YORUMLAR
Toplam 57 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Misafir 5 Ocak 2011 Çarşamba 12:29

Son sozum su; burada muslumanligi secen Ingilizlerden bahsedilmis. Insanlar bu konudaki gorus, duygu, hatta bizzat tanik olduklari olaylari anlatmis. Ne hikmetse H.Tahsin konuyu herzaman yaptigi gibi TSK'ya, karargah evlerine filan getirmis. Bu askerlerden bir kuyruk acin var o cok belli. Anlat nedir sen de rahatla, biz de rahatlayalim..Yok benim derdim Huncakcilar diyorsan onlar ordudan cok siyasette, yargida, universitelerde de varlar. Simdiki hukumeti de dizlerinde oynatiyorlar..

Yorumu oyla      54      50  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 23:27

Oldum olası,"Tarikat dergahlarinin" işlerine kafam basmaz.Kaale de almam,dikkate hiç almam.Kapılarının önünden asla geçmem.Fakaaat,"karargah evleri" gibi yapılanmalara 1970 den günümüze çok meraklıyım.Sana bir tavsiyem var sn yorumcu 22:58 de yazan arkadaş.Hasan Cemalin 12 Mart ile ilgili ANILARINI anlattığı kitabını iyi oku.Oku da belki beni biraz olsun anlarsın,kimbilir belkide hakkımda malümat sahibi olursun.Ne dersin.İstersen "Yön Dergisinin" 70 li yıllardaki yayınlarından san gönderirim.H.T

Yorumu oyla      60      50  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 23:18

22:58 yazan sn "Yurttaş(!)",19:12 de yazdığım yorumu oku bakalım.Orada kimi eleştiriyorum.Kaldı ki,benim senin kastetdiklerine eleştiri getirmeme gerek de yok.Zira ben Milletvekili felan olmıyacağım,Türk Halkının önüne SANDIK konulduğunda,Türk Halkı gerekli SÖZÜNÜ söyleyecektir.Tıpkı 3 kasım 2002 de söylediği gibi,22 Temmuz 2007 de söylediği gibi.Siz dua edin de Haziran 2011 de yapılacak seçimler,12 Eylül 2010 benzer bir netice ile sonuçlanmasın.Bence siz iyi çalışın,bu tavrınız sizi üzer.H.T.

Yorumu oyla      62      51  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 22:58

HTahsin! hem Turk ve Turk Ordusu dusmanlarinin en basit ve ahlaksiz yalanlarina, iftiralarina inaniyorsun ve her firsatta bu mecrada piropagandasini yaparak baska insanlari da zehirlemeye calisiyorsun, hem de ben TSK asigiyim diyorsun. Tarikat dergahlarinin dedikodularini bilimsel veri yada allahin emri olarak kabullendigin cok belli. Hollanda'yi, Norvec'i ornek gosterip rusvet, avanta, ahlaksizlik diyen birinin din tuccarlarina ve mevcut iktidara sozleyecek bir sozu yok mudur..

Yorumu oyla      56      56  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 22:40

15:14 OWLEYE;Ptron Alman´nin direkten dönen Müslüman olmayisini anladimda, o ne bicim Patron? Patron adam rapaoru ne yapacak? Iscilerinemi göstermeyi düsünüyordu,yoksa Türkiye hatirasi olarakmi alip Deutschland´getirecekti?Yinede cok güzel bir konuya dikkatimizi cektiniz yari bir tesekkür edebilirim size,cünkü Müslüman olmasina ,sünnet olmasina tamamda,Rapor almasina..? G.B

Yorumu oyla      61      57  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 22:37

OWLEYE 15:06 ve 15:14 otomotiv fabrikasının patronu da işçiler gibi izin almak zorundamıymış,fabrika onun değilmi? meraklı yorumcu

Yorumu oyla      61      54  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 20:53

Sn 17:49 daki yorumcumuz, Bize,Rahmetli Eşref Bitlis paşayı,rahmetli Bahtiyar Aydın olayını,rahmetli Albay Vural Berkay'ın şehid edilmesi olaylarını anlatabilirmisiniz.?Haberin olsun ANADOLU Türklüğünün bağrı yanıyor,yanıp yanıp da kavruluyor.İddia ediyorum ki, BENİM gibi yapılara sahip yurttaşlarının TSK ya olan AŞKININ, sevgisinin 1/100 dahi sizin gibilerde yoktur.Bunu da adım gibi biliyorum.Çünkü,sen nerede duruyorsun bilmiyorum ama,O kuruma senden çok daha yakın olduğumu görüyorum.H.T.

Yorumu oyla      61      50  
teyze 4 Ocak 2011 Salı 20:52

Sayın yorumcular aklıma bir şey geldi bende birinden duymuştum şimdi düşündümde olabilir neden olmasın diyorum.Ahir zaman alametlerinden güneşin batıdan doğması ve HZ İsanın dirilişi olayı şöyle olabilir mi?BATI milletleri hızla İslama giriş yapıyor,bunlar HZ İsaya inananlar.HZ İsa zaten İslam peygamberlerinden, uzun zaman ona başka rol verdiler şimdi gerçek misyonuyla doğuş zamanı.Dirilişten kasıt bu olabilir.

Yorumu oyla      61      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 20:25

Eksik yönlerimizi ortaya koyup,Eksiklerimizi ortadan kaldıracak yöntemler nelerdir diye tartışmamız gerekirken,Kafamızı kuma sokmamızı tercih eden dostların itirazlarına mazhar oluyoruz.Bu Vatanseverlik değildir,Bu yurtseverlik de değildir.Bu DİN severlik de değildir.MİLLİYETSEVERLİK hiç değildir.Bir düşünün bakalım.Hollanda 16 Milyon NUFUS ve 1/15 Türkiye yüz ölçümü ile neler ÜRETİYOR.İsterseniz4 Milyon Norveçi,7 Milyon İsveçi BAZ alın.Lütfen Kafamızı kaldıralım da DÜNYAYA bakalım.H.Tahsin.

Yorumu oyla      61      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 20:20

17:17 de yazan sn Dostum..Eleştirdiğiniz yorumcu arkadaşın fikrini,sizlerin nasıl eleştirme hakkı var ise,fikirlere katılan arkadaşlarında beğenme hakkı vardır.Fazla derine inmeden söyliyeyim.Ahlakı getirip,iki bacak arasına hapsetmeye kalkarsanız,geleceğimiz nokta,Rüşvet de, Avantada,Beleş geçinme yöntemlerinde,saymak istemiyorum,siz anlayıverin,onlarca AHLAKSIZLIKTA dünya sıralamasında yer alacak noktaya geliriz.Bahsettiğiniz o kesimle malesef mukayese bile edilemeyiz.İyi inceleyin.H.T.

Yorumu oyla      60      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 20:13

17:49 da yazan Misafir dostum.Biz TSK ya "DİL UZATMAYIZ",bilesin.Yalnız TSK yı "dil uzatılır konuma düşürenlere de papuç bırakmayız,bunuda bilesiniz.Şunuda sakın UNUTMAYIN ki,O kurum YÜCE MİLLETİMİN kurumudur.Yüce Milletim,kutsalımız olan Kurumumuzun bünyesine bi-şekilde SIZAN çürükleri tek tek ayıklayacaktır.SAKIN UNUTMA...H.Tahsin.

Yorumu oyla      62      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 19:12

Akşam ajanslarını izliyorum.Tüm haber kanalları,terör örgütü ve ağır cezalık suçluların MAHKEME SÜREÇLERİ 10 yılda BİTİRİLEMEDİĞİ(!) için,teker teker toplumun arasına salıveriliyor.!Bizde çıkmışız,"ALA-ALA Hukuk sistemimiz var(!),bu sistemimizi birileri elleyip bozuyor" diye feveryan ediyoruz.Kısacası ağalanacak halimize,yıllardır GÜLÜP duruyoruz.İnanamıyorum,İktidar ve Muhalefet EL BİRLİĞİ yapıp,bu süreci durduracak bir ÖNLEM alamıyor mu??? Ülkeme yazık,Ülkeme yazık edenlere,Yazıklar olsun H.T

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 17:49

9:04 deki H.Tahsin isimli yorumcuya cevaptir. Kendi askerini mayindan yuruterek vs diyerek yine TSK dil uzatmissin. Savas ve catismalarda bu tur olaylar istenmeden de olsa yasanir. Ikinci korfez savasinda Irak'a saldirinin baslatilip Bagdat'i ABD'nin aldigi ve Bush'un ucak gemisinde "kazandik" dedigi anda Ingiliz kuvvetlerinin "dost atesinden(ABD ve kendileri) kaybettikleri asker sayisi aktif catismada olen asker sayisindan daha fazlaydi. Inanmiyorsan internetten arastir ama bilgiler Ingilizce.

Yorumu oyla      53      54  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 17:41

İnanlara değil,İNANILANA bakıp değerlendirme yapmak lazım..İnananların bir kısmının yaşam tarzlarına bakıp,bir kısmının ahlak,tutum ve davranışlarına bakıp, İNANILANI değerlendirmeye tabi tutmak,değerlendirmeye tabi tutanları daima yanılgıya sevkeder.Bir Metin ve ÖĞRETİDEN,herkes farklı çıkarımlar elde edebilir.Oysa bu çıkarımların en doğrusu,US ve Bilime aykırı düşmeyenidir.Akla ve Bilime ters düşmeyen çıkarımlar,bizi Bilimin ürettiği BİLGİ ile DONATILI Aklın yolunda buluşturur.H.Tahsin.

Yorumu oyla      59      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 17:17

12:24 de yorum yazan OWLEYE efendi! Baskasinin yorumlarinin ayiklanip ayiklanmamasi konusunda fikir belirtmen senin isin degil! Hani Teyze ve muritleri soylese yeridir mekanin ust devreleri olarak. Sen once "Ahlaki yönden müslümanlardan görece üstün bir neslin islamla şereflenmesi güzeldir." gibi ifadeleri yorumlarindan ayikla once!! Hangi olaylar sana Ingilizleri Turklerden daha ustun ahlakli olduguna ikna etti, bizimle paylasirmisin. Hal boyleyken H.T'nin bu yorumu alkislamisini yadirgadim..

Yorumu oyla      55      55  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 16:17

Nacizane fikrim; Insan yeryuzunun en vahsi yaratigi ve belli bir bilince ulasinca da ölüp gidecegini bilerek yasayan tek canli oldugundan din gerek siddet ve kotuluk icgudusunu firenlemek gerekse ruhunu beslemek icin gerekli bir olgudur ve o yuzden varligini surdurmustur ve surdurecektir. Ama bu abartilip koktendincilige ve takunyaliliga varirsa bunlarin Yahudisi de, Hiristiyani da, Budisti de, Islami da aynidir.. Yildiray4

Yorumu oyla      65      50  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 16:13

Kiz doktora hamile olabilecegini ama hamile kalmamasi gerektigini cunku antidepresan ilaclar kullandigini anlatip bir yandan da agliyordu. Zaten disarda gorunce de normal bir ruh halinde olmadigi anlasiliyordu. Icimden dedim “madem hastasin bu aralar biraz azmadan duramiyormusunuz be kadin”. Velhasil kac kisi musluman olmustan cok hangi toplumsal katman ve hangi nitelikteki insanlar islam dini secmis o onemli. Sadece kelle sayisina bakmak hicbirsey ifade etmez. Yildiray3

Yorumu oyla      55      60  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 16:12

Muslumanin daha az yasadigi bir ulke olsa mesela Japonya veya Brezilya bu rakamlar daha anlamli olurdu. Ikinci en onemli factor insanlarin yasadigi topluma adapte olamamalari ve topluma isyanlarinin bir ifadesi olarak din degistirmeleridir. Benim bizzat sahit oldugum olay; Esim hamile Ingiltere’de dogum servisindeyim. Aynen bizim sulebas tarzinda turbanli bir Ingiliz kizin yandaki doktorun odasindaki konusmalarina sahit oldum. Yildiray2

Yorumu oyla      55      60  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 16:08

65-70 milyon nufuslu bir toplumda 100 bin kisinin musluman olmasi onemsenecek bir rakam degildir. Eminim ki Turkiye’de yilda daha fazla insan islamdan baska dinlere geciyor veya ateizmi benimsiyor. Sebebine gelince birinci faktoru kendiniz belirtmissiniz evlilik olayi. Ingiltere katoliklerle kiyaslandiginda din degistirme, aile ve sosyal cevrede fazla dislanma yaratmadigindan daha kolay gerceklesmektedir. Zaten Ingiltere anadan dogma muslumanin kıt oldugu bir yer degildir. Yildiray1

Yorumu oyla      55      58  
OWLEYE 4 Ocak 2011 Salı 15:14

Tanıdık bir doktordan 20 güne kadar rapor alabileceklerini ve tatillerini uzatabileceklerini söyler..Patronun cevabı biraz da hiddetli olur...; ben hasta değilken nasıl hasta raporu alabilirim, nasıl haketmediğim bir maaşı harcayabilirim..Hem dinimden, hem .....' den oldum..., ben sizin dininizden bir şey anlamadım deyiverir..1970 lerde yaşanmışlığı şahıslarca sabit bu hikayeyi de paylaşmak istedim...

Yorumu oyla      69      50  
OWLEYE 4 Ocak 2011 Salı 15:06

Almanyada işçilik yapan iki karadenizli gurbetçi ile otomotiv fabrikasının patronu arasında muhabbet gelişir..İslamı ve türkiyeyi merak eden patron yıllık izinlerinde 2 türkle beraber türkiyeye gelir..Hem insanların muhabbetini hem de islamı seven patron müslüman olmaya karar verir..Kelime-i şahadet sonrası sünnet zorunlu kılınır.. kabul eden patron, keşke iznimiz uzun olsa da biraz daha kalabilsem buralarda deyiverir..Bizimkiler işin kolay olduğunu söyler....,

Yorumu oyla      63      50  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 14:30

Sevgili AB, siz benim düşüncelerimi zaten arka arkaya yazdığınız ÜÇ YORUM da ortaya koymuşsunuz.kesinlikle farklı düşünmüyorum bilesiniz.Bu arada Sn OWLEYE 12:24 de yine harika tespitlerde bulunmuş.Bizimde temennimiz, Sn OWLEYE dostumuz, düşüncelerini bizlerle daha sıklıkla muhatap eylesin.H.Tahsin.

Yorumu oyla      64      49  
teyze 4 Ocak 2011 Salı 13:16

Tasavvufta sıkça anlatılan ceviz kabukları örneği vardır.Cevizin kabuğunda kalırsak cevizin kendisinden faydalanamayız.Genelleme hastalığıda aynıdır.Filan yere müslümanlar bomba atmış eeee demekki müslümanlar kötüdür.Bir genellemede ben yapayım o zaman.Bombacıların hepside emmiydi,o halde bütün emmiler bombacıdır.Görüldüğü yerde ezilmelidir.

Yorumu oyla      63      49  
OWLEYE 4 Ocak 2011 Salı 12:24

Töre , ahlak ve geleneklerin kapitalizmin maşasında dine kızarmasının yansımaları olacaktır..Tüm dünyada dinlerin sektörel faaliyet alanlarını umarsızca meşrulaştırmasının sonucunda manevi boşluktan kaçış hızlanmıştır..Ahlaki yönden müslümanlardan görece üstün bir neslin islamla şereflenmesi güzeldir..Bir de önerim olacak ek olarak.., bu yorum bölgesinin sosyal paylaşım bölgesi halini almaması, tekrara düşen yorumların ayıklanması ve verasetle gelen siyasal ağzın felç olması temennimdir...

Yorumu oyla      72      52  
-AB- 4 Ocak 2011 Salı 12:23

Ben fişlemeleri bu açıdan değerlendiriyorum. Adalet Bakanlığı müfettişler yetkisini bu açıdan eleştiriyorum. Sizin gibi demokrasi sevdalısı bir insanın da farklı düşündüğünü kesinlikle sanmıyorum. Haklısınız, geçmişteki sistem statüko dediğimiz şey bizleri bezdirdi, küstürdü. Haklısınız birşeyler değişsin artık. Bununla beraber, değişim gücüne sahip olanların kendi statükosunu oluşturmasına da karşı durup mücadele etmemiz, yanlışa yanlış dememiz lazım. Yoksa olan hep bize olacak. A.B.

Yorumu oyla      63      49  
-AB- 4 Ocak 2011 Salı 12:16

Bu arada gerçek bir yargı reformu ihtiyacını çok net bir şekilde savunduğumu da ekleyeyim. Bana göre yargı herşeyden çok VİCDANInı yitirmiştir. Fakat Askere selam duran yargı istemem derken, Siyasete selam duran bir yargıyı da istemem, kabul etmem diyebilmemiz lazım. Bu AKP karşıtlığı değildir; AKP yarın gider ama kim gelirse gelsin siyasetin yargıya hükmü ülkeyi yok eder. Siyaset yargıya hükmeder konumdaysa kabul edin ki en az sizin bahsettiğiniz diğeri kadar vahim bir tablo vardır. A.B.

Yorumu oyla      64      49  
-AB- 4 Ocak 2011 Salı 12:10

Sevgili Hasan abim, yasanın 1934'de çıkarıldığını biliyorum, zaten eleştirdiğim şey şu: gerçekten değişimci ve reformcu yönetimler, eskiden de vardı bahanesine sığınmaz, sığınamaz. Başka sorunlarda değişim yapıldı alkışladık ama sorun şu: sistemin işime yarayacak hataları eskiden vardı, bozulmasa da olur denebilir mi? Ben demokrasi savunucusuyum, işime gelirdi ama çöpe atıyorum deseler alkışlarım ama eskiden vardı kalsın olmadı. Tabi, yeni anayasa diyerek bana katıldığınızı düşünüyorum. A.B.

Yorumu oyla      62      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 10:48

Sevgili AB, Yargı sistemimiz,malesef baştan beri DÖKÜLÜYOR.Atatürk Cumhuriyetin ilk yıllarında,Yüksek Temyiz Mahkemesi(Yargıtay) üyeleri ile Siyasi zeminlerde sıkça karşılaşmaya başlayınca,İlgili mahkemenin DERHAL Ankaradan çıkarılıp,Eskişehire NAKLİNİ emreder.Yargıtay 1940 larda Tekrar Ankaraya dönmüştür.Dikkat edersen Ülkede nihai kararı Yargı verir ve bozulamaz.Oysa Yargı KAMU VİCDANIDIR.Kamu VİCDANI darbecilerin HUZURUNDA esas duruşa GEÇMEZ.Bizdeki JÜRİSTOKRASİ olduğu için geçer.H:T.

Yorumu oyla      60      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 10:43

Sevgili AB,Bahsettiğiniz "fişleme yasaları" 1934 de uygulamaya konulan Hakim ve Savcı yasaları ile ilgili,1934 den günümüze kadar yürürlükte olan yasalardır.İlgili yasa ile alakalı,yeni bir DÜZENLEME yapılmış değil bilesin.Malüm MEDYADAKİ yaygara,tamamen manipülasyona yönelik hedef çarpıtmalardan ibarettir.1934 den beri uygulamada olan bu yasa MUTLAKA değişmelidir.Referandum süreci,Yeni Demokratik ve SİVİL bir Anayasa yapabilmenin önünü açmıştır.Sırada artık Yeni Anayasayı yapmak var.H.T.

Yorumu oyla      59      49  
-AB- 4 Ocak 2011 Salı 10:24

Hasan Tahsin abim, El Kaide, Taliban gibi gruplar ve Müslümanlık değerlendirmenize gönülden katılıyorum. Evet önce insan olmak lazım. Bununla beraber referandum yasaları ve herşeyin açığa çıkması konusunda sizin kadar iyimser değilim. Savcı-hakim adaylarını fişleme işinde gördük, bu hükümet de diğerlerinden çok farklı değil. İlk bahane "zaten hep yapılıyordu". Hani reformculuk, hani hür yargı? Demokrasi = "işimize gelen uygulama" olduğu sürece bu işler çözülmez. Bu da statüko değil midir? A.B.

Yorumu oyla      60      50  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 09:10

04:09 de yazan Misafir arkadaş,Siz El Kaideyi,Talibanı,Müslüman mı sanıyorsunuz???.Bırakın onların Müslümanlığını,Onlar İnsan değil ki,Müslüman olabilsinler.Bana KURANDA,can almaya müsade eden bir AYET gösterin bakalım..Bahsettiğiniz Sinagog saldırıları,ve diğer saldırıları kimlerin yaptığını yakında öğreneceksiniz.Fazla zaman kalmadı,Şu Referandum yasaları ile ilgili düzenlemeler tamamlanabilinirse, çok şey AÇIĞA çıkacaktır,hiç şüpheniz olmasın.Peruklar düşecek,KELLERİN alayı görünecek.H.T.

Yorumu oyla      59      51  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 09:04

Sevgili T.Misafiri,saat 02:15 de yazan yorumcuya yanıt vermeye gerek yok.O Gözlüklerini değiştiremediği sürece,dünyayı doğru okuyamaz.Onun tek ilacı var,gözlüklerini değiştirmek.Önyargı gözlüklerini kullandığı sürece,Dağlıcayı,Hantepeyi,Gediktepeyi,göremez.Mehmetçiği,kendi mayınlarımız üzerinde yürütüp,şehid düşmesine neden olan "YAPIYI" göremez.Kimbilir görüyorda,kör takliti yapıyor.Bizim derdimiz "KÖR TAKLİTİ" yapanlarladır,yoksa göremeyenlerin görmesi için mücadele ederiz.H.Tahsin.

Yorumu oyla      60      49  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 08:16

04:09 Yorumunuzun bitis bölümünde manidar bir sekilde"Ben almayayim" demenizden Hak dini ile müserref olmadiginizi cikardim,eger önyargili davrandiysam kusuruma bakmayiniz.Yapilan bombali saldirilarin hakiki Müslüman kimlikli insanlar tarafindan yapildigina imkän vermiyorum,yapanlarin bu isi kimler icin yaptiklarini bir gün yolunuz Mavi Marmara Gemisinin yanindan gecerken orada göreceginiz kursun deliklerinden iceri dogru bakiniz ve vicdaninizin sesini dinleyiniz,burada bizlerle paylasiniz.

Yorumu oyla      58      51  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 07:47

Bir yada iki güzel arkadasimiz Misafir olarak yazmis olduklari yorumlarda kisisel ve dinsel tansiyonlarin yükselmesi icin cirpinip durdular adeta.Yinede görüslerini bildirdikleri icin sag olsunlar.H.Tahsin abimizin isminin gectigi yeri atliyorum,gerekli bilgileri size verecektir:))Bütün Müslümanlari ilgilendiren konularda ki yaklasiminizi tekrar gözden gecirmeniz daha iyi olur kanaatindeyim,bir yere kizmis hincini Islamdan cikarmis bir haliniz var gibi geldi bana.T.Misafiri

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 04:09

Geçmiş yıllarda İstanbul'da ayin yapan Yahudi'lerin Sinagog'una bombalı saldırı, ve onlarca masum insanların ölmesi!!! Bugün ise Mısır'da Yeniyıl duasını yapan Hristiyan'ların Klisesine bombalı saldırı, yine onlarca masum insanların ölmesi!!! Bu mu İslam demek BARIŞ demek??? Bu mu İslam demek Hoşgörü demek??? Buysa, teşekkür ederim Ben almayayım, Sizlerin olsun!!!

Yorumu oyla      54      50  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 02:15

Nolamaz sayın yazar ! Bu İngilizler Müslüman olmuş gibi gözüken Hunçakçıdır. Siz bu Hunçakçıları bilmezsiniz , kripto sabetaycıdırlar,kripto hunçakçıdırlar, gizlidirler.Her taşın altından çıkabilirler bunlar.Gizli yahudi ve hristiyan olmayı sürdürür bunlar !!!! :) Hasan Tahsin ağbim bu konularda müthiş uzmandır, bir iki güne tümünü deşifre edecektir , adım gibi eminim.

Yorumu oyla      55      54  
Misafir 4 Ocak 2011 Salı 00:52

Amerikalilara ihalede airbus yerine 20 Boeing ucagi alalim amma bir Turku uzaya gonderin diye pazarlik yapabilen Musluman Bir Cumhurbaskanimiz varken nasil istemezler bizim gibi olmayi. Fislemek caiz, deniz fenerleri isildarken kim ister kalben ve aklen musluman olmayi? Birakin bunlari da demokrasi demokrasi deyip mevcut corbayi yuttururken CEBBEN Musluman olun yeter. GaripOglu

Yorumu oyla      55      51  
-AB- 3 Ocak 2011 Pazartesi 23:47

Bir başka çıkarımım Hasan Tahsin abim sayesinde oldu; sorgulamanın önünün kesilmesi konusu. Yeni kazandığımız Müslüman kardeşlerimizin görüşlerini okudukça, sorgulamayı bizlerden daha iyi yaptıkları, en azından kendi yorumlarını çıkarabilmek konusunda bizlerden daha kararlı olduklarını düşünüyorum. Sanırım toplum olarak, "Aklen ve kalben Müslüman olmayı düşünememizin" sebebi tam bu; sorgulama kabiliyetimizi yitirdik. Tabi sevgili Teyzemiz istisna; bana birçok açıdan ufuk açtınız, sağolun. A.B.

Yorumu oyla      58      50  
-AB- 3 Ocak 2011 Pazartesi 23:38

Kadim dostum Çapanoğlu, paylaştıklarınız duygusal yanımızı okşayan görüşler bence. Açıkçası size biraz dışarıdakilerin, özellikle düşman veya taraftar olmayanların, dinimize bakış açısını görmek için bir çağrıda bulunmuştum. Halen de yardımınıza ihtiyacım var. Şu ana kadar çıkarabildiğim açı, sosyal yozlaşma ve yalnızlık ile ilgili, İslam öğretilerine ihtiyaçları bundandır diyorsunuz sanırım. Gerçi, benzer bir yozlaşmaya sürüklenen bizler yüce dinimize rağmen bunu başarıyoruz; acıdır. A.B.

Yorumu oyla      57      50  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 20:55

yanlizligini gidermiye calisiyor.Karninda 9 ay tasiyip büyüttügü evlati annesine anne demekten aciz, ismi ile hitap ediyor, 18 yasini beklemeden yasli ebeveynerini birakip gidiyor,cok iyi evlatsa senede bir gün anneler veya Babalar gününde kurumus bir cecekle sözde evlatlik görevini yapmiya geliyor.Burdan bizim Ülkemizdede bu tür kültüre kayanlarin oldugunu son yillarda görüyoruz akilli olsunlar,evlatlarina Islami ögretsinler yoksa onlari bende kurtaramam.C.oglu

Yorumu oyla      58      51  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 20:49

On bin kisinin on yilda hak dininio secmesi fazla abartilmamasi gerekiyor,tahminen en azindan 50 bin kiside gizli bir sekilde medeni Dünyada Islam dinini yasiyordur.Tabiki bazilari kitaplardan bazilari görerk Müslüman olmustur.Bu kitleleri müslüman olmaya iten ana sebep yanlizlik pisikolojisi ve Allah´in taktiridir.Simdilik kücük guruplar halinde Müslüman olanlar,daha sonralari kafile,kafile Müslümanligi sececeklerdir bundan hic kimsenin süphesi olmasin.Avrupali evinde Köpeginle D.Var CP

Yorumu oyla      59      51  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 20:43

Tarih kitaplarinda Türk´lerin nasil Müslüman olduklarina dair fazla bilgi olmamasina ragmen benim kisisel görüsüm Müslümanligi benimsemeden önceki dini inanclari olan Semanizm ve Hiristiyanliktan kurtulmanin ve yeni bir Din ile müserref olmanin bir coskusu vardi gözlerinde.Onlar icin bir milat olmustur,adeta yeniden dogdular.Iste burda zurnanin zirt dedigi yer basliyor ve tarihler degisiyor.Daha önceden bir toplum yada kisi Müslüman olunca,diger dine mensup insanlar onlar icin Türk oldu derdiler

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 18:52

Uzun bir zamandir basindan takip ederiz,hatta bu sucu isliyenler Mahkemeler tarafindan belli cezalara carptirildilar,bir kismida meslekten men edildiler.Meraklanmayin sizinde bildiginiz bir sey yeni bir konu deyil.Hani bazi Kilis´lerde ki istismarlar,iste bu gibi hadiseler,para ile Cennetten yer satilmasi insanlari dinden sogutmustur.Dinlerinden tiskinmiye basliyanlarin ilk calacagi kapi tabiki son DIN ISLAM DINIDIR,bunda hayret edilecek bir sey yoktur,er gec her sey hakikate ve aslina rucu eder

Yorumu oyla      59      50  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 18:26

Viyana savasinda Yüce yaratan isteseydi Avrupa´nin tamami ile Müslümanligi tanistirirdi,istemedi cünkü;Viyana kalesinin altina acilan Tünellerde ki barut fitilleri cok cetin bir yagmurdan dolayi islevlerini görmediler,Viyana kalesi feth edilemedi yagan yagmurdan dolayi.Avrupa´nin islamlasmasini bu zamanin generasyonununa nasip edecek,hemde kalici olarak topsuZ tüfeksiz.Bu sefer Müslümanlarin arzusu ile degil,büyük maneviyat cöküntüsü icinde olan Batililarin arzsu ile."Fuzuli sekilde kizmayin"

Yorumu oyla      59      50  
teyze 3 Ocak 2011 Pazartesi 17:46

Çocukluğunda camiye giden çocuklar çocukluklarının gereğince koşuşturur oynar hemen azarlanır,belki bir tokat bile yer,sonra hoca başlar mezarın karanlığından çiyanlardan yılanlardan böceklerin bedenimizi nasıl iştahla yiyeceğinden o çok sevdiğimiz insanın 7.günde neresinden irinlerin aktığından,40.gün ne hale geldiğinden,52.gün burnunun düştüğünden vs.Böylemi başlangıç yapmalı BİR ÇOCUK? Bir hoca cemaate şefkatle tek tek bakar konuşmasına şöyle başlarmış: Ohh ohh maşallah cennetlikler doldurmuş burayı yüzlerinizden nur akıyor mahşerde bende sizlerden olurum inşallah.

Yorumu oyla      60      50  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 17:26

Imami Gazali´nin yasadigi dönemler her bakimdan insanligin daha yeni yeni kendini ve tabiyati kesif ettigi dönemlerdir,bu dönemler Filozooflarin,Aristokratlarin,Sokrateslerin,misyonerlerin bolca oldugu dönemlerdir,bir gün karar vermisler bir araya gelelimde kimin dogru kimin yanlis bir hayat görüsü vardir tespit edelim.Yapilan ilk panelde Filozoftlar,Sokratestler,Misyonerler agir bir yenilki aldilar,toplanti salonundan kacma kacmislar,hatta bazilari bu kacisi ilk "Maraton" olarak görürler.

Yorumu oyla      58      50  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 17:16

Bana göre MÜSLÜMAN Olmanın şartları:1-Mükkemmele ulaşmış bir Demokrasi felsefesine sahip olmak.2-Mükemmmele ulaşmış Sosyal Adalet normlarını savunmak.3-Mükemmele ulaşmış EVRENSEL Hukuk normlarını savunan bir felsefeye sahip olmak.Özetle 21 ci asrın "UYGAR İNSANI" olmak.Hani "Nurun(ışığın) tamamlandığı çizgi" varya,Yani (Nur=Bilim=Işık)ın tekamül ettiği çizgi.Oysa 1250 lerde "İçtihat kapıları kapandı" diyerek "NURUN-bilimin-Işığın" SORGULAMANIN önünün kesildiği fetva.H.T.

Yorumu oyla      61      50  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 17:03

Benim yıllardır savunduğum bir tezim var.İddia ederim ki,"Bilimin tüm kanunları ve kuralları, yaratanın kanun ve kurallarıdır.".Pazar günü akşam Tv de "Eğrisi doğrusu programında" sn Diyanet işleri başkanımız konuktu.Savunduğum "TEZİN" birebir aynısını sn Başkanın ağzından duydum ve OOOHHH be dedim.Bana göre yaratanın tek dini var.O da İslam,Hz Ademe gelen de islam,Musaya,İsaya gelende İslam,Hz Muhammede gelende İslamdır ve aynı dindir.Bunlardan bilimle çelişen ne varsa onu ayıklamak lazım.H.T.

Yorumu oyla      60      50  
-AB- 3 Ocak 2011 Pazartesi 16:04

Sevgili dostum Misafir 15:22; sizin işaret ettiğiniz noktadan bakacak olursak, Müslüman ülkelerde Müslümanlar azalırken, Müslüman olmayan İngiltere gibi ülkelerde Müslüman sayısı artmakta. İşte tam bu noktada kültür meselesi devreye giriyor galiba. Aldım-verdim hesabından ziyade, sorgulamak, düşünmek lazım. Düşündükçe kültürel bağnazlık meselesine takılıyorum. Yurtdışında yaşayan bir dost olarak Çapanoğlu'nun yorumlarını merakla bekliyorum. Ve Teyze, lütfen devam, müthişsiniz bence. A.B.

Yorumu oyla      63      50  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 15:22

Diyanetin yaptığı araştırmalar elbette var.Ancak İngiltere haberleriyle meşgul olurken Türkiye içini araştırmak gelmemiş aklınıza.20 Nisan 2007 günlü Radikal Gazetesi manşetten şöyle veriyordu: "10 bin kişi Hristiyan oldu.Türkiye korktu.""Araştırmacı Mehmet Sait Çakar 10 bin kişinin Hristiyanlığa geçtiğini söylüyor.". Ayrıca İngiliz haberleri şaibeli.Zaten Müslüman olan uluslar topluluğu üyeleri İngiltere'de yaşamaya başlamış olabilir. ****

Yorumu oyla      56      50  
teyze 3 Ocak 2011 Pazartesi 15:11

Kerbela katillerinin bir kısmı o yıl hacca gitmiş,bitlenmişler,ihramlı iken bitleri öldürmenin caiz olup olmadığını tartışmışlar aralarında,fetva istemişler.NE KADAR hazin değil mi? Sen git peygamberin gözbebeklerini katlet,bit için araştırma yap.

Yorumu oyla      60      49  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 15:04

Sn. yazarımız müthişsiniz, tebrikler. Okuyunca gerçekten merak ettim, internet elimizin altında, açtım okudum gerçekten bu hanım kardeşlerimiz ne diyor. Camilla Leyland mesela, İslam ile kültürü birbirine karıştırmamak lazım; bu İslamı yargılarken yapılabilecek en büyük hatadır demiş. Baskı yapan, kısıtlayan kültürdür; derine inmeye başlayınca daha ruhani ve akılcı bir İslam ile karşılaşılıyor, yeter ki kalıplardan kurtulun demiş. Yorumları için Teyzemize ve bu bayana şapka çıkarıyorum. A.B.

Yorumu oyla      61      50  
Misafir 3 Ocak 2011 Pazartesi 14:57

Daha önce Kurtulus savasi sonrasi ismini su anda hatirlamdigim Yüksek rütbeli bir Subay,hararetli bir sekilde düsmani nasil yendiklerini 20.000 kisiyi nasil etkisiz hale getirdigini söylemis ve konusmasina bir kac saniye arar vermis" Yani alkis payi" Halktan alkisda yok,cit ta yok.Buna sinirlenen Subay efendim demis biz bu arada en az 10.000 kisiyide Müslüman yaptik !Ortalik birbirine girmis sevinmeler,bagirmalar,alikis ortalik yikilmis, Nenem Lailahe Illellah.. ister aglayin ,ister gülün.Cp

Yorumu oyla      60      50  
teyze 3 Ocak 2011 Pazartesi 14:10

Benim yakınım biri var yıllardır aynı mevzudayız.Prens Charles müslüman olmuş muhabbeti.Layd Dianaya gıyabi cenaze namazıda kılmış,Allahım affet bu yakınım kompleksten seviniyor onların müslüman olma ihtimalini,bakkkk BENİM dinimi seçtiler diye.Yanlış anlaşılır mıyım bir müslüman kardeşimi incitirmiyim diyede çekiniyorum bir yandan yazarken.Az ara vereyim.

Yorumu oyla      60      50  
teyze 3 Ocak 2011 Pazartesi 14:03

Gerçekten müslümanca yaşayanları bende tenzih ederim,insanın etrafına bakarak müslüman olması zor.Takım tutar gibi müslümanlığı tutan çok kişi var benim çevredede.Onlarla hem tartışmadan hem de kırmadan konuşmak çok zor.Çok etkilendim şu dakikalarda yazmakta zorlanıyorum bazı özel şeylerimi paylaşsam doğru olur mu diye.

Yorumu oyla      60      50  
teyze 3 Ocak 2011 Pazartesi 13:56

Danimarkalı müslüman olmuş bir hanımın röportajını okumuştum o da Allaha şükrediyordu ki ilk olarak kitaplardan öğrendim İslamı,önce müslümanları tanısaydım olmazdım,diyordu.Müslüman olduktan sonra müslümanların yoğun yaşadığı mahalleye evini taşımış,sonra yapamamış onların arasında.

Yorumu oyla      62      50  
teyze 3 Ocak 2011 Pazartesi 13:53

Soruyu çok beğendim.Hiç Müslüman olmayı düşündünüz mü?--Evet ben 33 yaşındayken olmayı düşündüm.Kendimi hazır bir dinin içinde buldum,atalar dininin içinde seçimim olmadan.Müslümanız dediler eyvallah dedim herkes ne ediyorsa bir kısmını yaptım bir kısmı halen olmuyor böyle geldi geçti 33 yıl.Sonra OKUmaya başladım.Halen okumaya devam,biliyorum ömrüm yetmeyecek.Hedefe ulaşamasamda adım o yolun yolcularından olarak anılsın diyen kim idiyse bende onun dediğinden diyorum.Yolunda ölmekte güzeldir.

Yorumu oyla      62      50