YORUMLAR
Toplam 62 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 22 Ocak 2011 Cumartesi 10:49

CHP,Gölcük Zulası denilen mekana yapılan operasyonun VİDEO kayıtlarını merak edip İncelemeyi hiç düşünmüyor mu,Yoksa bünyesinde bulunan eski sürecin uzantılarından,hukukçuluk anlayışı,Kanadoğlu çizgisinde olan Hukukçuların REHBERLİĞİNDE bir "Hukuk yolunu mu" takip edecek.Ergenekon denilen yapının SANIKLARININ yer aldığı Seçim Afişlerinin,topluma verceği "Sinerji(!)" ile,2007 Seçimleri öncesi meşhur Mitinglerdeki,"Rektör(!),sivil Asker(!)vs.vs." yapıların vereceği "sinerji(!)" aynıdır.H.Tahsin(5)

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 22 Ocak 2011 Cumartesi 10:43

CHP nin 22 Temmuz 2007 Zemininde devam etmeyi tercih eden yaklaşımı,Silivriyi 21 Ocak 2011 de Ziyaret edip,Orada bulunan "Mağdur(!) yakınlarına" hitaben "Mesajı Aldım" diyen Parti yetkilisi ile,2007 seçimleri öncesi Cumhuriyet Mitinglerinde,mikrofonlardan tehditler savuranlar arasında zerre fark yok,adeta"biz yine geldik,biz yine buradayız" mesajını anlamak mümkün değil."Y.Küçük ile görüşeceğim" mesajı anlaşılır gibi değil.CHP dışında bulunan %75 şi böylemi ikna edecek? H.Tahsin(3).

Yorumu oyla      56      49  
Misafir 22 Ocak 2011 Cumartesi 10:36

İktidarı Değiştirecek potansiyeli yakalamak için, 1-İktidardan daha DEMOKRAT bir zihniyeti siyaset felsefenize egemen kılacaksınız.2-İktidardan daha çok ÖZGÜRLÜKÇÜ bir felsefeyi,partinize egemen kılacaksınız.3-İktidardan daha çok "ANTİ-DARBECİ" bir yapıya sahip olduğunuzu Türk halkına teretdüte mahal vermeyecek şekilde anlatacaksınız.4-Evrensel Hukukun tüm enstrumanlarını,Hukuk sistemimize yerleştireceğinize toplumu ikna etmelisiniz.5-Bu konularda İktidardan önde olduğunuzu gösterin.H.Tahsin(2).

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 22 Ocak 2011 Cumartesi 10:30

Sn Kuşoğluna MEKTUP.:Sn Kuşoğlu,köşenizde parti propagandası yapmayacak kadar bir nezaket ve Etik abidesi gibi duruyorsunuz.Fakat biz yorumcular bu konuda size "Eşlik" edemiyeceğiz.Meramımız şudur,CHP yeni yapılanması(!) ile,AK Partiye alternatif olmak yerine,22 Temmuz 2007 deki ZEMİNE doğru hızla kayıyor.Teferruata girecek kadar yerimiz yok.22 Temmuz 2007 Zeminine dönüp bakmanız ve bugünkü zemin ile mukayese yapmanız,bu mukayeseyi Parti meclisine taşımanız yeterli olacaktır.H.Tahsin(1)

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 22 Ocak 2011 Cumartesi 08:30

Mülayim Bey,bi iki toplum bir cok kez beraber yasiyacagini hal ve hareketleriyle tutumlariyla eylemleriyle ispat etmistir.H.Tahsin arkadsimiz bu konu ile ilgili daha fazla bilgiye sahiptir,tarihci olma hasebi ile.Malazgirt,Dandanakan,Hacli seferleri,Otlukbeli,Caldiran,Canakkale... de hep omuz omuza yürek yürege birlikteydiler.Bence bunlar kendi dilleriyle bazi bölgelerde egitimi hak etmislerdir.Hak vermekten korkmiyalim,Adaletsiz olmaktan korkalim.BG

Yorumu oyla      57      49  
teyze 22 Ocak 2011 Cumartesi 00:52

Mülayim yorumcu belli kişileri aralarında barındıran Kürtlerin çoğunluğu hakkında bende iyi şeyler düşünmüyorum bazen.Fevri hareket edebilen bir teyzeyim ben,bu konudan kaçtım kendimi kontrol etmezsem ne yazacam belli olmaz.

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 21 Ocak 2011 Cuma 23:31

Başbakanın Danıştayın kararını eleştirmesini eleştiren sn Kılıçtaroğlu,farkında olmadan,bu eleştirisinin hemen ardından,Haberalın odasının aranmasına ilişkin yargı kararını eleştirerek, yerden yere vurmayı ihmal etmedi."bu ne perhiz,bu ne turşu" söylemini,sn kılıçtaroğlu bir kez daha kafalara kazıdı...Mazlumder.

Yorumu oyla      57      54  
Misafir 21 Ocak 2011 Cuma 22:12

Bana bir kara parcasini verseler hadi burada devletin isleyisini,AYS sen yaz deseler.. Bana insanlarin hangi dili konusacakölarini tayin yap deseler..Bana milletin kilik kiyafetini sen belirliyeceksin deseler..Bana senin Ülkende darbeler olacakmi deseler..Alin Ülkeniz sizin olsun derim....Azgin demokrat

Yorumu oyla      57      51  
Misafir 21 Ocak 2011 Cuma 17:44

Teyze hanımefendim,"Türkler ve Kürtlerin büyük çoğunluğu ayırımdan yana değilse, bir avuç bozguncunun üstesinden gelmesi gerekenler, Türkler değil kürtler.Lütfen söyleyin ayrımcı olmayan Kürtlere de, bozguncu bir avuç hainin üstesinden gelsinler.Yeter artık,benim sırtım fena halde ağrıyor..Mülayim.

Yorumu oyla      59      52  
Misafir 21 Ocak 2011 Cuma 17:41

Zorla güzellik olmaz. Birlikte yaşamakta Güzellik varsa, birliktelik sürdürülür.Kürtleri daha kaç yıl sırtımızda taşıyacağız. Sırtım ÇOK AĞIRMAYA başladı.Kürt yurttaşlar haberiniz olsun,sırtıma fena halde AĞRILAR girmeye başladı,haberiniz olsun.Mülayim.

Yorumu oyla      58      51  
teyze 21 Ocak 2011 Cuma 16:59

Sayın yorumcular güzel yorumlarınızı okudum.Bülent Bey bu konuda bir kaç yorum yazdım ama yollamadım.Çünkü özel görüşüm ve resmi görüşüm farklı.Sanki ayrıma çokkkk önceden karar verilmişte zamanı şimdi gelmiş gibi hissediyorum.Bu konuda da işin arka planları çok vardır da hangisi uygulanacak onu tahmin edemiyorum.Türkler ve Kürtlerin büyük çoğunluluğunun ayrımdan yana olmadığını düşünüyorum.

Yorumu oyla      61      50  
Misafir 21 Ocak 2011 Cuma 13:28

Ya bu kadarda olmaz,belki birilerinin zoruna gidecek olabilir,tepkide alabilirim bilhassa aslan demokratlardan:)) Olay su,sayin Kilicdar Bey bakiyorum sanki Halk Partisi soy agacinda örnek alacagi bir kisi yokmus gibi kalkip Basbakani örnek aliyor,bizler buna seviniriz hatta taktir ederiz,belli bir cizgi yakalamaya calisiyor diye,bu kopya cekmesi halk tarafindan nasil görülür ve ne derece oy ile ödüllendirilir bunu secimlerde görecegiz.Yinede insanin kendisi olmasi en makbulüdur,bizden söylemesi

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 21 Ocak 2011 Cuma 10:43

Türk Halkı AKP ye neden OY veriyor,SORGULAMASI yapmak yerine,"AKP nin oyu neden düşmüyor" mantığı ile Siyaset SOSYOLOJİSİ tarlasında NAL toplarsınız ve NAL TOPLAMAYA devam edersiniz.Bu mantığınıza,geçmişin sözde merkez sağdaki Hortumcu Siyasetçilerini saflarınıza katmak düşüncesi ile,İndirmeyi düşündüğünüzü,İktidarda EBEDİLEŞTİRİRSİNİZ.CHP ve MHP nin karşı olduğu siyasi yapıların içerisinde GEDİK arama yerine,behemahal kendi bünyelerine dönüp,çağ ile çelişen yanlarını behemahal gidermelidir.H.T.

Yorumu oyla      60      51  
Misafir 21 Ocak 2011 Cuma 10:38

Sn Kuşoğlu,Turktime de bir haber dikkatimi çekti.Manşet şöyle, "Neden AKP nin Oyu Düşmüyor?." Bana göre önemli birkaç nedeni var,Bunların içerisinde en önemlisi,CHP ve MHP nin Halkın %50 sinin oy verdiği AKP yi "DÜŞMAN Odağına" yerleştirmiş olmasından kaynaklanıyor.Oysa Siyasetçinin görevi "DÜŞMAN" üretmek değil,rakipden dah iyi Hizmet üreteceğini ortaya koyan PROJELER üretmektir.Aksi halde siz Düşman bellediğiniz CEPHEDEN,saflarınıza hiçkimseyi koparıp,katamazsınız.H.Tahsin

Yorumu oyla      60      53  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 22:20

3- özerkligin"BAGIMSIZLIK" olarak algilanmasina izin verilmemelidir,cünkü hizmetlerin yerine getrilmesinde,uygulamaya yönelik kararlarin alinmasinda kamu cikarlarin gözetilmesi ve "ÜLKE BÜTÜNLÜGÜNÜN" korunmasi yerel yönetimlerin en büyük sorumlulugudur....!!! Azgin demokrat

Yorumu oyla      56      50  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 22:20

3- özerkligin"BAGIMSIZLIK" olarak algilanmasina izin verilmemelidir,cünkü hizmetlerin yerine getrilmesinde,uygulamaya yönelik kararlarin alinmasinda kamu cikarlarin gözetilmesi ve "ÜLKE BÜTÜNLÜGÜNÜN" korunmasi yerel yönetimlerin en büyük sorumlulugudur....!!! Azgin demokrat

Yorumu oyla      61      52  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 22:15

2-getirmek,gerekli mali kaynaklara sahip kilmak karar organlarinin secimlerle belirlenmesine olanak tanimak baslica uygulamalardir ve bu cagdas yönetim anlayisinin bir gerekliligidir.Ancak yerek yönetimlerin özerk kavusturulmasi ve idari vesayet uygulamasinin sinirlandirilmasi arasinda ki ince cizgi cok dikkatli okunmalidir!Özerk yerel yönetimlerin "MERKEZI" idarenin "ÜNITER" ypisina uygunlugu denetlenmeli ve Federelyapilanma gibi uc noktalara "KAYMASI" önlenmelidir.Kisaca ifade etmek gerekirse

Yorumu oyla      61      53  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 22:07

Ben Temel Kotil Başbakan olsun istiyorum. Adam THY'ye resmen çağ atlattı. Babalar gibi satmadı, değer kattı, polemik yok icraat süper. Badem bıyık filan ama bak adam 1 numara. Gerçi apronda deve keserek başladı ama sonra ağalarının gömleğini çıkardı ve hepimize değer kattı. Başbakan Kotil, Başbakan Kotil.

Yorumu oyla      56      53  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 22:06

1-Merkezi yönetimin keyfi uygulamalarindan uzak özerk yapiya sahip,Ülke bütünlügünü ve kamu yarari cercevesnde mahalli müsterek nitelikli ihtiyaclari karsilamakla görevli ve yetkili yerel yönetimlerin, kaynakari etkin ve vermli kullanilmsinda,yerel ihtiyaclara en uygun hizmetlern kisa sürede gerceklestirilmesinde cok önemli rollere sahip oldugunu söyliyebiliriz.Yerel yönetimlerin "Özerk" yapiya kavusmasi ise yerel yönetimler üzerindeki idari vesayet uygulamasina demokratik cercevede sinirlama

Yorumu oyla      60      54  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 20:02

Sevgili AB,Ülkenin ne Özerk bölge,ne de Federasyon yapılanmasına bence ihtiyacı yoktur.Meramımı kısaca şöyle İFADE edeyim(yer dar),Türkiyenin Avrupa Birliğine ihtiyacı yok ama,AB Krıterleri olan Kopenhang,Mastrech,Helsinki ve Lizbon Krıterlerine şiddetle ihtiyacı var.Mesele bununlada bitmez.İnsanlık uygarlığı gelişip,değiştikçe,yeni Krıterleri ya Üreteceğiz,yada bizden önce ÜRETENLERDEN alacağız.Temennim odurki,sözkonusu KRITERLERİ Yüce Ulusum üretip,dünyaya lokomotif benim ULUSUM olsun.H.Tahsin

Yorumu oyla      61      49  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 19:50

Dogrusunu isterseniz Üniter yapiya sahip her Ülkede gizli bir Eyaletlere ayrilma istegi ve arzusu vardir.Üniter,Üniter diye sayiklayip duruyoruz,Üniterlik Anadolu´nun ucra bir kösesinden Ankara´ya gidip gelmekmidir?Üniter bir yapi hangi yaramizi tam iyilestirmis ki bu kadar taparcasina seviyoruz ve gözümüz gibi koruyoruz? Korkmayin hele tartismalardan hic korkmayin! Insan denen yaratik tek basina bir seye karar veremez versede mantikli ve hayirli olmaz.Padisahlar bile halka tanisirdi.

Yorumu oyla      62      51  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 19:43

Dikkat ettimde Gercekvatandas "Gercek konulara"yorum yazma diye bir lüksü yok,bana katilirsiniz degil mi arkadslar.Önemli bir isten ötürü katilamiyorsa kusurumuza bakmasin.Kendisini özliyen ve seven yorumcular:)))

Yorumu oyla      62      50  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 17:12

Sn Arkadaşımız BUYURUYOR;:".Büyük ortadoğu projesi kimin pojesi ? Arkasında kimin menfaati var". ALOOO, Büyük Ortadoğu Projesi TUNUSTA uygulamaya kondu bile, Şimdi sen cevap ver bakalım, kimin Projesiymiş.Batıya Uşaklık yapan Diktatörlerin mi, yoksa Ortadoğu HALKININ mı? Sn dostum şunu kafana koy,Demokrasi Tüm ORTADOĞUYA yayılacaktır,Üstelik TÜRK HALKI Örnek alınmak sureti ile.Tanrı aşkına çıkın artık İDEOLOJİK mahzenlerinizden de HÜR Dünyaya bir göz gezdirin.Gölcükdeki ZULAYA bak...H.Tahsin.

Yorumu oyla      63      56  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 16:42

16:01 Yav Misafir dostum, sendeki bulunan mantığa göre,Türkiyede,ODTÜ,İTÜ,Hacettepe,Bilkent,İst.Ü,Ankr Ü. hariç Tüm Üniversiteleri KAPATALIM gitsin ne dersin? Ben 60 Yaşına ulaştım,Master,Doktora yapıcağım,Suçmu? Eşimin başı AÇIK, Eşimde Başını Örtüp Master yapmak istiyor suç mu??? İşi gücü bırakıp, benimi sinirlendirmeye çalışıyorsun be dostum.H.T.

Yorumu oyla      67      50  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 16:38

Üniter devleti tartışıyoruz, özgürlükleri sadece türban (başörtüsü değil)üzerinden, kürt halkı üzerinden konuşuyoruz.Neden ? Bunlar sorun mu evet, mevcut rejim içinde çözümü mümkün mü evet.Ama istenen sorunun çözümü değil ki indirgemeci yaklaşımla insanları bölüp çatışma alanı yaratmak, bu konular üzerinden Türkiye Cumhuriyeti Devletini ve milletini zayıflatmayı, yıkmayı hedeflemek.Neden bir tane İslam ülkesinde huzur yok.Büyük ortadoğu projesi kimin pojesi ? Arkasında kimin menfaati var?

Yorumu oyla      72      50  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 16:01

H.Tahsin, deki kanun cikti 30 yasina basan her vatandasa Mastir, 40 yasina basana her vatandasa da Mastira diplomasi verildi, neyi degistirir. Zaten her ile universite, her ilceye fakulte acildi, egitimde kalite Sahra Ulkeleri sitandardina indi. Adi sani duyulmamis bu universitelerden mezunlara, ornegin bir muhendise bina yaptirir misin. Yada acik kalp ameliyati olurmusun. Seni bilmem ama ben pipimi bile kestirmem. Nicelik, kelle sayisi degil nitelik onemli. Yargi engellemisse vardir bir sebebi.

Yorumu oyla      57      57  
-AB- 20 Ocak 2011 Perşembe 15:57

Biz öncelikle gerek siyasi gerekse de sosyo-ekonomik açıdan sistemin aksayan yönlerine çözüm bulmak durumundayız. Siz AKP öncesi siyasiler ve güç odaklarını suçluyorsunuz: Katılıyorum. AKP'yi tamamen ayrı tutuyorsunuz: Katılmıyorum. Artık tek başına iktidar olarak 9. senesi ve çözülemeyen problemler açısından artık onun da tarafsız bir terazide değerlendirilmesi lazım. Ancak çözüyor diyorsanız o da bir görüştür derim ama peşinen yazayım ona da katılmıyorum. A.B.

Yorumu oyla      65      50  
-AB- 20 Ocak 2011 Perşembe 15:51

Sevgili Hasan Tahsin abim, ben de vakit kaybı derken bu konuyu sorguluyorum. Yerel Yönetimleri Güçlendirme Yasası içeriği çok geniş kapsamlıydı, tek boyutlu değildi, bu yüzden ayrıca ele alalım. Fakat mesela AB uyum yasaları arasında bulunan Kalkınma Ajansları bu açıdan her gün yeniden tepilen bir fırsattır bence. Bir türlü faydalı hale getirilmediler. Daha fazla demokrasi için tabi özerklik gerekli değil, zaten dedim ya daha fazla demokrasi bir sonuçtur. A.B.

Yorumu oyla      65      50  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 15:49

C.OGLU beyfendi kandirma sozcugunu biraz mecazi anlamda kullandim. Siz Kurtlerin sadece yuzde on kismi bagimsizlik istiyor diye iyimsersiniz. Bence o arastirma ozerklik ve daha otesinin korkulacak birsey olmadigini empoze etmek icin kurgulanmis bir arastirma. Oran isterse yuzde bir olsun. Orada normal Turk vatandaslari guvende mi, guvenlik gucleri gorevlerini yapabiliyor mu, daglarda kamp, trekking yapabiliyormuyuz. Mugla'li bir vatandas Sirnak'ta ticaret yapabiliyormu. Neticeye bakmali. KARTAL

Yorumu oyla      54      49  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 14:50

Sevgili Kartal 09:46 C.oglu rumuzuna yönelik yazdigin yorum icin size ilk önce arti verdigimi hatirlatayim,arti vermemin nedeni ise görüsüne ve yazdigin yoruma olan saygimdandir.Zahmet ettiniz amma cokta iyi yaptiniz,fikirler ve düsünceler payalastikca birbirimizi daha iyi anliyacagiz kanaatini tasiyorum.Yinede size kücükte olsa bir serzenisim olacak;Insanlari kandirmayi kendimde cok büyük bir eziklik ve suc olarak görürüm.Yazdigim yorumlari dikkatlice okursaniz,böyle olmadigini görürsünüz.Cp

Yorumu oyla      65      50  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 14:50

Bir Ülkenin Yüksek yargısı,Ülkesinin HALKININ %65-70 ni,Lisans veya Yüksek Lisans Öğretim Sınavlarından Mahrum edecek KARARLARI alamaz.Alıyorsa buna HUKUK kuralı denemez.Zira ilgili Adalet Faciası kararın altına imza atan şahıslara,şunu hatırlatıp,dar çerçeveli beyinlerine yerleştirmemiz lazım ki,almış oldukları MAAŞIN %65-70 şi,Öğrenimlerine engel koydukları Çifçi,Şöför,tamirci,çoban,esnaf vs.vs.nin ALIN Teri ile karşılanmaktadır.Çağ dışı YOBAZ zihniyetleri,mutlaka aydın,Çağdaş hale gelmeli.H.T

Yorumu oyla      69      57  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 14:43

Türkiye Federsayon olmadan da, birtakım Özerk bölgeler üretilmeden de MÜKEMMEL Demokrasiye kavuşturulabilinir.Yeterki Kurumları kendi işlevsel alanlarına çekecek,Devleti değil,Bireyi öne çıkaracak Evrensel Normlara haiz Anayasayı yapabilelim.Benim ALIN terimden maaş alıp,benim Alın teri ile alınan silahların namlusunu,bana çeviren yapılar sağlıklı yapılar değildir.Benim ÇOCUKLARIMIN eline,benim silalarımı verip,namluları bana çevirten ZİHNİYETİ mutlaka REHABİLETE etmeliyiz.O Kurumlar benim.H.T.

Yorumu oyla      69      52  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 14:39

Sevgili AB tarihi net olarak hatırlamıyorum ama,Sn A.N.Sezerin İPTAL etmiş olduğu "Yerel Yönetimleri Güçlendirme yasası" ile "Kamu Yönetimi yasa tasarılarını" incelemenizi öneririm.Meseleye "Özerklik" pencersinden yaklaşmak yanılgı olur.Demokratikleşmeyi, Özerkliğe veya Federasyon olmaya indirgememeliyiz.Türkiyede böyle bir talebin tabanı yok.Zaman zaman benim bu hususlar tartışılmalıdır,Federasyon "Tu-ka-ka değildir" söylemlerim,mutlaka federasyon olmalıyız anlamına ilişkin değildir.H.T.

Yorumu oyla      68      53  
-AB- 20 Ocak 2011 Perşembe 12:16

Bir kısım dergah dostumuzun, bu iş bizim için erkendir dememi onaylamadıklarını görüyorum. Haklı da olabilirler ama örneğin, bütünü kapsayan bir anayasanız yok ise, bölgesel yasaları ortaya çıkarabilir misiniz? Veya seçimle gelseler, bugün görev yapan kaç vali seçilebilir? Veya hukuk sistemimiz bölgesel hakimlerin seçim ve görevlerini nasıl yapılandırır? Daha bir ton altyapı eksikliği sayılabilir. Bunları görmezden gelebilir miyiz, "hele bi yollanalım, bir ara toparlarız" diyebilir miyiz? A.B.

Yorumu oyla      70      50  
-AB- 20 Ocak 2011 Perşembe 10:29

Merkezi hükümetlerin artık sadece bölgeler arası dengesizlikle değil aynı zamanda dış ticaret anlamında bölgesel avantajları kullanabilmek için çalışmalar yürütmesi bir zorunluluk iken bölgesel dengesizlikler, vaatler ve etki kullanımı anlamında siyasetin birer oyuncağı olarak on yıllardır siyasetin hizmetinde bulunmuştur. Komşusu aç iken uyuyamaması telkin olunan halkımızın, bu dengesizlikler ortada iken yeni projelere kafa yorması bana göre vakit kaybıdır. A.B.

Yorumu oyla      68      59  
-AB- 20 Ocak 2011 Perşembe 10:04

Demokrasi, yaşabilmek için sosyal refaha, adalete ihtiyaç duyan br kavramdır. Çok kırılgandır ve temelli-temelsiz her projeye daha fazla demokrasi lafıyla başlarsak, büyük bir boşluk yaratmış oluruz. Daha fazla demokrasi yapılan eylemlerin sonucudur, belki en uzun vadeli yatırımıdır. Merkezi hükümetlerin kendilerini çağın ihtiyaçlarına göre yeniden yapılandırmaları gereklidir mutlaka. Fakat ben herhangi bir bölgesel yönetim modelinin bize uygun olmadığını düşünüyorum. Önce sosyal refah. A.B.

Yorumu oyla      72      59  
-AB- 20 Ocak 2011 Perşembe 09:58

Öncelikle şunu ifade etmek isterim: tartışmaya açılan herhangi bir modelin, yönetim anlayışı temelinden ziyade etnik temelden, buna bağlı tartışmalar ile ortaya çıkması zaten projenin başlarken bitirilmesi demektir. Sosyal ve siyasi açıdan çok farklı fikirler tartışılabilir, fakat bunlar uygulanabilir mi dediğinizde ülkenin sosyo-ekonomik yapısını incelemek zorunda kalırsınız. İşin tıkandığı yer burasıdır. Mesela ekonomi özerkliği olsa tek başına ayakta duracak kaç bölge var düşündünüz mü? A.B.

Yorumu oyla      79      51  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 09:46

C.OGLU beyfendi bosuna ne kendini ne de bizi kandirma. Birinci Dunya Savasinda Sam'da ordumuz geri cekilirken Arap ceteler hastanede yatan yuzlerce askerimizi sehit edip karinlarini desmislerdi, bunlar maas olarak aldiklari altinlari vermemek icin yutmuslardir diye. Ayni Suriye Araplari Fenerbahce veya Galatasaray buyuk bir Avrupa takimini yense sokaklara dokuluyor. Bu siyasi isler ile insani iliskiler baskadir. Orada eskiyanin basi ezilmedikten sonra ne kendileri ne biz huzur bulamayiz.KARTAL

Yorumu oyla      57      68  
Misafir 20 Ocak 2011 Perşembe 09:17

Devleti ve milleti için varolmayan ne için varolur, özgürlüğü türban meselesine indirgeyen,özerkliği özgürlük olarak sunan zihniyet bölücüye,rejim düşmanına yandaş olan alet olan düşüncedir.Rejimi tarışmak isteyen demokratik cumhuriyeti,Türk devletini ve milletini tarihten silmek isteyen zihniyettir.Bakın Batının tarihine küçük küçük eyaletler hep birleşme mücadelesi içinde olmuştur.Ama başaramamışlardır, hristiyanlık bile onları birleştirememiştir.AB neden vardır acaba?Özerklik ABD İsrail planı

Yorumu oyla      67      62  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 20:48

olmaktan gurur duyuyor.%86 Türk Bayragi ve Istiklal Marsi hepimizin diye haykiriyor.Durum bu iken parcalanma fobilerimizi kendimize sakliyalim,üzülerek söylüyorum onlar diye,halbu ki onlar diye yorum yazmama dahi benim ici bir utanctir.Hic unutmayalim Islam Vahdet dinidir ayriligi ve tefrikayi sevmez, Adaletsizliktende nefret eder.Bu baglamda bütün Kürt vatandaslarimizi bu konuda daha hassas olmiya bu devleti ve Bayragi bizden daha fazla sevdiklerini biliyoruz,bunu bizlere hissettirsinler.C.OGLU

Yorumu oyla      71      52  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 20:42

Bir cogunuz ve sevgili myazarimizina bu haber gözlerden kacmamistir tahmin ediyorum.Efendim BILGESAM´in Kürt kökenli vatandaslarimiz ile yapmis olduklari cok genis kapsamli bir arastirma.Konu ile ilgili birebir baglantisi oldugu icin buraya tasimayi uygun gördüm.Bagimsizlik istiyenlerin orani %9,9.Bdp ye oy verenlerde bu oran sadece%23 kadar cikabiliyor.Evde konusulan Kürtce dili orani %19,1.Türkce dilini konusan oran ise %79 civarinda.%80 civarindaki Kürt Kardeslerimiz Türk Vatandasi-d.var

Yorumu oyla      67      49  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 20:20

sempati ile bakardik,isimleri bile bize bir acayip geliri"Tako..vs)Bu güzel insanlar o kadar kilometreyi alacaklari üc bes krs icin vurup gelirlerdi/Koyun Cobanligi yaparlardi/Neyse saadete gelelim,biz burda insanlarin cok cana yakin ve caliskan olduklarini söylerken,Türkce konusamadiklarinida söylüyoruz.Onlar ile tek anlastigimiz yer ise Köyümüzün Camisi idi ayni secdeye basimizi koyardik.Bizde ne varsa onlarda da olsun,onlari daha yeni yeni taniyoruz,kardesligin gereklilligi ne ise yapilsin.

Yorumu oyla      66      49  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 20:13

Benim ilk Kürt dedigimiz vatandaslarimiz ile karsilasmam Anadolu´nun cok sirin bir Köyünde olmustur,bunlarin bizim Köyümüze kadar gelmesinin nedeni malumunuz iaselerini kazanmak icindi,onlari ilk gördügüm andan itibaren kendi kendime vay be.. demek ki bu gökkubbenin altinda birlikte yasadigimiz insanlardan da Türkce bilmiyenlerde varmis.Bütün Köylü Vatandaslarimiz hem verdikleri emekten ötürü hemde kendilerini ifade edecek kadar konusma dilimizi bilmedikleri icin onlara karsi baska bir- d.var

Yorumu oyla      66      49  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 19:48

Bizim sivri zekali entel-dantel aydin kesim arasinda 1970lerin sonunda Yogoslavya, modeli modasi vardi. Oysa ulkenin kurucusu TITO hakka yurur yurumez Yogoslavya'nin etnik unsurlari birbirinin bogazina coktu, kan govdeyi goturdu. Aslinda TITO Ikinci Dunya Savasi'ndan sonra TC'yi ornek alip ulkeyi Ulus Devlet olarak kurmak istemis, ne varki buna gucunun yetmedigini kendisi ifade etmistir. Tipki Ataturk'un Misak-i Milli'yi tam olarak saglayamamasi ve Toprak Reformunu tam uygulayamamasi gibi.AZAP

Yorumu oyla      71      51  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 19:08

Sn Kuşoğlu,Ana Muhalefet Partisinin PM de bulunmanız,E-Dergah için büyük şans.Her ne kadar yorum cebimiz kısıtlı olsada,bir miktarda olsa düşüncelerimizi sizlere aktarabiliyoruz.Bu çerçevede önemli bir noktaya dikkat çekmek istiyorum.Türkiyenin Ortadoğunun Almanyası,Japonyası olmasını ARZU etmeyen kesimler,Türkiyenin MÜKEMMEL Demokrasi ile buluşmasını ENGELLİYORLAR.Biliyorlarki,Türkiye Mükemmel Demokrasiye kavuşursa,bu Ülkeyi kimse TUTAMIYACAKTIR.Üstelik peşine tüm ORTADOĞUYU da takacaktır.H.T.

Yorumu oyla      72      67  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 18:55

Danıştayın bugün, "A-Les" Sınavları ile ilgili almış olduğu karar(!), hangi Hukuk ile izah edilir? Örnek vereyim mi? İRAN da uygulamada ulan HUMEYNİ Hukuku ile izah edilebilir.Başını AÇMAYI yasaklayan KAFA ile, Başını Örtmeye engel olan "KAFA(!)" aynı kafadır.İkiside,Bireyin Temel Hak ve Hürriyetlerini kısıtlayan,BAĞNAZ,yobaz ve Çağdışı bir Kafadır.Bu rejimin, bu sistemin neresinden tutacaksınız ki, Tuttuğunuz yer elinizde kalır.Çürümüş,kokuşmuş,çağ dışı bir sistem....H.Tahsin.

Yorumu oyla      72      70  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 18:48

Bazi yorumcularin vurgulamis olduklari F.Almanya(Bundes rebuplik Deutscschland)ÖZGÜRLÜKLERIN üLKESIDIR.Eyaletler Ülkesi diyede adlandirabiliriz.Daha önceleri dere Beyliklerinden olusan bu Halk ve Devlet,ailkci Siyasetcilerin ve Toplum Mühendislerinin bir araya gelerek(kafa kafaya)bu muhtesem Ülkeyi kurdular(Bizdeki muhtesemlik bazen rezillige)dönüyor,neyse konumuz degil yeri gelmis iken yazdim.Bu konuya ileride devam edicegim,buradan ayrilmayin lütfen.Capanoglu

Yorumu oyla      67      50  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 18:36

Aslolan toprak ve halktir. Devletler halkin basta guvenlik ve adalet olmak uzere diger ihtiyaclari icin kurdugu siyasi, hiyerasik ve soyut bir yapidir. Devletin ana unsurlari Hukumet, Hazine, Mahkemeler ve Ordudur. Diger unsur ve fonksiyonlari talidir. devletin iyi calisip calismadigindan veya ne kadar iyi calistigindan sorumlu olan ise once Hukumet sonra onun icinden ciktigi Meclistir. Bilincli toplumlarda halk hesabi hukumetten ve temsilci olarak sectiklerinden sorar, devletten degil.KARTAL

Yorumu oyla      68      50  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 18:33

Evrensel Hukukta,Bireyin Temel Hak hukukuna vurgu yapan 63 tane MADDE var.Hukuk Devleti olduğumuzu İDDİA ediyoruz.Bu Maddelerin kaç tanesi Ülkemizde yürürlüktedir? Bu sorunun cevabını bulduğumuz taktirde,mensubu olduğumuz Milletin,Halkın nasıl bir Devlet yapısına sahip olduğumuzu öğreniriz.Bu nedenle TBMM deki tüm siyasal yapılar,behemahal bir araya gelip,EVRENSEL Hukuk normlarında vurgulanan Temel Hak ve Hürüyetlere atıf yapan tüm Hukuk NORMLARINI bünyesinde bulunduran ANAYASAYI yapmalıdır.H.T.

Yorumu oyla      77      70  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 18:05

H.Tahsin'in Federal Almanya orneginde son zamanlarda sessizce dile getirilen bir gercegin altini cizmekte fayda var. Avrupa ve dunyadaki tum federal yapilar kucuk devlet veya devletciklerin, pirensliklerin bir araya gelmesi ile tesekkul etmistir. Bir butunun federal yada ozerk yapiya donusmesi demek tamamen kopma ve parcalanmasindan onceki son duraktir. Osmanli da bile bunun bircok ornegi mevcuttur. Hal boyleyken bizim icin SERV mi Misak-i Milli mi daha iyi olur sorusuna cevap bulalim..Yildiray

Yorumu oyla      71      59  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 17:53

H.Tahsin cok kiritik bir konuya parmak basmis. Halk mi devlet icin var olmali, yoksa devlet mi halk icin var olmali. Turk insaninin geldigi, yasadigi zorlu cografyalar ve kulturu nedeni ile hep devletin kutsanmasi soz konusu olmustur. Ama bu Roma Imparatorlugunda da boyleydi. Ingilizler de "Kiralicemiz" icin deyip kendilerinden baska her millete olmadik melanetleri yapabilmislerdir. Ote yandan devlet halki yolunacak kaz veya sagilacak inek gibi salt musterisi olarak da gormemeli..Yildiray

Yorumu oyla      60      65  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 16:47

Iste hepimize Bülent Bey tarafindan hepimizi yakindan ilgilendiren can alici bir konu.Katilimci demokrasinin en alasi bu platform da gerceklesiyor.Her kesin kisisel görüsü beni sahsen cok yakindan ilgilendiriyor,nasil bir yorum olursa olsun.Biz bu Ülkeyi güzel ve yapici yorumlar yaparak cag atlatip muassir devletlerin demokratik statüsüne kavusturacagiz.Özerk/Federel konu ile ilgili düsüncelerimi sizlerin bilgisine sunacagim,yerim dar arkadaslar yerim...

Yorumu oyla      63      50  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 16:40

Günümüz dünyasında,tüm sosyolojik rahatsızlıkların tek tedavisi vardır.Bu tedavi yöntemi de DEMOKRASİDİR.Demokrasi ve Şeffaflığın tesis edilmediği zeminlerde,rahatsızlıkları tedavi etme imkanı yoktur.En bariz örneği Tunusta henüz yaşanıyor.Dün SSCB de yaşanan rahatsızlıkların benzerleri Tüm Kuzey Afrika ve Ortadoğu Coğrafyasında yaşanmaya MAHKÜMDUR.Benim İnancım şudur.Türkiyeyi PARÇALAMAK isteyen kafalar,yapılar,Türkiyedeki DEMOKRATİKLEŞMENİN önüne SET OLAN yapılar ve kafalardır.H.Tahsin.

Yorumu oyla      74      71  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 16:35

Siz Bireyin yaşam alanını kısıtlayıp,birey hak ve özgürlüklerin önüne set koyarsanız,sizden Özerklikte talep ederler,ayrılıp,bağımsız yapı da talep ederler.Kaldı ki,sözkonusu bölge,diğer bölgelerin OMUZUNDA ağır bir yük teşkil etmişken,yarın "diğer bölgeler" ortaya çıkıp,"yeter artık İNİN SIRTIMIZDAN" diye bir talepte bulunabilir.Entegrasyonu engelleyen,bireysel özgürlükleri kısıtlayan STATİK anlayıştır.Bunu 80 Yılda öğrenemediysek,öğrenemeyenlere ne söylesek faide ederki diye düşünmek lazım.H.T

Yorumu oyla      72      72  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 16:29

Entegrasyon,BASKI ile olmaz,CAZİBE ile olur.Ülkemizde yaşayan tüm etnik kesimler için CAZİBE merkezi bellidir.Bırakın Ülke sınırlarını,Ortadoğu Coğrafyasının yegane CAZİBE MERKEZİ olan Türkiyenin Bölünmesi KORKUSUNU yaşayan yapıların, bizatihi kendileri,"bölünme çanağına" bilmeden su taşıyan yapılardır.Kuzey Iraktaki Türk Okullarının neden en yoğun TALEP ve ilgi Gören okullar olduğunun SOSYOLOJİK gerekçeleri araştırılsın bakalım karşımıza hangi gerçekler çıkacak.H.Tahsin.

Yorumu oyla      73      73  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 16:25

Ülkemizde "Yugoslavya" örneği neden YANLIŞ yerden bakılarak ortaya sürülür anlamış değilim.Yugoslavyanın dağılması,DEMOKRATİKLEŞMEYİ gerçekleştirememelerinden ortaya çıkan bir tablodur.Yugoslavya,Demokratikleşmeyi BECEREBİLMİŞ olsaydı,dağılmasını gerektiren şartlar ortadan kaldırılacaktı.Aynı yapı İSPANYADA da Mevcut.Demokratikleşmeyi gerçekleştiren İspanya parçalanmaktan kurtulmuştur.Bana göre.Diyarbakırda 50 tane Kürtçe,50 Tane de Türkçe eğitim veren kurum olsa,Kürtçe kurumlar boş kalır.H.T.

Yorumu oyla      72      71  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 15:59

Federetif yapıyı, "Türk-Kürt Federe" yapısı olarak sunmak, bana iyi niyetli olarak gelmiyor.Dünyada çok çeşitli federe yapıya sahip ülkeler mevcut.Bunların içerisinde 250 Yılı aşkın yapıların bulunduğunu biliyoruz.Önemli olan HİZMET Aygıtının işlevine uygun hale getirilmesidir.Bana göre bize en uygun yapı Federal Almanyanın uyguladığı yapıdır.Sn Kuşoğlu,artık "BEN" Devletin için var olmıyacağım,Devlet "BENİM İÇİN" var olacak.Korku ve endişeye gerek yok.Hizmeti mükemmelleştirmek gerek.H.Tahsin.

Yorumu oyla      74      71  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 14:31

14:08 sevgili kardesim,burada üst yorumcu alt yorumcu diye bir anlayis yoktur ve olamaz.Laiklikle ilgili konuya fazla yorum yazmamizin nedeninide topu rakip "takima vermek" diyede düsünebilirsiniz.Sizin hic bir kayginiz olmasin bu Bülbüllerin iasesi sadece "DUT DEGILDIR" Atatürk ve laiklikle ilgili satasmaniza katilmiyorum ve üzülüyorum,imanin ve Atatürk sevgisinin kimde daha fazla oldugunu Yüce Yaratan bilir! Sizin gibi sorunlardan kacip hep ürperek yasamak beni hasta eder.BG

Yorumu oyla      69      50  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 14:21

özgürlükler Cografi sinirlar ile cercevelenemez.Her seyden önce demokratik özerklik ,yok sayilan kültürlerin ve "Halklarin" siyaset sahnesine cikmalarini öngörür.Hem demokrasinin feregi olarak hem artan ve cesitlilik kazanana sorunlarin artik "Merkezi" ve bürokratik yasamin degistirilmesi tüm dünya icin gecerlidir.Yükselen bir secenek olarak kendini gösterir."Siyaseti statükoyu koruma ve kollama sanati olarak görenler, bu Ülkeye en büyük zarari verenlerdir"Azgin Demokrat

Yorumu oyla      69      63  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 14:14

Demokratik özerklik,cesitli zor ve baski yöntemleriyle siyasetten uzak tutulan Halklarin siyasete müdahil olmalarini saglamaktir.Türkiye´nin demokratiklesmesi cercevesinde farkli kültürlerin kendilerini özgürce ifade etmesine,sosyal yasam ve kültürel faaliyetlerini özgürce yasatabilmesne olanak veren siyasal bicimlenmesini demokratik özereklik diyebiliriz,özgürlük sadece bu bölgesel ve toplumsal kesim icin degildir,Türkiyede yasiyan tüm etnik ve sosyal kesimler icin gecerlidir,zira ---

Yorumu oyla      67      62  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 14:08

E-dergah'in ust tertipleri laiklikten cakti! Sadece 20 yorum var ve dise dokunur hic yeni veya uygulanabilir bir fikir goremedim. Sayin Yazar, bence siz fazla detay konulara inmeyin. Onlar genel konularda TSK'ya, Laiklige hatta Ataturk'e laf dokundurarak yorum yazmaya alismislar. Genelden ozele inip tam olarak ne istedigini veya ne onerdigini sorsan dut yemis bulbule donerler, sekilde goruldugu gibi. Yalniz Kürt kültür ve dilinin özgürlüğü konusunda tereddutunuzun olmamasi beni urpertti.ASAP

Yorumu oyla      68      55  
Misafir 19 Ocak 2011 Çarşamba 12:53

Her şeyi tartışıyoruz ne güzel!Laiksek Diyaneti kaldıralım, camiler ne idüğü belirsiz kişilerin eline geçsin bakımsızık devmsızlık yüzünen bir bir kapansın,Laiksek imam hatip okulları da olmasın o vakit onuda özeleştirsin devlet.Bir grup bölücü, terörist istiyor, dışardaki destekçileri bastırıyor diye özeklik,fedaral devlet gündeme getirilsin,merkezi devlet zayıflatılsın, bölün yutun politikası.Güçlü devlet yerel yönetimlere yetki verir erki paylaşır üniter yapıyı korur milleti birarada tutar

Yorumu oyla      88      52