YORUMLAR
Toplam 114 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 01:53

Psikoloji şu" Medrese ve makarnacı takımı" de ki ben şartlanmış bir zihinim Etheme hain demekten vatandaşı küçük görmekten zevk alan bir tedristen geçtim Bu tedristen dolayı da ezberimi bozamıyorum.Fikir olamayan hissi çıkışlarınızı fikir zannetmeyin. Dün de Menderesi astınız Millet İstanbulun en güzel yerine nakletti. Zulümle abad olunmaz...

Yorumu oyla      60      52  
Misafir 10 Eylül 2012 Pazartesi 01:18

Bazılarında hainlik halka makarnacı deme takıntısı var.hain olmayana hain demek için çok geniş bir vicdan lazım.Rusyada da kafkas kahramanlarını resmi tarih kendi adamlarına kötületir. Sizin vatan sevginiz nefretle yoğrulduğu için ülkeyi de bu hale getirdiniz.

Yorumu oyla      58      51  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 22:10

Senin omuz omuza savaştığın adam kafası bozulup düşman saflarına geçip sana ve temsil ettiğin millete ateş etmeye başlıyor. Bunun lügattaki tanımı neyse Ethem odur. Biz Anadolu'da buna bozguncu, vatan haini filan deriz. Medrese ve makarnacı takımı ne derse desin..

Yorumu oyla      54      60  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 21:57

09 Eylül 2012 Pazar 14:20,Zeka özürlü yurttaşım ben Kuva-ı Milliye ÇETESİ mensubunun TORUNUYUM.ve bana bu ismi ÇETE MENSUBU dedem vermiş.Ben hangi yorumumda Emperyalistlere toz kondurmamışım,dünyaya KÖR bakan yurttaşım.Sen önce acil bir kiliniğe yat ve tedavi ol.Paris Barış konferansına müdahil olan Devletlerin herbiri Anadolunun bir yerlerini İŞGAL etmiştir,ABD Anadolunun neresini işgal etmiştir,şuraya yazıver bakalım,zeka özürlü yurttaşım benim.Bilmediği konuları öğren sonra bilgi sat.H.Tahsin

Yorumu oyla      54      56  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 21:02

Sevgili yorumculara ve sn Vekilimiz Kuşoğluna bir soru.İçimizdeki NEOCONCULAR,yağmur DUASINA çıkarcasına, OBAMA nın önümüzdeki ABD seçimlerinde kaybetmesi için DUA ediyorlar....Acep neden,Cevabını bilen lütfen E-dergahta kaleme alsın.Bizdeki KÜRT SORUNUNU Terör sorununa dönüştüren süreci çok yakinen ilgilendiren bir durum.H.Tahsin.

Yorumu oyla      56      52  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 14:44

Aşağıda yorum yazan H.Tahsin,D.Kapkıner,Totem tarih uzmanlığına soyunmuşlar.Yapmayın arkadaşlar şimdi kütüphane ve kitaplardan arştırma mı kaldı? İLKOKUL 4 E GİDEN BİR ÇOCUĞA KİMSENİN BİLEMİYECEĞİ BİR TARİH KONUSU VERELİM.20 DAKİKADA GOOGL'dan sayfalarca bilgi alır ve uzmanlıkta!hepinizi beşe katlar.Siz kendinizi mi tatmin ediyorsunuz.Yapmayı ve etmeyin beyler?

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 14:31

(5)hukuktan..Önderlik,Gazşi paşa'dan..Dua Türk Millet'inden olsun. H.Tahsin gerçekten Türk Milliyetçisi isen;aklın yolunda hareket edelim..Geçici ikbal'lerin değil!!

Yorumu oyla      57      51  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 14:31

(4)BOP nedir sanki.Birde eş başkanı var şimdide.Ne kadar acıdır.Doymakta bilmiyorlar sanki!Neymiş tam 22 ülkenin sınırlarını ve rejimlerini, değiştireceklermiş!Büyk Türk Millet'i bu oyunlara gelmeyecektir.Bazı siyasilere

Yorumu oyla      57      51  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 14:31

(2)İzmir'i verdiklerini açıklamışlardır.Yukarıda saydığım emperyalist dörtlü çete korumasındaki Yuanan gemileri(46 parça)İzmir'i işgal etmişlerdir.Bugün Cezayir,Libya,Irak ve Suriye'ye yaptıkları gibi(Yerli işbirlikçileriyle birlikte)İzmir'i işgal

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 14:20

(3)bu belirttiğim "YEDİ DÜVELİ" İzmir'de denize dökmüş ve 9 Eylül'le İzmir'i ve kurtuluş savaşımızı taçlandırmıştır.Biz Hasan Tahsin'i şanlı bir Anti emperyalist olarak görürüz.Bizim yüreğimizde o,Sütçü imamlar,Karayılan'lar,Şahinbey'ler,Yörük Ali efe'ler,Gökçen Efe'ler ve Topal Osman'lar ve Mustafa Kemal'in isimsiz halk savaşçıları ile yan yanadır.Hasan Tahsin,Kuvayı Milliye'nin şanlı ve hüzün verici bir sembolidir.Bu günde değişen bir şey yoktur neredeyse.Tıpkı 1919 daki gibi.

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 14:20

(1)H.Tahsin çok fazla atıyorsun.Ülkemizi ve bugün törenleri yapılan 9 eylül İzmir'ini senin toz konduramadığın emperyalist güçler istila ettirmiştir ve kuvva'cıların meşalesini yaktığı TÜRK ORDUSU VE HALKI onları İzmir'de denize dökmüştür.İzmir'i Yunanistana veren""Paris barış konferansı"5 mayıs 1919 da toplanmıştır.Masada ABD başkanı Wilson,İngiltere başkanı Lioyd George,Fransa başbakanı Clemencau ve italya başbakanı Orlando bulunmuştur.Birkaç gün tartıştıktan sonra 12 mayıs günü Yunanalılara

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 11:25

Analinizi okudum sayın yazar..Yazdıklarınız ile kel alaka yorumları da.Çok şey öğrendim.Herkese teşekkür etmeden önce,bilmeniz gerekir ki sayın Kuşoğlu,bu yaşananlar terör olmayıp bir savaştır.Ve ulus devlet kurmak kimselerin de hegomanyasında değildir.Habur'da görülenler bir özlemin,bir varolma mücadelesine destek verenlerin fotoğrafıdır.Galiba siz de,yalnızca aydınlıkta görebiliyor ve yalnızca sesin duyurduğunu işitebiliyorsunuz.Yazdıklarınızla sunduğunuz profil maalesef bu..(1897Basel)

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 9 Eylül 2012 Pazar 10:06

TOTEM, hangi Fakültedesin, Hangi fakültede Tarih dersi veriyorsan,söyle Doktora başvurumu senin bulunduğun fakülteye yapayım,profesörlük kadromu daha çabuk kaparım.Hadi bi iylik yapıver,Prof Afet İNANIN öğrencisi olmak kesmiyor bizi,Birazda TOTEMDEN ders alalım.H.Tahsin.

Yorumu oyla      54      49  
TOTEM 9 Eylül 2012 Pazar 00:00

Sallamayın kardeşim sallamayın!Hasan Tahsin Ethem üzerine ordu kurtuluş savaşından önce yollanmış ve Ethem kuvvetlerini dağıtarak Yunanlıların yardımı ile önce rodasa oradan da Ürdüne geçmiştir kurtuluş savaşında Ethem Ürdün de idi tarihinizi yiyeyim benim ki birilerinin anlattığı masal değil ben bir çerkesim ve tüm olayları canlı tanıklarından dinledim.Herkes kendi okuduğu tarihi gerçek tarih sanıyor benim kadar içinizde bu konuyu araştıran olmamıştır olamaz da.İngiliz Fransız ve İtalyanları-

Yorumu oyla      57      71  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 21:30

ruh hastalarına cephede görev vermezler onlar geri hizmette olur.

Yorumu oyla      57      52  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 21:05

Biz İngilizle nerede ne zman savaştık.Fransız ile,İtalyan ile nerede ne zaman savaştık,Tarih dersi anlatmaya çalışanlar,bu soruların yanıtlarını arayıp öğrensinler.Çerkez Etheme gelince,Evet Çerkez Ethem Ankara hareketinin karşısına geçip,Yunan ile birlikte Türk kuvvetlerine karşı savaşmıştır ve Yunan İzmirden kaçarken,Ethem de avanesi ile birlikte YUNANİSTANA sığınıp,göç etmiştir.Ethem avanesi daha sonra kısmen Türkiyeye ve Ürdüne dönmüşlerdir.H.Tahsin.

Yorumu oyla      58      58  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 21:01

Bazı arkadaşlarımız BİRİNCİ DÜNYA Savaşı ile KURTULUŞ HAREKETİNİ birleştirip tek savaş olarak yürüdüğünü sanıyorlar.Oysa 1 ci dünya savaşındaki rakiplerimiz İngiltere-Rusya-Fransa-İtalya idi.Kurtuluş Savaşındaki en büyük DOSTUMUZ ve destekçimiz ise RUSYA idi.Özetle Ekim 1917 DEVRİMİ başarısızlıkla sonuçlanmış olsaydı,bugünkü Türkiye Cumhuriyeti yoktu,Büyük Ermenistan vardı.Bu gerçeği Türk çocuklarından saklayan kafalara YUH olsun.Biz Kurtuluş hareketinde YUNAN ve Ermeni ile çarpıştık.H.Tahsin

Yorumu oyla      60      55  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 20:56

Yorumcu arkadaşlarımızın sahip oldukları bilgilerin bir kısmı doğru,bir kısmı yanlış.Sn Totem ve sn D.Kapkiner kardeşlerinde bir kısım Tarih bilgileri doğru,bir kısmı yanlış.herkes kendi bildiği bilgilerin doğru olduğunu zanneder,oysa Tarih BELGE ile sabittir.BELGELİ TARİH asla yalan değildir.Bizim Resmi tarihin %80 ni YALAN ve yanlıştır.Biz Kurtuluş Savaşında İtalyanlarla hani savaşı yaptık.Fransızlarla,İngilizlerle hangi savaşı yaptık.Tarihten dem vuran arkadaşlar şuraya yazsınlar.H.Tahsin.

Yorumu oyla      59      56  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 20:43

neyi çözdüler de terörü çözecekler?

Yorumu oyla      56      51  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 20:22

Konu, ta nerelere kadar gidi vermis.Bülent Bey,bu kadar islerin ortasin da hic aksatmadan güncel bir konuyu buraya tasimisken ne yapiyor YORUMCULAR? ne Canakkale ne Dumlu pinar ne de Sakarya birakmislar Allah tan Malazgirte Dandakana kadar gitmemisler!Her biri okudugu tarih kitaplarindan ögrendiklerini vize islemleri yaptirmadan buraya aktariyorlar.Birinin savundugu tez, diger birinin savundugu tezlere tamamiyla zit.1.dünya savasi bizim icin bize verilen amigo tiyatroculuktan baska bir sey degil

Yorumu oyla      55      50  
TOTEM 8 Eylül 2012 Cumartesi 20:22

Gösterin!Ama gösteremezsiniz zira siz tarihi bir tarafınızdan uydurup yutturmaya çalışıyorsunuz.64 yaşında adamsın hiç alenen yalan söylemeye utanmıyormusun?

Yorumu oyla      53      53  
TOTEM 8 Eylül 2012 Cumartesi 20:20

Allah aşkına benim aşağıda duran yorumlarımı bile çarpıtıp yalan söyleyen insanlar tarihi olaylar için yalan söylemezler mi?DKAPKİNER biliyorum şimdide sıkışınca kaçıp Kaptan SWİNG olarak çıkacaksın ama söyle benim Yunanlılarla savaşmadık diyen birtek yorumumu göster ben yalancıyım diye yazacağım ama gösteremezsen sende adam olmadığını yazacaksın tamam mı?Hoş yalanda olmayacak zaten.Ayrıca hangi tarihi belgede İnönü savaşlarında Çerkes EThem Yunanlıların safhında savaşmış bana tek referans-

Yorumu oyla      53      53  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 19:55

Abdülaziz intihar etti,Muhsin Beyin helikopterini kuşlar düşürdü.Ethem haindi danıştay saldırganı kahraman. Ubuh Berzeg haindi Stalin kahraman Fransızlar medeniydi Cezayirliler vahşi. Kızılderililer vahşi beyazlar iyi insan bugünlük measallarımız bunlar. İyi uykular çocuklar...

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 19:44

Kapkiner Beye Gorbaçov’un devriminden önce Sovyetler Birliği’nde aşırı baskıcı ve merkeziyetçi bir rejimin var olduğunu, ifade özgürlüğünün bulunmadığını, yazarların resmi devlet görüşünü ifadeyle görevli memurlar olduğunu, resmi görüşün propagandasını yapabildikleri ölçüde itibar kazandıklarını, üst kademede yerel yöneticilerin de Moskova’ya en sadık olanlar arasından atandığını artık dünya Gorbaçov’dan da öğrendi. Bu yazarlar vatandaşları meşhur Ubuh kahramanı Berzegi hain ilan etmişti .

Yorumu oyla      60      49  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 18:54

BU ÜLKEDE ECEVİTE BİLE 3 KEZ SUİKAST DÜZENLENDİ.BİR kURŞUN AHMET İSVANIN BACAĞINA GELMİŞTİ. mERHUM GLADYODAN HABERDAR OLMUŞTU.BÖYLE BİR ÜLKEDE ELBETTE TARİHTE OLMAZ AYDINLAR DA SUSAR İSTENİLMEYENLER HAİN OLUR.ECEVİTİ KABULLENMEYEN YAPI ANCAK EVET EFENDİM TABİ EFENDİMCİLERİ KABULLENİR. TABİİ EFENDİM SİZLER NE YAZDIRDIYSANIZ KİME HAİN DEDİYSENİZ ONLAR HAİNDİR EFENDİMMMMMM...

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 18:47

Danıştay davasında A.A yakalanmasaydı bugün nelere inanılacaktı.3 Kasımda aynı Mersedesten çıkan isimlere bir bakın biraz sorgulayıcı bir kafa lazım.Muhsin beyi öldürenler biz yaptık mı diyecek.Bazı kurumlardan doğruları beklemek rüya görmektir.

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 18:31

1970'lerde lockheed uçak firmesı birçok NATO ülkesinde rüşvet dağıttığını söylediğnde sadece bizim havacı paşamız istifa etmemişti. Bizde adet böyledir.Mağdur Ethemi karalamak kolay. Bu ülkenin aydını cesur olsa doğruları söylese Türkiye bugün dünyada ilk üçte olabilirdi.H.Özkök bunlardan birini afişe ettiği için Medya gerçek yüzünü gösterdi.Hain derken düşünün bir de vicdanınıza sorun ya bir ihtimal değilse onu sormak da...

Yorumu oyla      58      49  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 18:18

Tarih bir yönüyle subjektif bir bilim dalıdır. Mesela Fransızlar çocuklarına biz Cezayirde şöyle şöyle zulümler yaptık diyorlar mı?Herkesin katil gördüğü bazen katil olmayabilir.Eskiden Milliyette bir hakimin yanlış kararla asılan bir genci de anlattığı hatıraları vardı. Siz de ETHEMİ astınız gitti.Sadce siz değil Üniversite hocalarının bile çoğu sizin gibidir. Objektif düşünce bizde maaalesef çok azdır. Etiketlemek fişlemek esastır.İnanmak istenilene göre düşünülür düşünce üretilir.

Yorumu oyla      58      49  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 18:08

Ethem hain değildir. MUhsin Yazıcıoğlunun helş-ikopterini düşürenler haindir. Alakası şu sizin zihinleriniz şartlandırıldığı için tarihi şahsiyetleri karalarsını. Ethemi hain diye ezberleten kafa sizi ezberci çocuk moduna getirip bu ülkede 27 mayıslar 12 eylüller 28 şubatlar yaptı. Tarihine sövme hastalığı bize mahsus bir hastalıktır.

Yorumu oyla      58      50  
OWLEYE 8 Eylül 2012 Cumartesi 17:10

Bir çapucu ile nasıl görüşür diye eleştirildiği dönemde özal bunu avama anlatamayacağını bilmekteydi..Ancak bir mebus olarak sorulabilecek doru soru şu olmalıdır..Şu anda kuzay ırakda, musul ve kerkükde barzani ile ortak iş yapan milletvekili varmıdır ve isviçre bankası ile bağlantıları mevcut mudur ? Nitekim bu soru ,çözüm ithalatının kimlerce ve nasıl yapılacağı sorusuna da cevap verebilir kanaatimce..Talabani dışlanmakta olduğunun farkındadır netekim...

Yorumu oyla      54      49  
Dkapkiner 8 Eylül 2012 Cumartesi 17:09

TOTEM Yalancı totem 1.Rahmi beyin yazdığı bir yazıya 30 Ağu 17:18 de yazdığın yorum"Kurtuluş savaşını Avrupa destekli Yunanlılara karşı verdik hepsini yendik muhabbeti yapmak sadece kendini kandırmaktı.".UTANMADIN değil m?2.Yine aynı yazıya 31 Ağu 15:12 de yaptığın yorum;"Kurtuluş savaşını hafife almak ayrı şey Kurtuluş savaşında Yunanlıları,İngilizleri ve Fransızları bozguna uğrattık demek ayrı bir şey.".Bu yazdıkların ne anlama geliyor.Ben bir şey demiyorum yorumculara bırakıyorum.Utandı mı?

Yorumu oyla      56      50  
OWLEYE 8 Eylül 2012 Cumartesi 17:04

Devlet yönetiminde akli yönetimin unsuru olarak öngörmenin yerini görme almıştır..Önce hata yapılır, ders alınır doğru bulmaya çalışır şeklinde yönetme biçimi, nitekim osmanlının son dönem yönetim yöntemi de böyle idi..Montaj yoluyla düzeltme yanlış yapılandırmanın düzeltilmesidir..Birbirini inkar eden açıklamaların kısa aralıklarla tekrarı akledebilen herkes için yeterli delildir..Ben yazarın kanaatine katılmıyorum..Çünkü barzani özalın da zamanında bildiği üzere kürdistanın yeni saddamıdır..

Yorumu oyla      54      49  
Dkapkiner 8 Eylül 2012 Cumartesi 16:24

Ayrıca "Siz orada mıydınız?"gibi bir ifade çok ucuzdur.O zaman okullarda tarih öğretmenlerine "Hocam siz orada mıydınız?"dememiz lazım.Ben acizane tekrar araştırmanızı tavsiye edeceğim.

Yorumu oyla      57      54  
TOTEM 8 Eylül 2012 Cumartesi 16:23

Varmı sizin? İnsafınız vicdanınız var mı?Nasıl böyle göz göre göre yalan söylüyorsunuz?Ben Çerkes olmama rağmen olayları da tarihi de saptırmadan gerçekleri yazdım Ethemin önce Yunanlılara sığındığını ve daha sonra da Ürdün e gittiğini ve orada öldüğünü yazdım!Bakın ben sizler gibi tarihi değiştirme yada çarpıtma peşinde değilim.ama sizler tarihi geçtim ortada olan gerçekleri bile hayasızca çarpıtmaktan çekinmiyorsunuz.Ben gerçekten sizlere söyleyecek söz bulamıyorum.

Yorumu oyla      54      52  
Dkapkiner 8 Eylül 2012 Cumartesi 16:21

H.Tahsin bey 14:23 deki misafir arkadaşımız haklı.İnternet henüz tam anlamıyla bilgi kaynağı olmayabilir ama tarih kitaplarının çoğunda Çerkez Ethem'in düzenli orduyla şavaştığını yunanlılara sığındığı ve sizin saydığınız savaşlarda bize karşı savaştığı gerçeğini yazar.Araştırdığınız kaynakları değiştirin isterseniz.Bu konularda duygusal olmaya gerek yok.Bakın tekrar söylüyorum tarih sebeb ve sonuçları itibariyle tartışılabilir.Bu olmuştur veya olmamıştır denir.Bu yorum değil bir tesbittir

Yorumu oyla      55      49  
TOTEM 8 Eylül 2012 Cumartesi 16:21

Ben artık PESS diyorum!Göz göre göre yalan söylemekten utanmıyorsun DPAPKİNER yaşından başından utan yorumlar aşağıda benim Yunanlılarla savaşmadık diyen tek bir ifademi gösterirsen ben yalancıyım diye yazacapğım buraya! Ben İngiliz ve müttefik destekli Yunanlıları yendik dedim oysa sizin iddianız Kurtuluş savaşında İngilizleri,Fransızlarıda yendik ti ve bu ifade gerçek değil dedim.İnsan bu derece göz göre göre yalan söylüyorsa ondan korkmak gerek sana ne söylediysem az söylemişim.Allahınız-

Yorumu oyla      53      53  
Dkapkiner 8 Eylül 2012 Cumartesi 15:34

Çerkez Ethem'in hain oluşu senin PKK ile savaşma gerçeğine zarar vermez.Senin akraban olsa bile bugün sana halel getirmez.Ne zaman anlayacaksın buradaki nüansı?Osmanlının yanlışı yeni Türkiye Cumhuriyeti gerçeğini ortadan kaldırmaz.Her dönem beceriksiz,kendi menfaatlerini ülke menfaatleri önünde tutan yöneticiler vardır.Onlara da ben layık oldukları şekilde hitap ederim;o da "HAİN"dir.

Yorumu oyla      56      59  
Dkapkiner 8 Eylül 2012 Cumartesi 15:31

YALAN PUT totem yalan yazdığın her şey yalan.Zerre tarih bilgin yok.Sen Yunanlılarla savaşmadık dedin,Fransızlarla savaşmadık dedin.italyanlarla savaşmadık dedin.Kurtuluş savaşında biz kendi kendimize çelik çomak oynadık demek ki.Çerkez Ethem'in soyundan olduğun doğrudur.Okuduğunu anlamıyorsun...Çerkez milli kuvvetlerle çarpışmış ve yunanlılara sığınmıştır.Bir şey daha var;eğer PKK ile çarpıştıysan ki ben senin gibi değilim inanıyorum,o zaman seni alnından öperim.

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 14:23

H.Tahsin çoğu bilgilerin tamamen yanlış.İnternetten güzel araştırın.Olayları çarpıtamazsınız.Size öyle şeyler yazarımki yazdığınız bilgilerin yanlışlığından utanır,bir daha tarihi konulara girmezsiniz.Kuvvayı-milliye ve karadeniz haaaa...H.Tahsin muhterem rahmetli dedeniz Ege'limiydi.Şerefimle söylüyorum,samimi olarak soruyorum.Art niyet aramayınız.Çok enteresan çünki?

Yorumu oyla      55      50  
TOTEM 8 Eylül 2012 Cumartesi 13:55

Pkk ile savaştım.İnsanları kürt,laz,çerkes diye tasnif ederek bu ülkenin birliğine asıl bombayı sizler koyuyorsunuz.Benim dedelerim kurtuluş savaşında savaştı bende onların izinden gidiyorum dört büyük amcam Kurtuluş savaşında şehit düştü.Bu ülkede gerçek türkler yada gerçek sahipleri diye kavramlar ortaya atanlar asıl dönmeler ve hainlerdir.Tarihi yaşamış gibi kesin ve kafanıza göre anlatmanızdan sıkıldım geçtim yüz yıl önce yi bugünü bile yaşarken kırk farklı şekilde yorumlayan var.yalan mı?

Yorumu oyla      54      52  
TOTEM 8 Eylül 2012 Cumartesi 13:53

Birileri çıkıp kafasına göre istediğini kahraman yada vatansever,istediğini de hain ilan ediyor.Ve göz göre göre de tarihi çarpıtmaktan Çekinmiyorlar.Hasan Tahsin Çerkes Ethem hiçbir zaman Düzenli ordu ile çarpışmadı hele hele Yunanlılarla bir olup asla çarpışmadı sen üçbeş ucuz tarihçiden duyduklarınla konuşuyorsun ama ben bu olayı birebir yaşayanlarla konuştum.Ve senin bu ırkçı tavrın can sıkıcı olmaya başladı kimse çerkeslere hain diyemez.Sen göbeğini büyütürken ben bu orduda yıllarca-

Yorumu oyla      53      53  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 10:10

Sn Genelkurmay başkanımız Afyondaki CEPHANE PATLA(TILMASI) ile ilgili tüm görevlilerin "GEÇMİŞLERİNİN" araştırılması talimatını vermiş.Bence bu talimat TARİHİ bir talimatdır.Özelliklede emir komuta kademesinde bulunanların geçmişleri DİDİK-DİDİK araştırılıp sorgulanmalı.İnanıyorumki bazı karanlık bölgeler,tüm çıplaklığı ile aydınlanacaktır.Bu Ülkeyi ataları "YAN" olan kesimlerden kurtardığımız anda,Ülkede terör bitecek,huzur vuku bulacaktır.Bundan kimsenin şüphesi olmasın.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 10:02

Medeni insanların kelimeleri de medenidir."Kem söz sahibine aittir."Kim söylerse insana yakışmayan bir iş yapmış olur elbette.Önce insan ve sevgi... Yine de bir soru Hitler ,Bush,Saddam, Cengiz Han,milletine komlo düzenleyip şartların olgunlaçmasını bekleyenler bunların hangisi Gürcüdür. Irkçılık bir maraz...

Yorumu oyla      64      49  
TOTEM 8 Eylül 2012 Cumartesi 03:44

Ethem hain,Çerkesler hain,padişahlar hain,Osmanlı katil,dindar insanlar alçak,geleneklerimiz çağ dışı,dinimiz barbar ve gerici,Halkımız aptal,satılık,rüşvetçi,yobaz ve işe yaramaz!!Evet vatandaşların iddiaları resmen bunlar ve buna karşı çıkanlarada en hayasız şekilde saldırıyorlar.Ben bu söylemleri kabul etmiyorum diye ırkçı,Din taciri ve yalaka oluyorum ve vatandaş bana Türkmüsün yoksa Osmanlımı diye Eblehçe bir soru bile soruyor:)Siz benim yyerimde olun da bu .....lara cevap verin.

Yorumu oyla      55      55  
Dkapkiner 8 Eylül 2012 Cumartesi 02:51

19:51 sevgili kardeşim benim"Efendi"diye hitap ettiğim kişi burada kendi düşüncelerini yazan kişilere sadece kendi gibi düşünmediler diye "Anası babası belli olmayanlar."ifadesini kullanan EFENDİDİR.Anladınız mı sevgili kardeşim?Bakın,sizin için böyle bir ifade kullanıyor muyum?

Yorumu oyla      57      51  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 00:58

Stalinin milliyetini değil inacını sorgula Marksist Darvinist değil mi? Her milletten zalimler çıkmıştır.İnsan her fikirde vicdanını da yoklamalı Gürcü Gürcü biri de sizin aidiyetinizde kırk tane zalim sayar oturur kalırsınız.İnsan her yerd insandır. Kanı mavi olan sadecMr Spak'tır.

Yorumu oyla      63      49  
Misafir 8 Eylül 2012 Cumartesi 00:51

Cuma 17:08,Bak kardeşim saat beşi on geçeden beri Tarih kitaplarını taradım,yetmedi,internetde dolaşmadığım Tarih sayfası bırakmadım,ama yinede Ethemin yunanlılarla birlikte bizim ilk Milli ordulara karşı savaştığı ve bizim ordularımızın HEXİMET ile ilk tanışması olan 3 cü ve dördüncü İnönü savaşları yani Kütahya- ve Bilecik savaşlarını anlatan bir tane resmi evraka rastlıyamadım.Anladın sen oni be dostum.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 22:30

Yazar keşke asla çözemez demese çözüm üretmek ve sağ duyulu olmak daha güzel olur.

Yorumu oyla      61      51  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 21:18

Ethemi eleştirenler olaylar yaşanırken orada mıydınız?

Yorumu oyla      60      50  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 20:14

Değerli yorumcular Ethem gerçekte hain değilse o çok yüksek bilgileriniz sizi yanıltıyorsa . Olaylar yaşanırken siz de orada olmadığınıza göre böyle hain sıfatı ayıp ayıp. Yarın Hakkın divanı var.Ona inanmıyorsanız bir de insanın vicdanı var.Varsa... İnsan bilmediği tam emin olamayacağı konularda susar. Yağcılık kolay. Herkese çalın karayı o haindi bu haindi...Yaşasın Mahmut...

Yorumu oyla      58      49  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 19:57

18:37 Tarihsel bir hakikatten yola cıkarak saplamada bulunduk sadece. Bugün Gürcistan'ın başında yine despot biri var. Amerika fişekledi diye gitti Rusya'ya çattı. En son korkudan gıravatını çiğner hale gelmişti. Gürcü kökenli Stalin Rus ordusundaki generaller darbe yapacak diye 1936'dan sonra işe yarar komutanları hatta parti bürokratlarını ya idam ettirtti yada Sibirya'ya gönderdi. Sonuç; Almanlar karşısında toparlanıncaya kadar mşlyonlarca ölü verdiler ve ülkelerinin 3 te 1'i işgal oldu..

Yorumu oyla      55      51  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 19:51

Türkiyeyi sevmekle kafatasçı Türkçü olmak ve her hadiseyi Andersen Masalları gibi hamasi kabullenip ona hain buna tu kaka demek basit mantık işidir.Cümle içinde hitap olarak "efendi" hitabını kullanan yorumcuda nasıl bir jakaoben ruh hali var adım gibi biliyorum. Tanımasanız da kelimeler insanları çok iyi tanıtır.Efendi efendi yani hey hey sen basit insan...

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 19:43

Asagida yazilan yorumlarin kisaca analizini yapacak bir ülke ve Bülent Kusoglu sevdalisi araniyor ! be arkadasim ben kafayi benim icin gezdiriyorum.Daha önceleri yorumlari inceler bir seyler bilgi dagarcigimiza ilave ederdik.lÜTFEN LÜTFEN bir daha LÜTFEN : Fikir kavgasina evet,kayikci kavgasina hayir.TEYZE: görmüyormusunuz olan biteni...!..

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 19:21

Tarihte her şey zaman içinde yerini bulur. Menderes asıldıfakat milletin gönlünde taht kurmuştu şimdi de her yaştan ziyaretçisi var. Başbakan ve bakan asıp o günü de bayram ilan eden vicdanı kalmamış kafalar Etjheme de sayıp dökerler. Hakperest insan azdır Haktan bahsedense fazlasıyla çoktur...

Yorumu oyla      64      50  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 19:12

H.Tahsin kimseye hain zaten demedi de ben de demedim.Okuduğunuzu anlamıyorsunuz.Totem zaten anlamıyor.Çekez Ethemle nerede nasıl savaşılmıştır;anlatsamda anlamazsın.Diğer konu YALANCISIN;ben biz ingilizlerle meydan savaşı yaptık demedim.Ufff totem git işine akşam akşam.Zaten moderatör yarım yarım yayımlıyor.O yüzden anlamıyorsun.MODERATÖR ŞUNLARI DOĞRU YAYIMLA BE KARDEŞİM ADAM ANLAMIYOR İŞTE,NE YAPALIM?

Yorumu oyla      56      55  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 18:55

Bu vesayetçi resmi tarihçi insanlar milleti bütünleştirme yerine. Sağcı solcu, alevi sünni, laik antilaik Kürt çerkez laz diye sınıflandırıp ülke dahilinde fitneden başka bir işe yaramamışlardır. Önce milleti birbirine kırdırırlar. Sonra şartlar olgunlaşınca kurtarırlar. Yine aynı senaryoyu farklı metotlarla deniyorlar.Mağdur Etheme say dök sonra ben onun sülalesindenim de.Kadir İnanır...

Yorumu oyla      60      49  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 18:37

Kafkas kökenlilere dil uzatan vatandaş.Her milletin iyisi iyi kötüsü kötüdür buyuruyor. Alemlerin efendisi. Ölçü bu. Ölçüyü şaşırırsanız herkesi böyle küçümser ve düşman görürsünüz.Dil uzatılmamış bir Gürcüler kalmıştı resmi kafalılar onu da başardı. Bölün ve kendi içinizde de biölünün mesela rakı içmeyenleri kendinizden saymayın. Ölçü Şanlı Türk rakısı olsun...

Yorumu oyla      66      49  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 18:27

Anadolu çocuğu Anadoluya hizmet eder. Cumhurbaşkanı olamayacağını anlayınca satışa geçmez." Anadolu Çocuğu " Lazdır, Kürttür,Çekezdir Türktür ama vesayet sisteminin istemediği ve silemediği bir özelliği vardırMüslüman evladıdır, Müslüman çocuğudur.TÜRKİYEYE ZARAR VEREN KAFATASÇI MİLLİYETÇİLERDEN UZAKTIR.

Yorumu oyla      71      62  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 18:22

Bu sistem böyle şartlı ırkçı dışlayıcı kafalar yetiştirmiştir.Bu insanlarla ne gerçek ilim ne tarih ortaya çıkar. Birileri vatan kurtaran şaban diğerleri hain.Çocuklara masallar dönemi btti...Belge varmış. Belge uydurmak devletlerin genel metotlarındandır.

Yorumu oyla      61      50  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 18:20

Resmi tarih kimleri hain kimleri kahraman göstermedi ki. Bu sistem kendi kaselislerinin dışında herkese bir kulp bulur.Ethem despot yapılıymış. Açtırmayın gerçek tarihi Dersimi bile görmeyen göze despotluk mu anlatılır. Her zaman güçlüden yana olanlar bir gün güçsüz kalır. İnsaf insan olmanın en önemli ŞARTIDIR

Yorumu oyla      62      51  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 18:15

'..bu sayede İNGİLİZLERİ ürkütüp LOZAN masası için RUSLARDAN gizlice İngilizlerle örtülü görüşmeleri yapabilirdik.' H.Tahsin herhalde şekerin düştüğü için sapla samanı yine karıştırdın. Rusya bize İngilizlerle sonuna kadar savaş hatta Britanya adasına çıkarma yapma şartıyla mı yardımda bulundu?? Zaten İngiliz İstanbul'dan basıp gitmeseydi de savaşılacaktı. Montrö Anlaşması da 1936'da lağvedildi, Hatay Anavatana katıldı. Musul, 12 Ada ve Batı Trakya geriye kaldı. Onu da biz halledeceğiz.BOZDOĞAN

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 17:13

Çarpıtmaya ve değiştirmeye çalışıyorsunuz?İstediğiniz kaynağı inceleyebilirsiniz bu gerçekten farklı bir şey göremezsiniz.Ama ben Bir Çerkes ve Ethemin sülalesinden biri olarak iyi ki Atatürk ve merkezi otorite muvaffak olmuştur diyorum Ethem iyi bir savaşçı ama kötü bir politikacıydı ve eğer o muvaffak olsaydı kurtuluş savaşı istenilen şekilde bitmezdi.Atatürk ün tavrı haklıydı ve Türk halkının menfaatleri doğrultusundaydı.Olay bu gerçeklerden hiçbirzaman korkmamak ve kaçmamak gerekir.Sevgiler.

Yorumu oyla      55      54  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 17:10

Birlikleri ile nerede çatışıldığını bana söyleyebilirmisin?Tarihte yanlışları belirlemek başka şey tarihi çarpıtmak başka.Evet Ethem büyük yararlılıklar göstermiş ve düzenli ordu kurulmadan önce birçok isyan bastırıp Yunanlılara karşı ilk yıpratma saldırılarında bulunmuştur ancak sonrasında merkezi idareye kibir sergileyerek itaat etmemiş üzerine birlik yollanması sonucu ise birliklerini dağıtarak yakın mahiyeti ile önce Yunanistana oradan da Ürdün e sığınmış ve orada ölmüştür.Gerçek budur neden

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 17:08

Ben tarihi bildiğini sanıp sallayan cahillerle muhatap dahi olmam.0Dün Ku0r00tuluş savaşında İngilizlerle hangi cephede savaştık dediğimde kıvıran birine şimdi Çerkes Ethem nerede düzenli ordu ile çatıştı diye sorsam yine kıvırır ama ona sorarsanız İngilizlerle meydan muharebesi yaptık,Ethemle de Konya ovasında meydan muharebesi yapmışızdır.Doktor onu kendi haline bırak dedi o yüzden sen öyle san ve devam et.Senin gibi küçük insanlarla zaman kaybedemem ben.Hasan Tahsin sende birkez olsun Ethem-

Yorumu oyla      56      51  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 16:50

Doğan bey,Çerkez Ethem düzenli Orduya geçişe karşı çıkmıştır.Daha AÇIKÇASI şu,Osmanlının son Genelkurmay Başkanı General FEVZİ ÇAKMAK,1921in şubatında Istanbuldan Ankaraya gelip,TBMM tarafından hem Başbakan,hem Genelkurmay Başkanı,Milli Savunma Bakanlığı yetkileri ile donatılınca,Çerkez Ethem tıpkı Osmanlıya isyanı gibi ANKARAYA da isyan edip,Yunan saflarına geçti.Konunun çok ince detaylarıda var fakat buralara sığmaz.Ethemde,Osman da,çakırcıda,demircide,İpsiz recep de vatanseverlerdi.H.Tahsin

Yorumu oyla      57      52  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 16:45

Sn Doğan bey kardeşim,Kuvayı Milliye "ÇETELERİNİN(!)" varlığı sayesinde Kurtuluş savaşını kazandığımız kesin.Evet Kuvayı Milliye olmasaydı biz ne RUSLARLA o muhteşem İTTİFAKI kurup,300 bin ton Silah ve Mühimmata sahip olabilirdik,nede bu sayede İNGİLİZLERİ ürkütüp LOZAN masası için RUSLARDAN gizlice İngilizlerle örtülü görüşmeleri yapabilirdik.Kuvayı Milliyenin tamamına yakını Osmanlının asker kaçaklarıydı fakat Kurtuluş hareketininde ilk tetikleyicileri idi.Konunun detayları çok.H.Tahsin.

Yorumu oyla      55      50  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 15:36

Aferin TOTEM aferin mikro-milliyetçilik iletinden kurtulmana sevindim. Çerkez Ethem'e gereken nasihat, rica defalarca yapılmıştır. Çerkez Ethem ile Ankara arasındaki mektuplar arşivlerde mevcut olup Ankara'nın meselayi hep alttan aldığı açıktır. Ancak Kafkas halklarının mayasında olan despotluğa meyilli liderlik vasfı (örnek: Gürcü Stalin) çoğu zaman hem liderin kendisine hem de halkına yarardan çok ziyan getirmiştir. Abdüllatif Şener'in dört dörtlük Anadolu çocuğu olması demokratlığındandır..

Yorumu oyla      56      63  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 15:29

Tarih YORUMLANMAZ efendi,tarih yorumlanmaz.Tarih belgeler ışığında yapana sadık kalarak yazılır.Ben Tahsin beye sormuştum ama sen çaya çorbaya limon ;sazan gibi dalmışsın yine üç kuruşluk tarih bilginle.Çerkez Ethem düzenli orduyla çarpışmıştır.Hem de bu milletin en çok birliğe ihtiyacı olduğu dönemde;hem de Yunanla birlik olarak.Hoş sen Yunanlılarla savaştığımıza da inanmıyorsun ya...

Yorumu oyla      56      61  
TOTEM 7 Eylül 2012 Cuma 15:03

Gerekeni yapmış diyorum zira Bu halkın ve ülkenin çıkarlarını ve kaderini belirlemede Atatürk çok daha akılcı ve doğru davranmıştır.Ben etnik olarak bir Çerkesim ama Türkiye cumhuriyeti vatandaşıyım o yüzden Rusyada ki çerkesten daha çok değerlidir Türkiyedeki laz,kürt yada başka etnik kökenden olan vatandaş zira bizler aynı kaderi paylaşan bir milletiz artık. Ben Türk üm demekten asla bir rahatsızlık duymadım Türk kavramı bu ülkeyi birleştiren çimentodur yoksa ırkçı bir söylem değil.

Yorumu oyla      56      55  
TOTEM 7 Eylül 2012 Cuma 15:00

Edilmesi gerekmiştir.Bu tür devrimlerde ve mücadelelerde devrim herzaman kendi evlatlarını yemiş,yemek zorunda kalmıştır.Atatürk milletin bekası için doğru olanı yapmış Çerkes Ethem gurur ve kibirine yenilmiştir.Buradan da şu ana fikri çıkartabiliriz milli menfaatler uğruna bazen birileri kurban edilmek zorundadır.Ve konu milli değerlerimiz ve beraberliğimiz olduğunda herkes fadakarlık yapmalı ve olabildiğince objektif davranmalı.Ben Çerkes Ethemin Sülalesinden olmama rağmen İyi ki Atatük-

Yorumu oyla      55      52  
TOTEM 7 Eylül 2012 Cuma 14:56

Herkes tarihi işine geldiği gibi yorumluyor ve objektiflikten uzak!Ben bir Çerkesim Ve Çerkes ethem ile aynı sülaledenim.Okul yıllarımda Etheme hain denen her dersi terk ederdim.Şimdi dahi hain olduğunu kabul etmiyorum en önemli sebebşi de Asla düzenli ordu ile çatışmamış gücü olduğu halde çatışmaya girmeyip ordusunu dağıtmıştır.ama bunları söylerken Ethem konusunda asla Atatürk ü hatalı bulmamıştım evet çetelerle başlayan milli mücadele bir aşamaya gelmiş ve o aşamadan sonra çetelerin lav -

Yorumu oyla      55      50  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 13:50

Oy oranını artması o da ayrı bir konu.O konuya fazla girmek istemiyorum.Ancak bu demek değildir ki her yapılan doğru ve halk onaylıyor.Asla ve asla bunu kabul etmiyorum.

Yorumu oyla      55      49  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 13:49

Bence bizim bunları aşmamız gerekirken ,bir olmamız ve biz olmamız gerekirken aksini yapıyoruz.Bütün yorumcular aynı şeyi söylüyor ki iktidar dururken nasıl muhalefet suçlanır.Başbakanın muhalefet için"SİZE Mİ SORACAKTIK?"sözünü hatırlayın lütfen.Bugün bırakın Türkiye'yi bütün dünya biliyor ki her şey başbakanın iki dudağı arasında.Bu durumda terör konusunda doğrudan muhalefeti suçlamak nasıl olur.Herkes suçlu deseniz anlayabilirim.Ama doğrudan muhalefete yıkmak bu işi insafsızlık olmuyor mu?

Yorumu oyla      54      49  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 13:45

Bu ve benzeri şikayetler halk arasında çoğalmaya başlamış ve zaten düzenli ordu gerekliliği olduğu için Milli Kuvvetler görevlerini tamamladığından söndürülmüşlerdir.Topal Osman konusu ap ayrı bir konudur.Bu kadar doğruları olan bir insan hata yapamaz mı yapar.Buna rağmen Ben Topala Osman'a müspet bakarım.Benim için bir kahramandı.Ama o cezasını çekmeliydi ve öyle de oldu.Onu öldürenler;biliyorsunuz meclisten çıkan milletvekilleridir.Onlar onun suçluluğunu kanıtlamışlar devlet de gereğini yapmış

Yorumu oyla      54      49  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 13:41

neden bu.İkincisi ki ilki kadar önemli bu çeteler artık şımarmaya ve zapt edilmemeye başladılar(Başı bozuk).Örneğin Çerkez Ethem kendiliğinde para toplamaya başladı.Kendiliğinden gittiği yerlerde erzak toplamaya başladı.En önemlisi Batı Cephesi Komutanı(İsmet İnönü)personel ikmali yapamazken Çerkezin hiç adamı eksilmiyordu.Örneğin Demirci bir köye girdiğinde karşılayan olmadı diye"Bunlar bizi tanımıyor galiba üçer beşer asın şunları."demiş ve hiç suçu olmayan bir genç köy meydanında asılmıştır.

Yorumu oyla      54      49  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 13:38

Sn.H.Tahsin,çok asil bir aileden geldiğiniz,Kuvvay-i Milliyeden dedenizden anlıyorum.Ne mutlu size.Bir subaya sorun neden kaldırlmış diye ben de emekli bir subay olarak cevap veriyorum.Rahmetli dedeniz yaşasaydı kesin ikna olurdu.Kuvvay-ı Milliye başlangiçta çetelerdi;doğru.Ünlem işareti koymuşsunuz ama doğru.Bu çeteler in Kurtuluş Savaşı başlangıcında başta Etem olmak üzere çok büyük faydaları olmuştur.Ama zaman ilerledikçe artık bu işin ancak düzenli ordu ile olacağı anlaşıldı.Birinci ve ana

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 12:52

Apaydın kampı kesinlikle Suriye dışından yığılan terörist işbirlikçilerin kampıdır.Tarih bunları mutlaka yazacaktır.Millet'i aptal yerine koymak isteyenler mutlaka rezil ve kepaze olacaklardır.

Yorumu oyla      58      49  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 12:23

53 milyon 800 bin seçmenden 20 milyon ou alan akepe bu ülkenin tek sahibi gibi hareket edemez.Akepe'ye destek veren gerçek akepe'lirin oyu % 15 bile değildir.Uydum imama tarzı akepeye oy veren mütedeyinler,yetmez ama evet'çiler,Türk Milliyetçi'lerinden bazıları!lütfen uyanınız.AKEPE VE ÜÇ-BEŞ YÖNETİCİSİ SİZLERİN SAYESİNDE KENDİLERİNİ KRAL zannediyorlar be dostlar.-Arhavi'li-

Yorumu oyla      66      49  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 12:07

H.Tahsin lütfen şu gizli akepe destekçiliğinden kurtulunuz.Emin olunuz,"kendinizi bile" kandırmaya gayret ediyorsunuz.Siz Türk kurtuluş savaşının en önemli "final" kahramanlarından olan;Yunana'lılara ilk kurşunu atan gazeteci Osman Nevres'in mahlasını kendine mahlas seçmişsiniz.Bizim gibi insanlara akepe'yi "teğet geçercesine" bile olsa"FEDAİLİK"yapmak yakışmaz;sayın TAHSİN!!Orhun abideleri'ni yüzlerce defa daha okuyalım sayın H.Tahsin.."YUSUFİYELİLER"

Yorumu oyla      67      49  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 11:50

Diğer bir sorum 23:40 da yazdıklarınızla ilgili.Sizi durup dururken savaş heyecanına sürükleyen nedir.Türkiyenin bu savaştaki çıkarı ne olacaktır.Bugüne kadar bu tür olaylarda ne gibi çıkarı olmuştur.Afedersiniz kendi içimizde çok ciddi bir problem varken bu savaş çığlıkları nedir.Savaş nedir,nasıl yapılır;mesleğinizi bilmiyorum.

Yorumu oyla      62      49  
Dkapkiner 7 Eylül 2012 Cuma 11:47

Sevgili H.Tahsin görüşmeyeli çok oldu.Yorumlarınızı ilgiyle okuyorum.Çok güzel şeyler yazıyorsunuz.Ancak iki sorum olacak izninizle;CHP 1mart teskeresine hayır dedi.Doğrudur.Çünkü muhalefettir kendince ülke çıkarlarına aykırı görmüş ve hayır demiştir.Benim takıldığım sizin bu CHP yi eleştirip iktidar partisinin hayır diyen 97 milletvekilini görmezden gelmeniz.Olur mu?1 Mart eğer başarısızlıksa bunun sebebi iktidar dururken neden CHP olsun.Şu a-k-p deki hayırcı 97 milletvekilini bir açıklayınız.

Yorumu oyla      62      49  
hulya 7 Eylül 2012 Cuma 09:37

Gelelim Kuvai Milliye'ye siz sanırım Türkeş hayranısınız.Bir kişi hem nato'da görev alıp Türkiyenin disipline edilmesine en önde destek verip,bu disiplin sonucunda ülkede çıkan dramalardan,halkı en önde korkutanlardan yana olup hemde Kuvai Milliyede halkı korkuttu terör estirdi diyemezsiniz.Bu kadar çelişkiyi bizi sinir etmek içinmi yazıyorsunuz?

Yorumu oyla      64      50  
hulya 7 Eylül 2012 Cuma 09:23

H.Tahsin abi sondan başlayayım 1 Mart 2003 Tezkerede, en fazla 62 bin yabancı askeri personelin 6 ay süreyle Türkiye'de bulunması öngörülüyordu. Yabancı kuvvetlerin hava unsurları 255 uçak ve 65 helikopter.Yani sen başda olsan buna hemen evet der bugün yaşadığımız durumun tarihini biraz daha öne çekerdin.Belkide iyi olurdu ak Parti 10 yıl şunu yaptım bunu yaptım deme fırsatı bulamazdı.Neyse üzülme 10 yıl rotarlı hayallerin gerçekleşiyor:(

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 7 Eylül 2012 Cuma 08:44

Çok güzel bir yazı. Aynen Bülent Bey'in dediği gibi müritler sıçramışlar ortalığa da sıçratmaya başlamışlar. Terör konusunda hükümet sadece başarısız değil, mevcudu iyice kötüleştirme yönüyle milletin güvenini de ciddi biçimde zedeleyen bir vaziyette. Türktime sitesinde de yüzlerce defa düzinelerce düşünmeyi bilen insanlarca açılım saçmalığının terörü çözmeyeceği gibi herşeyi daha kötü hale getireceği yazıldı. Buyrun bu günkü tablo. F tipi değil de mantıkla baktığınızda göreceğiniz gerçek.

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 23:34

Sn Kuşoğlu,1 Mart 2003 de Türkiyenin KUZEY IRAKA girişini,Tezkereye hayır diyen CHP engelledi ve K.Irak Kürt bölgesinin oluşturulmasının MİMARI oldu.Tarih bunu bu şekilde kayda aldı.İnanmıyorsanız TBMM arşivlerine bakın.CHP önümüzdeki aylarda da Türkiyenin SURİYEYE GİRİŞİNE ENGEL olmaya çalışacak,fakat bunu engellemeye gücü yetmeyecek,zira TBMM de MHP var ve ŞANLI ordumuzun SURİYEYE girmesi için MHP ve AKP evet diyecek,tabi CHP yine hayır diyecek.Aralık-Ocak ayları çok yakında..:))..H.Tahsin.

Yorumu oyla      59      67  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 23:28

vatanı satmak ne ucuz ne kolay yakıştırma. Menderesi de böyle sözlerle astılar...

Yorumu oyla      63      61  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 23:26

@18:54/ Darbe olsun diye bir şey yazdığımı kendim bile okuyamadım,sizi tebrik ederim.Konu Silivri'ye gelmeden, son patlamadan önce chp'li İnce'nin sorduğu ve cevap alamadığını beyan ettiği seri numarası silinmiş cephane ve silah fabrikalarımızda üretiliyormu,neden? sorusuna yoğunlaşırsanız sizi yöneten irade ile ilgili iradesizliğiniz tıp literatürüne daha hızlı giriş yapar.

Yorumu oyla      58      57  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 23:24

Ben muhalefeti eleştirdiğimde,dostlar bozuluyor.Bir önceki yorumda sorduğum soruların cevapları verildiğinde,TERÖRÜN azmasının sebebi mucibesi muhalefetin yanlış politikaları neticesinde oluştuğu tüm çıplaklığı ile orteye çıkacaktır.Buradan sn Milletvekilime ve bana kızan yorumculara söyliyeceğim şudur.İzlediğiniz siyaset ile Ak Partinin ÖMRÜNE ÖMÜR katmaya devam edersiniz.Bu mevcut muhalefet tarzı ile RTE 2014 de %60 la Köşke çıkar,AKP ise en az 20 yıl daha tek başına İKTİDARDA kalır.H.Tahsin.

Yorumu oyla      59      61  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 23:17

Hulya kardeş,benim DEDEM KUVAYI MİLLİYECİ "ÇETE(!)" mensubu.Bol miktarda Ermeni kahpe ve vatan haini tepeledi.Bana anlatırdı.Zira babasını yani büyük dedemi Ermeniler şehit etmişti.112 yaşına kadar yaşayan Dedem derdiki,oğlum bizi KUVAYI MİLLİYEYİ 1921 de YASAKLADILAR.Şimdi sana soruyorum,yüksek rutbeli subay yakınına sor bakalım Kuvayı Milliye 1921 de neden,ne için yasaklandı.Çerkez ethem neden yunana sığındı? Topal Osman neden öldürüldü?Dedem bana H.Tahsin ismini vermiş....H.Tahsin.

Yorumu oyla      62      58  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 23:12

Hulya kardeş,şaka gibi olan benmiyim yoksa sizmi sn yazarımız karar versin.PKK yı 1991 de TBMM ye sokan,kendi ÇATISI altına alıp TBMM ye sokan parti kim.PKK ile aynı listelerde adı yazılı hangi Milletvekilleri TBMM de hangi partinin gurubu içerisinde yer alıyor.Hadi bundan vazgeçtim Apo denilen bebek katili mahlükun ASILMAMASI için İDAMIN KALDIRILMASINA EVET diyen milletvekilleri hangi siyasi parti çatısı altında şuanda TBMM de bulunuyor?Daha birkaç soru daha sorayım mı? Şaka gibisiniz.H.Tahsin

Yorumu oyla      54      57  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 20:40

Sn Kuşoğlunun "ABD nin Barzanili çözüm önerisine..." ziyadesi ile kafamı taktım.ABD nin Barzanili çözümü de nereden çıktı?..İsterseniz biraz sorgulayalım.Şöyle 1 Mart 2003 günün öncesine doğru zaman tünelinde bi gezelim bakalım,ABD nin "barzanili çözüm önerisi" varmıymış.1 Mart tezkeresine HAYIR oyu verenlerin kimler olduğunu TBMM arşivlerinden sorgulayalım,bakalım kimlermiş.Şimdi ben sn Kuşoğluna soruyorum,CHP 1 Mart 2003 de HAYIR oyu vermemiş olsaydı,KANDİL ve Barzani bugün varmıydı?.H.Tahsin.

Yorumu oyla      59      59  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 20:21

adamın terörle mücadele ettiğini mi düşünüyorsuz, iki gemiciğe koskoca vatanı sattı.

Yorumu oyla      61      54  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 18:54

Biz Türk milleti olarak istikrarli hükümetlere alismamistik.Bu hükümet bizim vücut kimyamizi bozmustur.Üclü hatta besli koaliasyon hükümetleri gelsin de bütün sorunlarimizi cözsün.El insaf, el insaf:Simdi siz mensup oldugunuz hareketin KILICINI SALLAYIP ülkeyi yönetmeye talip mi oluyorsunuz ? Ne güzel muhalefetle özlesmis bir hareketin icerisindesiniz ülke yönetmek agir sorumluluk ister.Bu sorumluluk arkadslarini da vari? söyle bir inceleyin kendilerini..

Yorumu oyla      56      55  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 18:54

Darbesever Misafir:Ülkede her sıkıntı olduğunda Silivridekileri kahraman yapan hala emeasyaları özleyenler var.İşte son patlama ve profesyonellikten uzak branşı dışında her işle uğraşan bir yapının sesleri.Bu postal seviciliği yakında tıpta takıntı literatürüne girebilir.Türk postal seviciliği diye.Kendine güvenmemeden kaynaklı bir hastalık...

Yorumu oyla      57      55  
hulya 6 Eylül 2012 Perşembe 18:37

H.Tahsin abi şöför arabayı sağa sola çarpsın dursun, pek karizmatik diye kullanmasını bilmesede muavin insin ittirsin olmadı yolcular insin ittirsin ama yeterki şöför'e kimse laf etmesin.Gerçekten şaka gibisin.Ne planı ne projesinden bahsediyorsun Nato'nun tüm faliyetlerini icraatın başı bile bilmiyor,muhalefet ne bilsin.(B.Ecevit başbakan olarak bilgi istediği halde bilgi alamadığını ifade etmiştir)

Yorumu oyla      60      53  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 18:19

@17:17/ Yazar son cümleyi sizin için yazmış, emin oldum.Bir de gece görüş için termal kamera nerede bulunur yardımcı olsamıydı acaba? Ankara'da yanına yaklaşılamayan elçiliklerde çalışanlar için,Zaman 24 saat dilimiyle ertesi güne geçiş yapmaz.

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 18:05

kim cözecek pekiyi,senin kilicdaroglumu cözecek vahh vahh sizin gibi yazarlar olursa bu ülkede kaos bitmez,zamanin 12 eylülünde arta kalan gizlenen yakalanmayan sivri zekali yazarlari.

Yorumu oyla      54      53  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 17:17

Oysa Ülke batarsa gemide olan herkesinde batacağını göremeyenlerin varlığı kadar,ÜLKENİN BATMASI için gece gündüz PİLAN PROJE üreten NEOERCENECONCU yapıların varlığını yüce TÜRK Milleti çok net olarak görmektedir.Türk Halkı bunu bildiği için 10 Yıldır AKP ye desteğini her seçim artırarak devam ettirmektedir.Oysa Muhalefet,Ülkenin Milli meselelerinde iktidar ile birlikte hareket edip,birlikte projeler üretebilse,o zaman Türk Halkı desteğin bir kısmınıda MUHALEFETE verecektir.H.Tahsin.

Yorumu oyla      59      58  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 17:14

Başbakan Tayip Erdoğanın söylediği cümle olan,"BİZ BU TUZAĞA DÜŞMİYECEĞİZ" cümlesinin anlattığı MANZARA,Türk Milletinin dünya kamuoyuönünde düşürülmek istenen en VAHİM ve en ÇİRKİN manzaradır.Bu manzaraya düşmemiz için dua eden malesef muhalefetimizin bazı kesimleri var.AKP düşmanlığı içinde olupda,gözü AKP düşmanlığından başka hiçbirşeyi görmeyen kesimleri yüce TÜRK Milleti çok NET olarak görmektedir.Türk Milleti bu kesimlerin akp gitsinde, Ülkenin batmasına dua ettiklerini bilmektedir.H.Tahsin

Yorumu oyla      58      61  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 17:09

12:52,Hülya kardeşim Türkiyedeki ERMENİ menşeyli terörü tek başına hiçbir parti DEMOKRATİK yöntemlerle ortadan kaldıramaz.Benim söylediğim DEMOKRATİZ ZEMİNDE,Demokratik yöntemlerle.Tabi siz 1914-1915 deki Ermeni Hınçak Taşnak örgütlerini ortadan kaldırırken binlerce Ermeniyide suçlu suçsuz zulme tabi tuttunuz,Bütün dünyada sizin önünüze SEVRİ tuttu dayattı:Siz Tarihin bu safhasını farklı biliyorsunuz,çünkü size bildiğiniz şekilde öğretildi.Bugün Türkiyeyi 1914 zeminine çekmek istiyorlar.H.Tahsin

Yorumu oyla      57      60  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 16:20

Şeker boyası dedim de;Siirt valisi de teröre karşı anlamlı bir duruş sergilemiş.Türk,Öğün!Çalış,Güven!Yazarak bir yere varılmayacağı belli(!) demiş.Ticaret odası başkanı da çok memnun olmuş gelişmelerden.Bu günden sonra hayırlı ticaretler dileriz.Şurada Kürt kaplanlarının atağa geçmesine ne kaldı?

Yorumu oyla      65      62  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 15:31

Askerin elindeki yetkiler alınırken,Emasya protokolünden darbe çıkartırken demokrasi şekeri bulmuş çocukların eteğine doldurması gibi tepinip duranlar vardı değilmi?Şeker dolduracağım kucağıma diye,bilmediğin kapılara dolanmayacak,tanımadığın insanların kucağına oturmayacak,bulduğun her eli öpeyim derken şeker boyasına bulanmayacaksın.

Yorumu oyla      62      61  
TOTEM 6 Eylül 2012 Perşembe 13:58

Biliyorsunuz.Sizler ne zaman Terör konusunda Hükumete destek veripte arkasınada durdunuz?sizin muhalefet anlayışınız Hükumet ne yaparsa tersini yapmak ve düstürunuz,yeterki biz iktidar olalım isterse ülke batsın bölünsün!işte bu tavrınızdan dolayı halk sizi asla tercih etmiyor ve etmeyecek te sizler kendi halkından kopuk kime ve neye hizmet ettiğini bilmeyen bir avuç garip azınlıksınız ve ne kadar yırtınsanız da asla muktedir olamayacaksınız.Sizin amacınız ve hangi yolun yolcusu olduğunuz belli.

Yorumu oyla      54      63  
TOTEM 6 Eylül 2012 Perşembe 13:55

Vurulan kaçakçıları kahraman vuran askerleride hain ve katil ilan ediyorsunuz siz böyler mi askere moral vereceksiniz sivil ve yargıdaki kollarınız KCK yapılanmalanmasının içinde olan teröristlere destek verirken nasıl terör ile mücadele edeceksiniz?Uluslararası arenada şimdi hükumetin aleyhine olup teröre destek verip te siz iktidar olduğunuzda bundan vazgeçecek ülkeler hangileri.eğer bu iddianız doğru ise demek ki bu ülkeler sırf iktidarı yıpratmak için destek veriyorlar ve siz bunu-

Yorumu oyla      55      59  
TOTEM 6 Eylül 2012 Perşembe 13:51

Olmayacağı bir Hükumet nasıl ulusal mutabakat Hükumeti olacak?Siz ulusal mutabakat derken yönetimin daha önceleri olduğu gibi birileri tarafından size teslim edilmesini istiyorsunuz aslında.sizimn bu mecliste mutabık olduğunuz tek parti var oda BDP eğer onlarla yapacağınız bir mutabakat hükumetinin teröre çözüm getireceğini düşünüyorsanız siz vatan toparağının doğusunu gözden çıkarttınız demektir.Askerin moralini bozmaktan bahsedip genelkurmay başkanına hakaretler ediyor Uluderede yanlışlıkla-

Yorumu oyla      55      59  
TOTEM 6 Eylül 2012 Perşembe 13:49

Yazıdan bazı alıntılar!'Tayyip bey müridleri!!Tayyip beyin içinde olmadığı ulusal mutabakat Hükumeti!ve bu sorunu uluslararası boyutu ele alınarak siyasi çözüm üretilir.Ne enteresan detaylar değil mi*Sayın yazarın ben siyasi parti vekili deği sadece sıradan bir vatandaş veya yazar gibi olayları yorumlayacağım sözünün koskoca bir yalan olduğu nasılda ortaya çıktı!Erdoğanı destekleyenler Mürid te Kılıçtaroğlunu destekleyenler mürid değil mi?Halkın %50 sinin oyunu almış bir partinin içerisinde-

Yorumu oyla      54      58  
hulya 6 Eylül 2012 Perşembe 13:43

Bence Syn.Talat Atilla H.Aygün ile bir röportaj yapsın.Bizlerde buradan sorulamızı yöneltelim.O bölgenin milletvekili olarak mecliste bulunmaktadır.Milletvekili demek ilk önce bölgedeki insanlarını uzaylı gibi görmemek demektir.Osman Pamukoğlu'nu bölgedeki insanları korkuttu diye bir taraftan kötüleyeceksiniz,bir taraftanda Aygün iyi davranıyor diye kötüleyeceksiniz.Aygün Aygün diye tutturanlar sizler önce ne istediğinize karar verin.Daha ne istediğinizi bildiğinizden şüpheliyim.

Yorumu oyla      62      50  
hulya 6 Eylül 2012 Perşembe 13:14

Muavini övmeyin ama uçuruma giden şöför'e akıl verin.Hülya Avşar kadardamı öngörüsüzsünüz o bile 'bebeğin ağzına emziği verip çekerseniz, kıyamet kopar'dedi.

Yorumu oyla      61      49  
hulya 6 Eylül 2012 Perşembe 12:57

Rahmi Turan beyin yazında çok anlamlı bir cümle var şöyle:"Bilgisizler elinde olunca her iş,Kalır mı ağızlarda sağlam bir diş?" başka söze gerek varmı?

Yorumu oyla      60      50  
hulya 6 Eylül 2012 Perşembe 12:52

H.Tahsin bey arabayı şöför kullanıyor muavin değil.Burada oturup durmadan muavin şöyle muavin böyle diye diye şöför her yaptığı hatayı muavinden bilmeye başladı.Muavin yanlışa sürüklese dahi kararı veren ve bu arabayı kullanan şöfördür.Sağa sola çarpa çarpa yolcular ölüyor bunun sorumlusu muavin olamaz.Bu güne kadar hangi yolcu muavini beğenipde araca binmiş?

Yorumu oyla      60      51  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 12:42

Sayın Yazar Analar Ağlamasın projesi bu sefer de YeniCHP eliyle başlatılacak. Bu durumda sizin tavrınız ne olacak merak ediyorum. Benim gördüğüm AKP, YeniCHP hatta Bahçeli'nin MHPsi ABD'nin kuklası durumuna gelmiş. Bilesiniz ki kimse masabaşı oyunları ile Türkiye Cumhuriyeti'ni PKKya yenilmiş gibi göstererek o vatan topraklarının üzerine konamaz. HEPARLI

Yorumu oyla      63      50  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 11:33

Hüseyin Aygün ,Atatürk'ün Kurduğu C.H.P sinde çözüm olarak ne üretiyor ,Arkadaşları ile görüşsün ,göreceğiz

Yorumu oyla      56      55  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 10:44

Ülkemizin maruz kaldığı terörün ortadan kaldırılması için mutlaka İktidar ve Muhalefet elele vermelidir.Böylesi bir alt yapısı ve yüz yıla yakın önhazırlığı olan terörü hiçbir iktidar tek başına sıfırlayamaz.CHP nin terör konusunda birkaç ay önce atmış olduğu önemli adımları malesef Suriye sınırındaki Apaydın kampı konusundaki tutumları ile,Esed rejimini sahiplenir tutumu Türk halkı üzerinde büyük endişe uyandırmaktadır.Bunun ipuçlarını HATAY ilinde yapılacak araştırmada ortaya çıkacaktır.H.Tahs

Yorumu oyla      55      62  
Misafir 6 Eylül 2012 Perşembe 09:48

Sn Kuşoğlu,bir Ülkenin Ana muhalefeti ve onun Lideri,30 yıldır Ülkesini kemiren terörü besleyen KOMŞU ÜLKENİN totaliter REJİMİNİN koruyuculuğuna ve AVUKATLIĞINA soyunursa,ÜLKE terörür önlemekte zorluk,güçlük çekmez mi.Daha açık yazayım,CHP ve sn Kılıçtaroğlu Esedin SURİYESİNİN koruyuculuğuna soyunarak neye ve kimlere hizmet ediyor?Bu sorunun cevabı açık ve net verilmeli.CHP muhalefet yapacağım diye "Apaydın kampı eleştirilerinden" acilen vaz geçmeli.Bedeli seçimlerde ağır olur.H.Tahsin

Yorumu oyla      56      62