 Gİbileri okuyunca fanlarınızı tanıyacaksınız. BU YAZI Türkiye'de yaşanan diğer olaylardan bağımsız bir TARİH yazısı değil.silivriye gitmeyen gazeteci değildir mantıksızlık PAZILININ BİR PARÇASIDIR.

Yorumu oyla      56      50  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:31

12:28 böyle bir iftira attığın için kul hakkın agiiryorsun sana bu bilgileri nerden okudun dıyorum kaynak bildir dıyorum ses yok neden çünki iftira atıorsun evet böyle bir olaya şahıtlıkte etmedığıne göre hangı bilgiye dayanarak sen ölmuş ınsanlara iftira atarsın? kaynak bildir kanıtla ben burda senden özür diliyeyim.ama egerki kanıtlıyamazsan böyle bir iftiraı attığın ve yalan söylediğin için sen buna karşı olarak ne yapacaksın?

Yorumu oyla      55      61  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:29

ben kaynaksız işkembeden sallamıyorum. kaynak mı istiyorsun frontal? o zaman murat belge'yi oku. kitapları ağır gelebilir o zaman daha geçen hafta vatan'a verdiği bir röportaj var konuyla ilgili onu oku. oku da bak fatih sultan mehmet ne kadar merhametliymiş. ama işine gelmediği için prof. dr. murat belge'ye de kulp bulursun

Yorumu oyla      65      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:28

evet ben israil'i de sevmem. dedim ya katilleri sevmem diye.

Yorumu oyla      57      52  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:26

12:23 sen katileri sevmezsin demek! ama sen madem katilleri sevmiyorsun bırak tarihide şu günümüze gel ısrailin filistine ettiği zulum ekarşı çık onlarada ver yansın et neden etmiyorsun? işte sizler aciz ve korkaksını işinize geldiği gibi çamur atar çirkef atar sonra kaçarsınız.

Yorumu oyla      55      61  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:23

12:18 böyle lafları ortaya atıpta kaynak belirtmeden konuşursan kimseyi iandıramazsın.Macaristan cumhurbaşkanı bile bir açıklamasında iyiki tarihte bizleri yıllarca osmanlı yönetmiş yoksa başka devletler fetih etseydi şimdi bizlerin ne din nede örf ve gelenekleri kalırdı diye sen neye dayanarak bu iftırayı ölmüş brie atıyorsun azcizsini ve korkak bana kaynak bildir böyle br tarıı olaya karşı.

Yorumu oyla      54      62  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:23

ben katilleri sevmem. o yüzden osmanlıları da sevmem

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:23

millete dini imanı dayatırdı saray eşrafı ama kendileri içeride kılıfına uydurup her türlü zekv-ü sefayı yaşardı. bi de her duruma uygun fetva verecek şeyhülislam bulunur ve kendilerine göre sevaba bile girerlerdi

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:21

osmanlılarda oğlanlarla yatmalar, hayvanlarla seks bile vardı. bırakın bu temiz ayaklarını.

Yorumu oyla      58      51  
CISS 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:20

RTE nin kuyuya attığı taşı, onca akıllının çıkaramaması için çabalayanları AKILSIZLAR diye nitelemeniz, 9 köyden kovulmanıza neden olabilir bilesiniz:) CISS!

Yorumu oyla      65      49  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:19

12:16 araştır kardeşim bak ben okuyorum araştırıyorum sizler gıbı tek yölü bilgiler ile balıklama atlamıyorum.Bana diyorsun ya yemezler diye sizler dolmaları çoktan yemış yutmuş hazm etmişşiniz bile.

Yorumu oyla      54      60  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:18

yıllarca fatih'in istanbul'u alırken nasıl oradaki gayrimüslimlere hoşgörülü davrandığı masalı anlatıldı. ama fatih'in fetihten sonra 3 gün boyunca sınırsız yağmaya izin verdiği hep gizlendi. ki bu sınırsız yapmaya kadınlar da dahildi. yani padişah oluruyla bizanslı kadınlara günlerce tecavüz edildi. haydi şimdi de osmanlı adalateinden ve hoşgörüsünden bahsedin

Yorumu oyla      62      50  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:16

Osmanlı,1923 tarihinde,bu coğrafyadan silinmişdir.Benim atam falan da değildir,çocuklarını,torunlarını,katledenler,benim atam falan da olamaz,Ben muhasır medeniyeti işaret eden ulu önder MUSTAFA KEMAL'in ahvadıyım,pek de gururlu ve onurluyum.saygılarımla.

Yorumu oyla      63      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:16

Tarihte hiç bir imparatorluk OSMANLı kadar adil ve şanlı cesur olmamıştır... böyle genel bir laf ne kadar da güzel geliyor kulağa değil mi? e peki içini nasıl dolduruyorsun bunun? yok, öyle dedin ya, yeter. adam somut olaylarla anlatıyor osmanlı hanedanının vahşetini ona inanmıyorsun ama genel laflarla milleti inandırmaya çalışıyorsun. yemezler

Yorumu oyla      59      51  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:16

12:24 peki daha önceleri osmanlıyı göklere çıkartan biri neden şimdi karalıyor sence sebeb ne olabilir? sizler uyumaya devam edin.

Yorumu oyla      53      62  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:14

kendin de söylüyorsun, bana osmanlıyı rahmi turan sevidrdi kara murat dizileriyle diye. osmanlı tarihinin buı kadar derinine inmiş birinden feyz almaya bakın, çamur atmaya değil. bu size bir şey kazandırmaz

Yorumu oyla      57      49  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:13

Sizlere söylüyorum; o beğenmediğiniz OSMANLI 600 küsür sene varlığını sürdürdü. Ama sizin gibilerin sayesinde TÜRKİYE CUMHURİYETİ devleti 300 sene dahi sürmüyecektir. Farkında değilsiniz sizlerin siz eden değerlerden soğutup kayp olmanızı istiyorlar sizde destek veriyorsunuz. HER DAİM MİLLİ BENLİĞİNİ KAYIP ETMİŞ DEVLETLER YOK OLMAYA MAHKUMDUR UNUTMAYIN.Tarihte hiç bir imparatorluk OSMANLı kadar adil ve şanlı cesur olmamıştır.

Yorumu oyla      53      61  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:13

tutturmuşlar bir ezber rahmi bey gerçekleri biliyor ama söylemek işine gelmiyor. herkesi birilerine yaranmak kaygısında sanıyorlar. rahmi beyin öyle bir derdi olsaydı akp şakşakçılığı yapardı, gel keyfim gel. nedir bu gizli ajanda merakı. size göre herkesin bir gizli ajandası var değil mi? asla kişi kendi düşüncesine göre yaşayamaz, yazamaz. ama siz rahmi beyi hiç tanımıyorsunuz. bari susun

Yorumu oyla      59      50  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:06

kaçınmayan, helala - harama dikkat etmeyen, zevk ve eğlenceye düşkünlere ve ayrıca tecrübesiz kişilere bırakma..! Zira yaratandan korkmayan, yaratılandan hiç korkmaz.! o devlet 600 küsür sene bu zihniyeti taşıdığı için ayakta kaldı ve düm dünyaya akılardan silinmeyen bir tarih, bir efsane, şann.. bıraktı varmıdır tarihte 9 yaşında hafız 21 yaşında fatih olan kişi osmanlı döneminden başka? ama sizler bilmez sadece oltaya gelirsiniz. TİTREYİN VE KENDİNİZE GELİN ARTIK.

Yorumu oyla      54      59  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 12:03

11:54 senin kör inanç dedğin bizlerin inancına saygısızlık etme hakkını sana kim veriyor? Rahmi beyin tarih bilgisi var ve gerçeğin asıl olanı oda biliyor! zira gercekleri yansıtmak işine gelmiyor.O beğenmediğini OSMANLI nın kurucusu OSMAN beyin size bir sözunu burada belirticem.OSMAN GAZİ:'Ey oğul! Her işten önce din işlerine dikkat et. Zira farzlara dikkat, din ve devletin güçlenmesine sebeptir. Din işlerini; dikkatli olmayan, itikadı bozuk ve doğru yoldan ayrılmaya yönelen, büyük günahlardan-

Yorumu oyla      54      59  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:54

işte böyledir. siz bu aklı evvellerin okuduğundan fazla yazmış olsanız da tutar size tarih öğretmeye kalkarlar rahmi bey. neden? çünkü işlerine gelmez yazdıklarınız. ne hadlerini bilirler ne de başka bir şey. varsa yoksa kör inançlarıdır.

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:52

Osmanlı İmparatorluğu’nu yüzyıllarca Hıristiyan ve Yahudi kökenli sadrazamlar ve vezirler idare etmesini neden kimse sorgulamıyor? herkes bu durumu neden geçiştiriyor? görmezden geliyor? çok ilginç geliyor bana bu durum

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:51

doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlarmış rahmi bey. ama siz bakmayın bunlara mutlaka onuncu köy bulunur.

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:48

sarhoşlara, harem müptelalarına ülkeyi teslim eden bir muhteşem ne kadar muhteşem olursa kanuni de o kadar muhteşemdi.

Yorumu oyla      60      49  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:47

neden doğrular yazılınca kızıyorsunuz arkadaşlar? neden hep pembe gözlükler takıyorsunuz? bunu yaparak kendinize ülkenize iyilik mi yapıyorsunuz? öyle mi sanıyorsunuz? yazar doğruları anlatınca size göre kötülük mü yapmış oluyor?

Yorumu oyla      59      49  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:34

Bu arada,Rahmi bey, KARA MURAT efsanesini siz yazmışşınız. Ben küçükken o filmleri izlerdim ve Osmanlı'ya o küçük yaşlarda o filmlere bakaraktan hayranlığım başlamıştı, ve hep ondan sonra tarihe merakım ilgim devam etti. Totem inde dediği gibi ne olduda birden bire yüzseksen derece dönüş yaptnız?Ve benim OSMANLI ya sevgim sizin yazmış olduğunuz FATİH'İN FEDASİ KARA MURAT EFSANESİNİ İZLEDİKTEN SONRA OLDU.Bir nevi siz sebeb olmuş oldunu yani:)

Yorumu oyla      53      61  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:28

Anadolu Selçuklu devleti yıkılmadı. Karahanlılar hala bir teşkilat. Kadı Burhaneddin Devleti hala duruyor. Çaka Beyliği ile Aydınoğulları beyliği hala komşular. Gazneliler de hala haritada yerini koruyor. Osmanlı Devleti de varlığını sürdürmeye devam ediyor. Hepsi bir ruhun ürünü. Alaaddin Keykubat farklı mı Orhan Bey'den?Hiçbiri ölmedi, yıkılmadı. Çünkü; sadece topraklara kurulan hükümdarlıklar yıkılırlar,gönüllerde kurulanlar değil.

Yorumu oyla      53      61  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:25

'Osmanlı devleti gibi tarihte bir veya birkaç örneği bulunan bir pax sistemini, birkaç entrikayla, bazı Padişahların şahsî kusurları ile değerlendirmek; faziletli bir insanı, vücudu idrar ürettiği için sidikli olmakla sıfatlamak kadar ................. noktalı yerlere yakışanı siz seçin arkadaşlar. Zira ben yazınca editör yayımlamıyor. Bu yazımı daha öncede yorumumda belirtim fakat editör noktalı yeri ben doldurduğum için yayımlamadı.Zira Rahmi beyin dokunulmazlığı var.

Yorumu oyla      54      61  
FRONTAL 19 Aralık 2012 Çarşamba 11:18

09:59 daki yorum şahsıma aittir. giriş yapmayı unuttugum için rumuzum çıkmamış. ama yorumumun devamınıda editör yayımlama gereği duymamış.Ve ben o yazdığım yayımlanmayan yorumumu bir kez daha yazdım inşallah sayın editör bu kez yayımlar.Aksi halde bu sitede eşitlik olmadıgını düşünürüm.

Yorumu oyla      54      60  
Gerçekvatandaş 19 Aralık 2012 Çarşamba 10:51

Sayın Turan, başlığınızı hiç beğenmedim... Sizin gibi aklıselimin temsilcilerinden olduğunu düşündüğüm bir yazar için hiç yakışık almamış… “Yazdıklarım Akıllı olanlar için” ifadeniz ile, sizin görüşlerinize katılmayanları akılsız olmakla ima etmiş olmuyor musunuz?.. Yoksa siz de Aziz Nesin'in bu milletin % 60 ı aptaldır iddiasını benimseyenler misiniz?.. Her ne kadar (bu imanız dışında) yazılarınızın içeriğine katılan biri olarak, aşağılayıcı sözlerinizi üzerime almadım ise de, demokrasi size sizinle aynı düşünce ve görüşte olmayanları alenen aşağılama hakkını vermez… Makaleleriniz altında yer alan ve benzeri tahkir edici sözcüklerle karşı görüştekilere yanıt vermeyi alışkanlık haline getirmiş, kötü örnek teşkil eden bazı yorumcu arkadaşlarımızın etkisinde kaldıysanız eğer, bu daha da üzüntü verici!

Yorumu oyla      61      55  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 10:38

PADİŞAHLArı sevdikleri yemeğe FENERLİ Mİ cim bomlu mu olduklarına kadar öğrenen RAHMİ BEY Birinin günlüklerinde ne yazdığını kimlerle bakanlık listeleri hazırladığını ÖĞRENEMEMİŞ.

Yorumu oyla      54      55  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 10:14

BİR yorumcu bu kadarını bilmiyorddum diye SEVİNDİRİK OLMUŞ. Bunlar akıllı grubundan sorsanız Balbayın günlüklerinde ALMANYA ingiltere maçında top çizgiyi geçti mi geçmedi mi ONU ANLATIYOR DELER. POLis de gel la demiş sen niye maç anlatıyon la demİİişŞŞŞŞŞŞŞ..

Yorumu oyla      55      56  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 10:08

Osmanlı tu kaka dün tüm Nato ülkelerinde rüşvet alan asker görevden alınırken bizin ALP generalimiz KAYA gibi yerinde kaldı.DÜN onlar için bir şey yazdınız MI BİLMİYORUM.Ama bugün yazdıklarınız BALBAYIN günlük fikriyle birleşince kusura bakmayın... Bir de GÜLEç YÜZLÜ SEMPATİK BİR HALİNİZ VAR fakat okuyucuya akıllı demek o da bir garip.

Yorumu oyla      54      56  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 09:59

Sn. Turan başlığa bakar isek bizler akılsızız. Ama bu başlığıda yazmanızı gerektiren ve sizin tezinizi çürüten ben ve benim gibi düşinen insanların başarısını dile getiriyor demektir.Sizin Osmanlı tarihini karalıyan yazılarınıza tepkimi çokkez verdim ve tepki vermeyede devam edeceğim.Bana göre sizin bu yazılarınız neyi çağrıştırıyor biliyormusunuz?-

Yorumu oyla      56      53  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 09:32

Yazılarınız akıllılar için...BÖYLE bir başlığa gerek var mı? TAHAMMÜL ve demokrasi kültürü bence böyle bir başlığa engeldir.Bir sözü kimin söylediği önemli bakıyorum osmanlı düşmanlığında birleşenler DErin bir sevgide de MUTABIKLAR .Böyle olunca HEEEEE!!! demek zorunda kalıp resmin tamamını görmeye çalışıyorsunuz. BU DA AKIL İSTİYOR...

Yorumu oyla      59      51  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 09:23

muhteşem olmuş. bu kadarını bilmiyordum.

Yorumu oyla      59      51  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 09:17

sayın TURAN DEVLETİN hakimi savcısı BALBAYI zevk için mi ya da günlüklerinde maç anlattığı için mi orada tutuyorlar.SİZİN BU yazılarınız bu görüşlerinizle oluşan PAZILI tamamlıyor.OSMANLI değil insan olan her yerde hata vardır.olaylar zamana zemine ve ŞARTLARA göre değerlendirilir. AKIL orta yolu bulur.sayın TURAN İki önce yazınızdan alıp yorumlara ve kimleri tatmin ettiğinize bakarsanız...HEPSİ DE 12 eylül ve balyoz muhibbi mevzu sır OBJEKTİF TARİH DEĞİL...saygıyla

Yorumu oyla      55      56  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 03:10

Diye Türkiye Cumhuriyeti de 356 yıl sonra yıkılabilir haberiniz olsun:))Fatihin fedaisi sizin eseriniz değil mi?Kahramanlıklar düzdüğünüz KARA MURAT!evlat katlini yasal kılan kim di?Fatih sultan Mehmet değilmiydi?Kara Murat karakterini yaratıp kahramanlık destanları kaleme alırken bunu bilmiyormuydunuz?Ve sizin Yahudi ve Hırıstyan dönmeleri tabirini kullanmanız cidden beni çok güldürdü:)Gerçekten Ben akıllı değilim akıllı olsam bunu yerdim:)Sayın yazar kimin kime hizmet ettiğini hepimiz biliyorz

Yorumu oyla      55      62  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 03:06

Burada 356 yıldan bahsediyoruz!Kanuni Yeteneksiz oğluna devleti teslim edince Osmanlı sadece 356 yıl sonra yıkılmış!Hep kanuninin yüzünden!Kanuni devleti eğer Şehzade Mustafaya devretseydi şimdi Osmanlı devleti vatandaşları idik hepimiz:)Peki o zaman Osmanlıya hakaretler eden reddi mirasçılar ne olacaktı:)Şimdi ben bu söylemi saçma buluyorum diye yazara göre akılsızım!Türkiye cumhuriyetinin 356 yıl sonraki akibetini tahmin edebilecek olanınız var mı aranızda?Haa halk devleti Akp ye teslim etti-

Yorumu oyla      55      62  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 03:02

Absürt hatalara gelelim.yıllarca Osmanlıyı kahraman gösteren bir kişi ne olmuşta bugün Osmanlının tüm ona göre karanlık yüzünü ortaya dökmek gereği duymuştur?OP zaman neden övmüş?Bugün neden karalıyor?İşte bu ancak akıllı insanların algılayıp çözümleyebileceği bir detaydır.Kanuni dönemini kötülerken kullandığı cümleye bir göz atalım Kanuni Yetenekli evlatlarını öldürtüp devleti yeteneksiz oğluna teslim edince işler tersine dönmüş!Gerileme ve çöküş dönemi 1922 356 yıl sürmüş! Beyler bayanlar-

Yorumu oyla      53      62  
TOTEM 19 Aralık 2012 Çarşamba 02:59

Başlık ilginç:)Ama bence ironi barındırıyor!zira akıllı insanların asla yemeyeceği dolmalarla dolu.Bir yazar daha makalenin başlığında kendi gibi düşünmeyenleri yada yazdıklarına katılmayanları baştan karalamaya kalkıyorsa gerçekten bir acz içersine düşmüştür.Öfkesine yenik düşmüş ve fikren kendisini çürütenlere saldırma gereği duymuştur.Aslında birçok çelişkiyi barındıran tutarsız ve tam anlamı ile sadece akıl yoksunu insanların inanıp destekleyeceği detayları aktarmış.Şimdi tutarsızlıklara ve

Yorumu oyla      53      61  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 00:47

RAHMİ bey muhaliflere akıllılar !!! diyor ilk yorumcu fanı da malum şahıslar demiş.Ne güzel ne DeMOKRAT ANLAYIŞ...Bizi aydınlatmaya devam edin.Balbayın günlüklerinde ne yazıyor.BEKİRİN KENDİ KALESİNE ATTIĞI GOL MÜ??? Bence Messi:))

Yorumu oyla      53      54  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 00:26

rAhmi BEY GÜLEÇ YÜZLÜ bir insan ama okurları iyi FIRÇALIYOR.

Yorumu oyla      55      55  
Misafir 19 Aralık 2012 Çarşamba 00:23

RAHMİ BEY DER Kİ:" Böyle uzun tutukluluk hali uygar ülkelerde olmayan birşey. Otoriter rejimlerde olabilir. Mustafa Balbay ve Tuncay Özkan’ın cezaevinde olmalarının nedeni ne hala öğrenemedim." YORUMSUZ...

Yorumu oyla      59      51  
Misafir 18 Aralık 2012 Salı 23:24

siz o malum şahıslara bakmayın rahmi bey. gerçekler acıtıyor onları. tatlı rüyalarından uyanmak hoşlarına gitmiyor. ama içten içe size hak veriyorlar. zaten yazdıklarınız bu kadar gerçek olmasa bu denli rahatsız etmez. iyi ki varsınız. aydınlatmaya devam

Yorumu oyla      62      56